Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Jeps, kuten sanoin se oli vain pikku provo, jonka heitin sen takia kun tuolla ylempänä ylistettiin Nintendoa parhaana. Ihan hyviä pelejä he tekevät, mutta ei oikein iske minuun.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Totta. Mutta Sega tuli markkinoille pelkästään sillä etulyöntiasemalla että oli ensimmäinen. Puuttui hype ja puuttui kuluttajien luottamus. Ei onnistu siis näin.
Itse asiassa Dreamcastin julkaisu oli kohtalaisen onnistunut, varsinkin Amerikassa. Englannissa myynti oli tyydyttävää, ja Japanissa kysyntä ylitty odotukset -> koneet loppuivat ikävästi kesken. Sega töpeksi sitten julkaisun jälkeisen ajan aika pahasti.
 
Ha ha, kaikki kuulimme saman vitsin jo aikaisemmin.

Nintendo tekee loistavia pelejä, ei siitä mihinkään pääse.

Aika turhana olen yleensä pitänyt noita yhteensopivuusjuttuja.
 
Ai kuka vetää pisimmän korren. Notta tuota minä en sano tuohon mitään.. :confused: Mistä sen voisi tietää mikä niistä pisimmälle pääsee? Kyllä olen kiinnostunut noiden kaikkien tulevista laatikoista elikkäs..
1. Xboxin käsipainolaatikko vaihtuu 2x isompaan laatikkoon ja sen tulevat ohjaimet ovat luultavasti 2x pienempiä kuin nyt.

2. GC:n legolaatikko muutetaan kenkälaatikoksi ja taas uusi persoona on syntynyt, elikkäs SuperHyper mario bros XXX

3. Ps2 muuttuu Ps3:ksi ja laitteella tulee olemaan biokeneettisiä ominaisuuksia joita pelaajat voivat käyttää hyväkseen.

Jospa seuraavat konsolinsa tajuaisivat Nintendo ja SonyPony varustaa kiintolevyllä, niin minäkin voisin niistä kiinnostua.;) heh.
Tosin jos ne olisivat kiintolevyllä, niiin se ei luulvastikaan toimisi normaalisti:D
 
Kerrohan meille kaikille, miksi kiintolevy saa konsolin ylitse muiden? Miksi kovo tekee Xboxista muita koneita paremman?
 
No siksi koska sille saa tallennettua paljon enemmän tavaraa kun muistikortille ei oikein saa paljoa mahtumaan ja lisäksi kun on live yhteys, niin kovalevystä irtoaa taas lisää hyötyä, pystyy tallentamaan, kuten peleissäkin jne. Niinhän PC:ssäkin on kiintolevyt ja siksi ne ovat pelikoneina olleetkin tosi hyviä ja ei ole mikään yllätys kun juuri siksi MS otti mallia siitä omaan konsoliinsa, joten hyvä idea on ja eihän xbox sentään tietokoneeksi ole muuttunut, vaan siinä on helpommat mahdollisuudet tallentamiseen kun tilaa riittää jne.

Öh, ei pelkkä kovalevy ole ainoa asia joka tekee boxista erikoisen, vaan hyvät pelit, livetuki, erinomainen ohjain joita saa kahta eri kokoa ja tietysti muut myös, painava, joten se ei voi tippua lattialle kuten GC ja PS2 tekee. Se on hieno laite!
Lisään vielä että nyt Xbox on aloittanut kampanjan joka tietää sitä että pelikoneesta tulee monipuolinen ja siksi yksinkertaisemmat koneet saavat kumartaa herraansa;)
 
"Kuten PS2 ja GC tekee..."

Kyllä, joka päivähän ne lattialle tippuvat.

Mutta se kovalevy: kyllä, se on kiva lelu, niin kuin on jo mainittukin, mutta entä sitten? Muistikorteillekin voi tallentaa, PS2:n nettipalvelu ei toimi yhtään huonommin muistikorttien takia. Mihin sitä ylimääräistä tilaa tarvitset? Ja kuinka paljon ylimääräistä sinä ja rakas MS joudutte siitä maksamaan?

Muillekin konsoleille on hyviä pelejä, ja ainakin GC:n ohjain on rutosti XB:n moista parempi. Jos nettipelejä tahtoo pelata, niin kyllä, Xbox on konsoleista se paras vaihtoehto. Mutta nykyään konsolinettipelit ovat vielä suhteellisen pieni osa konsolin koko markkinoita.

Mikä kampanja? Miten niin monipuolisempi? PERUSTELE VÄITTEESI!
 
Hmm... En tarkoittanut että GC ja PS2 tippuisivat lattioille joka päivänä, vaan ne voivat tippua sinne joka toinen päivä tai siihen on ainakin olemassa selvä vaara. Mielestäni omistajien kannattaisi panostaa vahvaan ilmastointiteippiin, niin asiaan tulisi parannusta, mutta tuo oli vain vihje;)

Öh, muistikortteja nyt tuskin kannattaa kehua kovalevyn edelle. Syyhän löytyy jo tietokoneista vastaukseesi, eli siinäpä miettimistä.;)

Hmm... nettikoneeksi. Enpä tiedä oikein tuosta... Kyllä Xbox pärjää ilman liveäkin, koska sen peleissä näkyy uutta luovuutta josta kansa pitää. Netti on vain lisänä, joka yksinkertaisesti lisää suosiota koneelle;)
Kyllähän GC:n ohjain hyvä on, mutta en nyt saanut käsitystä siitä jotta mikä ohjain on vertailtava Xboxin erinomaisista ohjaimista? Mitä vertaat GC:n ohjaimiin siis?
Hmm... Mielestäni kampanjoinnin perusteet tulee selvittää itse, sillä minulla ei ole siihen aihetta, koska olen sen jo selvittänyt;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pelipeikko
Hmm... En tarkoittanut että GC ja PS2 tippuisivat lattioille joka päivänä, vaan ne voivat tippua sinne joka toinen päivä tai siihen on ainakin olemassa selvä vaara. Mielestäni omistajien kannattaisi panostaa vahvaan ilmastointiteippiin, niin asiaan tulisi parannusta, mutta tuo oli vain vihje;)

Öh, muistikortteja nyt tuskin kannattaa kehua kovalevyn edelle. Syyhän löytyy jo tietokoneista vastaukseesi, eli siinäpä miettimistä.;)

Hmm... nettikoneeksi. Enpä tiedä oikein tuosta... Kyllä Xbox pärjää ilman liveäkin, koska sen peleissä näkyy uutta luovuutta josta kansa pitää. Netti on vain lisänä, joka yksinkertaisesti lisää suosiota koneelle;)
Kyllähän GC:n ohjain hyvä on, mutta en nyt saanut käsitystä siitä jotta mikä ohjain on vertailtava Xboxin erinomaisista ohjaimista? Mitä vertaat GC:n ohjaimiin siis?
Hmm... Mielestäni kampanjoinnin perusteet tulee selvittää itse, sillä minulla ei ole siihen aihetta, koska olen sen jo selvittänyt;)

Eihän sinun tarveitse mitään meille tyhmille kertoa, ei. Tämä on jo aika hauskaa, ei millään pahalla.

Mielestäni Xboxin peleistä nimenomaan ei löydy sitä uudenlaista luovuutta ja omaperäisyyttä, mitä esimerkiksi GC:ltä löytyy (PS2:n pelitarjonnasta en osaa mennä sanomaan kovin hyvin ja asiantuntevasti). Xboxin pelit ovat hyviä, mutta tavallisia.

GC:n ohjain on paras, sitten XB ja viimeisenä DS2 (kolmen uusimman koneen kohdalla, siis). En ole pelannut S:llä, mutta mitä olen kokeillut, niin ei mene GC:n palikan edelle.

Kyllä se Xboxkin voi sieltä tipahtaa, jos voi PS2:kin.

Miksi muistikortteja ei kannata kehua? Konsolipelaamiseen ne sopivat mielestäni kovoa paremmin.
 
Muistikortti tai kovo? Pääasia että saa tallennettua;)
Pelien luonteessa periaatteessa ei oikein eroja enää ole Sonyn ja Xboxin peleissä siis. Todellisia erikoisuuksia löytyy ainakin Nintendolta, mutta kyllä ehkä Xboxin peleistä löytyy jo parempaa valikoimaa kuin PS2:n. En tarkoittanut pelimääriä vaan niiden sisältöä esim. nyt on GTA jo tullut, Halo2 tulossa, PGR2 jne. EI mitään huonoja siis.;)
 
Tämä alkaa menemään jo aika koomiseksi..

Omasta mielestäni juuri Xboxille löytyvät ne tavanomaisimmat kaahailu- ja räiskintäpelit, joista massapelaajat pitävät varmasti. Ja tuosta Livestä. Itse en ainakaan boxia ostaisi (enkä ostakaan), jos kodistani ei löytyisi laajakaistayhteyttä, sillä niin moni peli tukee Liveä. Kovalevyn asetan konsolin ostopäätöstä ajatellessni mitättömäksi tekijäksi. Ihan kiva lisä, mutta en tuon perusteella konsolia lähde valitsemaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan sami_k2
Kovalevyn asetan konsolin ostopäätöstä ajatellessni mitättömäksi tekijäksi. Ihan kiva lisä, mutta en tuon perusteella konsolia lähde valitsemaan.

Olen samaa mieltä ja uskon että Xboksin menestykselle tuo kovalevy on ollut myöskin hyvin merkityksetön. Ainoastaan warettajat ja säätäjät valitsevat tuolla perusteella koneensa.
 
Joku vuosi sitten olisin sanonut, ettei rauta kisaa ratkaise vaan pelit. Dreamcastin jälkeen ei mitkään totuudet enää päde. Tosin Segan sekoiluthan alkoi jo silloin Mega-CD:n ja 32X:n aikoihin.

Siinä mielessä seuraavan konsoli-sukupolven kisa on tosi kiinnostava, että nyt on ainakin kolme hyvää yrittäjää, joista yksikään ei ole pahemmin mokaillut edellisen (siis nykyisen) konsolisukupolvensa kanssa. Toisaalta ei ole mitään mielenkiintoakaan, kun ei ole 3DO:n, PS1:n tai XBOXin tapaista ensikertalaista koettamassa onneaan. Veikkaan (ja toivon) tasaista kisaa ja kuluttajahintoja alentavaa kilpailua.

On muuten uskomatonta ajatella, että Nintendolla oli joskus miltei monopoli konsolimarkkinoilla (hinnat kyllä oli sen mukaiset). Eikös pleikkari syntynyt siitä, kun Sonyn piti tehdä Super Nintendoon CD-asema ja Nintendo laittoikin hankkeen yllättäen jäihin? Sony ei tykännyt siitä ja teki oman konsolinsa (oli varmaan saanut hyvät eväät sitä snesin cd-asemaa suunnitellessaan).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Eihän sinun tarveitse mitään meille tyhmille kertoa, ei. Tämä on jo aika hauskaa, ei millään pahalla.

Mielestäni Xboxin peleistä nimenomaan ei löydy sitä uudenlaista luovuutta ja omaperäisyyttä, mitä esimerkiksi GC:ltä löytyy (PS2:n pelitarjonnasta en osaa mennä sanomaan kovin hyvin ja asiantuntevasti). Xboxin pelit ovat hyviä, mutta tavallisia.

GC:n ohjain on paras, sitten XB ja viimeisenä DS2 (kolmen uusimman koneen kohdalla, siis). En ole pelannut S:llä, mutta mitä olen kokeillut, niin ei mene GC:n palikan edelle.


Mikä on se luovuus jota noista Nintendon peleistä muka löytyy, ainakaan uusimmassa Mariossa ja Zeldassa ei sellaista ole. Mielestäni tuo koko Nintendo keskittyy pelkästään peleihin teema on pelkkää silmänlumetta johtuen vain siitä, että sillä ei pysty muuta tekemään, mitään etua se ei anna. Omasta mielestä Cuben ohjain on ala-arvoinen verratuna sekä Boxin että Ps2:sen ohjaimiin, varsinkin ristiohjain.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Mikä on se luovuus jota noista Nintendon peleistä muka löytyy, ainakaan uusimmassa Mariossa ja Zeldassa ei sellaista ole. Mielestäni tuo koko Nintendo keskittyy pelkästään peleihin teema on pelkkää silmänlumetta johtuen vain siitä, että sillä ei pysty muuta tekemään, mitään etua se ei anna. Omasta mielestä Cuben ohjain on ala-arvoinen verratuna sekä Boxin että Ps2:sen ohjaimiin, varsinkin ristiohjain.


Olen samaa mieltä sami_2k:n kommentin kanssa (Nintendon peleistä). Nintendon pelit ovat tarjonneet loistavia pelikokemuksia 8 bittisestä asti ja tekevät sitä vieläkin. Peleihin uppoutuu todella nopeasti ja pelattavuus on yleensä huipussaan. Tietysti kaikkiin Nintendon pelit eivät iske, mutta minuun ne uppoutuvat suurimmalta osin.

Pienenä pettymyksenä pidin kyllä The Wind Wakeriä. Suurena syynä varmasti kartan jako pieniksi neliöiksi ja varsinkin maailman peittäminen vedellä, sekä tietysti vaikeustason helpottuminen 64:sen Zeldoihin verrattuna. Kun taas Super Mario Sunshine oli juuri sitä mitä odotinkin. Harvoihin tasohyppelyihin pystyy palaamaan takaisin koska vaan ja nauttimaan pelistä vaikka ei siinä mitään hyödyllistä tekisikkään.

Ohjain kysymys on usein kiinni tottumuksesta. PS1:llä ja 2:lla paljon pelanneet ovat tottuneet ristiohjaimen käyttöön. Kun taas 64:sella pelanneet tattiin. Nintendon ohjain sopii loistavasti ainakin minun käteeni ja wavebirdin kanssa pelaminen on todella vaivatonta. Ristiohjain on kieltämättä todella huono, mutta sitä ei ole kyllä tarvinnutkaan kuin valikkokäytössä. Saattaa myös johtua siitä, että olen sillä enemmän pelannut kuin esim. PS2 ohjaimella, jonka tatteja pidän vaikeasti sijoitettuna ja liian leveinä.
Xboxin perusohjain onkin sitten aivan ok. Totuttelun jälkeen sopii hyvin käteen. (Paremmin kuin controller s) Miinuksena pallomaiset napit joka saa sormet kipeiksi varsinkin autopeleissä. Perusohjain controller s:n napeilla sopisi loistavasti ja tietystä perusohjaimen ulospäin kaarevilla tateilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
MINUN mielestäni muistikortit ovat perseestä. Siis suoraan sanottuna. Ne maksavat ketusti eikä niille mahdu kuin jotain 2 tallennusta ;) Xboxilla ei tarvi tallennusten kanssa mietiskellä, mikä on hyvä vain. Ei se paljoa haittaa, vaikke tallennuksia kuljetetakaan kiintolevyn kanssa. Uskon vahvasti että Sonyn PS2 seuraavankin erän vie, onhan sillä vahvin status jokapojan konsolina. Ikävä kyllä tahtoo käydä nytkin niin että muut konsolit jäävät ensimmäisenä hyllyyn. Itselläni ei pleikkaria olisi ilman niitä muutamaa pelisarjaa (PES ja MGS lähinnä, ehkäpä GT:kin). Näin se vain on.

Toivon että Sony tohtisi muuttaa tuota ohjainta vähänkään PS3:lle, ettei mitään DS3:sta nähtäisi. Ohjain on pieni ja tati väärin sekä liipaisimet köyhät. Anaaliliipaisimet tilalle vain.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
. Ohjain on pieni ja tati väärin sekä liipaisimet köyhät. Anaaliliipaisimet tilalle vain.

Euro-pleikkarissahan oli alunperin isommat ohjaimet. Tai siis ne kahvat oli pidemmät. Sit kun nää tärinä-ohjaimet tuli niin euro-versiot kutistui japski-mittoihin. Mulla löytyy muuten vielä sen dual-shocin esiversio, jossa on analogitatit, mutta ei ole tärinää ja kahvat on pidemmät.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom