Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
Tässä on käymässä kuten Hollywood-elokuville. Pelien tuotanto on kallista, joten tuottajat pelaavat varman päälle ja kokoavat paketin hyväksikoetuista kliseistä. Tästä johtuen sisältö on ohutta ja silmäkarkkia on paljon tarjolla. Trendi oli nähtävissä jo viime sukupolvessa ja tässä sukupolvessa se näyttää vain kiihtyvän, koska PS3 ja XO vaativat entistä enemmän panostusta ja riskiä pelien kehittäjiltä.

Mielestäni tuo on täysin perusteeton myytti, jota jostain syystä tämän sukupolven aikana jotkut mielellään tuntuvan toistavan kuin jotain mantraa. Mikä sitten on mielestäsi sitä "uutta, erilaista ja ihmeellistä" mitä puuttuu, ja mitkä ovat hyviä esimerkkejä näistä erilaisuutta tarjoavista peleistä?

Sekä PS3:lle ja X0lle on tehty myös muita pelejä "kuin sitä vanhaa", ja erityisesti PS3 puolella siihen on panostettu melko paljon, ja sen suhteen on otettu siten riskejäkin., kuten vaikkapa suuremmista tuotannoista tuleva Little Big Planet ja Eye of Judgement, ja pienemmistä suurin osa PSN:n originaaleista peleistä.

Sekä Sony että MS tarjoavat edullisen jakelukanavan pienpeleille verkkopalvelunsa kautta, eikä valtavirrasta poikkeavien indie-pelien kehittäminen ole sen kalliimpaa kuin ennenkään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No eipä ole wii-peleissä uusia ideoita näkynyt. Vanhan toistoa vanhalla grafiikalla ja uudella ohjaimella.

Väitteeni saa todistaa vääräksi.
Wii Sports. Se ohjain on se uusi idea.
Super Mario Galaxy. Painovoiman toteutus paremmin kuin missään pelissä Portalia lukuunottamatta.
Super Paper Mario. 2D/3D. Kevyet roolipelielementit tasoloikkapelissä.
Pro Evolution Soccer 2008. Ohjaustapa.
Wii Play. Ohjaimen kylkiäisenä myynti.
Tiger Woods -pelit. Ohjain = golf-maila.
Madden -pelit. Heittomekaniikka.
jne.

Jos joku näistä ei ole mielestäsi uusi idea, kuuntelen mielelläni perustelujasi.

Olen siinä mielessä samaa mieltä kanssasi, että liian moni pelintekijä on lähtenyt vain tekemään vanhan pelin päälle uutta ohjaustapaa. Siinä vaiheessa, kun studiot alkavat miettiä, millä tavalla ohjainta voi hyödyntää uudella tavalla, ollaan asian ytimessä. Wii Sports (ja samalla Wii) on hitti, koska sen ohjaus on helppo oppia. Kapulaa voisi kuitenkin hyödyntää monella muulla tavalla. Pieniä pilkahduksia on nähty, mutta niitä kaivattaisiin reilusti enemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Wii Sports. Se ohjain on se uusi idea.
Niinpä, ohjain. Pelissä ei ole mitään ihmeellistä.

Super Mario Galaxy. Painovoiman toteutus paremmin kuin missään pelissä Portalia lukuunottamatta.
Ihan kiva idea tasoloikkailuun, myönnän.

Tautofonia sanoi:
Super Paper Mario. 2D/3D. Kevyet roolipelielementit tasoloikkapelissä.
No onhan noita papermarioita ollut ennenkin.
Roolipelielementtejä tasoloikassa on nähty jo Megadrivella. Itseasiassa Master Systemin Wonder Boy sarjassa.

Pro Evolution Soccer 2008. Ohjaustapa.
Uutta on siis ohjain, peli sitä samaa mitä ennenkin.

Wii Play. Ohjaimen kylkiäisenä myynti.
.. ei tuo itse peliin mitään uutta.

Tiger Woods -pelit. Ohjain = golf-maila.
Uutta on siis ohjain, peli sitä samaa mitä ennenkin.

Madden -pelit. Heittomekaniikka.
Uutta on siis ohjain, peli sitä samaa mitä ennenkin.

Kuten aiemmin sanoin; "Vanhan toistoa vanhalla grafiikalla ja uudella ohjaimella."
En ole toistaiseksi kokenut vetoa laitetta kohtaan, kun en ole urheilupelien ystävä.
Tasoloikkapuolella Nintendo saattaa yllättää positiivisesti, mutta sekään genre ei
ole viimevuosina kauheasti allekijoittanutta kiinnostanut. Ehkä olen vain rajoittunut,
samalla tavalla kuin ne jotka haukkuvat boxin fps- ja autopelivalikoimaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Täytyy myöntää että nämä ns. hc-pelaajat ja osa pelimediasta on melkoisia jäykkiksiä! Muualla maailmassa joku firma tuo innovaation niin sitä pidetään yleisesti hyvänä asiana. Toyota toi hybridin----->lehdistö huuti hoosiannaa, popperit rantautui suomeen--> kalastajat mylvähti OKEI! Nintendo toi uuden tavan pelata niin ns. HC-pelaajat huutaa BWUAAAAHHHH!!!!! PÄDI ON AINOA OIKEA!!!!!! LOPETAN KYL PELAAMISEN!!

Nyt sen tajuaa kuinka ison riskin nintendo otti omilla tuotteillaan, ne poikkeaa kumminkin melko paljon kilpailijoista ja aikaisemmasta tavasta pelata pelejä. Enkä tarkoita pelkästään ohjausta. Riski kannatti, nyt jo voi sen sanoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paololta on tainnut jäädä wiimeisin paperi mario väliin jos väität että noita on nähty ennenkin...
Ei, se ei todellakaan ole sama peli uudelle juonella ja päälleliimatulla ohjauksella. 2D -> 3D -> 2D flippailua ei edellisissä ole ollut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

noose01 sanoi:
Paololta on tainnut jäädä wiimeisin paperi mario väliin jos väität että noita on nähty ennenkin...
Ei, se ei todellakaan ole sama peli uudelle juonella ja päälleliimatulla ohjauksella. 2D -> 3D -> 2D flippailua ei edellisissä ole ollut.

No selkis. 2D->3D flippailu oli kuitenkin siinä yhdessä PSP-pelissä, jonka nimeä en tiedä. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mäkin yritän.

Tautofonia sanoi:
Wii Sports. Se ohjain on se uusi idea.
Ohjain on tosiaan uutta, jos ei oteta huomioon sitä jotain konetta (Xavix vai mikä se nyt olikaan) joka toteutti saman idean aikaisemmin. Mutta sitä ei tietysti lasketa.

Super Paper Mario. 2D/3D. Kevyet roolipelielementit tasoloikkapelissä.
Eikös toi Paper Mario ollut jo Cubella tai jollain? Ja kevyitä roolipelielementtejä oli jo ainakin Ratchet&Clankeissä.

Pro Evolution Soccer 2008. Ohjaustapa.
Itse pelasin jalkapallopeliä joskus aikoinaan Commodore 64:llä ja sittemmin PC:llä. Noihin verrattuna pad-ohjaus on erilainen, mutta ilmeisesti siitä ei saa pisteitä koska se ei ollut Wiillä.

Wii Play. Ohjaimen kylkiäisenä myynti.
EyeToy Play. Tai Singstar, tai tanssimattopelit tai Buzz.

Tiger Woods -pelit. Ohjain = golf-maila.
Xavix (tai mikä se nyt taas oli). Lisäksi PS2:lle oli olemassa golf-peli, johon oli oma mailaohjaimensa.

Madden -pelit. Heittomekaniikka.
Tämä taisi olla tosiaan jotain, mitä ei ole aiemmilla koneilla tehty. Toisaalta: napin painaminen vs käden heilautus, voiko noista jälkimmäistä sanoa vähimmässäkään määrin mullistavaksi jutuksi?

Mario Galaxyn painovoimajuttuun on vaikea sanoa yhtään mitään, kun en ole pelannut, mutta painovoimalla on kikkailtu kyllä Ratchet&Clankin kaikissa osissa (paitsi ehkä Gladiatorissa). Mutta kuten sanottu, en voi väittää noiden olevan vertailukelpoisia, koska Mario on yhä kokematta. (Näyttäisi kyllä olevan Gamelifessa hyllyssä, pitäisköhän käydä vierailulla.)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Näemmä makuasioistakin sopii kiistellä. Tylsistä peleistä en tiedä, mutta sen tiedän että
esim. CoD4:n immersiivisyys sai allekirjoittaneen ensimmäisen kerran innostumaan
"perus" sotapelistä.

Kapulatenniksiin ja -keilauksiin kyllästyin parissa minuutissa.

edit: Minulle iso(imma)t fiilikset tuo yksityiskohtien määrä, maailmat jotka tuntuvat todenmukaisilta
ja realistisilta. Jokainen tehonlisäyskierros tuo uskottavampia maailmoja ruudulle ja minulta valuu
kuola.
Aika täydellistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Täytyy myöntää että nämä ns. hc-pelaajat ja osa pelimediasta on melkoisia jäykkiksiä! Muualla maailmassa joku firma tuo innovaation niin sitä pidetään yleisesti hyvänä asiana. Toyota toi hybridin----->lehdistö huuti hoosiannaa, popperit rantautui suomeen--> kalastajat mylvähti OKEI! Nintendo toi uuden tavan pelata niin ns. HC-pelaajat huutaa BWUAAAAHHHH!!!!! PÄDI ON AINOA OIKEA!!!!!! LOPETAN KYL PELAAMISEN!!

Nyt sen tajuaa kuinka ison riskin nintendo otti omilla tuotteillaan, ne poikkeaa kumminkin melko paljon kilpailijoista ja aikaisemmasta tavasta pelata pelejä. Enkä tarkoita pelkästään ohjausta. Riski kannatti, nyt jo voi sen sanoa.

Oletkohan tahallaan ymmärtänyt jutun väärin (Marttyyyrin osa on aina juhlava)?
Ei täällä kovinkaan moni varmastikaan mollaa, että Wiin uusi ohjain olisi jotenkin huonompi kuin padi - päinvastoin, hieno ideahan se on ja TÄYDENTÄÄ padipelaamista. Media huutannut hoosiannaa koneen tiimoilta jo pitkään. Wiin vastareaktio ainakin meikäläisellä syntyy siitä, kun eräät väittävät kivenkovaan padin olevan menneen talven lumia eikä pelejä voi pelata enää muutoin kuin Wiimotella. "BWUAAAAHHHH!!!!! KUN COD4 OLIS WIIMOTELLA 1000x PAREMPI!!!"
Ja kaikesta naurettavinta on tämä tehokeskustelu, Wii on selkeästi muita tehottomampi - mitä sitten? Surkuhupaisaa väittää vakavalla naamalla, että sen vuoksi Wiin peleissä olisi jotenkin maagisesti enemmän sisältöä. Pelintekijät määrittelevät sisällön, koneesta riippumatta.
Ei Toyotan Hybridikään varmasti ole kovinta huutoa tehoja autostaan haluavien keskuudessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vaikka kuinka täällä vänistään on Wiin ohjaustapa mullistanut pelikonsolipelaamista enemmäin kuin XO tai PS3 yhteensä. Pelikonsolipelaaminen on taas muuttunut kiitos Nintendon innovoiman ohjaimen, jonka käyttömahdollisuuksien rajat asettaa vaan mielikuvitus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No selkis. 2D->3D flippailu oli kuitenkin siinä yhdessä PSP-pelissä, jonka nimeä en tiedä. :)

Crush. Ja huomattavasti monipuolisempi kuin Paper Marion vastaava systeemi.

Tosin tuo Wiin paperimaario on aika saatanan mahtava peli noin kokonaisuutena. Pääsin näkemään peliä viime viikolla ja varmistui, että se on Galaxyn ja Zak & Wikin kanssa eka Wii-peli, jonka ostan. Mahdollisesti jopa parempi kuin Galaxy. En tajua miten sitä ei ole hehkutettu enempää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Pelikonsolipelaaminen on taas muuttunut kiitos Nintendon innovoiman ohjaimen, jonka käyttömahdollisuuksien rajat asettaa vaan mielikuvitus.
Mutta onko tuo muutos ollut nimenomaan parempaan suuntaan? Ei kaikkien mielestä.

Onneksi on edelleen vaihtoehtoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Vaikka kuinka täällä vänistään on Wiin ohjaustapa mullistanut pelikonsolipelaamista enemmäin kuin XO tai PS3 yhteensä. Pelikonsolipelaaminen on taas muuttunut kiitos Nintendon innovoiman ohjaimen, jonka käyttömahdollisuuksien rajat asettaa vaan mielikuvitus.

Anna mun kaikki kestää :eek:

Onhan se kiva tuo ohjain, mutta ei se sentään mikään ihmeitä tekevä jeesusväline ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Uutta on siis ohjain, peli sitä samaa mitä ennenkin.
Itse asiassa uutta on ohjaimen käyttötapa. Esimerkiksi Pro Evolution Soccer 2008 eroaa ohjaustavaltaan kaikista aiemmista futispeleistä. Siitä, onko ohjaustapa parempi, voidaan olla montaa mieltä.

Wii on, kuten oikeastaan mikä tahansa menestynyt asia/esine/henkilö, jotain, mistä ei voi olla olematta jotain mieltä. Toiset tykkäävät, toiset eivät sitten yhtään. Tämä ei kuitenkaan muuta faktoja. Mikäli uusi ohjain ei mielestäsi ole uusi idea, fine. Ymmärrän näkökulmasi, jos se oli tarkoitettu vastaukseksi siihen, että Wiin tehorajoitukset edesauttavat uusien peli-ideoiden syntymistä. Mikäli näin ei ollut, se on todella kummallinen.

Wiimote mahdollistaa paljon sellaisia asioita, mitä ei vielä ole edes keksitty. Esimerkiksi Mario & Sonicin jousiammunta on hyvä osoitus siitä, että kun välähtää, välähtää kunnolla. Valitettavasti, kuten jo aiemmin sanoin, harvat ovat ryhtyneet väläyttelemään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Itse asiassa uutta on ohjaimen käyttötapa. Esimerkiksi Pro Evolution Soccer 2008 eroaa ohjaustavaltaan kaikista aiemmista futispeleistä. Siitä, onko ohjaustapa parempi, voidaan olla montaa mieltä.

Kiistellään siitä sitten, kun se peli on julkaistu ja Wiin omistajat ovat siihen päässeet käsiksi.:p
Toivoisin itsekkin pääseväni kokeilemaan kyseistä tekelettä, valitettavasti kukaan ystäväpiiristäni ei vain omista wiitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://www.mcvuk.com/interviews

Brittiläisiltä pelikauppiailta on hieman tiedusteltu heidän näkemyksiään konsolisodasta ja heidän mielestään lopputulos näyttäisi tältä:

Which format will win the next generation battle?

Xbox 360 - 49%
PS3 - 35%
Wii - 16%

Wii:n peleihin ja ohjaimeen ei uskota kaikkialla, puhumattakaan siitä että se voisi tapella muita vastaan kun HD-taulut valtaavat markkinat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Anna mun kaikki kestää :eek:

Onhan se kiva tuo ohjain, mutta ei se sentään mikään ihmeitä tekevä jeesusväline ole.

Onhan se ehkä tämän sukupolven tärkein uudistus. Se on myöskin laite jonka koko potentiaalista on nähty vain pintaraapaisu.(Jep, kuulostaako tutulle :D ?)

Tautofonia minun mielestä hyvin tiivisti asian tuossa ylempänä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Mikäli uusi ohjain ei mielestäsi ole uusi idea, fine. Ymmärrän näkökulmasi, jos se oli tarkoitettu vastaukseksi siihen, että Wiin tehorajoitukset edesauttavat uusien peli-ideoiden syntymistä. Mikäli näin ei ollut, se on todella kummallinen.
Hmm, minä ajan enemmänkin takaa sitä että että en pidä peleistä pelkästään "uusien ideoiden" takia,
jos en koe ideaa viihdyttäväksi. Ja tuo ainoa uusi idea, kapula, alkaa olla jo uutuusarvonsa menettänyt.
Nyt voi vain odottaa että josko varsinaiset pelien tarjoamat ideat riittävät viihdyttämään pelaajiaan,
kun visuaalisella loistolla/sisällön määrällä ei päästä koreilemaan.

Minä henkilökohtaisesti en pidä kapulaohjauksesta, enkä peleistä joita sen ympärille rakennetaan.
En ole Nintendo-vihaaja, kunnioitan ison N:n laatukriteereitä, joskin olen aina hivenen karsastanut
kyseiseen brändiin oleellisesti kuuluvaa pehmoilua. Ymmärrän kyllä miten nuo kapulatennikset
ovat löytäneet kohderyhmänsä, itse en siihen kuulu. En silti ala kuuntelemaan väitöksiä muutos-
vastarinnasta, sillä mielipiteeni ei todellakaan johdu siitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Hmm, minä ajan enemmänkin takaa sitä että että en pidä peleistä pelkästään "uusien ideoiden" takia,
jos en koe ideaa viihdyttäväksi. Ja tuo ainoa uusi idea, kapula, alkaa olla jo uutuusarvonsa menettänyt.
Nyt voi vain odottaa että josko varsinaiset pelien tarjoamat ideat riittävät viihdyttämään pelaajiaan,
kun visuaalisella loistolla/sisällön määrällä ei päästä koreilemaan.

Minä henkilökohtaisesti en pidä kapulaohjauksesta, enkä peleistä joita sen ympärille rakennetaan.
En ole Nintendo-vihaaja, kunnioitan ison N:n laatukriteereitä, joskin olen aina hivenen karsastanut
kyseiseen brändiin oleellisesti kuuluvaa pehmoilua. Ymmärrän kyllä miten nuo kapulatennikset
ovat löytäneet kohderyhmänsä, itse en siihen kuulu. En silti ala kuuntelemaan väitöksiä muutos-
vastarinnasta, sillä mielipiteeni ei todellakaan johdu siitä.
Voidaanko asennettasi kapulaan ja sen tuomiin uudistuksiin verrata sitä, että nämä "ei-graffahorot" eivät välttämättä löydä uusista HD-konsolien peleistä tarpeeksi uutta? En tarkoita mitenkään vittuiluna, vaan yritän ymmärtää näkökulmaasi.

Tai onko tilanne sama kuin itselläni räiskintäpelien kanssa? Periaatteessa pelityyppi ei ole juurikaan muuttunut esimerkiksi Goldeneyen jälkeen, vaan mukaan on tullut enemmän karkkia. Toki kärjistettynä, mutta kuitenkin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom