Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

50% Highlights:
https://youtu.be/S3HuN1CdJDU
Lähdössä riitti taas tungosta. Sain omasta mielestä ainakin vähän ihmeellisen varoituksen kolaroinnista Jontun kanssa. Ekan mutkan meiningeistä tuli sit huomautus Jontun laittomasta ohittamisesta, hä? :) no kun olin päästänyt pari-kolme tyyppiä Jonttu mukaan lukien ohitse niin Jury laitto vielä 5s aikasakon :) Taikojan kanssa vähän ajettiin kilpaa, mutta muuten ajelin aika ittekseni jostain 6-7 kierroksesta lähtien. 6. sija, ni ois se voinut huonomminkin mennä.


Sprintti
:
https://youtu.be/vec_gnaITzM
Eka kierros meni ihan hyvin ja siirryin kärkipaikalle tokan kierroksen alkuun. Simo pääs kuitenki aika helposti ohi visiin kolmannella kierroksella kun räpiköin menemään :) Mut jes.. taas kakkoseksi sprintissä ja neljä pojoo plakkariin..JesJesJes.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kooste pitkästä kisasta ja sprintistä:
[video=youtube;HAkloJMp-Ro]https://www.youtube.com/watch?v=HAkloJMp-Ro[/video]

Kivaa oli kisailla. Alussa Viltzun kans oli hyvää vääntöä. Sitten jäin kelkasta ja loppukisa meni yksin ajellessa ja renkaita säästellessä. Rengaskuluman kanssa oli vähän ongelmia. Vauhti oli muutoin hyvää.

Sprintti oli hauskaa, vaikka jäinkin vikaksi. Vauhtia oli, mutta virheitä tuli liikaa ja moni pääsi ohi kun olin hiekoilla.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

[video=youtube;CFvfG6u_1iQ]https://www.youtube.com/watch?v=CFvfG6u_1iQ[/video]

Ei oikein irronnu aika-ajoissa optioneilla yhtään kierrosta. Onneksi primet eivät kovin paljon hitaammat olleet, ehkä pienin ero tällä kaudella optioneiden ja primejen välillä. Taktiikka kisassa oli melkein täydellinen. Prime(qual 3 laps + 7 laps) -> Option (6 laps) -> Option (7 laps) -> Option (7 laps)

Ei täs kyl ainakaan itelle ole montaa rataa, joissa 2 stopilla olisi mukava ajaa ja kokonaisajaltaan nopeampi. Joskus Bahrainia varten testasin 2 stoppia ja siellä oli piirun verran nopeempi taktiikka, mutta enemmän tuli epämielyttäviä kierroksia stinttien lopuissa.

3 stoppia on aika turvallinen radalla kuin radalla.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Ilmoitelkaahan sitten mahdollisimman moni jos ette jostain syystä huomenna tuu kisaan niin osataan vähän odotella. Viltzu ainakin on jossain hiihtämässä ja Fiske sapattivapaalla varmaan jättäytynee pois.

Vika kisa tälle kaudelle. Katsellaan neloskautta sitten osallistujien innokkuuden mukaan. Itse ainakin voin mukana olla, mutta mieluusti vetovastuun siirtäisin muille kun ei tää tilastointi ja muu oikein nappaa. Miettikäähän näin alustavasti jos joku haluaa neloskautta sitten hostailla ym.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kuvitellaanko me dsq:t, disconnectit ja quittaukset ns. keskeytyksenä -> annetaan sijoitus ja pisteet sen mukaan kuinka monta kierrosta on ajanut. Eli niinsanotusti kaikki pääsee tuloksiin, jos on vaan ollut startissa mukana.

VAI

Jaetaanko pisteet täysin sen mukaan mitä lukee pelin lopputuloksissa? Eli 0 on aina 0.



Itelle on ihan sama kummalla mennään, kunhan jommalla kummalla :D. Jälkimmäinen on ainakin selkeämpi. Oon ainakin joissakin kisoissa tässä sarjassa antanu pisteitä ns. "säälistä" vaikka kuski ei ole täyttänyt 90% sääntöä. Oikeiden sääntöjen mukaanhan ei pisteitä heru jos ei aja yli 90% kisasta. Eihän tällä olisi mitään merkitystä jos meitä aina olis niin paljon, että vähintään 10 ajaa maaliin.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kuvitellaanko me dsq:t, disconnectit ja quittaukset ns. keskeytyksenä -> annetaan sijoitus ja pisteet sen mukaan kuinka monta kierrosta on ajanut. Eli niinsanotusti kaikki pääsee tuloksiin, jos on vaan ollut startissa mukana.

VAI

Jaetaanko pisteet täysin sen mukaan mitä lukee pelin lopputuloksissa? Eli 0 on aina 0.



Itelle on ihan sama kummalla mennään, kunhan jommalla kummalla :D. Jälkimmäinen on ainakin selkeämpi. Oon ainakin joissakin kisoissa tässä sarjassa antanu pisteitä ns. "säälistä" vaikka kuski ei ole täyttänyt 90% sääntöä. Oikeiden sääntöjen mukaanhan ei pisteitä heru jos ei aja yli 90% kisasta. Eihän tällä olisi mitään merkitystä jos meitä aina olis niin paljon, että vähintään 10 ajaa maaliin.


Joo ei oo taidettu näistä juuri miettiä. Ainaki Viltzu jätti jossain kisassa lisäämättä pisteitä kun porukka diskattiin tai quittas kisan alussa. Voisihan siihen vetää jonku yksinkertaisen että diskatut ei saa pisteitä, mutta muut (keskeyttäneet jne) saa sitten sijoituksen lopputulosten mukaan. Ite ainaki mieltäisin ettei diskatut oo pisteillä. Muuten voidaan vetää loppuliuskan mukaan.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Itse olen ainakin sitä mieltä, että nolla pistettä DSQ-porukalle. Muuten keskeyttäneelle voi antaa pisteitä, mikäli suorittanut lähes koko kisan (esim. +70%?).

T. Hiihtelijä
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Näin se kolmos kausikin päättyi, Simohan se mestaruuden taas vei. Katellaan noi lopulliset pojot jossain vaiheessa ajantasalle kun ehdin.

Oma kisa oli ihan ok. Startissa meni hyvin taas kerran, kiitos TC:n ja pääsin nousemaan. Thuto sieltä sitten livahti ohitse vielä, mutta muutoin pysyin joukon kärjessä blockaillen muita. Pahoittelen oikeasti jos jonkun ohitusyrityksen röyhkeästi estin, rata on sen verran nopea ja mutkainen että selviä ohituspaikkoja ei juuri ole ja ei mieli tee uloskaan ajaa sen vuoksi jos joku yrittää ohi.

Vauhti oli ekalla stintillä vähän kehnoa ja ajolinjat hukassa. Tokalle stintille sitten tasaantui ja meno oli tosi hyvää loppu kisan. Renkaat kului ilmeisesti vähemmän mitä joillakin ja pääsin kahdella stopilla vaivattomasti maaliin. Ehkä vika stintti kovilla oli kierroksen liian pitkä (12 kierrosta) ja vikalla kiekalla oli aika jäätävää luistelua. Penaltyn menin sitte tyhmänä ottamaan kun ajoin ekan mutkan leveäksi ja tuli suorilta 5 sekan penalty. Taikoja pääsi ohitse sen vuoksi. Toki leveäksiajoja oli itellä aika paljon niin penalty oli siltä osin itse ansaittu.

Omat stintit (1-6 kierrokset Option, kierrokset 7 - 14 Option, kierrokset 15 - 27 Prime) inssi kyllä huuteli kolmea stoppia vaan ite sävelsin ja jatkoin.

Sprintti oli vaikea, startissa jäin vähä pussiin Samadhin taakse kun hän ajoi ulos ja palasi radalle. Sen vuoksi kaveria tuli ohitse ekoissa s-mutkissa ja itellä meni ajolinja ihan sekaisin. Lopulta sitten ei auto kääntynyt, vaan kolautin Simon takarenkaaseen ja spinnasin 180 astetta. Onneksi en vienyt Simoa tai muita mennessäni.

Neloskaudesta en vielä tiedä miten toteutuu, itse kyllä voin kisailla mutta en välttämättä halua hostailla enää. Eli jos joku on halukas ylläpitämään touhua niin sana on vapaa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kovaa meni kärki ja siihen vauhtiin ei ollut itellä mitään asiaa. Ekalla stopilla tuli kämmi itellä ku olin 50/50, että menenkö varikolle ku katoin mitä edellä ajava auto tekee ja sit höntyilin viime hetkellä varikolle ja törmäsin muuriin. Siinä meni n. 10 sek hukkaan. :D

Ja omalla vauhdilla olis ollu parempi tehä varmaan se 2 stoppia ni olis ollu mahikset nelossijaan. Samadhi tuli vielä vikalla kiekalla ohi ja olin sitte viimenen.


Olis intoa ajella neloskaudella jos sujuis ajot vaikka vähän paremmin.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Ilmoitelkaa tosiaan kaikki siitä, onko halukkuutta vetää vielä yksi kausi vai ei, niin nähdään alustavasti kuinka paljon porukkaa saataisiin mukaan. Minä voin vaikka toimia vetäjänä, jos kukaan muu siihen ei suostu. Tosin Kiraih saa jatkossakin huudella sprintin aikatavoitteet. :D

Niin ja toki kehitysideoitakin saa heittää, jos niitä on. Voidaan sitten porukalla keskustella niistä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Ehdotan että pidetään yhden viikon tauko ja jatketaan 17.3 torstaina. Mitä mieltä muut tästä?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Ilmoitelkaa tosiaan kaikki siitä, onko halukkuutta vetää vielä yksi kausi vai ei, niin nähdään alustavasti kuinka paljon porukkaa saataisiin mukaan. Minä voin vaikka toimia vetäjänä, jos kukaan muu siihen ei suostu. Tosin Kiraih saa jatkossakin huudella sprintin aikatavoitteet. :D

Niin ja toki kehitysideoitakin saa heittää, jos niitä on. Voidaan sitten porukalla keskustella niistä.

Juu voin mie ne huudella jatkossakin.

Sie voisit hyvin hoitaa hostailun. :D Kuitenkin noita pisteitä tähänkin asti oot ynnäilly ja päivittänyt.

Oon kyllä mukana vitos kaudella, samaten tuolla PSN ketjussa muutama sanoi myös olevansa mukana. Eli eiköhän tässä suht samat naamat ainakin jää mukaan. Ehdotuksena tuli että ajettaisiin jäljellä olevat kisat + Itävalta, mikä käy mulle ainakin hyvin. Eli siellä ois Malesia, Kiina, Espanja, Mexico ja lisänä Itävalta. Ajankohta varmaan tuo torstai edelleen paras. Tauolla ei mulle väliä, voi mun puolesta viikon huilikin olla jos porukka haluaa. Ehditään vaikka jauhaa mahdollisia muutoksia siihen saakka.

Ite ainakin ehdottaisin tohon pisteisiin sellasta, että unohdetaan toi 0 warning extrapojo. On ainakin itellä tullut nyt huomattua ettei sitä älyä kattoa edes kisan jälkeen ja siinä kun on muutenkin lyhyt se aika ennen kuin se jo lobbyyn heittää. Muutenkin peli rankaisee penaltyjen puolesta jos oikoo, niin ehkä toi pojo vois jäädä pois ens kaudelta?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Tässä vielä koosteeni kisasta:

[video=youtube;sGC66pU5MCw]https://www.youtube.com/watch?v=sGC66pU5MCw[/video]
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Vähän aikaa pyörittelin tuota ens kauden kalenteria ja päädyn ehdottamaan poikkeuksellisesti kuutta kisaa, koska Bahrain. Veikkaan että ajohalut vaan kasvaa kun oikea F1-kausi starttaa. Voi aina edellisenä viikonloppuna reenailla oikean kisan tahtiin.

17 3 Espanja
24.3 Australia
31.3 Malesia
7.4 Bahrain
14.4 Meksiko
21.4 Kiina

Oma mielipide näistä pitkän kisan lisäpisteistä on edelleen se että pois vaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Unkarin kisavideo:
[video=youtube;uaZHkuXqJb4]https://www.youtube.com/watch?v=uaZHkuXqJb4[/video]

Japanin kisavideo:
[video=youtube;IlaMGXbDPFI]https://www.youtube.com/watch?v=IlaMGXbDPFI[/video]


Päivitetyt pisteet
 
Ylös Bottom