Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Viper7 sanoi:
Miten tämä vaikuttaa mihinkään? Ei minua kiinnosta onko Wiissä 20 gigaa vai 512 megaa muistia, minua kiinnostaa, mahtuuko haluamani sisältö sinne. Ainoa syy, miksi blokkimalli on huonompi, on se, ettei Wiitä pääse kuvaamaan paskana konsolina muihin verrattuna, koska muistia on vähemmän.

Miksi tehdä järjestelmä, jota edes osa ihmisistä ei ymmärtäisi? Onko sinulla ongelmia ymmärtää, mahtuuko 30 blokin nettiselain 1600 blokin muistitilaan? Jos ei, mikä on ongelma? Se, ettei pääse numeroilla todistamaan, miten "last-gen" Wii on? Puhleeze.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Jos Wiiltä jätetään pois pelit jotka tulevat konsolin/ohjaimen mukana niin tulos muuttuu vallan paljon.
Miksei Sony sitten myy pelejä ohjainten kanssa? ;)

Jos sedältä jätetään pois munat, se on täti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Parhaita nämä "kun alkuinnostus menee pois niin Sony romahtaa myynneissä" - kommentit. No shit Sherlock, itsekkö tämän ajatuksen sait vai varastitko toiselta forumilta? :p Myynti tuolla myllyllä on nihkeää satavarmasti niin kauan kuin huippupelejä tai hyviä sellaisia on siinä 3-4 kappaletta, mutta missään tapauksessa Sonyn konsolille ei voi tulla niin hyviä pelejä mistä joku maksaisi niin paljon että hankkisi konsolin. Eihän? Jos PS3n on hankkinut, luulen että on kohtuu tyytyväinen tämänhetkiseen pelitarjontaan, ja ennenkaikkea tulevaan. Scatterbrain sanoi postauksessaan Sonysta aika hyvin, yhdyn siihen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Parhaita nämä "kun alkuinnostus menee pois niin Sony romahtaa myynneissä" - kommentit. No shit Sherlock, itsekkö tämän ajatuksen sait vai varastitko toiselta forumilta? :p Myynti tuolla myllyllä on nihkeää satavarmasti niin kauan kuin huippupelejä tai hyviä sellaisia on siinä 3-4 kappaletta, mutta missään tapauksessa Sonyn konsolille ei voi tulla niin hyviä pelejä mistä joku maksaisi niin paljon että hankkisi konsolin. Eihän? Jos PS3n on hankkinut, luulen että on kohtuu tyytyväinen tämänhetkiseen pelitarjontaan, ja ennenkaikkea tulevaan. Scatterbrain sanoi postauksessaan Sonysta aika hyvin, yhdyn siihen.

Ajatustasi vastaan sotii se, että Japanissa PS3 näyttäisi olevan jo haudattu. Virtua Fighter ja Gundamit kun Japanialassa OVAT niitä huippupelejä. Eivätkä ne nostaneet myyntejä nimeksikään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Jos Wiiltä jätetään pois pelit jotka tulevat konsolin/ohjaimen mukana niin tulos muuttuu vallan paljon.
PS3
Total games sales : 1,097,000 / Attach rate: 1.35
WII
Total game sales: 4,516,000 / Attach rate: 2.30

Ja nämä ovat siis Japanin lukuja, siellähän Sports ei tule konsolin mukana.
Jos Wii Play jätetään pois laskuista niin silloin luvuksi saadaan jotakuinkin 1.74
http://www.cubed3.com/news/7297

EDIT: Niin ja tuon perusteellahan esim guitarheroa, singstaria yms ei voida laskea peleiksi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

a:m:n sanoi:
Scatterbrainin "faktoihin" on turha sanoa mitään, koska hän ei osaa tarkastella "faktojansa" useammalta kantilta.

Jaa, minusta se Scatterin postaus oli yksi vähiten puolueellisista mitä täällä on aikoihin nähty. Eli jotta mielipide olisi kelvannut sinulle, olisi siinä pitänyt esiintyä enemmän nintendon kehumista?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jenkkien myyntilistat maaliskuulta (+yksi viikko huhtikuulta) julkaistaan huomenna/ylihuomenna, ovat varmasti todella mielenkiintoista luettavaa.

Ps2 tulee jyräämään, arvelen ma. Myös ps3 parantaa edellistä kuukautta huomattavasti, sillä Motorstorm julkaistiin siellä tässä ajanjaksossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

noose01 sanoi:
Ja nämä ovat siis Japanin lukuja, siellähän Sports ei tule konsolin mukana.
Tuota en tiennytkään. Myydäänkö se siis siellä täyshintaisena pelinä?
Itse pidän sportsia ja playta enemmän tekniikkademoina kuin "oikeina" peleinä,
mutta kyllähän niistä pitää maksaa tavalla tai toisella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Tuota en tiennytkään. Myydäänkö se siis siellä täyshintaisena pelinä?
Itse pidän sportsia ja playta enemmän tekniikkademoina kuin "oikeina" peleinä,
mutta kyllähän niistä pitää maksaa tavalla tai toisella.
Amazon.co.jp tarjoaa hintaan 4080 jeniä (25,23 euroa), normaalihinta näyttäisi olevan 4800 (29,68). Vertailun vuoksi PS3-pelit näyttäisivät maksavan 5980 jeniä (36,98 euroa). Onpa halpaa tuolla jaappaniassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Mielestäni ongelmana ei ole niinkään tämä, vaan se, miten osumat hoidetaan. Kättä ei voi pysäyttää ilmaan, vaikka miekka johonkin osuisikin.
Tuo on yksi ongelma. Toinen on se, että jos esimerkiksi heilautat nopeasti kapulaa pari kertaa edessäsi, ja jätät sen torjunta-asentoon (eli poikittain eteesi), niin konsolilla ei ole mitään keinoa tietää, onko kapula otsan vai vyötärön korkeudella. Miten tuossa tilanteessa päätellään, onnistuitko torjumaan vastustajan lyönnin?

Isoin probleemihan on tietysti se, että jos vastustaja pysäyttää iskun mutta ohjain jatkaa liikettä, niin pelissä pitäisi jotenkin ratkaista, missä miekka on tämän jälkeen, ja miten sen paikka peliavaruudessa saadaan vastaamaan edes jotenkin ohjaimen paikkaa.

Miekkailupeleissä aseen liike tulee parhaimmillaankin noudattamaan ohjaimen liikettä vain viitteellisesti. Kannattaa siis varautua siihen, että jedipelissä miekka heiluu noin suunnilleen ohjaimen heilumista mukaillen, ei tarkasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käyttäkää mielikuvitustanne. Ei valomiekan ole pakko pysähtyä tasan mihinkään toista sapelia lukuunottamatta. Eli peruspelaaminen voisi olla vaikka raiteilla menevää (Umbrella Chronicles) tyylistä Storm Trooperien paloittelua ja laserien kimmottelua. Forcet käytettäisiin Nunchalla.

Toista Jediä vastaan käytävät mätöt voisivat olla vaikka sitten sellaista "viitteellistä" heilumista. Varmaa kuitenkin on se, että kyllä tuosta aika helvetin autenttisen ja hauskan pelikokemuksen saisi. Realismia tuskin siihen saavutetaan...

Pääasia kuitenkin taitaa olla se, että Valomiekka pyörisi Wiimoten mukaan hienoilla kaarilla ympäri hahmoa ja surisisi tuttuun tapaan ja tilaäänillä. (nojoo ProLogicilla) Kyllä se vetäisi jokaisen naamaan melko pitkän virneen :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Ei tule tapahtumaan. Ruudulla näkyvän miekan liike ei koskaan vastaa täysin kädessä olevan kapulan liikkeitä.
Vastaisiko se sitten täysin tatin liikkeitä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Viimeaikaisten myyntilukemien jälkeen tämä tuskin tulee yllätyksenä yhtään kenellekään:

Strangely (and ominously, for Sony) Square Enix's Motomu Toriyama has apparently gone on record to confirm that there are more formats planned in as part of the forthcoming Final Fantasy XIII project which to date has only had versions confirmed for PlayStation 3 and for mobile.

According to a report on German website, Gamefront (and allowing for a dodgy Google translatoriser), while so far, Final Fantasy Agito XIII (mobile phone), Final Fantasy XIII (PS3) and Final Fantasy Versus XIII (PS3) have been announced, Final Fantasy XIII is not exclusive to PlayStation3 and mobile phone.

http://spong.com/article/12316/Rumour_Mill_New_Final_Fantasy_on_PSP_Wii_and_360_/?d=200704181110&cb=121
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Amazon.co.jp tarjoaa hintaan 4080 jeniä (25,23 euroa), normaalihinta näyttäisi olevan 4800 (29,68). Vertailun vuoksi PS3-pelit näyttäisivät maksavan 5980 jeniä (36,98 euroa). Onpa halpaa tuolla jaappaniassa.

Niin on. Tulin juuri eilen Tokiosta ja kyllä itku meinasi päästä kun katseli siellä koneiden ja pelien hintoja. Wii ja DS oli useimmista paikoista myyty loppuun ja joistakin 360. PS3 möllötti jokaisen kaupan hyllyllä ja joissakin käytettynäkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
On se mukava että sinä tiedät miten minä faktojani tarkastelen. Tuollaista provoa on varmasti mukava heittää, mutta olisit nyt voinut vähän edes yrittää perustella.

Provosointi on kieltämättä aina mukavaa, mutta tässä kohtaa käytin sitä vain herättääkseni sinun huomiota. Hain tällä edellisellä kommentillani sitä samaa mitä sinä haet tuolla omallasi eli perusteluja. Kuulostaa typerältä, kun joku vain toteaa, että asia on fakta. Tulee sellainen mielikuva, että ihminen on ottanut asiasta selvää vain yhden median kautta. Lukenut jonkun yhden nettisivun tai kuullut kaveriltaan jonkun jutun jostain ja muodostaa mielipiteensä sitä kautta. Mielestäni minkään koneen suora tuomitseminen tässä vaiheessa kuulostaa naurettavalta. Ylipäätänsä asioiden tuomitseminen suoralta kädeltä, näkemättä vaivaa mielipiteensä järkevyyden eteen, on aika lapsellista. Tosin me kaikki sorrumme tähän aina vähän väliä vaikka kuinka yrittäisi ottaa asioista selvää, myös minä. Niin ihminen toimii.

En voi väittääkkään tietäväni, että miten otat asioista selvää, koska en yksinkertaisesti tunne sinua. Mutta tuo miten asian esitit tuossa tilanteessa herätti vain typerän mielikuvan päässäni varsinkin, kun kerroit itsekin sortuneesi "trendidissaamiseen". Loppuosa viestistäsi kuulostaa järkevältä minunkin korvaani ja yhdyn myös itsekkin siihen.

TJS sanoi:
Jaa, minusta se Scatterin postaus oli yksi vähiten puolueellisista mitä täällä on aikoihin nähty. Eli jotta mielipide olisi kelvannut sinulle, olisi siinä pitänyt esiintyä enemmän nintendon kehumista?

Huoh. Ei ole kyse mistään ettei Scatterin mielipide kelvannut minulle. Ei kenenkään mielipiteen tarvitse kelvata minulle tai minun mielipiteideni ei tarvitse kelvata kenellekkään. Minua ei kiinnosta kelpaako minun mielipiteeni toiselle ihmiselle tai päinvastoin. Kuulostaa aika ahdistavalta, että jonkun mielipiteen pitäisi kelvata minulle.

Sitäpaitsi jos yhtään luit viestejäni niin niissä myös kritisoitiin Nintendoa. Nintendon toiminnasta on kritisoitavaa koko firman elinkauden ajalta aina sieltä jostain NES:in ajoista lähtien. Tosin mielestäni jokaista näitä kolmea firmaa voi kritisoida niiden elinkaarien ajalta. Mutta ei kukaan olekaan täydellinen.

Hämmästyttää tällainen ihme vihaaminen, mitä joillakin tuntuu esiintyvän. Millä tavalla se on joltakin pois jos joku toinen ihminen pelaa jollain toisella koneella?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phl sanoi:
Niin on. Tulin juuri eilen Tokiosta ja kyllä itku meinasi päästä kun katseli siellä koneiden ja pelien hintoja. Wii ja DS oli useimmista paikoista myyty loppuun ja joistakin 360. PS3 möllötti jokaisen kaupan hyllyllä ja joissakin käytettynäkin.

No aikamoinen piikki siis odotettavissa 360-konsolilta jos kerran loppuunmyytyä näyttää, kai se 1000 per viikko vauhti on liian huima tuotannolle :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vaikea kyllä sanoa kuka vetää pisimmän korren kun se riippuu niin paljon pelaajasta. Itse olen sellaista tyyppiä joka ei jaksa pelata kovinkaan paljon pelejä. Tästä syystä Wii on minulle paras vaihtoehto näistä konsoleista koska Zeldat ja Mariot ovat takuulaatua aina. Tulen ehkä ostamaan vajaat 10 peliä koko wiin elikauden aikana. (Zeldat, Paper mariot, Mario kart, Guitar hero 3 jne.)

Jos minulla olisi tarve saada joku peli muilta konsoleilta niin yleensä se löytyy kyllä PC:ltä myös, joten en näe mitään järkeä hankkia näitä konsoleita itselleni. (Tarkoitan Xboxia ja PS3:sta.)

Mutta kyllähän se PS3 tulee viemään potin, jos taloudellisti arvioi miltei satavarmasti. Kiitos erittäin laajan pelivalikoiman ja yhteistyökumppaneiden. Ainoastaan nintendon pelejä jäisin kaipailemaan pleikkarin omistajana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

a:m:n sanoi:
Millä tavalla se on joltakin pois jos joku toinen ihminen pelaa jollain toisella koneella?
En tiedä, olenko pahasti hakoteillä, mutta pelaajien huolena on, että jos Wii tyyppiset puolivillaiset käännökset ja teknologiademot myy noin saatanan hyvin, niin pelijulkaisijat alkavat vain keskittyä näihin... Minä ainakin diggaan eeppisistä ja audiovisuaalisesti komeista teoksista. Niihin ei vaan Wii:n tehot pysty. Kun on Gearsin kokenut, niin audiovisuaalisesti prev-geniin en suostu palaamaan.

Muoks: Mutta jos meille silmä ja korvakarkin ystävillekin tulee tarjontaa jatkossa, niin eihän tässä mikään hätä sitten.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

a:m:n sanoi:
Hämmästyttää tällainen ihme vihaaminen, mitä joillakin tuntuu esiintyvän. Millä tavalla se on joltakin pois jos joku toinen ihminen pelaa jollain toisella koneella?

Pidetään tästä kiinni, olemme asiasta harvinaisen samaa mieltä.

Edit: myönnetään että kuittaukseni sulle oli aiheeton siinä mielessä, että olet kunnostautunut lähinnä nintendofanina, mutta perustellen. Siinähän ei pitäisi olla mitään pahaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom