Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On yhtä aikaa hauskaa ja huolestuttavaa miten tietty ryhmä tosipelaajia pelkää Wiin menestystä. Sen pelivalikoimaa väheksytään, sen graafista antia pidetään heikkona ja ohjaustyyliä katsotaan kieroon. Tämä näkyy boardien lisäksi - ikävä kyllä - peliarvosteluissa. Tuntuu, että näiden pelaajien sormet ovat kasvaneet kiinni padiin. Nämä tosipelaajat (=nörtit?) näkevät Wiin tuhoavan hardcore-pelaamisen juurineen päivineen. Huoli pois - ei tuhoa. Tosipeleille ja perinteisille pädeille on oma nichensä, mikä näkyy lähinnä XO:n menestymisenä. Vaikka Wii saisikin esim. 80% markkinoista, jatkossakin tämä 20% riittää menestyksekkääseen liiketoimintaan. Varsinkin kun true playerit ostavat niin älyttömän paljon pelejä.

Toisekseen Wii tulee saamaan omat tosipelinsä melko pian. On naurettavaa väittää, että kymmenet miljoonat Wiin omistajat haluaisivat pelata vain minipelejä. Kaiken kaikkiaan nämä tosipelaajat uskovat Wiin ja minipelien menestykseen enemmän kuin Nintendo-fanit itse. Muuta johtopäätöstä ei voi vetää niistä väitteistä, että Wii tuhoaisi perinteisen pelaamisen kokonaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Niin, mitä ne nyt isot lullat peittoaa kireät kisavehkeet. ;) Maybachin kanssa voidaan hyvin lähteä viivalle Ferrarin tai Lambon kanssa. Oli hauskaa huomata muuten, että Mesen AMG G ja Porschen Cayanne Turbo S teurastivat Lotus Elisen mutkasella radalla. Se on vaan se teho mikä jyllää. Kirpu on ehkä hassumpi ajaa, mutta miksi vaivautua kun mukavasti saa semmosen kirpun jätettyä taakse?

Oikastaanpas hiukan. Toyotan kisakireä 1,8 kone kiertää Elisen nokalla ja raaka suorituskyky on samalla tasolla näiden veljien kanssa. En tätä usko että nämä maasturit voittaa Elisen radalla, ennen kuin nään. Ei ainakaan niiden testien mukaan mitä itse olen nähnyt.

:D OT
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minulla on idea. Perustakaa oma ketju näille autovertailuille. Ei jaksaisi täällä niistä lukea kun en ikinä ole niille lämmennyt. Sen verran eri asia autot ja pelikoneet. Eikä nuo autotkaan kiinnosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Oikastaanpas hiukan. Toyotan kisakireä 1,8 kone kiertää Elisen nokalla ja raaka suorituskyky on samalla tasolla näiden veljien kanssa. En tätä usko että nämä maasturit voittaa Elisen radalla, ennen kuin nään. Ei ainakaan niiden testien mukaan mitä itse olen nähnyt.

:D OT

Nappaas muuten tuo Evo missä on Gallardon Superleggera kannessa. Meinaan mullakin loksahti leuka lattiaan. :) Porsche voitti testin, Lotus jäi jälkeen about sekunnin. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Nappaas muuten tuo Evo missä on Gallardon Superleggera kannessa. Meinaan mullakin loksahti leuka lattiaan. :) Porsche voitti testin, Lotus jäi jälkeen about sekunnin. :D

Okei pitää tsekata! :D

Katsokaas tästä traileri wiin harry potterista. Kyllä se ohjaus rupeaa jo lupauksiaan lunastamaan. Sen lisäksi koko pelin pitäisi olla ilman lataustaukoja. Ja aikaisempien trailereiden perusteella grafiikkakin on hyvää tasoa. Ei se sillein ihme ole että wii myy.
http://www.gametrailers.com/?p=rev

Edit, voi helvetti. Jotain harry potteria :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Anteeksi, nyt on pakko tarttua tähän. Voitko Centauri hieman selventää tätä katkeruutta, jota tunnet Sonya kohtaan?

Minun mielestäni näissä yleisissä ketjuissa ei kyllä kannata lähteä kahdenkeskisiin keskusteluihin, puoskaroimaan kanssakirjoittajien sielunmaisemaa, puhumaan tunteista ja sillei ;) Ne vievät vaan koko ketjun ihan hakoteille ja pois otsikon aiheesta. Mehän voidaan vaikka sitten tavata virtuaalisesti Home(tm)-palvelussa, istua siellä soffalle, pidetään vaikka kädestä kiinni ja puretaan sydäntä painavia asioita.

Kiksit saadaan siitä, että jollakin menee huonosti? Kiksit saadaan siitä, että päästään nauramaan sille, joka kaatuu ja satuttaa itsensä? Kiksit saadaan siitä, että naapurilla palaa talo? Siis mitä ihmettä?!?

No juuri tätä tarkoitin:( Eli jos kirjoitan täällä siitä, kuinka hassunhauskaa minusta on, kun jenkkien konsolimyynneissä Gamecube on ainoa konsoli minkä ps3 voittaa, niin yht'äkkiä minä olenkin sellainen henkilö, joka nauraa kun naapurin kehitysvammainen kaatuu pihalla tai naapurin talo palaa :eek: Ihan vinkkinä, tässä on nyt kyse p e l i k o n s o l i s t a (ai sorry, multimedialaitteesta), hyvänen aika sentään :eek: . Juuri näin tyhmäksi jutut menevät, kun aletaan netissä leikkimään päälääkäriä eikä pysytä aiheessa.

Mutta tuo tuntemasi viha. Mihin se perustuu?

"Viha" ja "rakkaus". Kyllä ovat minusta kovin, kovin vahvoja sanoja kun kyseessä on tosiaan kulutuselektroniikkatuote :D Kyllä tuollaiset sanat kannattaa säästää ihan muita kuin pelikonsoleita varten ;)

Michel de Montaigen sanoin:

"Jos minulta udellaan miksi rakastin häntä, tunnen kykeneväni ilmaisemaan sen vain sanomalla: Koska hän oli hän ja koska minä olin minä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
Eip. Lexus on siinä mielessä OK, koska se on Toyota ja näin ollen ei mene käytössä rikki melkein milloinkaan. Mutta nyt vertasin käytöääntä, laitteen kokoa ja painoa, muotoilua, teknologista osaamista ja sitä, miten teknologiaa on viety eteenpäin.

Näin ollen PS3 on Maybach.

XO on taas tuo luksus Passat. Vähän vanhempaa teknologiaa, ihan jees, iso motti.. Muttei eroa oikeastaan pikkuveljestään.

Wii taas on MR2. Vanhaa teknologiaa, pieni pumppu, vähän tehoja, mutta vieppä kartsalle niin kyllä lähtee. Mutta tässä MR2ssa on känny GPS mukana. ;)

Maybach vertaus on hyvä, molemmissa on yhtä paljon ilmaa hinnassa, ja ainoa lisäarvo muihin luxus autoihin verrattuna on isompi hintalappu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3blogissakin surraan. Syynä eivät kuitenkaan tällä kertaa ole Sonyn seppukukonsolin katastrofaaliset myyntiluvut ympäri maailmaa, vaan se, että PS3:n muistirajoitukset ovat paljastuneet vielä aiempiakin tietoja rampauttavimmiksi:

Id always heard that the PS3 OSs memory footprint was about 64MB, down from an originally estimated 96MB. As it turns out, its not 64MB at all - its 84MB. That 84MB is 52MB of main memory and 32MB of video memory. Compare this to the Xbox 360s 32MB total OS memory, and you see one of the reasons why people have more trouble developing PS3 games. 52MB makes a big difference.

But thats not all!

Not only does the PS3s OS take 84MB of memory, it can take more than that if you want to use special features. The worst offender is the buddy list, which takes an additional staggering 24MB of memory! Sony is doing something seriously wrong here. A buddy list system shouldnt require near that amount of memory, by an order of magnitude.

http://www.ps3blog.net/2007/05/10/ps3-memory-footprint/

Kun PS3:n hölmösti suunniteltu muistiarkkitehtuuri oli jo aikaisempienkin tietojen valossa ongelma, näytönohjain kilpailijaa alitehoisempi ja kun kehittäjiä raskautetaan vielä tällaisillakin suunnittelupökäleillä, jäljelle jää aika vähän toivoa siitä, että PS3 pääsisi koskaan vakavissaan kilpailemaan pelien näyttävyydessä XO:n kanssa.

Pelaajien kannaltahan tämä on siinä mielessä iloinen uutinen, että on vielä entistä helpompi päättää, mille laitteelle monialustapelit kannattaa hankkia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Monialustapeleistä tulikin mieleen PES joka ainoana oikeana jalkapallopelinä kuuluu pelaajien kirjastoon. PS3 versio näyttää ratkaisevan Japanin myyntiongelman + formaattisodan voittaja on tiedossa...

Kuka haluaisi pelata karsittua versiota XO/PC:llä tai muulla vastaavalla? Vastaus: Ei kukaan tosipelaaja. Vielä huonompi vaihtoehto on Fifa 08.... Hyi...

PS: Mistähän tuo Bugs aina vetää noita aliteho hommiaan kun yleisesti on tiedossa että PS3 on tehokkaampi kuin Xympyrä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
PS3 versio näyttää ratkaisevan Japanin myyntiongelman...

Niin kuin PSP:n Winning Eleven ratkaisi PSP:n myyntiongelmat? Eli hieman järkeä käteen, vaikka typerehtiminen tuntuukin olevan tärkeä osa Sony Defence Forcen nykyistä toimintamallia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pox83 sanoi:
Niin kuin PSP:n Winning Eleven ratkaisi PSP:n myyntiongelmat? Eli hieman järkeä käteen, vaikka typerehtiminen tuntuukin olevan tärkeä osa Sony Defence Forcen nykyistä toimintamallia.

Sanoppa tuo silloin kun pelaat Fifa 08:ia tai PES:iä joka ei edes muistuta enää esikuvaansa... Ai niin et voikkaan, konsolisi on Aadolfilla korjattavana. ;) Ja sitäpaitsi, PES PSP:llä ehkä hieman eri asia kuin PES PS3:lla? Järki käteen, sinäpä sen sanoit...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Ja sitäpaitsi, PES PSP:llä ehkä hieman eri asia kuin PES PS3:lla?

Sitä vain että Winning Eleven 10:nen myi 25 miljoonaan koneen laitekannalla vain miljoona kappaletta. Ja nyt Sony Defence Force odottaa siitä PS3:n laitekannalle messiasta ja pelastajaa joka tuhoaa Wiin ja DS:n. Kuten sanoin, järki käteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Mistähän tuo Bugs aina vetää noita aliteho hommiaan kun yleisesti on tiedossa että PS3 on tehokkaampi kuin Xympyrä?

Lähemmäksi todellisuutta pääset, jos muutat sanat "yleisesti on tiedossa että" muotoon "Sonyn markkinamiesten hypepuheissa". Eipä siinä mitään, mainostoimistopellejen maalailemien haavemaailmojen pilvilinnoissa on varmastikin ihan viihdyttävää viettää aikaansa, mutta ei niiden varaan kannata omia argumenttejaan rakentaa.

Let's look at the maximum theoretical numbers for the Xbox 360 and PS3 GPUs.

Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec

Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec

Filtered Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec

Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec

Pixel Shader Processing with 16 Filtered Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec

Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec

Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)

Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)

Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)

Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)

Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)

Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture

Xbox 360 has the advantage in most cases.

Some PS3 GPU (RSX) specs are still not confirmed. It's assumed to have 24 pixel pipelines, 8 vertex pipelines, 8 ROPS (raster), and 550MHz clock speed. But any of those could change, especially the clock speed.

Are there any other GPU spec categories worth adding?

UPDATE: RSX figures were updated to represent GeForce 7 based architecture with 24 pixel pipelines, 8 vertex pipelines, 8 ROPS, 500MHz core, and 650MHz memory. In other words, it dropped from 550MHz/700MHz to 500MHz/650MHz.

http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=19237

Raakojen teholukemien lisäksi vaa'assa painavat paljon myös arkkitehtuurin järkevyys sekä kehitystyökalujen laatu. Kaikki nämä tekijät ovat XO:n eduksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pox83 sanoi:
Niin kuin PSP:n Winning Eleven ratkaisi PSP:n myyntiongelmat? Eli hieman järkeä käteen, vaikka typerehtiminen tuntuukin olevan tärkeä osa Sony Defence Forcen nykyistä toimintamallia.

Onko PSPllä myyntiongelmia?Kysyn siis samaa kuin pari sivua sitten. Missä vaiheessa PSPstä tuli floppi..?20 milliä and rising....ilmeisesti kaikki muut paitsi markkinajohtaja ovat floppeja...?

Joosepin kanssa kättä päälle : vuosi tästä eteenpäin vertaillaan mielellään pelejä, ja edelleen olen sitä mieltä että tämän osoitteen kaikki pelit mitä todella haluan pelata, löytyy joko X-ympyrältä tai PS3lta. Periaatteen vuoksi en haluaisi antaa enää latiakaan MSlle jos se suinkin on mahdollista, ellei tule jostain ilmoitusta/varmistusta/selvennystä mitä näille probleemille on tehty. Ja en halua kommenttia keneltäkään tyyliin "mun laatikko toimii ja kaikkien mun kaverien kanssa", mulla on niitä nyt pari ollut jo käytössä niin olen tietoinen masiinan hyvistä ja huonoista puolista. ikävä kyllä se Elite on sitten kuitenkin se sama romuloota ja mitään ei ilmeisesti ole korjattu tai parannettu, ja tästä ilosta minäkin menen tyhmänä vielä maksamaan (kolmannen kerran) jonain heikkona hetkenä...kill me now. Mutta eiköhän se X-ympyrä tännekin vielä tiensä löydä, vaikka kuinka sitä tässä boikotoin tälläkin hetkellä. Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Onko PSPllä myyntiongelmia?Kysyn siis samaa kuin pari sivua sitten. Missä vaiheessa PSPstä tuli floppi..?20 milliä and rising....ilmeisesti kaikki muut paitsi markkinajohtaja ovat floppeja...?

Siinä vaiheessa kun sinulla on tasan neljä peliä maailmanlaajuisesti jotka ovat pystyneet myymään yli miljoonaa kappaletta, se on floppi, eritoten koska Sonylle raha tulee pelimyyneistä, ei konsoleista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.....

Eikös se ole MS:än myyntilause? Myydään tyhmille niin monta konsolia kuin vain viitsivät ostaa "jospa se ei tällä kerralla menisikään rikki" tyyliin? :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Surullista jos maailma muuttuu siihen pisteeseen että myyntiluvut sanovat mikä peli on hyvä, ja sopulilauma juoksee kauppaan niitä ostamaan. Red Steel on varmaan myynyt liki miljoonan, olenko väärässä..?
Linkki :

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=76527

Suosikki-ihmiseni koko maailmassa kertoo ja kehuu myös fantastista peliä nimeltä PDZ....hypetyksen ja harhaanjohtamisen malliesimerkki nyky pelimaailmassa, Gamespot ja 9+. Syy miksi alunperin ostin ensimmäisen boksini. Odotellaan kun Phil Harrison tulee antamaan lausuntoa miten Genji on laadukas peli, sit mentäisiin samalla linjalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Surullista jos maailma muuttuu siihen pisteeseen että myyntiluvut sanovat mikä peli on hyvä, ja sopulilauma juoksee kauppaan niitä ostamaan.

Sonypojat pitivät myyntilukuja tasan niin kauan mittarina kaikelle kunnes paljastuikin, että se oma suosikki ei ollut enää markkinoiden suosiossa. Tässä vaiheessa alettiin kilpailijoiden haukkuminen ja vähättely, joka käy sitä pahemmaksi kuin kuilu eri konsoleiden välillä kasvaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Eikös se ole MS:än myyntilause? Myydään tyhmille niin monta konsolia kuin vain viitsivät ostaa "jospa se ei tällä kerralla menisikään rikki" tyyliin? :rolleyes:
Minä olen saanut jo neljä konsolia yhden hinnalla. :D Always look on the bright side of life..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbugs sanoi:
Raakojen teholukemien lisäksi vaa'assa painavat paljon myös arkkitehtuurin järkevyys sekä kehitystyökalujen laatu. Kaikki nämä tekijät ovat XO:n eduksi.
Niin, kyllähän Gears of Warsista tehtiin ihan varmasti tarkoituksella putkijuoksu, jossa vastaan tulee vain muutamia vihollisia ja nettipeliin mahtuu vain kahdeksan pelaajaa. Tuskin tuohon sen vuoksi päädyttiin, että tehot säästettiin grafiikkaan. :rolleyes:
Bungiellakin jo epäillään tuleeko Halo 3:n moninpeliin olleenkaan anti aliasingia, kun ei taida vääntö riittää.

Ja milläkö alustalla pelattiin heti julkaisussa räiskintää, jossa yksinpeissäkin vihollisia vipeltää kymmenittäin samalla kun ammukset sekä räjähdykset täyttävät ilman, netissä soditaan 40 pelaajan kesken laajoilla kentillä ja näyttääkin varsin mukavalle?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom