Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jiikax
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Mutta jos se on USB? ja mistäköhön sen 3,5mm jutun saa? tilaamiseen vai ihan kaupasta?
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Yritän selventää taas vähän. Lähtökohtaisesti kaikki USB-liitäntäiset lisälaitteet (myös kuulokkeet) toimivat ps3:n kanssa eli ainoa asia mikä olisi varmistettava, että toimiiko laite myös PC:n kanssa ja tarvitaanko ajureita yms. Mutta esim. Logitechin sivuilta bongasin nämä, jotka varmasti toimivat PC:n kanssa. Vuorostaan PS3-käyttöä varten firma markkinoi tätä tuotetta. Näiden USB-kuulokkeiden toiminta menee Nisupullan kuvaamalla tavalla. Peliääniä et näihin PS3-käytössä saa. Jos peliäänet luureihin haluat, niin sitten on toimittava näin.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Ahaa,
eli TV:stä tulee peli äänet, ja HS:ssästä tulee Squadin (bc2:kkosessa tiimin puhe ääni) ääni? eli vieressä istuva kuuleevaan peli äänet? ja minä kuulen HS:ssästä myös voicet? :rolleyes:
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Ahaa,
eli TV:stä tulee peli äänet, ja HS:ssästä tulee Squadin (bc2:kkosessa tiimin puhe ääni) ääni? eli vieressä istuva kuuleevaan peli äänet? ja minä kuulen HS:ssästä myös voicet? :rolleyes:

Juuri näin ja tuossa kuuloke-ketjussa on nyt oikein hyvin selvitetty millä eri tavoin liitännän voi tehdä. Katopa sieltä se viimeinen sivu jos haluat tietää vielä tarkemmin.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Onko PlayStation-ohjaimesta olemassa sellaista versiota, joka muistuttaisi Xboxin ohjainta tai tarjoaisi koverat tatit ja liipaisimet?:confused:

Yksi menneisyyden suurimmista syistä olla hankkimatta PlayStationia on ollut syvä inho masiinojen ohjainta kohtaan. Jokaisen konsolin julkistuksessa aina toivon asian muuttuvan, mutta Sony ei tunnu haluavan tehdä tuotekehitystä muotoilun suhteen. Varsinkin tattien kuperuus aiheuttaa sormien lipsumista ja sama ongelma on liipaisimissa. Boksin ohjaimissa sekä tatit että liipaisimet ovat koveria, jolloin ote on käsissäni parempi.

Nämä ovat makuasioita, joten kenenkään ei ole syytä loukkaantua, vaikkeivät kuperat tatit ja liipaisimet minua satu miellyttämään.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Onko PlayStation-ohjaimesta olemassa sellaista versiota, joka muistuttaisi Xboxin ohjainta tai tarjoaisi koverat tatit ja liipaisimet?
Eipä oikeastaan, mutta ongelma on ratkaistavissa XCM Cross Battle Adapterilla. Tuon avulla langallista X360-ohjainta voi käyttää PS3:ssa. Liikkeentunnistusominaisuudet ja langattomuus toki menetetään, mutta kaikki muu toimiikin.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Mikä ongelma näissä Pleikkarin ohjaimissa nyt oikeasti on? Itse olen pelannut DualShockilla/Sixaxiksella kohta toistakymmentä vuotta, eikä ole mitään ongelmia ollut. Ohjain on ihan hyvin muotoiltu ja sopii meikäläisen käteen ja minä olen vielä se "tuikitavallinen" suomalaismies, jolla on keskikokoiset kädet.

Paljon on parjattu noista nykyisten ohjainten liipaisimista, mutta ihan hyvin itseltäni ainakin onnistuu esim. Red Dead Redemptionin pelaaminen, jossa niitä käytetään ampumiseen. Tietenkin ne voisivat olla paremmatkin, mutta ei minulla ole minkään pelin kanssa ollut ongelmia tuon ohjaimen kanssa, ihan hyvin pelaaminen onnistuu. Voi tietysti olla, että olen vain niin tottunut ja turtunut pelaamaan tuolla Pleikkarin ohjaimella :D

PS: Sori, sori, kunhan pohdin asiaa vaan ääneen, ei ollut tarkoitus aloittaa mitään vääntöä tästä asiasta.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Mikä ongelma näissä Pleikkarin ohjaimissa nyt oikeasti on?
FelisLeo sanoi sen jo tuonsa viestinsä lopussa: "Nämä ovat makuasioita, joten kenenkään ei ole syytä loukkaantua, vaikkeivät kuperat tatit ja liipaisimet minua satu miellyttämään."

Kaikki eivät tykkää Pleikkarin ohjaimesta ja sillä hyvä. Kuperat tatit eivät ole minuakaan koskaan millään tapaa häirinneet, mutta PS3:n ohjaimien (Sixaxis, DS3) L2/R2-napit oli pakko varustaa kolmannen osapuolen valmistamilla pienillä muovinpaloilla kunnollisen käytettävyyden takaamiseksi. Se kertoo jo aika paljon ohjaimen suunnitteluvirheestä.

Mutta jatkokeskustelu pliis ketjuun Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Hoi.

Headsetin osto edessä, kaikkien edullisinta haen. Koska mikään ei ole helppoa (ainakaan minulle) ja ei ole kokemusta PS3 ja eri headsettien toimivuudesta. 1. Valmiiksi USB -liitäntä 2. Mikkijohto -> USB äänikortti vai kenties jopa 3. langaton Bluetooth headsetti?

Tärkeintä on nyt meitsin osalta edullisuus ja tosiaan se, että toiset pelaajat saavat jotain meitsin kiimasesta höpinästä jotain selvää.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Headsetin osto edessä, kaikkien edullisinta haen. Koska mikään ei ole helppoa (ainakaan minulle) ja ei ole kokemusta PS3 ja eri headsettien toimivuudesta. 1. Valmiiksi USB -liitäntä 2. Mikkijohto -> USB äänikortti vai kenties jopa 3. langaton Bluetooth headsetti?

Paras valinta on usb-johdollinen, ei lopu paristot eikä paina korvaan pitkässäkään juoksussa.

Logitech Vantage, 26,90 € : 22165 - Logitech Vantage USB - Verkkokauppa.com
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

On muuten hirvittävän tarkka tuo logitechin momo racing ratti gt5 prologuessa. Sisäkuvakulmassa peliratti kääntyy aivan samallatavalla kuin itse kääntää. Toivottavasti toimii myös gt5 kokoversiossa samalla tavalla.
Olen kokeillut rattia myös need for speed shiftissä mutta siinä se ei toimi.
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

On muuten hirvittävän tarkka tuo logitechin momo racing ratti gt5 prologuessa. Sisäkuvakulmassa peliratti kääntyy aivan samallatavalla kuin itse kääntää. Toivottavasti toimii myös gt5 kokoversiossa samalla tavalla.
Olen kokeillut rattia myös need for speed shiftissä mutta siinä se ei toimi.
Monessa pelissä tuota herkkyyttä voi säätää, eikö NFS:ssä voi?
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Moro, mites tuo EasyCap USB 2.0 käytännössä toimii? Mulla on vanha samsung TV + tietokone ja ps3. Miten nuo johdot pitää mihinkin laittaa? Vois nimittäin ostaa kun youtubesssa oli tolla kuvattuja pelejä ja ihan hyvä laatusia.:p
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Moro, mites tuo EasyCap USB 2.0 käytännössä toimii?
Näyttäis siltä, että USB-pleikkaan, ja sitten siitä saa stereona äänen ulos (valkoinen ja punainen), sitten kuva yhdellä komposiitilla (keltainen) tai svideona. Eli sun täytyisi pystyä yhdistämään nuo johdot tai sitten pelkästään se svideo siihen laitteeseen millä aiot tallentaa tuotoksesi.
 
Ylös Bottom