Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI1] *loppu*

Kirai

KonsoliFIN Alumni
KonsoliFinin oma formula-sarja!

Menossa ensimmäinen kausi ja ihan mukavasti porukkaa saatu mukaan. Vielä sekaan mahtuu kokeilemaan. Tämä on nyt uusi topic, sillä aiemman tekijä miro hävisi jonnekin. Näin saadaan tietoja päivitettyä avausviestiin kätevästi. Mukaan voit ilmoittautua vielä! Kerro PSN tunnuksesi ja missä tiimissä haluaisit ajaa.

Otin vapauden poistaa tiimilistoilta ei-aktiiviset. Sijoitan heidät reserviin, jos vaikka vielä ilmoittelevat itsestään. Niin kauan kuin eivät elonmerkkejä nostattele niin tallipaikat on täytetty seuraavasti:

Tallit ja tallipaikat:

Mercedes:
Ferrari: simo911, Filthy_Dani
Williams: Nikku392
Red Bull: Vil_tzu
Force India: Thuto, Fiskemannn
Sauber: Kiraih, Jonttu_93
Lotus:
Toro Rosso: taikoja
Manor: JuhohFin
McLaren: Skitso999

Reservi-kuskit:
Merimaxf1, aleksiz, hanskipanski, junnu146, Puhis9, mir02k1

Kisaviikonloppu:
Ei harjoituksia (testikisoja järjestetään silloin tällöin)
Short Qualifying
50 % Race Distance



Kisakalenteri:
1. Kanada
2. Australia
3. Belgia
4. Itävalta 3.12.2015
5. USA 10.12.2015

Aikataulu:
- klo 20 alkaen alkaa kutsuja lentämään ja lobbya kohti valuminen alkaa
- klo 20.15 alkaa sessio
- Kisapäiväksi sovittu toistaiseksi torstai

Sessioon liittyminen:
- Session hostina ainakin toistaiseksi Skitso999
- Kaveripyyntö Skitsolle
- Skitso lähettää (?) kutsut klo 20 alkaen
- Voit myös kaverilistalla olevan sessioon liittyä itse jos kutsu ei jostain syystä napsu kohdalle
- Lisäksi meillä on PS4-viestiketju jonne voidaan toisemme lisätä. Tätä kautta on ainakin järkätty testikisoja ja muuta ajoseuraa.

Säännöt:
- Herrasmiessäännöt, ei tahallisia kolareita tai perseilyä. Ei oikomista. Raidallinen kanttari laskettakoon vielä radaksi.
- Jos vahingossa oikaiset, niin hyviin tapoihin kuuluu löysätä ettei oikomisesta saada hyötyä
- Equal-autot, eli autot identtisiä
- Kaikki ajoavut käytettävissä
- Sää vaihteleva
- Reduced Damage
- Varikolle saa palata "options" näppäimen kautta
- Pelin omat säännöt ja rangaistukset
- Noudatetaan sinisiä lippuja ja aika-ajossa annetaan tietä nopealla kierroksella olevalle jos itse vasta lämmittelet
- Parc-ferme sääntö ei käytössä (aiheuttanut bugeja)

- Tahallisista kolareista ja jatkuvista sääntörikkeistä voidaan sulkea sarjasta ulos.

Tulokset ja pistetaulukot: (kiitti Simo!)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/11-yXBN0TAi6rbHwZZazFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit#gid=0&vpid=A1
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Tähän päivitän pistetaulukkoa, mahdollisia varoituksia ja huomioita.

PISTETILANNE (4/5):
1. Simo911 90p
2. Thuto 72p
3. Skitso999 58p
4. Vil_tzu 41p
5. Fiskemannn 39p
6. Kiraih 28p
7. Jonttu_93 21p
8. taikoja 18p
9. mir02k1 12p
10. JuhohFin 10p
11. Filthy_Dani 4p
12. aleksi02 0p
13. Nikku392 0p
14. Puhis9 0p

OSAKILPAILUVOITOT:
Kanada: Simo911
Australia: Simo911
Belgia: Simo911
Itävalta: Skitso999

Huomautukset ja varoitukset:
Fiskemannn *varoitus* (kolarin aiheuttaminen / Itävalta)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Kisa mun kuvakulmasta: http://www.twitch.tv/vvvili/v/28075634

Joo'o, olipahan taas kisa. Aika-ajossa ajovirhe intereillä -> varikolle ja epätoivoinen kokeilu optioneilla -> mitä perkelettä, näähän pitää kun ei ois ikinä satanutkaan? Skitson penaltyn takia vielä paalulle, mutta siitä se alamäki sitten alkoikin. :D Eka Nikkun kanssa kolari vikassa mutkassa, sitten käytännössä joka mutka pitkäksi syystä X sadekelin pyörillä. Intereille vaihdoin aika turhaan, kun olisi vaan pitänyt malttaa pari kierrosta ja hypätä suoraan optioneille. Lopulta oma ajovirhe kuivalla, joka tosin oli hemmetin kummallinen. Tuli spinnatessa vähän samanlainen fiilis kun Kimillä Montrealissa kahdella viime kaudella, että joku "tehopiikki" olisi tullut. :D Primeilla loppukisa karkuun Fiskeä ja Jonttua, maaliin tyylikkäästi viidentenä ja ero edellä maaliin tulleeseen Kiraihiin vaatimaton 23 sekuntia...
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Oli tosi vaikea kisa, renkaat ei toiminu millään ja nipinapin pääsin 4 stopilla kisan, vikal stintil tuntu että renkaat kulu älyttömän nopeasti. Fiske sai mut sitten kiinni mutta kun pääsi ohi niin jäi sitten siihen eteen eikä päässyt enään karkuun taisi olla sieläkin jo renkaat aika loppu?

Mutta kiitos jätkät kisasta ja ei muutaku ens viikkoon :)

Tuossa omasta näkökulmasta tämä kisa
http://www.twitch.tv/jonttu_93/v/28086285
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Noniin Itävalta taputeltu, tässä mun vinkkelistä kisa:
http://www.twitch.tv/kiraih/c/7060107

Henk. koht. oli paras kisa tällä seasonilla. Johtunee siitä että väki vähenee jne.

Aika-ajossa rengasrulettia, joka onnistui mulla hyvin. Kolmas sija aika-ajossa ja kakkosruutuun Skitson penaltyn takia. Oon niin paljon vetänyt tätä peliä, että osaan tunnistaa merkit milloin renkaat kannattaa eri keleillä vaihtaa (mekaanikon puheet, pilvet). Mitkään näistä ei oo loogisia, mutta tän pelin kelit onkin outoja. Kisassa kaatosade alussa, mutta inssi huuteli jo alkuun että kuivuu jossain välissä.

Kisa oli mun osalta aika yksinäinen, ei juuri tarvinnut muiden kanssa kilpaa ajaa. Taisin yhden ohituksen tehdä koko kisan aikana. Tuuriakin oli mm. startissa kun valuin mäen päällä pitkäksi jarrut muiden tavoin ja ghostasin onneksi Simon ja myöhemmin Skitson läpi. Interit vaihdoin varmaan ekana, mutta ois tosiaan voinu suoraan odottaa optioneihin. Ajoin niillä ehkä 3 kierrosta. Fisken ja Simon episodin vuoksi pääsin taas tuurillakin hieman nousemaan. Kuivalla vauhti oli ok, mutta rengaskuluma aika kova. Kovat renkaat ei mulla kestänyt juuri mitään ja olis pitänyt vetää kuivalla vaan pehmeillä kolme stinttiä.

Yllätyin kun Thuto ja Simo ei tulleetkaan varikolle, lopussa näitä saavutin hyvin, muttei riittänyt. Tosin luulen että vaikka olisivat käyneet varikolla, niin oisivat varmaan ohi menneet joka tapauksessa vauhtieron takia. No neljäs sija on paras tälle kaudelle, joten pitää olla tyytyväinen.

Fiske tuolla jo pahoittelikin kolaria Simon kanssa ja sanoi että jos rankkua annetaan niin sit annetaan. En tiedä rankusta, odotan vielä jonkun muunkin mielipidettä ja ehkä videota tapahtuneesta. Ilmeisesti Fiske vaihteli rengasvalintaa ennen varikkoa ja siksi ei huomioinut Simoa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Jees sehä meni aika vi####si. Homma oli vielä hallussa kun ajeltiin sadekelillä Thuton ja Jontun kans letkassa. sateen vähennyttyä oliko sitten kierros 11 tai jotain. Takasuoralla muistin yhtäkkiä että nonni nyt ne renkaat on vaihdettava... kyllä mää kerkeen... Liian myöhään aloin säheltään tiimiradioon prime settiä ja yritin muka ajaa reunaan samalla kun vähä nostin kaasulta. Samassa rytäkässä en sitten hoksinut kattoa monesko olin ja ketä tulee takaa ja kuin lähellä. Simoha se sieltä paino takalistoon ja vähä hämilleen mentyä koitin väistää skitsoa ajamalla ulos radalta. onneks meni läpitte kun olin jo harmaana. Köröttelin sitte varikolle ja jo pieleen menneen radiovalinnan.. heitti tiimi mulle uuet märät renkaat.. jep seuraavalla kiekalla vaihtaan sitten ne primet.. Simon sadatusta kuunnellen ja selvästi omasta mokasta simon kisan pilanneena meni vähä maku kisasta. Ajattelin suosiolla jättäytyä vikaks, mutta loppu kiekoilla huomasin saavuttavani Jonttua aika helpolla ja pääsinki sitten ohitte.
Tosiaan jos jollai on video häppeningistä ja tuntuu että rankkua tulee nii eipä siinä mitään :) peliähä tämä vaa on

sorry sorry, ens kisassa enempi oppineena
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Ensi viikko tulee muuten olemaan omalta kohdaltani lievästi sanottuna kauhea, koska tuo Austinin rata ei tunnu sopivan minulle ei sitten mitenkään. Täytyy harkita toiseen kuvakulmaankin vaihtamista, koska varsinkin radan eka mutka on cockpitilla itselleni ihan täyttä lottoa, kun mutkaa ei ylämäen takia näe vasta kun on sen kohdalla. :D

E: Ilmoitelkaa muuten poissaolijat mielellään poissaolostanne pleikalla tai foorumilla, niin ei tarvitse ennen kisaa arvuutella, että onkohan joku tulossa. Miro, Puhis ja kaikki kisat väliinjättäneet kuskit eivät taida ainakaan vahvuudessa olla, vai?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Mun kisa: https://youtu.be/3TbxcenqjOI?t=1281

No sepäs oli erikoinen kisa. Sateella olin aika hukassa mutta kuivalla pääsin hyvin nousemaan. Ei tullu tosta sateessa ajamisesta kyllä oikeen mittään, varmaan kaks tai kolme kertaa osuin Fiskemannin perään, onneks ei käyny mittään. Sitten toi neljännen kierroksen "sukellus", missasin sisäreunassa jarrutuksen ihan kokonaan ja renkaat lukossa suoraan Jontun kylkeen. Melkonen tuuri että meni läpi, ois kyllä ollu selvä penalti.

Ois kyllä kannattanu siirtyä suoraan saderenkaista slikseihin, ajoin pari kierrosta intereillä, ja sliksit oisin voinu ottaa kierrosta aiemmin. Kuivalla yllätti sitten renkaat, kuulin että useempikii valitti että ei kestä, mutta mulla kesti tosi hyvin. Ajoin yhellä stopilla ton kuivan pätkän, sillä pystyin vielä nousemaan. Pääsin vielä Simon ohi lopussa, mutta Skitso tuli kyllä sitten ihan heittämällä ohi. Ei tullu voittoo vieläkään, taas oli lähellä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Joo sori kaikille, tänään en päässyt kun oli iltavuoroa duunissa ja löysin vasta nyt tän uuden viestiketjun ensviikolla aamua joten mukana ollaan
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Jos oli aikasemmissa kisoiss ollu huonoa tuuria (bensabugi, rengasbugi, renkaan puhkeaminen pääsuoralla juuri varikon ohitettua) niin nyt ne tuli sitten takas.

Okei paaluaja menetin kun ajoin aika-ajoissa sateella fisken perässä ja jarrutin myöhempään ja osuin perään -> 5 ruutua.. kummallekaan käyny mitään tilanteessa, molemmat jatko nopealleen käymättä varikolla. Noh siis kuudes ruutu ja lähtö ok. Ekalla pitkällä suoralla taas jarrutuksessa hieman simon perään, mutta mitään ei tapahtunu, sit ollaanki hetken aikaa kiraihn kanssa päällekkäin hetki haamuna. Heh. Sijalla neljä siis ekan kierroksen loppuun ja edessä viltzu ja Nikku kolaroi joten Simon peesiin sijalle kaksi. Ihan hyvää taistelua pari kierrosta pysytään siinä sekunnin sisässä, kunnes keli muuttuu ja alkaa sadenkelin pyörät luistaa joten jään jonku verran. Interit otan samaan aikaan kun Simo (ei uskaltanu vetää kierrosta ja ottaa kuivia mikä oli mielessä). Varikolla vielä voitin jotenkin sekunnin ja aika persiissä ollaan. Fiske kärjessä ilma varikkopysähdystä.

Ja sit kolisee, Simo joutuu käymään turhan varikon ja lopussa sitte ajellaanki aika yksinäisesti, kunnes päätän kierroksella 29 vaihtaa renkaat ja 10sek eron otan kiinni kuluneilla renkailla ajaneisiin Simoon ja Thutoon. Thuton ohitan vasta toiseksi viimeisellä kierroksella, ja heti ohituksen jälkeen olikin renkaat ihan loppu. Ei kuitenkaan pystynyt Thuto vissiin enää lähtee hakee ohitusta vaikka olikin DRS alueen sisällä, mutta loppu tultiin aika varovasti takapeilejä vilkuillen.

Videota laitan vielä myöhemmin kehiin. Eli eka varikkostintti ja vika stintti sain videolle.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

https://youtu.be/a3ptD2IZCm8 Lisätiedoissa startin ja kolarin ajankohta.

Ensimmäistä kertaa tuli koettua tän pelin sateesta -> kuivalle siirtyminen. On kyllä todella erikoinen. Kuivuu ihan järkyttävän nopeasti ja slicksit voi laittaa alle vaikka aivan selvästi vielä sataa. Normaalisti slicksit laitetaan vasta sitten kun sade loppuu ja sen jälkeen ajettu muutama kierros. Tässä pitää näköjään vaihtaa jo ennen kuin sade loppuu.

Kisa olis muuten menny varmaan ihan hyvin, jos ei olisi tullut toisella stopilla väärät renkaat. Ei toiminu renkaanvaihtonapit enää pitlanella, kun tuli kolarin jälkeen todella kiire vaihtaa taktiikkaa. Lopussa tuli otettua riskillä primet viimeiselle 16 kierrokselle. Thuto sai kyllä mahtavasti renkaat kestämään. Omalla kulutuksella olisi vielä kannattanut tehdä viides stoppi ja unohtaa primet kokonaan.

Kierros 12 taisi olla vasta ensimmäinen, jolla slicksit oli todistettavasti nopeammat kuin Interit. Optimitaktiikka olisi jälkeenpäinkatsottuna ollut tyyliin Wet(5 laps) -> Inter(6 laps) -> Option(9 laps) -> Option(8 laps) -> Option(8 laps). Olisiko Intereillä voinut lähteä kisaan? Lähtikö kukaan?


Omat renkaat ja stintit: Wet(7 laps) -> Inter(2 lap) -> Inter(3 laps) -> Option(8 laps) -> Prime(16 laps)


Skitsolle onnittelut voitosta!

Pisteet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/11-yXBN0TAi6rbHwZZazFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit?usp=sharing
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Olisiko Intereillä voinut lähteä kisaan? Lähtikö kukaan?

Tämä peli ei anna vaihtaa startissa muita kuin WET jos on täysi sade. Kokeilin niin vain WET oli vaihtoehtona. Vaan niin se taitaa oikeassakin elämässä olla että pakottavat starttaamaan sadekelin renkailla.

Tän pelin keli tosiaan on vähän omanlaisensa. Kattelin noita muiden videoita, niin hyvä kun siellä inssit kilvan huutaa että "sade loppuu 5 min päästä" ja porukka jo slikseillä vetelee. Rata muutenkin tässä kuivuu luonnottoman nopeasti, mikä on vähän ehkä harmikin.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Laitellaas tännekin tietoa, mikä löytyi Codemastersin foorumilta.

I can now update you and tell you that the PS4 patch has been approved internally and is now with Sony for testing. As soon as we get the all clear from them we will make it live to the public. We anticipate that will happen early next week.

Ensi kisassa ei siis välttämättä tarvitse pitää parc fermeä OFFilla.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Jos patch saadaan ennen kisaa niin yritetään kokeilla ja testailla sitä ennakkoon.

Päivitin tilastoja tuonne alkuun, Fiskelle lätkäisin varoituksen tuosta Itävallasta. Se nyt riittäköön. Koitan tulevaan kehitellä jonkin älykkäämmän rangaistussysteemin. Suht siististi on kuitenkin tää kausi mennyt ilman suurempia munailuja. Osumia nyt aina tulee.

Sitä seuraavaa tai jopa toista rinnakkais liigaa vois jossain vaiheessa myös miettiä. Mun puolesta voidaan vetää kahtakin samaan aikaan, sillä miehitys lienee suht sama kuin tässäkin. Mun mielestä tää 50 % kisa on hyvä, koska noita eri taktiikoita voi tehdä paremmin. Eli olisiko sen lisäksi jokin sprintti-mallinen tuplakisa tai jotain toiselle päivälle? Jollakin oli joku ajatus siitä mallista, niin sen voisi tänne vielä joku laitella. Ja sitten on tietysti tämä iänikuinen kisapäivän arpominen.

Laittakaas ajatuksianne.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Jos patch saadaan ennen kisaa niin yritetään kokeilla ja testailla sitä ennakkoon.

Päivitin tilastoja tuonne alkuun, Fiskelle lätkäisin varoituksen tuosta Itävallasta. Se nyt riittäköön. Koitan tulevaan kehitellä jonkin älykkäämmän rangaistussysteemin. Suht siististi on kuitenkin tää kausi mennyt ilman suurempia munailuja. Osumia nyt aina tulee.

Sitä seuraavaa tai jopa toista rinnakkais liigaa vois jossain vaiheessa myös miettiä. Mun puolesta voidaan vetää kahtakin samaan aikaan, sillä miehitys lienee suht sama kuin tässäkin. Mun mielestä tää 50 % kisa on hyvä, koska noita eri taktiikoita voi tehdä paremmin. Eli olisiko sen lisäksi jokin sprintti-mallinen tuplakisa tai jotain toiselle päivälle? Jollakin oli joku ajatus siitä mallista, niin sen voisi tänne vielä joku laitella. Ja sitten on tietysti tämä iänikuinen kisapäivän arpominen.

Laittakaas ajatuksianne.

Se 50%+viiden kierroksen sprinttikisa käännetyssä lähtöjärjestyksessä voisi olla ihan mielenkiintoinen kokeilu. Pisteet sprinttikisasta esimerkiksi 5-4-3-2-1 tai 8-6-4-3-2-1? Mulla on vielä seuraavat kaksi viikkoa mahdollista osallistua käytännössä aina, mutta sitten joulun ja uuden vuoden aikoihin huitelen sukulaisten luona Pleikkarin pölyyntyessä kotona. Eli jos aloitellaan ennen vuodenvaihdetta, niin luultavimmin multa jää ainakin kisa tai kaksi väliin.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Käännetty lähtöjärjestys ois kiva, mutta miten sen tässä pelissä voi edes käytännössä toteuttaa?

Varmaan ehditään aloitella ennen jouluvapaita, mutta eiköhän jokaisella oo enemmän tai vähemmän menoja joulun pyhinä ja niin edelleen. Joten sinne voi lomaa kisailusta kyllä laittaakin. Itsekin oon poikani kanssa joulun, joten ei hirveesti tuu väännettyä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Käännetty lähtöjärjestys ois kiva, mutta miten sen tässä pelissä voi edes käytännössä toteuttaa?

Varmaan ehditään aloitella ennen jouluvapaita, mutta eiköhän jokaisella oo enemmän tai vähemmän menoja joulun pyhinä ja niin edelleen. Joten sinne voi lomaa kisailusta kyllä laittaakin. Itsekin oon poikani kanssa joulun, joten ei hirveesti tuu väännettyä.

Ainoa keino toteuttaa käännetty lähtöjärjestys on ns. "turva-auto lähtö" eli kisaan lähdetään random gridillä ja ensimmäinen kierros ajetaan hiljaa ja haetaan rauhassa omat paikat jonossa. Se joka on paalulla ajaa rauhallista ja tasaista vauhtia jotta jokainen ehtii hakea oman paikkansa ja sitten ekan kierroksen viimeisen mutkan ulostulon jälkeen aletaan kisaamaa normaaliin tapaan. Tämä vaatii yhteistyötä jokaiselta mukana olevalta jotta vältytään turhilta kolareilta ja siipien menetyksiltä eikä kukaan lähde heti valojen vaihduttua ajamaan maisemaan. Mutta loppujen lopuksi tuo tapahtuu aika helposti kunhan kaikki huomio toisensa ekan kierroksen aikana.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Itselle tuli myös mieleen aika-ajokikkailu, jossa sovitaan ennen lähtemistä, minkä ajan jokainen ajaa. Tyyliin paalu 1.30, seuraava 1.33, kolmas 1.36, neljäs 1.39 jne... Mutta en sitten tiedä, miten vaikea tuollainen on lopulta toteuttaa.

Varmempi vaihtoehto on tuo hidas eka kierros, mutta siinäkin lagin takia omat kysymysmerkkinsä. Lisäksi harmi, että 20% kisasta menisi siihen...

Tässä pelissä ei muuten taida nähdä kisan jälkeen kätevästi, kuka ajoi nopeimman kierroksen? Siinä olisi yksi mahdollinen lisäkikkailu tarjolla. :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Toi vvilin ennakolta sanotut aika-ajo kiekat jokaiselle, jolla määräytyy lähtö järjestys. kuullosta omaan korvaan suht iisiltä toteuttaa. Säästettäs se yks kiekka kilvan ajoon, sekä lagien aiheuttamat mahdolliset peräänajot lentävässä lähdössä.

paalulle ajava vetää vaan kovan kiekan ja muille annetaan aika haarukka vaikka 3-4 sekunnin välein mihin osua?
 
Ylös Bottom