Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Kummatkin ovat toimivia ratkaisuja, mutta FPS peleissä OpenGL on suositumpi.. Ja tämä on yksi syy miksi nVidian piirit ovat suositumpia kuin Atin piirit, tehon takia. Mutta mutta...

Ai ovat suositumpia ja vielä tehokkaampiakin, rohkenen olla eri mieltä. Tämän hetken paras kortti on Atin X850XT PE!.

xevious sanoi:
Ja pelit kuten Mario Kart DD, Wind Waker, Mario Sunshine - vaikkakin pari pykälää alaspäin Nintendon laatustandardeissa- ovat silti genrensä parasta tarjottavaa tässä konsoligeneraatiossa.

Just, kai se sitten niin on kun sinä sanot, minun mielestäni Mario oli korkeintaan keskinkertainen peli ja PS2:lla on lähestulkoon 10 parempaa tasoloikkaa. Noista kahdesta muusta en sano muuta kuin, että itse en pidä niistäkään. Ihme julistusta tulee näiltä Nintendo faneilta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Annappa vertailuun linkki.

Edit:

Löysin Tom's Hardwarelta

Jeps. 3D Markissa rulaa... OpenGLässä menee nVidia ohi. En tainnut tuota sanoa, en? DirectXässä on korttien välillä 5-20 framea eroa. Tämä taas on nVidian eduksi OpenGLässä.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041215/index.html

Kyllä se niin on, että suuremmassa määrässä pelejä Toi Atin huippumalli voittaa nVidian ja siinä vaiheessa kun ruvetaan lyömään AA:ta ja AF:ää niin ero kasvaa... Open GL puolella nVidian kortit toimii paremmin, mutta se ei riitä nostamaan sitä Atin yläpuolelle. Erot ovat kuitenkin aika pieniä, eli käytännössä aika tasoissa noi on, ajattelin vaan huomauttaa kun tuntui hieman olevan faktat hakusessa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Kyllä se niin on, että suuremmassa määrässä pelejä Toi Atin huippumalli voittaa nVidian ja siinä vaiheessa kun ruvetaan lyömään AA:ta ja AF:ää niin ero kasvaa... Open GL puolella nVidian kortit toimii paremmin, mutta se ei riitä nostamaan sitä Atin yläpuolelle. Erot ovat kuitenkin aika pieniä, eli käytännössä aika tasoissa noi on, ajattelin vaan huomauttaa kun tuntui hieman olevan faktat hakusessa.

Ehkä olisi tarvinnut olla hiukkasen tarkempi, kerta pilkkuja viilaillaan, mutta käsittääkseni sanoin että Ati on DirectXn (Direct3Dn) kanssa pomo, kun taas nVidia on OpenGLn puolella. Noi testit jo osoittaa samaa kuin itse sanoin. Kortit ovat pitkälle niskakkain melkein kaikessa, mutta omalla alallaan ovat pomoja.

Toi 3D Mark... Ihan hyvä systeemi, mutta ei kerro aivan kaikkea. Hyvä indikaattori tuo on. Toisaalta kommentoin aikaisemmin vain kummankin lafkan vahvuuksia. Ja mitä nVidia tuo Sonylle on vain hyväksi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Ehkä olisi tarvinnut olla hiukkasen tarkempi, kerta pilkkuja viilaillaan, mutta käsittääkseni sanoin että Ati on DirectXn (Direct3Dn) kanssa pomo, kun taas nVidia on OpenGLn puolella. Noi testit jo osoittaa samaa kuin itse sanoin. Kortit ovat pitkälle niskakkain melkein kaikessa, mutta omalla alallaan ovat pomoja.

Toi 3D Mark... Ihan hyvä systeemi, mutta ei kerro aivan kaikkea. Hyvä indikaattori tuo on. Toisaalta kommentoin aikaisemmin vain kummankin lafkan vahvuuksia. Ja mitä nVidia tuo Sonylle on vain hyväksi.

Joo taisin yöllä puolunessa lukea/ymmärtää tuon viestisi hieman väärin. Tosin kyllä Direct 3d fps pelejäkin tulee aika paljon, mm Far Cry ja Half-Life 2, jotka sattuvatkin olemaan ne parhaimmat :p
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Joo taisin yöllä puolunessa lukea/ymmärtää tuon viestisi hieman väärin. Tosin kyllä Direct 3d fps pelejäkin tulee aika paljon, mm Far Cry ja Half-Life 2, jotka sattuvatkin olemaan ne parhaimmat :p

Tuota en kielläkkään. :) Meinaan vaan että eniten tulee kuitenkin OpenGLää... sph sen selittikin.. Juuri tuo moottorin takia. :) Itse olen onnistunut missaamaan FCn ja HL2n, mutta pakko myöntää että FCn videot on olleet todella nättejä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Jos itse saisin päättää niin SNK, Atari ja NEC olisi vieläkin konsolibisneksessä mukana tuomassa skaalaa ja vivahteikkuutta pelaamiseen.
Jep, mahdollisimman paljon mahdollisimman erilaisia pelikoneita vain markkinoille. Kilpailu on jo nyt niin kovaa, että uudet tulokkaat ovat lähes pakotettuja omaperäisiin ratkaisuihin ja ajattelemaan pelaamista uudella tavalla. Kuluttajat saisivat lisää vaihtoehtoja ja hinnat pysyisivät kurissa. Jospa ensimmäiseksi vaikka Bandai tekisi vielä yhden pelikoneen. Pippin ja WonderSwan eivät kovin hyvin menestyneet, mutta nyt Namco-kaupan jälkeen edellytykset saattaisivat olla paremmat.

Kilpailun takia on tietysti hyvä että Sonylla ja Microsoftilla on omat laitteensa (toisella supertietokone :rolleyes: ja toisella joku muu), mutta toisaalta laitteet ovat niin samanlaisia, kohderyhmä on kutakuinkin sama ja pelitarjonta taitaa seuraavassa sukupolvessa olla vielä nykyistäkin samankaltaisempi, että yhtiöt voisivat ihan hyvin yhdistää tältä osin toimintonsa ja myydä yhtä laitetta kahden sijaan. Todellisille (uusille) vaihtoehdoillekkin löytyisi näin ehkä enemmän tilaa markkinoilta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Aika näppärästi paketoit tämän innovatisuuden.


Se ei oikeasti ole uusi juttu. Samalla voisi hehkuttaa Sonyn ultimaattista nerokkuutta ja täydellisen omaperäistä luovuttaa, koska ekaan pleikkaan sai hiiren. Tätä Ei Olla Ennen Nähty, Miten Ne Näitä Keksii.

Smirre sanoi:
Tuon tarinoinnin jälkeen mikään peli Pongin jälkeen ei ole ollut innovatiivinen. Onhan kaikissa havaittavissa selvästi Pongista suoraan(!) otettuja asioita: kuten vaikka multiplayer mode tai "pelihahmo" jota ohjataan tässä tapauksessa lauta.

No jos tosiaan meinasit hehkuttaa jotain peliä innovatiiviseksi, koska siinä on moninpeli ja pelihahmo, niin siitä vain. Muutenhan tuo esimerkkisi ei toimi. Kosketusnäyttö ei oikeasti ole mikään uusi juttu, eikä Nintendo sitä keksinyt. Edes pelaamisessa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

TeKe sanoi:
Se ei oikeasti ole uusi juttu. Samalla voisi hehkuttaa Sonyn ultimaattista nerokkuutta ja täydellisen omaperäistä luovuttaa, koska ekaan pleikkaan sai hiiren. Tätä Ei Olla Ennen Nähty, Miten Ne Näitä Keksii.

Super Nintendossa oli jo hiiri...



TeKe sanoi:
No jos tosiaan meinasit hehkuttaa jotain peliä innovatiiviseksi, koska siinä on moninpeli ja pelihahmo, niin siitä vain. Muutenhan tuo esimerkkisi ei toimi. Kosketusnäyttö ei oikeasti ole mikään uusi juttu, eikä Nintendo sitä keksinyt. Edes pelaamisessa.

Nintendo keksi kosketusnäytön soveltamisen peleissä laajemmalti. Muutamia PDA micropelejä lukuunottamatta ei kosketusnäyttöä oltu sovellettu peleissä, konsoleista puhumattakaan. Eipä Nintendo sinäänsä keksinyt analogiohjaustakaan mutta silti asetti standardit ja aloitti uuden aikakauden N64:n ohjaimella. Sama pätee ristiohjaimeen ( paitsi ristiohjain taitaa olla ihan kokonaisuudessaan Nintendon keksintö ja patentti )....
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

TeKe sanoi:
No jos tosiaan meinasit hehkuttaa jotain peliä innovatiiviseksi, koska siinä on moninpeli ja pelihahmo, niin siitä vain. Muutenhan tuo esimerkkisi ei toimi. Kosketusnäyttö ei oikeasti ole mikään uusi juttu, eikä Nintendo sitä keksinyt. Edes pelaamisessa.

Ei... monet jotka ovat PDA:ita enemmän käyttäneet ovat kuitenkin ovat sanoneet minulle että DS:n näyttö on monta kertaa tarkempi ja nopeammin reagoiva kuin PDA:issa, ja se on aika hyvä tekninen saavutus (ellei jopa innovaatio).
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Super Nintendossa oli jo hiiri...

Oliko? En tiennytkään. Pointtia se ei kuitenkaan muuta.


xevious sanoi:
Nintendo keksi kosketusnäytön soveltamisen peleissä laajemmalti. Muutamia PDA micropelejä lukuunottamatta ei kosketusnäyttöä oltu sovellettu peleissä, konsoleista puhumattakaan.

Tiedätkö kuinka paljon PDA pelejä on? Tiedätkö miten niitä ohjataan?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ei... monet jotka ovat PDA:ita enemmän käyttäneet ovat kuitenkin ovat sanoneet minulle että DS:n näyttö on monta kertaa tarkempi ja nopeammin reagoiva kuin PDA:issa, ja se on aika hyvä tekninen saavutus (ellei jopa innovaatio).

Riippuu varmaankin laitteesta. Ja vanhan tekniikan kehittäminen ei kyllä ole mitenkään innovatiivista. Vai pitääkö joku esimerkiksi Pentium 4:ää innovaationa, koska se on parempi kuin Pentium 3? Mutta joo. Eiköhän tästä ole jauhettu jo tarpeeksi, kun ei se oikeastaan enää liity aiheeseenkaan.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo, tästä asiasta on väännetty foorumeilla ihan tarpeeksi, jos joku ei näe / jaa muiden mielipidettä DS:n positiivista vaikutuksista koko pelaamiseen ja peliteollisuuteen, tai päinvastoin, niin antaa olla. Aika näyttää miten mielipiteet muokkautuvat. DS:n kannalta YakYak:n, WOS:n, Rllmuk:n, WOTR:n ja NTSC-UK:n boardeilla tilannetta ja mielipiteiden kehittymistä on ollut ilo seurata viimeisen vuoden aikana. PDA -vertauksia tuli silloin tällöin, dual screenin etuja ei tajuttu, jne. Selvästikään monet eivät sisäistäneet DS:n ulottuvuuksia ennen kuin pääsivät kunnolla käsiksi itse laitteeseen ja löysivät pelin joka miellyttää.

Check: http://www.yakyak.org/viewtopic.php?t=34198&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=loveliness

Jeff Minter sanoi:
"Makes me smile when i feel that, I'm feeling something new in the gameplay experience that I never did before, and it's been a long time since I felt that way.."

Niinpä..
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

TeKe sanoi:
No jos tosiaan meinasit hehkuttaa jotain peliä innovatiiviseksi, koska siinä on moninpeli ja pelihahmo, niin siitä vain. Muutenhan tuo esimerkkisi ei toimi. Kosketusnäyttö ei oikeasti ole mikään uusi juttu, eikä Nintendo sitä keksinyt. Edes pelaamisessa.

En, käsitit väärin. Sinä annoit ymmärtää, että asia ei voi olla innovatiivinen jos se on joskus aikaisemmin nähty tai kuultu. Periaatteessa kaikki on jo nähty, jossain muodossa. Tämän tuomiosi jälkeen voikin kysyä, miten mikään asia voi olla enää innovatiivinen? Miten luokittelet innovatiivisuuden? Mikä on sinun mielestä viimeisin innovaatio pelikonsolialalla...?

Paremminkin, miten mikään asia koko maailmassa voi olla innovatiivinen, koska kaikki on jo periaatteessa nähtyä ja koettua yhdessä tai toisessa muodossa? Silti innovatiivisia asioita kerrotaan lehdissä ja uutisissa, miten se voi olla mahdollista?

Ajatus onkin jalostaa vanhoista (vähän käytetyistä) ideoista uusia toimivia ideoita.

p.s millä massamarkkinoiden pelikoneella olet pelannut pääasiallisena ohjaustapana kosketusnäyttö?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

DS mahdollistaa kosketusnäytön hyödyntämisen täydellisesti. PDA-laitteita on tuhat erilaista, DS:iä yksi. DS on pelikone, pelinkehittäjä tekevät sille oikeita pelejä. Vai monellako PDA-laitteella olet, TeKe, pelannut jotain metroid Prime Huntersin kaltaista? PDA:t eivät ole pelikoneita, minkä takia kosketusnäyttöä ei niissä kokonaisvaltaisesti hyödynnetä pelikäytössä.

Smirre on ihan oikeassa, TeKen logiikka bugaa. Jos pelissä on äänet, se ei voi olla innovatiivinen? Jos sen pelaamiseksi pitää käyttää ylipäätään jotain aisteja, ei se voi tuoda pelimarkkinoille mitään uutta?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Tästä PDA juttelusta tuli sen verran mieleen, että Nintendohan osti tässä taanoin erään PDA-firman itselleen. Jotenkin minusta tuntuu että DS:stä julkaistaan seuraavana vuonna versio, joka sisältää myös normaalit PDA-ominaisuudet. Ei olisi mielestäni sinänsä mitenkään epärealistinen ajatus ...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
En, käsitit väärin. Sinä annoit ymmärtää, että asia ei voi olla innovatiivinen jos se on joskus aikaisemmin nähty tai kuultu.

Kumma juttu, mutta sitä innovatiivinen tarkoittaa.


Smirre sanoi:
Periaatteessa kaikki on jo nähty, jossain muodossa.


Ja maailma tarvitsee korkeintaan 5 tietokonetta. Mielikuvituksen ja vision puutetta tuollaiset julistukset.


Smirre sanoi:
Tämän tuomiosi jälkeen voikin kysyä, miten mikään asia voi olla enää innovatiivinen? Miten luokittelet innovatiivisuuden?

Onko sinulla sanakirja? Käytä sitä. Omassani lukee näin: innovaatio (lat. novus uusi) uudistus, uutuus. Internetti kertoo näin:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanati.html#innovaatio
innovaatio keksintö, uusi menetelmä (varsinkin taloudellisesti hyödyllinen)

Smirre sanoi:
Mikä on sinun mielestä viimeisin innovaatio pelikonsolialalla...?


Esimerkiksi Katamari Damacy. Ja Nintendogskin jossain määrin. PC-puolelta voisi ehkä mainita Darwinian ja joskus tulevaisuudessa Sporen. Simskin saattaisi kelvata, ellei se tuntuisi niin ohjelmistolelulta.

Smirre sanoi:
Silti innovatiivisia asioita kerrotaan lehdissä ja uutisissa, miten se voi olla mahdollista?

Ehkä siksi että sinulla tuntuu olevan vaikeuksia sisäistää lukemaasi.

Smirre sanoi:
Ajatus onkin jalostaa vanhoista (vähän käytetyistä) ideoista uusia toimivia ideoita.

Eli siis kiintolevy konsolissa on sinusta todellinen innovaatio? No mikäs siinä.

Smirre sanoi:
p.s millä massamarkkinoiden pelikoneella olet pelannut pääasiallisena ohjaustapana kosketusnäyttö?

Yritätkö nyt jotenkin esittää että kosketusnäytöllä pelin ohjaaminen PDA:lla on eri asia kuin DS:ssä, koska toinen on pelikone ja toinen ei..? Se kyllä selittäisi aika paljon, kun voi ahdasmielisesti ajatella vain konsoleita ja niissä käytettyjä ideoita.




Knight sanoi:
DS mahdollistaa kosketusnäytön hyödyntämisen täydellisesti. PDA-laitteita on tuhat erilaista, DS:iä yksi. DS on pelikone, pelinkehittäjä tekevät sille oikeita pelejä. Vai monellako PDA-laitteella olet, TeKe, pelannut jotain metroid Prime Huntersin kaltaista? PDA:t eivät ole pelikoneita, minkä takia kosketusnäyttöä ei niissä kokonaisvaltaisesti hyödynnetä pelikäytössä.

Ja tämä tekee siitä uuden jutun, koska..? DS on parempi pelialusta kuin PDA, mutta ei se juurikaan mitään uutta kaavaan tuo.

Knight sanoi:
Smirre on ihan oikeassa, TeKen logiikka bugaa. Jos pelissä on äänet, se ei voi olla innovatiivinen?

Ja näin olen sanonut missä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Tästä PDA juttelusta tuli sen verran mieleen, että Nintendohan osti tässä taanoin erään PDA-firman itselleen. Jotenkin minusta tuntuu että DS:stä julkaistaan seuraavana vuonna versio, joka sisältää myös normaalit PDA-ominaisuudet. Ei olisi mielestäni sinänsä mitenkään epärealistinen ajatus ...


Onhan noita huhuja kuultu. En kyllä itse pistäisi pahakseni, kun pitäisi uusi PDA:kin jossain vaiheessa hankkia, ja DS olisi ihan mukava lisä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

TeKe sanoi:
Ja tämä tekee siitä uuden jutun, koska..? DS on parempi pelialusta kuin PDA, mutta ei se juurikaan mitään uutta kaavaan tuo.

Elikkä jos Revolutioniin tulisi vaikkapa se 3D projisointi ja gyroskooppi ohjaimeen niin Nintendo jälleen kerran katkerasti epäonnistuisi innovatiivisen pelaamisen luomisessa. Master Systemillä oli jo 3D lasit, ja NES:in Rad Raceria pelattiin 3D laseilla. GBA:n Kirby's Tilt 'n Tumblessa on gyroskooppi. Kova taival edessä Nintendolla "innovate or die" uhoineen...

EDIT: Kun puhutaan innovaatioista konsolipelaamisessa, niin voisin kuvitella että sillä tarkoitetaan asioita jotka tuo jotain uutta _konsolipelaamiseen_ toimivalla tavalla, eikä sitä että kyseessä olisi joku ihmiskunnalle täysin uusi keksintö...
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihme väittelyä. Onhan harvinaisen selvä, että innovatiivisuutta on myös muualla kehitettyjen tekniikoiden ja asioiden soveltaminen uudella tavalla. Sitähän se tiedekin on melkein kokonaan.

"Innovatiivisuus"-sanan liikaviljely pelikonekeskusteluissa alkaa jo nyppiä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom