Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

-WaLuigi- sanoi:
Kyllä, Wiin mukana tulee tuo Wii Sports. Ja kyseessä on kyllä ihan kokonainen peli, eikä mikään demo.

Hienoa. Wii sports muuten himoittaa (^_^) minua Wiin peleistä eniten atm. Toivoisin & veikkaisin pelin olevan Track & Field:mäistä mättö-hauskaa . :) Realistiset urkki-pelit ei nappaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Totta munassa Insomniac on tehnyt pelistään ihan naurettavan tilasyöpön, kun sen ei ole tarvinnut tehdä mitään mahduttaakseen peliä pienempään tilaan. Tosiasia on, että Resistance mahtuisi aivan varmasti yksipuolisellekin DVD:lle.

Pelinkehittäjien on pakko kompressoida pelejä nykyään aivan helvetin paljon, jotta esim latautauot saadaan siedettäviksi ja streamaus levyltä toimivaksi. Ylimääräinen tilankäyttö itse pelidataan on käytännössä mahdotonta ja sen haitat mahdollisia PR-hyötyjä niin paljon isommat että voin vain todeta että väittämälläsi ei ole minkäänlaista totuuspohjaa.
Minun käsittääkseni Resitance vie tilaa paljon sen takia, että siinä on eri leveleitä ja siten mm. tekstuuri dataa todella paljon: Voi myös olla että videoilla on saatu tuota tilaa kulutettua kohtuullisen paljon, mutta tästä minulla ei ole mitään tietoa. Itse pelaamisen yhteydessä olevan datan kokoa ei kuitenkaan varmastikaan ole turvotettu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minun mielestä se on ihan hyvä juttu, jos levytilat kasvavat. Bluray ei kuitenkaan mikään yber kallis ole tuottaa, käsittääkseni:confused: . Onhan DVD:ssäkin tultu tuotantokustannuksissa alas. Kenellä täällä olisi muuten tietoa tuosta, että minkä verran se bluray oikeasti maksaa? Aihiot, printti ym...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Pelinkehittäjien on pakko kompressoida pelejä nykyään aivan helvetin paljon, jotta esim latautauot saadaan siedettäviksi ja streamaus levyltä toimivaksi.

Blu-Ray ja vähemmän kompressoidut tekstuurit eivät pysty muuttamaan yhtä ongelmaa joka nykykonsoleissa on. Nimittäin näytönohjaimen muistin määrää. Jos tekstuureita kompressoidaan vähemmän, niitä myös mahtuu muistiin samanaikaisesti vähemmän. PS3:ssakin on vain 256 megatavua muistia näyttiksessä, ja se on loppujen lopuksi vähän, varsinkin kun nykyiset tekstuurit ovat myös resoluutioltaan huomattavasti isompia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eli siis teidän mielestänne kehityskaari toimii näin :
Cartridge-> cd= lisää tilaa,parempia pelejä
cd-> dvd = lisää tilaa,parempia pelejä
dvd-> blu-ray / hd-dvd = ei mitään merkitystä... :p

En nyt tiedä ekoista peleistä, mutta mennään vaikka vuosi eteenpäin niin jos sitten vielä sanotaan että "kyllä tämä peli mahtuis dvdllekin", niin epäilen asiaa. Joka tapauksessa Resistancen ja Lairin molemmat pelintekijät eivät kuulemma omien sanojensa mukaan saisi pelejä mahdutettua dvd:lle..amatöörejä liennee kaikki . Tämä muuten ei ole mitään Sony-fanitusta vaikka koneen hankinkin, vaan ihan tuota kehityskaari-ajattelua ja ihmettelen jos tässäkin tapauksessa ei lisätila tule tulevaisuudessa auttamaan. Siksipä epäilen että jonain päivänä se 360 heittäytyy hd-dvd pelien kera mukaan joukkoon. Mutta aika näyttää, pelit ainakin tulee olemaan molemmilla (ja myös nintendolla) konsoleilla erittäin hyviä joten pelaajilla on mukavat päivät edessä. Zeldaa varsinkin vesi kielellä odotellaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Blu-Ray ja vähemmän kompressoidut tekstuurit eivät pysty muuttamaan yhtä ongelmaa joka nykykonsoleissa on. Nimittäin näytönohjaimen muistin määrää. Jos tekstuureita kompressoidaan vähemmän, niitä myös mahtuu muistiin samanaikaisesti vähemmän. PS3:ssakin on vain 256 megatavua muistia näyttiksessä, ja se on loppujen lopuksi vähän, varsinkin kun nykyiset tekstuurit ovat myös resoluutioltaan huomattavasti isompia.

En ole asiaan vihkiytynyt, mutta menvätkö ne ihan noin yksi yhteen?:confused:
Eli tässä tapauksessa on parempi, mitä enemmän tekstuureja on kompressoitu? Saadaan enemmän tavaraa kerralla näyttikseen?
XO:han käyttää muistaakseni jaettua muistia? Eli siinä ei ole näin rajoittunut näyttiksen muisti, mutta jos grafiikkaan kuluu enemmän, on myös muuhun tavaraan (esim. fysiikkamallinnus?) vähemmän resursseja? Olenko käsittänyt oikein?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Eli siis teidän mielestänne kehityskaari toimii näin :
Cartridge-> cd= lisää tilaa,parempia pelejä
cd-> dvd = lisää tilaa,parempia pelejä
dvd-> blu-ray / hd-dvd = ei mitään merkitystä... :p

Ihan hyvä pointti. :)
Täytyy myös muistaa, että meitä on moneen junaan ja paljon jää vielä asemallekin.
Osa porukkaa haluaa, että kaikki optimoidaan ja saadaan mahtumaan mahdollismman pieneen tilaan. Osa taas haluaa tehdä asioita muuten vaan helpommin(?) ja käyttää surutta materiaalia, ilman kompromisseja.
Yllä oleva aika karrikoroitua. :)

Omasta puolesta toivotan HD DVD:n ja blurayn tervetulleeksi! :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Blu-Ray ja vähemmän kompressoidut tekstuurit eivät pysty muuttamaan yhtä ongelmaa joka nykykonsoleissa on. Nimittäin näytönohjaimen muistin määrää. Jos tekstuureita kompressoidaan vähemmän, niitä myös mahtuu muistiin samanaikaisesti vähemmän. PS3:ssakin on vain 256 megatavua muistia näyttiksessä, ja se on loppujen lopuksi vähän, varsinkin kun nykyiset tekstuurit ovat myös resoluutioltaan huomattavasti isompia.

Siksi kaikki pitääkin saada niin kompaktiksi kuin vain mahdollista, varsinkin juuri konsoleilla, joissa muisti tosiaan on kortilla. Ja vaikka PS3 ei pystykään käyttämään yhtään sen ihmeellisempiä tekstuureja kuin X360, voi niitä yhteensä olla pelissä enemmän, ei tietenkään samaan aikaan ruudulla, mutta Blu-Ray levyllä. Tietenkin isompien ja laajempien pelien kehittäminen syö aikaa ja rahaa, mutta käsittääkseni juuri Resistancessa tuota sisältöä pitäisi olla aika rutkasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Minun mielestä se on ihan hyvä juttu, jos levytilat kasvavat. Bluray ei kuitenkaan mikään yber kallis ole tuottaa, käsittääkseni:confused: . Onhan DVD:ssäkin tultu tuotantokustannuksissa alas. Kenellä täällä olisi muuten tietoa tuosta, että minkä verran se bluray oikeasti maksaa? Aihiot, printti ym...

Tuskin Blu-Rayn valmistus hinnasta normi kuluttajille tullaan kertomaan, veisi vain pohjan kalliilta hinnalta. Mutta tuskin sen rakentaminen ihan halpaa on, sillä Play.com:ssa saat maksaa B-R -soittimesta miehiset 1500€. Tosin nyt varmaan alussa repivät kuitenkin niin paljon voittoa jokaisesta soittimesta, kuin vain pystyvät. Kuitenkin kehitystyö on varmaan ollut myös mieltä lämmittävän hintaista.

Linkki: http://www.play.com/Electronics/Ele...ung_BD_P1000_Blu_ray_Disc_Player/Product.html
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Eli siis teidän mielestänne kehityskaari toimii näin :
Cartridge-> cd= lisää tilaa,parempia pelejä
cd-> dvd = lisää tilaa,parempia pelejä
dvd-> blu-ray / hd-dvd = ei mitään merkitystä... :p
Kyse on minusta enemmänkin siitä, että vielä ei pelien tilantarve ole niin suuri, että uutta levyformaattia lisätilan takia kaivattaisiin. Leffapuolella tilanne on toinen.

samuel6 sanoi:
Joka tapauksessa Resistancen ja Lairin molemmat pelintekijät eivät kuulemma omien sanojensa mukaan saisi pelejä mahdutettua dvd:lle..amatöörejä liennee kaikki .
Mutta eikö ole jännä juttu, miten upeannäköiset ja laajat 360-kuitenkin mahtuvat hyvin DVD-levylle?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Eli tässä tapauksessa on parempi, mitä enemmän tekstuureja on kompressoitu? Saadaan enemmän tavaraa kerralla näyttikseen?

Sitä pienempi / enemmän kompressoitu tekstuuri --> sitä vähemmän se vaatii tilaa --> sitä vähemmän se varaa myös muistia itselleen. Asialla on toki kääntöpuolensa, eli tekstuuri todellakin alkaa kärsiä jos sitä kompressoidaan liikaa. Lopputuloksena on haalistunut ja utuinen tekstuuri, ja esimerkiksi monet Cubelle tehdyt käännökset kärsivät tästä*.

* 1.4 gigan levyä varten tekstuureita pitää kompressoida enemmän.

pziuz sanoi:
XO:han käyttää muistaakseni jaettua muistia? Eli siinä ei ole näin rajoittunut näyttiksen muisti, mutta jos grafiikkaan kuluu enemmän, on myös muuhun tavaraan (esim. fysiikkamallinnus?) vähemmän resursseja? Olenko käsittänyt oikein?

Juh, eli Xbox 360:ssä on 512 megatavua muistia joka sitten jaetaan näyttiksen ja muun käytön suhteen. Ohjelmoija voi sitten jakaa nämä miten haluaa sovelluksensa tarpeiden mukaan. Eli tällä saralla Xbox 360 on huomattavati joustavampi kuin PS3.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Juh, eli Xbox 360:ssä on 512 megatavua muistia joka sitten jaetaan näyttiksen ja muun käytön suhteen. Ohjelmoija voi sitten jakaa nämä miten haluaa sovelluksensa tarpeiden mukaan. Eli tällä saralla Xbox 360 on huomattavati joustavampi kuin PS3.

Muistaakseni PS3:n muistiratkaisu ei ole myöskään aivan niin jäykkä, että XDR muisti olisi vain Cellin käytössä ja gddr3 muisti vain näytönohjaimella vaan jonkinlainen ristiinmeneminenkin oli mielestäni mahdollista, mutta en nyt tähän hätään kuumeessa jaksa tutkiskella asiaa sen enempää (Kolmatta viikkoa jo pientä lämpöä päällä, rupee kohta olemaan pannu jo aika jumissa...):)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Muistaakseni PS3:n muistiratkaisu ei ole myöskään aivan niin jäykkä, että XDR muisti olisi vain Cellin käytössä ja gddr3 muisti vain näytönohjaimella vaan jonkinlainen ristiinmeneminenkin oli mielestäni mahdollista, mutta en nyt tähän hätään kuumeessa jaksa tutkiskella asiaa sen enempää (Kolmatta viikkoa jo pientä lämpöä päällä, rupee kohta olemaan pannu jo aika jumissa...):)


Toivottavasti paranet :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis ettei tule väärinymmärrystä niin vielä tällä hetkellä löytyy 360n kotoa, ja en yhtään ihmettele että esim. Oblivion mahtuu dvd:lle.Enkä myöskään tiedä kuinka laajoja kokemuksia esim Resistance ja Lair tulevat tarjoamaan, joten niitä on turha edes arvostella etukäteen kun ei voi tietää. Mistäs sitä voi varmaksi sanoa että kuinka pieniä yksityiskohtia peleistä löytyy, mutta eiköhän sen aikanaan näe. Mutta oletko sitä mieltä että Oblivionissa menee raja? Kyllä toivon peleiltä vieläkin enemmän jos suinkin mahdollista. Joten jos tallennustilaa on huomattavasti enemmän, eikö luulisi että esim. Oblivionin tasoisen huippupelin pystyisi tekemään vielä terävämmin, ja niin että se pyörii puhtaasti tilanteesta riippumatta?Vielä pienempien yksityiskohtien kera,vielä paremmalla ja puhtaammalla grafiikalla? 360 ja live siihen yhdistettynä on sitäpaitsi erinomainen konsoli, pelimaku ei vaan ehkä kokonaisuutena ehkä parhaiten meikäläiselle uppoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Mutta oletko sitä mieltä että Oblivionissa menee raja? Kyllä toivon peleiltä vieläkin enemmän jos suinkin mahdollista. Joten jos tallennustilaa on huomattavasti enemmän, eikö luulisi että esim. Oblivionin tasoisen huippupelin pystyisi tekemään vielä terävämmin, ja niin että se pyörii puhtaasti tilanteesta riippumatta?Vielä pienempien yksityiskohtien kera,vielä paremmalla ja puhtaammalla grafiikalla?

Ei se raja ole lähelläkään obvilionia sillä oblivionhan vie vain melkein saman verran tilaa kuin esim. ratchet & Clank mutta kyse on siitä miten sen tilan käyttää. Muistetaan että blu-ray ei paranna pelien pyörimistä vaan antaa vain tilaa saada enemmän erilaista tavaraa yhdelle levylle. Mahtuisihan oblivioniin vielä ne paremmat ja puhtaammat grafiikat vaikka se DVD:llä pidettäisiinkin mutta pyörittääkö konsolit niitä enää kovin sujuvasti joka tilanteessa on sitten eri asia. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oblivion huijaa kiitettävästi. Melkein kaikki luolastot jotka eivät kuulu questeihin ovat kloonattuja. Pelissä on pari kolme luolastoa joita vaihdellaan vaan eri paikkoihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

IpaX85 sanoi:
Ei se raja ole lähelläkään obvilionia sillä oblivionhan vie vain melkein saman verran tilaa kuin esim. ratchet & Clank mutta kyse on siitä miten sen tilan käyttää. Muistetaan että blu-ray ei paranna pelien pyörimistä vaan antaa vain tilaa saada enemmän erilaista tavaraa yhdelle levylle. Mahtuisihan oblivioniin vielä ne paremmat ja puhtaammat grafiikat vaikka se DVD:llä pidettäisiinkin mutta pyörittääkö konsolit niitä enää kovin sujuvasti joka tilanteessa on sitten eri asia. ;)

Niin, ja siis raskainhan oblivionissa on varmasti se tekoälymallinnus. Eli kun on enemmän vihollista iholla niin kone kyykkää kyllä. Niillä vieläkin hienoimmilla graffoilla ei tee mitään enää siinä vaiheessa. Luulen ettei kummassakaaan konsolissa enää riitä tehoo puskea ulos hienointa graffaa mitä oblivionissa on ja esim. vaikka loppukohtauksessa olisi ruudunpäivitys sujuvaa. Vai olenko väärässä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Vai olenko väärässä?

Luulen että olet väärässä. Oblivionin Xympyrä versio oli aika kiireessä tehty, enkä voi millään uskoa nyppimisessä olevan mistään muusta kiinni kuin koodin huonosta optimoinnista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Oblivion huijaa kiitettävästi. Melkein kaikki luolastot jotka eivät kuulu questeihin ovat kloonattuja. Pelissä on pari kolme luolastoa joita vaihdellaan vaan eri paikkoihin.

Kyllä muistaakseni eri muotoisia luolastoja oli vaikka kuinka paljon, mutta tekstuurit kyllä kierrätettiin aika tehokkaasti:)
Ei se kyllä pahemmin häirinnyt...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Luulen että olet väärässä. Oblivionin Xympyrä versio oli aika kiireessä tehty, enkä voi millään uskoa nyppimisessä olevan mistään muusta kiinni kuin koodin huonosta optimoinnista.


Niiin no, eise peli peecee puoleellakaan kevyin mahollinen raudalle ole. Mutta toisaalta hyvin se oli tehty, pystyy pelaamaan ei-niin-hyvällä-koneella kun graffoja karsii paljon. Voihan se tietty olla huonosta koodista mutta mutta..
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom