Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Aika erilaiset on mun ja Simon asetukset. Mulla seuraavat:

FFB: ON
Strength: 100
Environmental: 100
Weight: 85
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Vois laitella etukäteen vähän filmiä, niin näkee etukäteen mihin suuntaan mutkat kääntyy. Käytiin ihan muutama 5 kierroksen pyrähdys ajamassa Samadhin kanssa.

[video=youtube;b8Z16OzE8og]https://www.youtube.com/watch?v=b8Z16OzE8og[/video]
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Onko mahdollista tulla mukaan kisoihin? Jos on niin voisin vaikka tulla williamsilla ajelee.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Kiitoksia avusta rattiasetuksien kanssa. Nyt jokusen kymmentä kierrosta kun on ajanut niin rupeaa tuntuma olemaan jo parempi, vaikka nappuloiden kanssa on aivan hukassa vielä. Ai että kun ei kaipaa pädiohjaamoa kyllä yhtään :) Mersun ohjaamoa vielä vähän vieroksuu, mutta ehkä se siitä kauden edetessä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Olipaha huikee startti kaudelle; ei yhtää onnistunuttu kierrosta ja enne kisaa katkee netti...
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Tuli vähän yllätyksenä itelle miten paljon hitaammat nuo kovat renkaat olikin tolla radalla verrattuna pehmeisiin. Yritin sitte kahdella stopilla päästä maaliin ja pari kiekkaa ennen loppua puhkes vasen eturengas ja sinne lipes kolmossija.

Järkevin ois ollu ajaa kolmella stopilla ja kovilla renkailla ois ajanu vaan lyhyen stintin. Sillein tais kaikki muut ajaakkin. :)
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Olipaha huikee startti kaudelle; ei yhtää onnistunuttu kierrosta ja enne kisaa katkee netti...

Joo, ei se ihan lähtenyt. :D Onko sulla normaalisti ollut ongelmia netin kanssa? Jos ei, niin luultavasti joku Codemastersin hyvä bugi iskenyt taas.

Tuli vähän yllätyksenä itelle miten paljon hitaammat nuo kovat renkaat olikin tolla radalla verrattuna pehmeisiin. Yritin sitte kahdella stopilla päästä maaliin ja pari kiekkaa ennen loppua puhkes vasen eturengas ja sinne lipes kolmossija.

Järkevin ois ollu ajaa kolmella stopilla ja kovilla renkailla ois ajanu vaan lyhyen stintin. Sillein tais kaikki muut ajaakkin. :)

Joo, kolme stoppia taisi olla aika lähellä parasta. Itse pohdin pitkään kahta stoppia ennen lähtöä, mutta itselläni ainakin offlinessa ongelmaksi muodostui bensa... Ei paljoa rich mixillä viitsi kahdella stopilla ajella (varsinkin jos 2x option) ja sen takia bensaa olisi jäänyt tankkiin joku +5%.

Mutta joo, olipahan taas kisat... Sprintin jämät unohdin tallentaa kokonaan, mutta eipähän siinä, kun kisa ei kestänyt edes pääsuoran vertaa omien toilailujen takia. Pääkisassa taas suoravauhti ei riittänyt mihinkään ja etusiivenkin päätin rikkoa kertaalleen. Noh, kohta ilmestyvästä koosteesta näette, että pistäkäähän popparit valmiiksi mikroon.

Mites muuten, pitäisikö sopia, että tästä lähtien otetaan uusi sessio jos joku putoaa matkasta aika-ajon ja startin välisenä aikana? Itse meinasin quittia lähdössä, mutten uskaltanut kun en tiennyt syitä katkeamisille yms. Kisan jälkeen sitten huomasin, että siellä oli Simo mm. tuota uutta lähtöä ehdottanut, mikä olisi ollut varmasti kaikkien kannalta parempi.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Tässäpä sitä koostetta sitten tulee:

[video=youtube;UO5yhdzW3_c]https://www.youtube.com/watch?v=UO5yhdzW3_c[/video]

E: Varoituksia oli muuten lievästi sanottuna saatanasti. Kesti varmaan 15 sekuntia rullata varoitustilasto loppuun...
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Kisa: https://youtu.be/P9XKOydMCu4?t=1173
Sprintti: https://youtu.be/P9XKOydMCu4?t=4852

Alussa oli ihan hauskaa ajelaa Storkin perässä ja ettiä ohituspaikkaa, mutta eipä oikein löytyny. Ei mullakaan suoralla vauhti riittäny. Tokalla kierroksella oli oikeestaan ainut paikka, mutta eipä onnistunu vaan suoraan ajoin kylkeen. Onneks ei käyny mittään pahemmin.

Storkin varikkostopin jälkeen meni taas yksinajeluks. Kaks stoppia toimi ihan hyvin, tosin kolme ois ollu ehkä vähän parempi.

Sprintti taas meni miten meni, ensin Viltzu spinnaa startissa etteen, ja viimesellä kierroksella vielä Dani kylkeen. Alkaa riittää toi sade noissa sprinteissä, osuis ennemmin pitkään kisaan välillä.

Mites muuten, pitäisikö sopia, että tästä lähtien otetaan uusi sessio jos joku putoaa matkasta aika-ajon ja startin välisenä aikana? Itse meinasin quittia lähdössä, mutten uskaltanut kun en tiennyt syitä katkeamisille yms. Kisan jälkeen sitten huomasin, että siellä oli Simo mm. tuota uutta lähtöä ehdottanut, mikä olisi ollut varmasti kaikkien kannalta parempi.
Vois kyllä ottaa uusiks, parempihan se ois että kaikki saatais mukkaan.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Iteki meinasin kysyä uusintastarttia, vaan sittepä se jo alkoikin. Mun puolesta voidaan ottaa uusinta jos joku selvästi on tulossa mukaan ja ei omasta syystään sitten pääse joinimaan. Tai ainaki jos on useampi, niinku nyt oli kaks tulossa. Harmi että alkoi kausi tälleen :D

Itellä jäi startti vähän kuutamolle kun luin noita viestejä samalla ja sitten jo lähdettiinkin. Ehdin startata mutta nauhoitus jäi ihan startista pois. Kooste tulee myöhemmin tänään illalla.

Hyvä kisa itelle. Espanja on yks suosikki ratoja ja mulla on tosi hyvät säädöt ohjaimelle tänne. Kaikki toimi hyvin harvinaista herkkua päästä podiumille. Tosin sieltä porukkaa putos edeltä (storkki ainakin) jota en tiiä oisinko muuten saanu kiinni. Zetorin oisin lopussa ehkä saanu ohiteltua vaa ehti DSQ tulla ennen sitä. Eka stintti oli vahva, pääsin hyvin kärjen tuntumaan ja pystyin Thuton perässä hyvin roikkumaan ihan varikolle saakka. Varikkostopin jälkeen pääsin storkista hirveellä syöksyllä ohi, vaan onneksi pysyi radalla ja taipui mutkaankin vielä. Kolmas stintti oli vaikein ku otin kovat aiemmin kuin oli tarkoitus. Putosin hiljalleen muiden taakse kun olivat pehmeillä. Auto oli tosi hidas kovilla ja eteenpäin jäi vikalle stintille kirittävää. Viltzun kanssa ajeltiin koko vika stintti peräkkäin, onneksi pääsin tällä kertaa edelle. Viltzun suoranopeus oli kyllä jotain ihan jäätävää :D Nauratti ihan ääneen kun yritit sinne toiseen laitaan pääsuoraa ajaa ja mie tuun jostain hehtaarin perästä silti melkee ohi. Mutkaosuudella Viltzu oli nopeempi vaan ei onneksi ohi päässyt.

Sprintti alkoi ihan hyvin ja sain hyvän startin. Ajo oli hukassa aluksi, mutta tasoittui loppua kohti. Podium maistui sprintissäkin. Harvinaista herkkua kun yleensä oon sijoilla 5-7. :D

Australia on toinen "bravuuri" rata. Ootan sinnekin vahvaa suoritusta iteltä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Otetaan säännöks, että jos starttivalojen aikana tai vaikka 5sec jälkeen tulee jollekin retire tai disconnect, niin kaikki palaa lobbyyn ja startti uusiks. One-shotin kautta vaan kuulutetaan tavoiteajat sprintin tyyliin niin saa lähtöjärjestyksen kuntoon. Rengasvalinta täytyis pitää samana kuin oli aika-ajoissa nopeimmalla kiekalla. Ne ketkä ei qualia aja, niin menee hännille. Meitä on kuitenkin niin vähän, että 1 tai 2 poissaoloa jo vaikuttaa ihan sikana. Olis mukava saada kaikki mukaan.

Taisin tätä ehdotella jo viime kauden puolella, mutta ei lisätty sääntöihin.


Melkein vois ottaa semmosen säännön nyt tuon Espanjan discoilujen takia, että vain 5 parasta "kisaviikonloppua" lasketaan loppupisteisiin. Eli on ns. varaa olla yks kisa poissa, niin ei heti mene niiltä motivaatio ketkä ei kisaan päässy.


[video=youtube;gzthZ3Bcmk0]https://www.youtube.com/watch?v=gzthZ3Bcmk0[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Iteki meinasin kysyä uusintastarttia, vaan sittepä se jo alkoikin. Mun puolesta voidaan ottaa uusinta jos joku selvästi on tulossa mukaan ja ei omasta syystään sitten pääse joinimaan. Tai ainaki jos on useampi, niinku nyt oli kaks tulossa. Harmi että alkoi kausi tälleen :D


Viltzun suoranopeus oli kyllä jotain ihan jäätävää :D Nauratti ihan ääneen kun yritit sinne toiseen laitaan pääsuoraa ajaa ja mie tuun jostain hehtaarin perästä silti melkee ohi. Mutkaosuudella Viltzu oli nopeempi vaan ei onneksi ohi päässyt.

Eka ylempään sen verran, että kun kaikki tuntuvat olevan tätä mieltä niin mennään tuolla. Voit varmaan Kiraih vielä huudella muille tiedon, jos tällainen tilanne sattuu? Itsellä kun ei tuota mikkiä ole niin tiedonvälitys on astetta hankalampaa.

Ja sitten jälkimmäiseen vielä... Tarkoituksella otin vähän suoranopeudesta pois, kun auto tuntui kulkevan mutkissa niin paljon paremmin sen ansiosta, mutta en olisi ikinä uskonut, ettei edes DRS:n avulla pääse ohi. :D Tietääpähän ensi kerralla, ettei tee samaa virhettä toistamiseen. Innolla odottelen sun koostetta, voi olla aika koomista sinun(kin) kuvakulmasta... :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Tässä vielä koosteeni pitkästä kisasta. Sprinttiä en laittanut kun ei siinä juuri tapahtunut.

[video=youtube;tzYudVUJvg8]https://www.youtube.com/watch?v=tzYudVUJvg8[/video]
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Tässä vielä koosteeni pitkästä kisasta. Sprinttiä en laittanut kun ei siinä juuri tapahtunut.

[video=youtube;tzYudVUJvg8]https://www.youtube.com/watch?v=tzYudVUJvg8[/video]

Pikkuisen on erilaiset autojen sijainnit tuossa kierroksella 20 tulleessa mun ohituksessa. Mun kuvassa autojen välillä vielä suht reilusti tilaa, mutta sun kuvassa ollaan ilmeisesti toisissaan kiinni? :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Joo mun ruudulla oli kiinni toisissaan ja meinasi mulla livetä sen takia, piti nostaa sikana ettei spinnaa :D Hyvin tää huomioi noi sijainnit kyllä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Saako kesken kauden vaihtaa vielä tallia? Jos voi niin vaihtaisin mercedes talliin.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI 4]

Saako kesken kauden vaihtaa vielä tallia? Jos voi niin vaihtaisin mercedes talliin.

Mun puolesta voi ainakin vaihtaa ja lisäilen sut sinne. Jos jollain löytyy tästä sanottavaa, niin mainitkoon ja keskustellaan sitten tarkemmin.
 
Ylös Bottom