Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI1] *loppu*

Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Gentlemens hiukkasen palatakseni Viime kisaan---> Löysinkin tallenteen viime kilpailun alkuosiolta ja kappaskappas Simon törmäys meikäläiseenkin oli mahtunut pätkään, ny on sitä kuuluisaa mustaa valkoisella. :)
jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä tilanteesta.



https://www.youtube.com/watch?v=vMYfR9irx9A
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Vähän aikasin jarrutat joka tuli sit Simolle yllätyksenä. Ei mielestäni ole varoituksen arvoinen, sillä ei todellakaan ole tahallinen ja muuten kisoissa ei ole ongelmia ollut.

https://www.youtube.com/watch?v=JVIWWhbhIHY <-- Tossa sitten mun kooste eli kierrokset 1-7, 13-15 ja 24-36 sain nauhalle. Mulla oli yksi corner cutting kisassa näkyy koosteella kierroksella 6 ja siinä 8min kohdalla videolla ja otan siinä vähän kaasulta pois.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Fiske renkaiden vaihtaminen onnistuu mun mielestä helpommin nuolinäppäimistä. Hoituu nopeammin. Ja tuota voisinkohan vaihtaa tallin mersuun kun siellä ei nyt ole kuskeja?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Gentlemens hiukkasen palatakseni Viime kisaan---> Löysinkin tallenteen viime kilpailun alkuosiolta ja kappaskappas Simon törmäys meikäläiseenkin oli mahtunut pätkään, ny on sitä kuuluisaa mustaa valkoisella. :)
jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä tilanteesta.



https://www.youtube.com/watch?v=vMYfR9irx9A
En protestia ole tehnyt enkä tee. Jatkon kannalta olis hyvä, ettei yhtäkkiä siirretä jarrumerkkiä 50 metrillä taaemmas kun ajetaan letkassa. Mun jarrumerkki toiseksi viimeiseen mutkaan oli hieman ennen 50 lätkää. Sinulla n. 100 lätkän kohdalla normaalisti, paitsi tuolla kierroksella jo ennen 150 lätkää. Nopeusero törmäyshetkellä oli n. 80kph (301kph vs 219kph), mikä näillä autoilla on jo semmonen, että reaktiokyky pitää olla todella hyvä, että kerkeää väistämään.

Jos toisen haluaa päästää ohi niin pois linjalta tai nostetaan kaasua. Ei ikinä jarruteta optimilinjalla yliaikaisin. Sama pätee kierroksellaohituksia.

Nappisähläilyn piikkiinhän tuo sun tilanne meni. Renkaat on paljon helpompi laittaa nuolinapeilla. Samaa väylää mistä bensankulutuksen voi säätää. "Box this lapia" ei tarvitse tässä pelissä laittaa. Stoppi ei lyhene yhtään sen takia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Suurin syy tuossa Fisken mokassahan oli ilmeisesti se, ettei tajunnut Simon olevan niin lähellä. Tuskin muuten olisi noin voimakkaasti hiljentänyt.

Huolimattomuutta, eipä tuossa muuta. Ensi kerralla sivupeileistä tarkempi vilkaisu. ;)

Tuosta varikkokäynnistä muuten sen verran, että itse olen välillä huomannut varikkotiimin "uinuvan", jos ei ole erikseen ilmoittanut tulevansa varikolle (tai tiimi ei ole käskenyt tulemaan varikolle). Sen takia itse aina varuulta ilmoitan tiimiradion kautta, että olen tulossa kierroksen päätteeksi varikolle.

E: Ja minun puolesta voit Nikku vaihtaa Mersulle jos haluat. En tuossa merkittävää haittaa ainakaan näe.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Kylläkyllä nuolinäppäimillä hoidankin varikkokäynnit yms. vähän ehkä epäselvästi taisin tuosta aijemmin sanoa. mutta joo en vaan huomannut sähellyksen keskeltä simon tulevan niin lähellä, muuten oisin heittänyt ajoissa jo varikkolinjan puoleiseen reunaan. Case closed and move on
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Ja tuota voisinkohan vaihtaa tallin mersuun kun siellä ei nyt ole kuskeja?

Vaihda vaan mun puolesta, sulla kun ei pojoja vielä ole niin ei noi tiimipisteet ym sen suuremmin sekoile tuonne taulukkoon. Ja vika kisa kaiken lisäksi edessä. Tiedä vaikka mersulla nettikin kestäisi ;)

Noista aiemmin puhutuista käännetystä starttijärjestyksestä, no varmaan molempi noista tavoista käytännössä on mahdollista toteuttaa. Lentävä lähtö vois olla ns. SC lähtö, eli kärki määrää tahdin ja sit vikasta mutkasta lähtiessä kaasu pohjaan. Ja myös toi aika-ajot ja kierrokset tietyn ajan välein toisistaan, kunnes joku mokaa ja vetääkin liian nopean ja homma uusiks :D Voidaan tuosta tehdä Poll myöhemmin vaikkapa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Noista aiemmin puhutuista käännetystä starttijärjestyksestä, no varmaan molempi noista tavoista käytännössä on mahdollista toteuttaa. Lentävä lähtö vois olla ns. SC lähtö, eli kärki määrää tahdin ja sit vikasta mutkasta lähtiessä kaasu pohjaan. Ja myös toi aika-ajot ja kierrokset tietyn ajan välein toisistaan, kunnes joku mokaa ja vetääkin liian nopean ja homma uusiks :D Voidaan tuosta tehdä Poll myöhemmin vaikkapa.
Heitetäänpä vielä oma lusikka soppaan. Eli jos aika-ajoissa tekis niin että kaikki lähtee ulosmenokierrokselle, jossa asetutaan tulosten mukaseen järjestykseen. Tässä järjestyksessä lähetään nopeelle kierrokselle, jonka aikana viimesenä oleva siirtyy ekaks, jne. Eli jos ekan kisan tulos ois:
1. kuski A
2. kuski B
3. kuski C
4. kuski D.

Niin samassa järjestyksessä lähettäis nopeelle, mutta maaliin tultais järjestyksessä
1. kuski D
2. kuski C
3. kuski B
4. kuski A.

Tällön D:n aika olis paras ja A:n huonoin = käännetty lähtöjärjestys. En tiiä oisko helpompi mut ei ainakaa tarviis olla noitten sekuntien kanssa tarkkana. Tosin käännetyllä lähtöjärjestyksellä haluisin mieluummin lentävän lähön, mutta neljän kierroksen kisa on aika lyhyt.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Mahdollista tuokin, siinä täytyy kaikki sitten olla vaan aika-ajoissa tilanteen tasalla ja samaan aikaan radalla.

Mites otetaanko tuo uus cornercut-asetus käyttöön ja parc ferme takaisin jo ens kisaan vai katotaanko ens kaudelle vasta?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Mun mielestä voi molemmat laittaa päälle. En oo kokeillu tuota oikomisjuttua, että miten tarkka se sitten on. Onks jollakin siitä jo kokemusta tai mielipidettä? Lisätäänkö vikaan kisaan päälle? Austinissa ainaki ekoissa shikaaneissa oikominen on turhankin mahdollista.

Ja mitä se käytännössä edes tarkoittaa? Tuleeko helpommin varoituksia vaiko helpommin penaltya? Nythän saa oikoa aika monta varoitusta ennen penaltyy.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Mun mielestä voi molemmat laittaa päälle. En oo kokeillu tuota oikomisjuttua, että miten tarkka se sitten on. Onks jollakin siitä jo kokemusta tai mielipidettä? Lisätäänkö vikaan kisaan päälle? Austinissa ainaki ekoissa shikaaneissa oikominen on turhankin mahdollista.

Ja mitä se käytännössä edes tarkoittaa? Tuleeko helpommin varoituksia vaiko helpommin penaltya? Nythän saa oikoa aika monta varoitusta ennen penaltyy.

Okei vastaan itse itselleni kun tuli eilen ja tänään testattua vähän noita.

Toi tiukempi oikomisjuttu:
Varoituksia satelee aika helposti, mutta penalteja tuntui tulevan kuten ennenkin. Eli muutaman kerran antaa oikoa ja sit penalty (3 s ensin jne). Tänään kuitenkin Jontun kans kisatessa sain kaksi penaltya ja samantien mustan lipun. Eilen sain 7 penaltya ja sit hylättiin. Joten siinä tuntui aika tiukalta että hylky tuli. Oikaisut ei olleet mitään räikeitä. Varoituksia oli kylläkin tullut aika monta ennen sitä.

Sellaisen huomioin tein, että aika-ajossa kierros hylättiin tosi helposti jos oikaisi. Tätä ei aiemmin tainnut juuri tulla.

Parc-fermestä että kokeiltiin niin tuntu toimivan ok, mut Jonttu sano että oli renkaat bugannu eilen heillä Nikkun kanssa.

Mitteepä ootta mieltä näistä säännöistä huomiselle?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Toi oikomissääntö kuulostaa ihan hyvälle, luulis vähentävän oikomista. Parc ferme voi olla poiskin jos siitä johtuu bugit, eihän se niin tärkeä oo.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Jos parc ferme bugittaa niin pois vaan.

Mennään vanhalla oikasusysteemillä tää kausi. Ja onhan meillä se oma säätö, että autosta joku osa pitää olla radalla ja kanttarit on osa rataa. Sitä uutta pitäis testata enemmän ens kautta varten. Itse en ole vielä päivityksen jälkeen onlineen päässy kokeilemaan. Toi on mun mielestä vaan pelin heikkoa ratamallinnusta, jos oikominen aiheuttaa ongelmia. Turha sitä on korjata jollain natsioikomissysteemillä. Kanttarit korkeiks ja liukkaaks, niin loppuu oikominen.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Jos parc ferme bugittaa niin pois vaan.

Mennään vanhalla oikasusysteemillä tää kausi. Ja onhan meillä se oma säätö, että autosta joku osa pitää olla radalla ja kanttarit on osa rataa. Sitä uutta pitäis testata enemmän ens kautta varten. Itse en ole vielä päivityksen jälkeen onlineen päässy kokeilemaan. Toi on mun mielestä vaan pelin heikkoa ratamallinnusta, jos oikominen aiheuttaa ongelmia. Turha sitä on korjata jollain natsioikomissysteemillä. Kanttarit korkeiks ja liukkaaks, niin loppuu oikominen.

En mä nyt sanois et pelin vika, tuon heikon oikomissäännön vika se IMO on. Samalla tavalla oikeastikin F1-autot voisivat ottaa hyötyä joitain mutkia "oikomalla" taikka ulostulossa pidemmälle ajamalla, mutta kilpailun johto langettaa noista penalteja. Näin sen pitäisi olla myös pelissä.

Kanttareiden korkeudesta toki samaa mieltä, siinä CM vedellyt hyvin paskaa linjaa. Ei paljon vaikuta auton hallintaa vaikka ajelee joka kanttarin yli kaasu pohjassa.

Mulle on sinällään ihan sama, otetaanko se tiukka oikomissääntö mukaan vikaan kisaan. Voidaan olla ilmankin, jos jotkut niin haluaa ja napataan sitten season kakkoselle alusta alkaen mukaan.

Niin ja ei tuo Codemastersin linja ole mikään "natsioikomissysteemi". Jos tässä realistisuutta haetaan, niin ratojen raja on se valkoinen viiva. Codemastersin nykyinen linja on vielä hyvin kaukana siitä nimenomaan sallivammassa muodossa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Eilen enemmistö (ok kaks henkee) tuumasi että jätetään ensi kaudelle toi oikomissääntö niin mennään nyt tää kausi sit loppuun näillä nykyisillä. Parcfermeellä ei sinänsä oo hirveesti väliä joten jätetään se pois bugien pelossa.

Tänään siis viimeinen kisa, Skitso hostina ilmeisesti, joten olkaahan kuulolla klo 20 aikoihin. Ja aina parempi jos et ole paikalle pääsemässä, niin ilmoittele ettei turhaan odotella. Aika-ajo starttaa klo 20.15 ja sessioon voi joinia perästä, mutta silloin pääset vain kisaan mukaan vikasta ruudusta.

Vedetään kausi nippuun ja katsotaan seuraavaa kautta sitten perästä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Codemastersin foorumille tuli tekijöiltä tällaista viestiä:

We've spent the last couple of days looking in to this and have made the following changes when using the strict rules option.

Kerbs are no longer considered to be on track.
Warnings will now invalidate a lap in practice and qualifying.
The thresholds for each level of punishment (warning or penalty) have been changed. The lowest level of penalty now more or less corresponds to the settings from Time Trial mode.

Myself, Lee Mather and some of the other design guys have tested the new settings and are happy that these changes make the corner cutting rules considerably harsher than they were previously.

Pelissähän nämä eivät edes ole vielä(?), mutta toista kautta ajattelen ajattelin tänne laittaa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Codemastersin foorumille tuli tekijöiltä tällaista viestiä:



Pelissähän nämä eivät edes ole vielä(?), mutta toista kautta ajattelen ajattelin tänne laittaa.

Vihdoinkin ne tekee tolle järjettömälle oikomiselle jotain. Eihän sitä ole vaadittu codien omalla foorumilla kun viimeiset 3-4 vuotta.

Katsotaan jos jaksan tulla illalla paikalle. Kutsun voi heittää tulemaan mutta jos en ole liittynyt huoneeseen ennen aika-ajon alkua niin voitte aloittaa ilman minua.

Itsellä ei ole mitään mielenkiintoa ajaa sarjassa missä mutkissa ajetaan enemmän nurmikon puolella mitä radalla ja haetaan suurennuslasin kanssa mistä mutkasta voi oikoa kuinka paljon voi saada hyötyä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Nyt pystyy tekemään avoimia pelisessioita ja näkee muiden pelisessiot listalla. Harmi että yksin ei vieläkään kisaa saa käyntiin.

Kyllä itelle se strict käy. Muutenkaan tuo USA ei ole oikomisien kannalta ollut mikän ongelmarata. Kanada ja Australia on ne pahimmat. Itse vähän pelkään sitä, että peli bugittaa eikä kerro rangaistuksista ja oikomisista kisan aikana, vaan lätkäsee suoraan hylkäyksen varoittamatta.

Edit: en ainakaan itse huomannut hirveesti mitään uutta kun aika-ajoa kokeilin netissä. Ulostuloissa heittelee varoituksia vaikka nostelis. Peli ei katso yhtään sitä, että saiko hyötyä vai, mutta tuo nyt oli jo vanhallakin systeemillä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Radastahan tuo oikominen on kiinni.. sateella osa kisa vedettiin itävallas ja ei tainnu olla kun pari corner cutia koko kisassa. Ja belgiassa tais olla aikalailla sama. Mun puolesta strict vaikka jo tänään päälle. Opitaan olemaan oikomatta :D

Minä voisin ottaa vetovastuun ensi kaudesta, ja pistää illalla uutta topicia pystyyn (jos kaikki hyväksyy tämän) Illalla kello 8 kun odotellaan lobbyssä tulkaa juttelee ketkä haluaa vaikuttaa tiettyihin asioihin : kisojen määrä, ajetaanko sprintti. ja Mikä päivä kisataan lähinnä lyötäs lukkoon.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja

Minä voisin ottaa vetovastuun ensi kaudesta, ja pistää illalla uutta topicia pystyyn (jos kaikki hyväksyy tämän) Illalla kello 8 kun odotellaan lobbyssä tulkaa juttelee ketkä haluaa vaikuttaa tiettyihin asioihin : kisojen määrä, ajetaanko sprintti. ja Mikä päivä kisataan lähinnä lyötäs lukkoon.

Käy ainakin mulle, lähinnä otin sen nyt että saatiin tää kausi pakettiin Miron hävittyä.

Voidaan illalla vähän käydä ens kautta ja sääntöjä läpi.
 
Ylös Bottom