Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
PS3:ssahan ei omistajan kannalta ole mitään valittamista. Sille on hyviä pelejä (sekä kaupasta että verkosta ostettavissa), se on mukavan tehokas, sillä voi pelata verkossa ilman että tarvitsee hankkia luottokorttia tai ostaa peliaikaa kupongilla ja se tuntuu ainakin alkukokemusten perusteella olevan ihan riittävän luotettavakin. Näiden lisäksi se osaa toistaa HD-elokuvia ja verkosta ladattavaa sisältöä.

Itse konsolissa ei siis ole vikaa, mutta pakkohan sitä jotain negatiivista on keksiä. Muiden konsoleiden fanipoikien iloksi PS3:n myyntiluvut ovat kehnot, mutta sitä eivät tunnu huomanneen, että myyntilukujen perusteella ei pleikkaa voi sanoa huonoksi laitteeksi.

Pelkästään tuo sikahintainen Bluray asema tuossa konsolissa on valittamisen aihe. Miksi ostaa konsolin mukana 500e hintainen asema josta ei ole välttämättä mitään muuta iloa pelaamisen lisäksi. Vaikka varaa minulla onkin niin keksin kyllä järkevämpääkin käyttöä rahoilleni keskivertopelaajana. Kaikkien kun ei tarvitse ostaa 50 peliä yhden konsolisukupolven aikana. Ostamalla Wiin/Xbox360 saan vinon läjän pelejä tuon PS3:sen hinnalla. Eikö tämäkin muka ole valittamisen aihe normaalille kuluttajalle? Konsoleita ei tietääkseni ole suunniteltu vain rikkaille ihmisille joilla on varaa.

Kuka tässä on edes PS3:sta haukkunut _huonoksi laitteeksi_?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

gifu sanoi:
Kuka tässä on edes PS3:sta haukkunut _huonoksi laitteeksi_?

Minä.

Omasta mielestäni XO on aika kämänen. On siellä kivaa pelattavaa, mutta tekninen toteutus on halpahalli kamaa tuossa koneessa, ja mitä täälläkin on puhuttu, niin aspa on jotain uskomatonta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pasi85 sanoi:
Heitellään vaan linkkejä joillekin paskasaiteille ja copypasteillaan joidenkin randomnyyppien sanomisia.
Kotakuhan on kaikkien lempparisatti silloin kun bashaavat PS3:sta ja Brian Jarrard on aika kaukana randomista.
Hohhoijaa, antaa pelien puhua puolestaan.
Näinpä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Trollivaroitus,
Höpö höpö... Pleikkari mikään kallis ole... Se maksaa vain 699 Anttilassa (jos hullu haluaa sieltä sen ostaa) ja halvimmillaan sen saa jo 599 Stockmannin Sony päiviltä (jos haluaa Welhoaan päivitellä)... Perustan väitteeni PS3:n "halpuudesta" ihan suoraan Commodore 64:ään, joka maksoi about neljä kertaa enemmän aikoinaan ja näin jälkikäteen ajateltuna se on ollut aivan käsittämätöntä rahojen haaskausta :D

Se miksi Commodore menestyi aikoinaan johtui siitä, että pelit olivat A) halpoja (50-150 markkaa kpl) ja B) kopioitavissa...

Jos PS3:n pelit maksaisivat uutena tuon 10-30 euroa, niin tätä kalleus keskustelua ei edes käytäisi.

Trollivaroitus ohi.

Itse koen ainakin asian niin, että kun olen nyt laitteeseen sijoittanut, niin se on minulle kymmenen vuoden sijoitus... Tarkoittaa siis, että vuodessa laitteeseen menee 65 euroa vuodessa + pelit. Ei kovin paha sijoitus harrastukseen. Vielä kun se pyöräyttää Blu-Ray elokuvat, niin itse ainakin koen, että laite on hintansa väärti...

Jos nyt pitää jatkaa nokittelua thredin hengen mukaisesti eri valmistajien kesken, niin IMO Wiillä ei ole minua kiinnostavia pelejä (vielä) ja XO oli jo vakavassa harkinnassa NHL07:n ja Gearsin myötä. Jäi hankkimatta, koska laite oli mielestäni liian epäluotettava ja takuusekoilut eivät minua kiinnostaneet Microsoftin kanssa.

Ja mitä tulee päivän kuumaan perunaan myyntilukuihin, niin en menisi nyt vielä kuolleeksi julistamaan PS3:a. PlayStation sukupolvien paras myyntivuosi on yleensä ollut se kolmas vuosi markkinoilla ja laite ei ole nyt ollut olemassa vielä edes ensimmäistäkään vuotta. Huolestuttavaa toki on, mutta ei sillä nyt pelejäkään ole kuin se viisi kappaletta, joten katsellaan nyt rauhassa... Viime sukupolvessa sijoitus oli Cubessa kiinni ja silti minulla oli kivaa sen kanssa niin pitkään kun laite vain elossa oli :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voi voi, Nintendofiilit tappavat taas 3rd party tuen alkumetreilleen: http://www.gamespot.com/news/6171107.html?om_act=convert&om_clk=newstop&tag=newstop;title;1
In the wake of the report, Wall Street industry analysts staged their traditional postgame show. They were unanimous in their opinion that the success of the Wii and DS, which rely primarily on first-party games, has cut into the bottom line of third-party publishers. In April, roughly 63 percent of all Wii games and 79 percent of all DS games sold were made in-house at Nintendo.
:cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Voi voi, Nintendofiilit tappavat taas 3rd party tuen alkumetreilleen:

Se on hyvä kun moderaattoritkin ovat lähteneet Sony Defence Forceen mukaan. Minua oikeasti mietityttää mitä te vitun ääliöt teette sitten Nintendo voittaa, ja kukaan ei halua tulla tänne kun teillä ja koko sivustolla on maine totaalisina kusipäinä? Bannikää vaan jos vituttaa että joku sanoi totuuden päin naamaa, mutta se ei tule muuttamaan tulevaisuutta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pox83 sanoi:
Se on hyvä kun moderaattoritkin ovat lähteneet Sony Defence Forceen mukaan. Minua oikeasti mietityttää mitä te vitun ääliöt teette sitten Nintendo voittaa, ja kukaan ei halua tulla tänne kun teillä ja koko sivustolla on maine totaalisina kusipäinä? Bannikää vaan jos vituttaa että joku sanoi totuuden päin naamaa, mutta se ei tule muuttamaan tulevaisuutta.
Olipa purkaus :rolleyes:

Eihän tuossa Oliver tuonut mitään uutta esille kuin sen, että Nintedon koneilla pelataan Nintendon pelejä. Se on aina ollut niin ja aina tulee olemaan niin... Ei se Nintendo turhaan ole saanut about 15-20 miljoonaa fanaattista fania ympäri maailmaa... Se tekee laatujulkaisuja and thats it. Jos Nintendo julkaisisi pelejä kaikille koneille, niin pelimyynti olisi vielä huimempaa... Se on muiden julkaisijoiden onni, että Nintendo leikkii omalla hiekkalaatikollaan eikä ole kiusaamassa muita muiden omilla hiekkalaatikoilla...

Jotenkin vaan tulee mieleen nyt tämän päivän tarjontaa seuratessa, että nyt tulee takaisin kaikki se katkeruus, mitä Pleikkarit ovat aiheuttaneet entisille Dreamcast ja N64/Cube ihmisille ? No ottakaa ilo irti miten parhaaksi saatte... Olette kait sen ansainneet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Moni tuntuu nurisevan tuosta PS3:n Blu-Ray asemasta ja sen turhamaisuudesta. Itselleni se oli juuri se positiivinen juttu joka kruunaa tuon konsolin. Mitä hittoa tekisin taas jollakin pelkkiä DVD levyjä pyörittävällä kivikausi toosalla kun kerta suunta on muutenkin kohti HD ressejä? Siispä pleikkari on minulle juuri se täydellinen konsoli. Ei mitään valittamista ja hintakin äärimmäisen kohtuullinen kun vertaa paljonko pelkkä stand alone blu-ray playeri maksaa. Itseäni ei voisi vähempääkää hetkauttaa myykö Wii tai X360 enemmän kuin pleikkari. Itse asiassa minusta on aivan mahtavan hienoa, että PS3:n käyttäjä segmenttin ikärakenne on korkeampi kuin kilpailijoiden konsoleilla. Tarkoittaa siis, että pelien kehitys myös painottuu ainakin hetkellisesti siihen suuntaan. Koska en ole Sony Corporationin osakeomistaja ei itseäni voisi vähempää kiinostaa millä konsolilla kukin pelaa. Koska Sony on vihdoin joutunut kilpailutilanteeseen joutuu se oikeasti kehittämään palveluitaan ja tekemään innovatiivisia tuotteita pleikkarille jotta se tavoittaisi mahdollisimman monta kuluttajaa. Siis aivan mahtavaa!!! Kilpailu kunjaan sillä siitä se kuluttaja hyötyy!!!

Kuka vetää siis pisimmän korren? Kuluttaja vetää tällä kierroksella ja toivottavsti vastaisuudessakin! Monopoli tai dominoiva markkina asema ei ole kilpailun kannalta koskaan terve asetelma ja heikentää aina kuluttajan asemaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pox83 sanoi:
Se on hyvä kun moderaattoritkin ovat lähteneet Sony Defence Forceen mukaan. Minua oikeasti mietityttää mitä te vitun ääliöt teette sitten Nintendo voittaa, ja kukaan ei halua tulla tänne kun teillä ja koko sivustolla on maine totaalisina kusipäinä? Bannikää vaan jos vituttaa että joku sanoi totuuden päin naamaa, mutta se ei tule muuttamaan tulevaisuutta.
Sonyn pelikonsolista pitäminen on hulluutta! Onneks joku vielä on kyllin fiksu tajuamaan sen! Kohta täällä ei käy kukaan se o ihan varma.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Allekirjoitan täysin ylläolevan.
edit: Siis tuon Nuvin kirjoittaman.
2nd edit: TJS: Minusta on hulluutta palvoa jotain laitetta mikä hajoaa pelkästään suomessa 37%:lla käyttäjistä. Lisäksi jos haluan nextgeniä, niin minulle ei riitä pelkkä uusi tapa ohjata pelejä edellisen sukupolven fysiikoilla ja grafiikoilla. Varmasti vielä joskus ostan Wii:n bilekoneeksi, mutta kun pelkkä bilepelikone ei minulle riitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TJS sanoi:
Sonyn pelikonsolista pitäminen on hulluutta! Onneks joku vielä on kyllin fiksu tajuamaan sen! Kohta täällä ei käy kukaan se o ihan varma.

Voisitko olla niin ystävällinen ja kertoisit meille kiihkottomasti ja rationaaliksesti miksi Sonyn pelikonsolista pitäminen on hulluutta?

Edit: Vai jäiks smiley uupumaan...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ja lähde tälle?

Ilmeisesti Cold Fire tarkoitti Xboxin hajoamisprosentti ketjua, tosin eipä tuo prosentti varmaan kaus jää vaikka koko Suomi otetaankin kuvaan mukaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ja lähde tälle?

http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=34661

Oleppa hyvä.
Vertaa huviksesi Wiin ja PS3:sen prosentteja. (Ymmärrän, etteivät ole suoraan verrannollisia, kun X0 tuli vuotta aijemmin, mutta kyllä silti raksuttaa mun päässä aika kovasti noi erot.

PS3 http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=38191

Wii http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=36522

En ihan varmasti osta X0:ta vaikka kuinka hyviä pelejä tulis, kunnes voin luottaa että konsoli kestää edes sen 5 vuotta mutisematta. X0:sta ei ole pelkoakaan tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joskus joulun aikoihin kun mölisin näistä hajoamisprosenteista sain ottaa oppia viisaammilta, että nuo eivät ole jumalan totuuksia, vaikkakin kyllä suuntaa antavia. Elli taisi silloin käydä niin kuumana, että banaania taisi tulla...

Oi aikoja, oi tapoja :rolleyes: Lukekaa siitä eteen päin, niin ei tarvitse toistaa historian virheitä uudestaan.... Edit: Luin itse ja Ellille tuli banaania. Muistin oikein...

Eli ei kannata liikaa noita noita prosentteja tuijottaa. Enemmän minua ärsyttää XO:n takuukorjaukset, jotka tuntuvat olevan mitä sattuu (aina ei saa omaa konetta takaisin, muttei kyllä saa uuttakaan tilalle, käytettyä konetta ei korjata, jos ei ole alkuperäistä takuukuittia olemassa jne...)

Ongelmia riittää, se on selvä. Ja koneet kyllä paukkuu luvattoman herkästi selvän suunnitteluvirheen takia, jonka tarkoituksena oli vain painaa tuotantokustannuksia alaspäin. Taisi jäädä pää vetävän käteen...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuvi sanoi:
Voisitko olla niin ystävällinen ja kertoisit meille kiihkottomasti ja rationaaliksesti miksi Sonyn pelikonsolista pitäminen on hulluutta?

Edit: Vai jäiks smiley uupumaan...
Juurikin näin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Otannan pitäisi olla vähintään tuhannen Xbox 360-omistajan kokoinen jotta sillä olisi mitään merkitystä todellisten lukujen selvittämisessä.
Jos lisätään tuohon 400 toimivaa konsolia, niin olisi se prosentti silti aika järkyttävä 15%.

Puhumme kuitenkin 400 euron hintaisesta elektroniikkalaitteesta...

Edit: Anteeksi. 600 toimivaa konsolia pitäisi lisätä, että päästäisiin tuhanteen ja hajoamisprosenttiin 15%...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Taisi jäädä pää vetävän käteen...

Tuosta tulikin mieleen että mites Eliten kanssa kävi? Missäs X ritarikunnan jäsenet ovat nyt, ensin jo hypetettyään uutta mallia joka ei hajoa jne. Taisi jäädä se koko vedettävä MS:llä sinne mistä sen pitikin päästä pois.... Ainoa hyvä puoli "Elitessä" taisikin olla musta väri...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Tuosta tulikin mieleen että mites Eliten kanssa kävi? Missäs X ritarikunnan jäsenet ovat nyt, ensin jo hypetettyään uutta mallia joka ei hajoa jne. Taisi jäädä se koko vedettävä MS:llä sinne mistä sen pitikin päästä pois.... Ainoa hyvä puoli "Elitessä" taisikin olla musta väri...

No en tiedä, musta on tylsä väri.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom