Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Juu, tosiasiahan on, että peleissä HD-DVD:tä ei hyödynnetä ennenkuin pelinkehittäjät haluavat sitä hyödyntää. Tämä taas tapahtuisi siinä vaiheessa, kun HD-DVD:tä tukevia laitteita alkaa olla riittävästi myytynä ja HD:n kapasiteetille olisi käyttöä.

Niin kauan kuin kaupoissa on niitä ensimmäisen aallon Xbox360:iä, ei tuollaisesta mahdollisuudesta pidetä suurta ääntä, ettei myynti tyrehdy.

Pelit tulevat kaikki olemaan dvd-levyinä piste. Jos tarvitaan lisäkapasiteettia, julkaistaan peli useammalla dvd:llä alkuperäisessä uutisessakin mainitaan, että pelit eivät tästä av-mallista hyötyisi, sanoo sen tosin järkikin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitenköhän nuo useamman DVD:n pelit olisi sitten toteutettu? PS1-aikana se ei ollut ongelma, koska pelimaailma mahtui aina kokonaisuudessaan levylle, ainoastaan välivideoiden takia julkaistiin pelejä useammalla CD:llä. Xbox 360:llä jouduttaisiin kuitenkin varmaan pilkkomaan isot pelialueet pienempiin osiin niin, että esimerkiksi Morrowindin kaltaisessa pelissä jouduttaisiin jouduttaisiin jakamaan alue vaikkapa kahteen suurempaan mantereeseen, ja niiden välillä pitäisi vaihtaa levyä?


Tämä on mutua, en ole perehtynyt asiaan sen tarkemmin, ja voi olla että jätän huomioimatta jonkin tärkeän seikan. Kiintolevylle ei kuitenkaan varmasti pelejä Xbox 360:llä tallenneta. Olisi kuitenkin todella kömpelöä jos näin joutuisi toimimaan. Nykyinen DVD-kapasiteetti kuitenkin on puskemassa rajoja jo Xbox-peleillekin, joten kaikkia Xbox 360-pelejäkään ei varmasti yhdelle levylle saa survottua, ellei MS kehitä jotain aivan uskomatonta pakkaustekniikkaa.


Ja eikös DVD:ltä lataaminen ole myös huomattavasti hitaampaa kuin esim. Blu-Rayltä?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

http://linuxdevices.com/news/NS6219524044.html

IBM, Sony, and Toshiba have jointly ported Linux to the Cell processor, and hope to merge their patches into the next major Linux kernel release, 2.6.13. The port includes a 64-bit PowerPC Linux kernel, and a filesystem enabling the kernel to exploit the chip's multiple independent vector processing units.

Sony on ilmeisesti tosissaan PS3:n Linux tuen kanssa. ;)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

LMR sanoi:
Mitenköhän nuo useamman DVD:n pelit olisi sitten toteutettu? PS1-aikana se ei ollut ongelma, koska pelimaailma mahtui aina kokonaisuudessaan levylle, ainoastaan välivideoiden takia julkaistiin pelejä useammalla CD:llä. Xbox 360:llä jouduttaisiin kuitenkin varmaan pilkkomaan isot pelialueet pienempiin osiin niin, että esimerkiksi Morrowindin kaltaisessa pelissä jouduttaisiin jouduttaisiin jakamaan alue vaikkapa kahteen suurempaan mantereeseen, ja niiden välillä pitäisi vaihtaa levyä?
Eikös edelleen suurin osa pelidatasta ole juurikin videoita ja audiota, ja yhden normaalin DVD-puolen 8GB riittäisi varmasti lähes mahdottomuuksiin asti ellei harrasteta juurikin massiivisia välileffoja? Tällöin se levynvaihto on helppo toteuttaa juonen etenemisen puitteissa, eli edelleen itse peli olisi jokaisella levyllä mutta kertakäyttöiset videot vain kerran.

Joku PC:llä enemmän pelaava osannee kertoa miten paljon nykyisissä "suurissa" peleissä on pelidataa ja paljonko pelkkää videota ja soundtrackia, PC-peleistä kun saanee paremmin osviittaa suurempien resoluutioiden ja textureiden tilanviennistä. Viekö yksikään peli edes sitä kahdeksaa gigatavua installoituna?

Nykyinen DVD-kapasiteetti kuitenkin on puskemassa rajoja jo Xbox-peleillekin, joten kaikkia Xbox 360-pelejäkään ei varmasti yhdelle levylle saa survottua, ellei MS kehitä jotain aivan uskomatonta pakkaustekniikkaa.
Paljonko Xboxille sitten on dual-layer -pelejä? PS2:lle on vain aivan muutamia, ja Star Oceankin julkaistiin ainakin Euroopassa kahdella DVD:llä yhden dual-layer -DVD:n sijasta. Jopa San Andreas on ainakin PS2:lla yhden layerin peli, eli hyödyntää vain reilut puolet yhden DVD-puolen maksimikapasiteetista.

Ja eikös DVD:ltä lataaminen ole myös huomattavasti hitaampaa kuin esim. Blu-Rayltä?
1x-nopeuksinen DVD on 11.08Mbps ja 1x-nopeuksinen BD on speksin mukaan 36.5Mbps. Vähän kun lisää DVD:lle kerrointa niin nopeusero tasoittuu kummasti.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
Viekö yksikään peli edes sitä kahdeksaa gigatavua installoituna?
PC-peleistä eniten tilaa vievä minulla on ollut World of Warcraft, joka vie levyltä tilaa vajaa 5 gigatavua. Kaikki on kopioitu levylle välianimaatioita myöten, joita tosin ei ole kuin yksi. Joka rodulle on myös omat alkuanimaationsa, mutta ne on toteutettu pelin moottorilla.

World of Warcraftissahan on hurjan iso maailma. Minä en ole ainakaan suurempaan kiinteään maailmaan (satunnaisgeneroituja luolastoja ei lasketa) törmännyt missään pelissä. Luultavasti suurimman osan kiintolevyltä haukkaa tämän pelin tapauksessa juuri maailma ja sen sisältö, ei "ylimääräinen" multimedia ja kromi. Kovin kaunishan World of Warcraft ei ole.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
Joku PC:llä enemmän pelaava osannee kertoa miten paljon nykyisissä "suurissa" peleissä on pelidataa ja paljonko pelkkää videota ja soundtrackia, PC-peleistä kun saanee paremmin osviittaa suurempien resoluutioiden ja textureiden tilanviennistä. Viekö yksikään peli edes sitä kahdeksaa gigatavua installoituna?

Nykyisin homma taitaa mennä niin, että PC-pelin paketista löytyy pari kolme CD-levyllistä asennettavaa ja yksi pelilevy. DVD-formaattia käyttävät pelit käsittääkseni sujahtavat komiasti yhdelle DVD:lle, käsittääkseni näin on suuren Far Crynkin kanssa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

sph sanoi:
Eikös edelleen suurin osa pelidatasta ole juurikin videoita ja audiota, ja yhden normaalin DVD-puolen 8GB riittäisi varmasti lähes mahdottomuuksiin asti ellei harrasteta juurikin massiivisia välileffoja?
No, totuuden nimissä en itse ymmärrä nykypeleissä että millä ihmeellä sitä kamaa saadaan edes sen single-layer-DVD:n verran (tai esim Gran Turismon tapauksessa vähän ylikin, herramunjee, yli kuusi gigaa tavaraa jossain autopelissä).

Mutta kyse ei olekaan siitä, mitä minä ymmärrän. Jos HD-tasoista videota halutaan ympätä vaikka Halo 5:een niin paljon että DVD9:n rajat paukkuvat, ja jos Xbox360 v1.1 tukee HD-DVD:tä, niin ei Bill rupea tuhkaa päälleen ripottelemaan kun peliä aletaan paketoida HD:lle. Ja tuolloin ne ensimmäisten X360:ien ostajat hankkivat uuden konsoliversion tai ovat pelaamatta.

Jos joku väittää että näin ei koskaan missään todellisuudessa voi tapahtua, niin olisi kiva kuulla perusteluitakin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Jos joku väittää että näin ei koskaan missään todellisuudessa voi tapahtua, niin olisi kiva kuulla perusteluitakin.

MS ei todellakaan julkaisisi Halon kaltaista nimikettä vain pienelle osalle 360-pelaajia, ei edes kasvavan konekannan toivossa. Yksi peli ei saa pelaajia maksamaan uudestaan sitä 300 euroa koneesta, joka heillä jo on (ymmärrä oikein). Näin siis, jos 360 HD ilmestyisi joskus (niin ei tule käymään, sanokaa minun sanoneen), ilmestyisi reippaasti 360:n julkaisun jälkeen ja tämän Halon aikaan alle kolmannes 360:n omistajista omistaisi HD-mallin, minkä katsoisin olevan jo vähän optimistinenkin tilanne. Halo myisi (siis uusi Halo, oletan nyt että markkinatilanne on Halolla samankaltainen kuin tällä hektellä) aivan tolkuttomasti eikä MS halua sellaisia rahoja menettää HD-mallin osuuden ollessa kovin pieni.

HD-mallin julkaisu jälkeenpäin ei kannattaisi, jopa MS tajuaa sen. Ihan varmasti.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Jos HD-tasoista videota halutaan ympätä vaikka Halo 5:een niin paljon että DVD9:n rajat paukkuvat, ja jos Xbox360 v1.1 tukee HD-DVD:tä, niin ei Bill rupea tuhkaa päälleen ripottelemaan kun peliä aletaan paketoida HD:lle. Ja tuolloin ne ensimmäisten X360:ien ostajat hankkivat uuden konsoliversion tai ovat pelaamatta.

Jos joku väittää että näin ei koskaan missään todellisuudessa voi tapahtua, niin olisi kiva kuulla perusteluitakin.

Onhan se nyt selvää etteivät he rupeaisi myymään päätulonlähdepeliään vain pienelle osalle käyttäjiä. Kuinkas paljon Cubelle on pelejä dvd:llä kun panasonic julkisti sen oman laitteensa?... Ok huono vertaus mutta silti järkevämpi kuin tuo ehdottamasi malli, jossa ei ole mitään järkeä. Teorissa voisi ehkä olla mahdollista että peli julkaistaisiin kahdella formaatilla niin että dvd-levyjä olisi enemmän, mutta en usko tähänkään.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Konsolien speksit eivät todellakaan ole aina pysyneet samana. Lisävarusteita on pitänyt hankkia esimerkiksi N64:llä, jotta kaikki pelit toimisivat. Muutoksia on tehty myös PS2:een, eikä PS3:kaan näillä näkymin ole yksi yhtenäinen paketti. Ero lisävarusteiden ja kokonaan uuden konsolin välillä on tietysti suuri. Microsoft ei yksinkertaisesti voi vaatia kahden Xbox 360:n ostamista, jottei pelitarjonnasta jäisi puolet kokematta. Uskon Xbox 360:n multimediaversioon, joka saattaisi sisältää jopa Windows Media Center PC:n toiminnot. Normaalissa Xbox 360:ssa on vain Media Center Extender, jonka avulla videoiden, kuvien ja musiikin toistaminen mediapalvelimelta sekä TV:n katselu onnistuu, jos talossa on Media Center PC. Toisaalta voisiko HD-DVD-asema olla saatavilla lisävarusteena? Sanokaapa, riittävätkö USB2-väylän ominaisuudet tähän tarkoitukseen?
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Ainahan voi toivoa, että MS kustantaa 360DVD version ostaneille HD version ilmaiseksi. Voihan sitä toivoa lottovoittoakin, mikä varmaan suurempi todennäköisempää kuin tuo edellinen toivomus.

Ehkä tulevaisuudessa 360:stä tulee jokin Ps2 Slim version tyylinen, jossa on myös HD-DVD. Joskus 2+ vuoden päästä ehkä... edellyttäen että HD-DVD saa formaatin kaupaksi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Rocky_Balboa sanoi:
Ehkä tulevaisuudessa 360:stä tulee jokin Ps2 Slim version tyylinen, jossa on myös HD-DVD. Joskus 2+ vuoden päästä ehkä... edellyttäen että HD-DVD saa formaatin kaupaksi.

Niinpä, MS voi ihan syystä jäädä taka-alalle odottelemaan formaatin tulevaisuutta. On ehkä kuitenkin ihan hyvä pitää ovet avoinna joka suuntaan.

Minulta on mennyt vähän usko kahden 360:n ilmestymiseen. Jos koneesta tosiaan olisi tulossa hyperversio, MS:n olisi pakko valmistella sitä jo nyt, ja Gatesin pojat olisivat kyllä pitäneet huolen siitä, että myös minä tietäisin multimediaboksin olevan tulossa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Toisaalta voisiko HD-DVD-asema olla saatavilla lisävarusteena? Sanokaapa, riittävätkö USB2-väylän ominaisuudet tähän tarkoitukseen?
Riittää helposti. USB2:ssa on enemmän kaistaa kuin nykyisissä SATA-väylissä, jota siis käytetään uudemmissa kiintolevyissä ja jossain DVD-asemissa.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Konsolien speksit eivät todellakaan ole aina pysyneet samana. Lisävarusteita on pitänyt hankkia esimerkiksi N64:llä, jotta kaikki pelit toimisivat. Muutoksia on tehty myös PS2:een, eikä PS3:kaan näillä näkymin ole yksi yhtenäinen paketti.
N64:n muistinlaajennus ja Segan Mega-CD ovat ainoat äkkiseltään muistamani tällaiset dramaattisemmat lisäpalikat, jotka laitteeseen piti hankkia että uudet mainstream-pelit toimivat. 64DD:n kaltaisia hyvin marginaalisia virityksiä en lähtisi edes mainitsemaan.

Tehtiinkö PS2:een sitten muita oikeita peleihin vaikuttavia muutoksia kuin poistettiin i.Link-portti? Asemaan on kyllä lisätty parempi tuki poltettuja levyjä varten, mutta se ei vaikuta laillisten pelien pelaamiseen... Verkkokorttilisäpalikkaa ei mielestäni tähän yhteyteen voi ainakaan kovin suoraan niputtaa, se on selkeästi lisälaite joka vain tuo lisäarvoa peleihin, sitä oikeasti vaativat pelit ovat yhtä kiven alla kuin vaikka valmistuneet 64DD-pelit.

Toisaalta voisiko HD-DVD-asema olla saatavilla lisävarusteena? Sanokaapa, riittävätkö USB2-väylän ominaisuudet tähän tarkoitukseen?
USB2:n pitäisi tarjota teoreettinen 480Mbps:n kapasiteetti, josta murto-osakin riittää paremmin kuin hyvin HD-DVD:n kaistalle, jonka puolestaan pitäisi olla suunnilleen sama 36.5Mbps kuin Blu-Raynkin.

Mutta potentiaalista HD-DVD -leffatukea ilman vaikutusta pelimediaan pidän minäkin todennäköisimpänä, mahdollisesti juurikin Panasonicin Q-kuution tyyliin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Josp sanoi:
Riittää helposti. USB2:ssa on enemmän kaistaa kuin nykyisissä SATA-väylissä, jota siis käytetään uudemmissa kiintolevyissä ja jossain DVD-asemissa.

Nykyisen Serial ATAn nopeus on 150 megatavua sekunnissa. USB2:n nopeus on 480 megabittiä sekunnissa eli 60 megatavua sekunnissa.

60 megatavua sekunnissa riittää kyllä mainiosti DVD-asemalle, ja varsin hyvin myös kiintolevylle.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Invariant sanoi:
Nykyisen Serial ATAn nopeus on 150 megatavua sekunnissa. USB2:n nopeus on 480 megabittiä sekunnissa eli 60 megatavua sekunnissa.
Muistelin että Serial ATA:n nopeuskin olisi ollut biteissä. Olisi pitänyt tarkistaa, kun usein sekoitan bitit ja tavut. :/ Kiitos korjauksesta!
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Yleisesti luotettavana tunnetulla AnandTech-sivustolla oli eilen kiintoisa artikkeli, jossa kerrottiin PS3:n ja Xbox 360:n CPU:iden olevan todellisuudessa paljon oletettua tehottomampia:

"Both consoles are marketed to be much more powerful than they actually are, and from talking to numerous game developers it seems that the real world performance of these platforms isn't anywhere near what it was supposed to be.

It looks like significant advancements in game physics won't happen on consoles for another 4 or 5 years, although it may happen with PC games much before that. "


Grafiikkapiiri(t) sentään sai(vat) kehuja:

"It's not all bad news however; the good news is that both GPUs are quite possibly the most promising part of the new consoles. With the performance that we have seen from NVIDIA's G70, we have very high expectations for the 360 and PS3. The ability to finally run at HD resolutions in all games will bring a much needed element to console gaming."

Taisi Sony tai Microsoft älähtää pikaisesti artikkelin julkaisun jälkeen, koska nyt se on sivustolta poistettu.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Sen artikkelin asiantuntevuus tyrmättiin ympäri nettiä, ehkä se on sen takia poistettu.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Pistetäänpä tännekin, uutta tietoa Revolutionin hinnasta ja ohjaimesta.

Developers have seen Revolution controller, says Fils-Aime

And Revolution is definitely set to be much cheaper than Xbox 360 and PS3

The secrecy-shrouded controller for the Nintendo Revolution console has been seen by a number of developers already, according to comments made byNintendo of America VP of sales and marketing Reggie Fils-Aime.

Speaking with US magazine EGM, the bombastic Fils-Aime revealed a little additional information about the console and its much talked about joypad - including the fact that just because "you and your fans haven't seen the controller doesn't mean that no one else has."

"The thing that I always find surprising, and certainly in the last year I've had wonderful opportunities to spend quality time with a number of our key third-party publishers, is when you sit down and share the innovation with them, just how excited they get," he said.

"I saw it firsthand with DS, we're seeing it now with Revolution," he continued.

Regarding the controller itself, Fils-Aime expanded on some of Nintendo president Satoru Iwata's hints about the design from his E3 presentation. "If you just think about it, we're going to have the ability through wireless internet to download all your great games from NES, SNES, N64," he said.

"Think about it - each of those controllers are different. How are you gonna play? That captured some of the imagination of what our controller needs to be able to do, and certainly as you get into the meat of that type of innovation with the developers, their eyes truly light up because they start to imagine what's possible with that kind of configuration, which is vastly different than a sheer horsepower kind of game."

Speaking more generally about the Revolution console, Fils-Aime also confirmed widespread speculation that the console will be launched at a significantly lower price point than its next-generation competitors, the Xbox 360 and PlayStation 3.

"We have to assume that from a pricing standpoint, we will be substantially lower than the competition," he said, going on to say that this would be because the Revolution won't have "all of that added fluff that a gamer, frankly, doesn't [want] - it's not core to gaming."

Many commentators expect Nintendo to announce further details of the Revolution this August, a month when the company has traditionally made at least one major announcement over the last few years.

Lähde: GamesIndustry.biz
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Regarding the controller itself, Fils-Aime expanded on some of Nintendo president Satoru Iwata's hints about the design from his E3 presentation. "If you just think about it, we're going to have the ability through wireless internet to download all your great games from NES, SNES, N64," he said.

"Think about it - each of those controllers are different. How are you gonna play? That captured some of the imagination of what our controller needs to be able to do, and certainly as you get into the meat of that type of innovation with the developers, their eyes truly light up because they start to imagine what's possible with that kind of configuration, which is vastly different than a sheer horsepower kind of game."
Onpa vaatimukset....... :rolleyes:

Nykykoneiden ohjaimet hoitavat mainiosti kaikki vanhojen Nintendo-ohjainten toiminnot. Ainoastaan Cuben ohjaimen miniatyyriristiohjain ja epäsymmetriset päänapit ovat kohtalaisen selvä huononnus alkuperäisistä ohjaimista. Sanoo markkinointimies mitä tahansa, ei vanhojen koneiden emulointi ole mikään haaste uudelle ohjaimelle, vaan kyllä ne haasteet ovat siinä mitä uutta ohjain pystyy tekemään.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom