Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Huoh...Niinpä niin.Yllättävä kuittaus yllättävältä taholta. Eli luokittelet pelit näin: Jos peli ei kiinnosta, on se rupupeli. Jos peli on Genji on se paska peli. Jos peli on Hugo on sekin rupupeli jne. Imo sinne imo tänne, "Se on mun mielestä paska"."Aina plesepojat vetää herneen nenään" Tämä on pahempi aihe väitellä, kuin AAA-pelit:p

Voin vilpittömästi sanoa, että omistan XO:lla tasan kaksi peliä, kuten PS3:lla. Muut pelit XO:lla ovat IMO rupupelejä, koska ne ei mun kiinnostusta herättäneet;)

Heitetäänpäs sitten se asia ilmoille näin päin... Jos Motorstorm ja Resistance olisivat ilmestyneet XO:lle olisivatko ne vielä niin mahtavia pelejä? Vai hukkuisivatko paremman pelitarjonnan sekaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
En varmasti vaihda, hyvien pelien pelaaminen on mukavaa :)

En silti näe mitään ihmeellistä siinä, että lievä oksennusreaktio pulpahtaa pintaan heti kun näkee normaalia launch-huttua. Ihan tyypillistä melkeinpä millä konsolilla tahansa. En pysty siihen, että tekohymy naamalla hampaat irvessä pelaisin +50e rupupelejä ja hokisin jatkuvasti itselleni miten hyvää peliä pelaan...

Siis jos joku meistä pitää edellämainituista peleistä, olemme vain sokeita ja pelaamme rupupelejä. Mikä on rupupelin mittakaava tässä tapauksessa?PGR3?COD3? Saints row? Siinä listaus hyviä ja vähemmän hyviä pelejä, johon kategoriaan nuo kaksi "rupupeliä" sopii oikein helpolla. Gears ja Oblivion onkin sitten erikseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Heitetäänpäs sitten se asia ilmoille näin päin... Jos Motorstorm ja Resistance olisivat ilmestyneet XO:lle olisivatko ne vielä niin mahtavia pelejä? Vai hukkuisivatko paremman pelitarjonnan sekaan?

Mahtavan ja rupun välissä on vielä ainakin se hyvä-kategoria ja aika monta muutakin, ja niin kauan kun Forza pysyy poissa markkinoilta, ei Motorstormin ainakaan PGR3n rinnalla tarvitse hävetä tippaakaan, sekin on ihan ok-peli, ei rupu eikä mahtava. Vaikka olikin niin über-hypetetty kun olla ja voi. Nettipelinä jää Moton jalkoihin ainakin peli-ilon puolesta jo aiemmin mainituista syistä. Syyt kyllä menee enemmän liven ja peliseuran piikkiin kuin itse pelin. Resistance ja Mopo on hyviä ja viihdyttäviä pelejä, ei Gearsin ja Oblivionin mahtavassa seurassa, johon lasken myös Viva Pinatan vaikka siitä ei ketään tunnu pitävänkään. Mutta hyvä-kategoriaan ne voi laittaa. Boksin monesta hehkutetusta pelistä ei pääse hyvä kategoriaan tekemälläkään esim. Saints row, Crackdown, eikä "rupupeli" PDZ. Ensimmäiset kaksi ei kyllä ole rupuja, keskivertoja kylläkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Pakko kysyä ihan yleisestä mielenkiinnosta, mutta miten tämä vaikuttaa mihinkään? Tai kuka tekee ostopäätöksensä miettien "XO:lla on kyllä hyviä pelejä, mutta sehän on ollut markkinoilla jo pitkään... en taida ostaa sitä, sillä on epäreilu etu"?

viittasin argumentillani siihen, että laite julkaistiin paljon wiitä ja ps3 aiemmin,
joten pelivalikoimaa vertaamalla osoittaa vain omaa hölmöyttään,
kyllä, olen itse yhtä hölmö kuin muutkin.

jos kaikki kolme konsolia olisi julkaistu samaan aikaan, olisiko tilanne toinen?
ehkäpä, uskoisin wiin vievän isompiaan todella suurella kaulalla.
ei ehkä graafisesti, mutta pelaajamäärien vuoksi suuremmalla pelitarjonnalla kuin nyt.

moraalinen voittaja on wii, kävipä kahden "isompansa" kuinka tahansa,
microsoft on osoittanut kykynsä, sonyn ensimmäinen kunnon taistelu on vasta-alkamassa.

oikeastaan optimaalinen "sodan" voitonjulistus on tuleva sitten kun
wii ja ps3 näyttävät todelliset kyntensä ja ovat "suoraan" verrattavissa X0:n
laajaan kategoriaan, sitä nämä kaksi junioria eivät vielä ole.

merkkiuskollisuus voi sokaista, mutta omaa alustaa kannattaa tarkastella myös
ilman fanipoika-laseja, aivan kuten zoukka, mies ei ole sokea oman laitteensa puutteille ja
rohkenee nostaa asian esiin.

ostopäätöksien teosta en tiedä, itse olen ostanut konsolit aina miettien,
tuleeko kyseiselle laitteelle minua kiinnostavia pelejä.
ensimmäinen askeleeni kohti X0:ta tapahtui oikeastaan gears of warin vuoksi,
myös halo3 kiinnostaa, sekä puun takaa iskevä viva pinata.
playstation 3:n hankintaa ei tarvinut liiemmin mietiskellä, on tulossa god of waria,
gran turismoa ja monia muita sonyn "luotto" studioiden tuotoksia.
Wii kiinnostaa, mutta vielä ei ole tullut sitä mitä odotan, niin typerältä kuin kuulostaakin,
odottelen mario galaxya ja oikeaa wiille tehtyä zeldaa.

pelimakuni on hyvin laaja, pelit joissa on K18-merkintä,
eivät ole sitten vuoden, jolloin tuo myyttinen ikä pamahti mittariin,
olleet välttämättä sitä mitä haen.

kysymykseni liittyikin juuri siihen, että milloin nuo killer-appit julkaistiin X0:lle,
ei kai kukaan ole sitä mieltä että wiin ja ps3:n pelikirjasto koostuisi heti julkaisussa
isosta kasasta killer-appeja, eihän?

annetaan aikaa jokaiselle konsolille, jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa,
niin laitteessa kuin pelikirjastossakin.

konsolien paremmuudesta sotiminen on hauskaa, mutta hyödytöntä.

eipä minulla muuta, jatkakaa. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Viper7 sanoi:
Resistance ja Motorstorm rupupelejä? Voi nyt on kyllä jäänyt pelit pelaamatta, tai sitten siihen "testasin prismassa" tyyliseen arvioon.
Resistance on varmaan ainoa FPS timesplitterssin lisäksi jonka olen jaksanut easyn jälkeen Hardilla vetää läpi

Pakkohan se on moneen kertaan pelata kun ei muutakaan tekemistä konsolilla ole :rolleyes:

Itse on tullut pelattua next-geniä jo hemmetin pitkään ja vaikka kuinka monta peliä. En nähnyt mitään syytä odottaa PS3 kun ne samat pelit oli saatavilla boxillekin vuoden etukäteen, ja konsoli kaiken lisäksi puoleen hintaan.

Ja kyllä se on ihan fakta, että kyseiset pelit ovat tuntuvat hyviltä tietysti, kun ne ovat sen hetkisen pelitarjonnan lippulaiva. Kyllähän esim Gears Of War pesee Resistancen aivan mennen tullen. Motorstorm on taas yhden illan hupia, mitä kukaan teistäkään ei ostaisi esim vuosi konsolin julkaisun jälkeen.

/Summon wii-mies postaamaan japanin myyntitilastoja

Ja PS3 tulee tähän talouteen heti, kun sille on 3 vitun hyvää peliä, mitä ei muille alustoille saa. Sama kategoria oli XO:n kanssa. Se tuli hankittua yksinkertaisesti siitä syystä, etten nähnyt yhtään syytä odottaa vuotta sonyn next-gen konsolia. Enkä näe nyt julkaisun jälkeenkään, että olisin vielä mitään menettänyt.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
Sama kategoria oli XO:n kanssa. Se tuli hankittua yksinkertaisesti siitä syystä, etten nähnyt yhtään syytä odottaa vuotta sonyn next-gen konsolia. Enkä näe nyt julkaisun jälkeenkään, että olisin vielä mitään menettänyt.
Entä ne 3 vitun hyvää peliä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
Kyllähän esim Gears Of War pesee Resistancen aivan mennen tullen.
Se on totta, että kyllä Gears Resistancen pieksää. Mutta ei verkkopelissä. Mielestäni Gearsin verkkopeli on HEIKKO esitys verrattuna R:n vastaavaan. Vaikkakin liven paremmuus pelastaa paljon. Ja verkkopeli on itselleni se tärkein asia räiskintäpeleissä,koska yleensä niiden yksinpelit ovat juonnellisesti jne. samaa tuttua huttua.

Ja nothing, MS:n tai R:n ei tarvitse todellakaan "hävitä" XO:n pelejen joukkoon. Ei sieltä valikoimasta löydy montaa parempaa vaihtoehtoa näistä genreistä(olisiko ehkä yksi tai kaksi kummastakin).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Erikoista kinaamista noista peleistä... Makuasioitahan nuo on mutta itseäni ihmetyttää kovasti se miksi sama vanha paska uusissa kuorissa maistuu muka niin hyvälle. En ole X360:lla, PS3:lla kuin Wii:lläkään nähnyt vielä mitään täysin uutta. Samanlaisia pelejä on pyörinyt jo vuosia markkinoilla, nyt ne näyttää vaan paremmalta. Little Big Planet vaikuttaisi olevan piristävä poikkeus tuohon. Ja toki Wii:n ohjaus tarvitsee erityismaininnan, mutta jos pelit on samaa vanhaa kuraa, niin nopeasti senkin ilo katoaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi sama paska....Noh, kyllä minä ainakin hollywood-leffoja katselen, ostin just uuden fillarin jne.. Jos nyt jotain uutta ja ihmeellistä katselisin, niin kai sitä vois rollaattorin hankkia, ja elokuvat katsoa tuolta bollywoodin puolelta.. Ei viihteen tarvitse aina olla jotain täysin erilaista, vaikkakin hyvä olisi jos edes vivahteet olisivat erilaisia..toki sitä tulee kaikenlaista roskaakin, mutta ei tietyissä yhtenäisyyksissä ole mitään vikaa..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pakkohan se moneen kertaan hakata kun muuta tekemistä konsolilla ole


Näin siis oletat?, olenko jossain vaiheessa puhunut että pelaan pelkällä pleike3:lla? taloudesta löytyy kyllä laitteita joilla pelata, esim uusin Zelda odottaa läpivetämistä samoin Zelda:Ce ja muutama muu cube peli, 5 peliä Psp:llä, Ps2:sta vielä edes puhumattakaan, DS:lläkin löytyy pari peliä ja ja ja.. Jos yhdelle koneelle loppuu tarjonta ei ole kuin käynistyksen päässä aloittaa toisella.

Lopeta siis olettaminen ja keskity ihan siihen mitä tiedät.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Erikoista kinaamista noista peleistä... Makuasioitahan nuo on mutta itseäni ihmetyttää kovasti se miksi sama vanha paska uusissa kuorissa maistuu muka niin hyvälle. En ole X360:lla, PS3:lla kuin Wii:lläkään nähnyt vielä mitään täysin uutta. Samanlaisia pelejä on pyörinyt jo vuosia markkinoilla, nyt ne näyttää vaan paremmalta. Little Big Planet vaikuttaisi olevan piristävä poikkeus tuohon. Ja toki Wii:n ohjaus tarvitsee erityismaininnan, mutta jos pelit on samaa vanhaa kuraa, niin nopeasti senkin ilo katoaa.

Olisko aika vaihtaa foorumia jos Little Big Planet on se kaivattu poikkeus ja pelit on sitä vanhaa samaa kuraa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei samantapaisuudessa nyt niinkään se vika ole, mutta kun uusien konsoliden tehot käytetään näköjään ainoastaan tuohon ulkoasuun. Pelit on pienine poikkeuksineen lähes samoja mitä viime sukupolvella ollaan nähty, graafinen puoli on näköjään tärkeintä. Itse kaipaisin rahoilleni sellaista vastinetta että saisin ulkokuoren lisäksi jotain uutta ja innovatiivista sisältöä. Tekoälyyn panostaminen ei ainakaan olisi hullumpi juttu.
Fillari ei mielestäni liity juurikaan viihde-elektroniikkaan, mutta itse olen ainakin nähnyt vuosittain uudenlaisia elokuvia, niin hollywoodista kuin euroopasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Olisko aika vaihtaa foorumia jos Little Big Planet on se kaivattu poikkeus ja pelit on sitä vanhaa samaa kuraa.
Ai sekö on huono asia jos kaipaa jotain tuoretta saman vanhan uudellenlämmitetyn puuron tilalle?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Ai sekö on huono asia jos kaipaa jotain tuoretta saman vanhan uudellenlämmitetyn puuron tilalle?

No ei. Kaipaan sitä itsekin, mutta olen suhteellisen tyytyväinen tilanteeseen XO:n kanssa. Se on PC, joka tulee tuomaan jotain täysin uutta pelaamiseen, sitten joskus. Nintendon väännöt on ihan ok, mutta ei vastaa lainkaan sitä mitä ajan takaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
No ei. Kaipaan sitä itsekin, mutta olen suhteellisen tyytyväinen tilanteeseen XO:n kanssa. Se on PC, joka tulee tuomaan jotain täysin uutta pelaamiseen, sitten joskus. Nintendon väännöt on ihan ok, mutta ei vastaa lainkaan sitä mitä ajan takaa.


Itse kaipaan uusia ideoita vanhoihin genreihin. Ei tarvitse olla mitään ihan täysin ufo-juttuja vaan piristystä pelaamiseen. Peliala junnaa kyllä paikallaan ja muutos tapahtuu hitaasti. Esimerkiksi nettipelit ovat vasta nyt jokapäiväistä huttua konsoleilla... PC:llä on ollut jo vuosikymmenen.

X0 on minun mielestä hiukan huonossa välissä pelivalikoimallaan koska itse+monet monet muut pelaa mieluummin pc:llä samantapaisia räiskintöjä mitä X0:lla on. (jep, hiiri+näppis) Wiikake on hyvä FPS-peleissä myös. Pelit vaan sukkaa.

Kertoo jotakin nykypeleistä että jos haluaisin esim. mennä jonkin seinän läpi jossain FPS-pelissä niin ei onnistukkaan. Ei missään. Mihin niitä tehoja käytetään? Parempaan graffaan? Säälittävää jos paljon haukutussa red steelissä saa jopa nykyräiskinnäksi tavaraa kiitettävästi paskaksi. Tai esim. oblivionissa ei ole vieläkään ikkunoita mistä mennä sisään (Vaihtoehtoreitti) tai tiger woodsissa jossa palkinnoksi saa rahaa niin sitä ei voi käyttää talon ostamiseen ja sisustamiseen ala Sims.

Ehkä itse kaipaan myös enemmän monipuolisuutta peliin. Space rangers oli jo melko hyvä esimerkki tästä mutta taistelu oli surkeaa. Mutta hyvä yritys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ShotcowS sanoi:
Floppi... OMG. Katotaan vuosi-->sitten katellaan tilastoja. PS3 ei rope kone... bull****. XO DVD vs PS3 Blu-ray, hmmm kumpikohan on parempi pelien tallennus formaatti...
Montako peliä sulla on tiedos jotka tulee hyödyntään KOKO pluuuuurein??
Veikkaisimpa etteipä kovinkaan montaa tuu olemaan koko PS3 aikana. Yksinkertaisesti pitkiä pelejä on vaikea suunnitella ja tekemiseen menee paljon kauemman ja ennen kaikkea niihin kuluu paljon enemmän rahaa, kuin normaaleihin peleihin joten ei ne pelinkehittäjät välttämättä halua tehdä niin pitkää peliä! Varsinkin kun on riski ettei se menestykkään. Tai sit tehdään normi peli ja loppu levy ängettään täyteen kaikkee turhaa paskaa!!!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
No en ole vielä niitä ps3:lla nähnyt yhtään.
Samaa mieltä, mutta tuolla asteikolla jäädään yhden päähän kolmesta myös boksilla. Tuon roisin etuliitteen ansaitsevat vain oblivion ja gears, muut jäävät siihen motorstormin ja resistancen edustamaan "rupupeli" gategoriaan tai sen alle. Tosi on se,että oltuaan noin 1.5v markkinoilla,boksin suurpelit on noita kahta edellämainittua lukuunottamattaa edelleen vasta tulossa. Hyviä pelejä on toki tulossa tänä vuonna.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelimies__ sanoi:
Montako peliä sulla on tiedos jotka tulee hyödyntään KOKO pluuuuurein??
Veikkaisimpa etteipä kovinkaan montaa tuu olemaan koko PS3 aikana. Yksinkertaisesti pitkiä pelejä on vaikea suunnitella ja tekemiseen menee paljon kauemman ja ennen kaikkea niihin kuluu paljon enemmän rahaa, kuin normaaleihin peleihin joten ei ne pelinkehittäjät välttämättä halua tehdä niin pitkää peliä! Varsinkin kun on riski ettei se menestykkään. Tai sit tehdään normi peli ja loppu levy ängettään täyteen kaikkee turhaa paskaa!!!

Näillä asioillahan ei ole mitään tekemistä keskenään, siis pelin pituudella ja tilan tarpeella.Siinä olet oikeassa että nykyisillä työkaluilla on aika tuskaa tehdä peli joka vie koko blurayn. Tai edes dual-dvd:n. Enkä näe syytäkään miksi näin pitäisi toimia :cool:

Muokkaus:
Wii myy yllättävän hyvin pelejä koneeksi joka on monien mielestä pelkkä kakkoskone biletykseen. Attach rate on 2.3. Esimerkiksi pleikkarilla on 1.35....
Linkki
http://www.cubed3.com/news/7297
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom