Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Laitoin mäkii ensin interit ja parin kierroksen jälkeen wetit. En uskaltanu siirtyy suoraan weteille vaikka ois varmaan kannattanu. Kävikö Storkille jotain muuta siinä samalla vai miten jäit niin kauas, kun samalla taktiikalla oltiin? Huomasin vaan että tulit varikolta intereillä joku viis sekuntia mun taakse, kun kävit kierrosta myöhemmin

Vaihoin ne full wetitki kierrosta myöhemmin ku sie ja siinä hävisin ainaki aikaa. Vauhdista en sateella osaa sanoa olinko kuinka hidas. Tuntu ainakin, että muut meni kovempaa. En tiiä oliko vaikutusta rengaspaineilla ku ne oli mun setupissa maximissa ni oisko sillä ollut vaikutusta tohon sateella ajamiseen.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kierros 1
Startti lähti taas ihan OK. Ekaan mutkaan ei oikein omaa paikkaa ollut löytynyt ja vetelinkin sitten vielä mutkan pitkäksi. Jrantalan kanssa siinä sitten vähän raavittiin kylkiä kun palasin takas ajolinjalle, mutta onneks pahemmilta kolareilta ja vammoilta onnistuttiin välttymään. Asetuin sitten siihen 5. sijalle ja sain sinniteltyä edellä menevän kolmikon perässä, eikä Vil_tzu takana päässyt tarpeeksi lähelle tekemään ohitusiskua.


Kierros 3
Tuli aika yllättäen radan loppupäässä olevassa shikaanissa paha tilanne kun storkki vetäs shikaanin pitkäks ja jouduin väistämään. Vähän rupesin hätäileen siinä tilanteessa ja 3 sekunnin aikasakko napsahti, muuten ois kyllä selvinny ilman.


Kierros 4
Nopeassa mutkassa mokasin leveäksi ja Vil_tzun kanssa osuin radalle palatessa. Pyörähdin ja lensin rataseinään. Etusiipi meni rikki. Tässä kohtaa ajattelin että noni tää kisaaminen oli sit tässä, mut olin ihan tyytyväinen kun olin pysynyt neljä kierrosta ihan hyvin mukana menossa :) Onneks varikolle ei nyt ihan hirveän pitkä matka kuitenkaan ollut nilkuttaa ja toisaalta renkaiden vaihto olis ollut edessä kuitenkin parin kierroksen päästä.


Kierrokset 5-9
Ajelin aika ittekseni, kun olin pudonnut varikolla käynnin aikana viimiseksi ja reilut 11 sekkaa jäljessä toiseksi viimeistä.


Kierros 11
Luvattiin kovaa sadetta kymmenen minuutin päästä ja toivo taas heräs :) Päätin saman tien et mä ajan näillä renkailla niin kauan ku alkaa sataa.


Kierros 15
Alko tulla sitä vettä ja painuin varikolle vaihtamaan Full Wetit alle ja oli tiedossa että enään ei varikolle voi tulla jos haluaa kisata sijoituksista.


Loppua kohti sadekeli vaikutti niin, et nousin kolmanneksi. Taikoja oli takana noin 3,5-4s päässä ennen viimisiä kierroksia ja tiesin et on pakko pitää se ero yli 3s, koska oli se aikasakko sieltä alkupuolelta. Varsinkin vikalla kierroksella rupes oleen pito jo niin huono, että ei vaan enään pystyny ajaa lujaa ja tuli varmaan suurin osa niistä varotuksistakin, kun yritin väkisin pitää sitä 3s eroa taikojaan. Lopputulos oli hienosti kuitenkin neljäs ja aika tyytyväinen sai olla :)




Sprintti meni paikoitellen ihan mallikkaasti ja pystyin vähän ajamaan kilpaakin. Liikaa oli virheitä ja vetelin sen verran leveiksi jarrutukset et annoin helppoja ohituksia. Vil_tzun kanssa vähän törmättiin vikalla kierroksella kun yritin peittää ohituspaikkaa, mut yritti kuitenkin :) Pellon kautta sit jatkoin siihen eteen taas, haha :)


50%
https://youtu.be/qfS1LKA9Tdk

Sprintti
https://youtu.be/nBM9r6Iq1y8
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Vil_tzun kanssa vähän törmättiin vikalla kierroksella kun yritin peittää ohituspaikkaa, mut yritti kuitenkin :) Pellon kautta sit jatkoin siihen eteen taas, haha :)


50%
https://youtu.be/qfS1LKA9Tdk

Sprintti
https://youtu.be/nBM9r6Iq1y8

Oli sen verran rajuja noi molemmat meidän kolarit sun vinkkelistä, että laitoin vielä itseltäni toisen videon pelkillä peliäänillä. Varsinkin tuo eka on kummallinen, kun mun ruudulla ei kuulu ääniä, eikä myöskään rattiin välittynyt mitään tuntoja vaikka kontakti sun kuvaruudussa oli suht iso. Pahoittelut kuitenkin siitä, kun ainakin osittain minun piikkiin menee. Jälkimmäisessä olisin ehkä vähän maltillisempaa peittämistä toivonut, kun olin jo nurmikolla kun osuttiin. :D Tuossakaan tosin ei mulle välittynyt lähellekään vastaavia reaktioita kuin sun kuvassa.

Ekassa klipissä tuosta rengassekoilusta. Piti itsekin tarkistaa, että kyllä mä primet yritinkin valkata. Hyvin näkee siinä vaiheessa kun kello menee nolliin se pieni check-merkki primen kohdalta siirtyy optionsin kohdalle. Taidan laitella tuosta myös Codemastersille viestiä, jos sattuvat vielä korjaamaan.

[video=youtube;QtwX3lFhNAk]https://www.youtube.com/watch?v=QtwX3lFhNAk[/video]
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Oli sen verran rajuja noi molemmat meidän kolarit sun vinkkelistä, että laitoin vielä itseltäni toisen videon pelkillä peliäänillä. Varsinkin tuo eka on kummallinen, kun mun ruudulla ei kuulu ääniä, eikä myöskään rattiin välittynyt mitään tuntoja vaikka kontakti sun kuvaruudussa oli suht iso. Pahoittelut kuitenkin siitä, kun ainakin osittain minun piikkiin menee. Jälkimmäisessä olisin ehkä vähän maltillisempaa peittämistä toivonut, kun olin jo nurmikolla kun osuttiin. :D Tuossakaan tosin ei mulle välittynyt lähellekään vastaavia reaktioita kuin sun kuvassa.

Ekassa klipissä tuosta rengassekoilusta. Piti itsekin tarkistaa, että kyllä mä primet yritinkin valkata. Hyvin näkee siinä vaiheessa kun kello menee nolliin se pieni check-merkki primen kohdalta siirtyy optionsin kohdalle. Taidan laitella tuosta myös Codemastersille viestiä, jos sattuvat vielä korjaamaan.

[video=youtube;QtwX3lFhNAk]https://www.youtube.com/watch?v=QtwX3lFhNAk[/video]


On kyl nyt ollut jotaan lagia ainaki tos tokas törmäyksessä. Kyl mä kattelin peileistä et oot takana ja haet ohituspaikkaa sieltä sisältä ni otin sit itte kans sen linjan, voi olla et ku olit siinä selkeesti nopeempi ni ois pitäny päästää ehkä ohi. Siin mis mulla siipi meni, ni ei kyl sun kuvakulmasta käyny mitenkään :) Ittellä rymiskin sitten kunnolla, haha, ei maha mitään.

EDIt: Tai no ei siinä mitään lagia kyllä ole kun nyt kattoin tarkemmin sitä. Jokatapauksessa meillä oli hyvää taistelua edellinen kierros ja molemmin puolin päästiin tekemään ohitukset, oon menny sitten sillä samalla asenteella kyllä tonne nopeeseen mutkaan sisälle. Taistelutapaturma mun mielestä, mä oon edellä ja otan ajolinjan vähän keskemmältä, olettaen et sulla nousee jalka kaasulta ja sit pidän sen oman ajolinjan pienellä leikkauksella vielä siihen eteen kun sitä sun jarrua ei sitten tullutkaan vaikka niin luulin. Mut oisin toisaalta voinut antaa periksi ja välttää osumasta, mut sit mun olis pitänyt jarruttaa, ehkä se lähelle 50-50 tilannetta kyl menee.

Näytä liitetiedosto 15388

Edit2 :) Nii yllä siis ajatukset siitä Sprintin tilanteesta. Pitkän kisa törmäys mis meni se siipi, niin ei siinä mitään. Mä mokasin sen mutkan leveäks ja tulin takasin ajolinjalle, kun sä oot tullu täysiä omaa ajolinjaa pitkin, mulla ainaki menee se pienessä luisussa, ettei siinä oikeen välttämättä ois voinu jättää paljoo tilaa, mun ois varmaan pitäny olla pitempään vaan pientareella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Jes!

Kauden odotetuin hetki ja Unkarin GP huomenna! Pakko sanoo et nyt ollaan innoissaan, toivottovasti tulee paljo populaa paikalle. (ps. harmi että ei ajeta meksikossa tälläkään kaudella :(()
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

juuh mukana ollaan täytyy kohta käydä hakee vähän tuntumaa ja kattoo vähän ffb asetuksia illan kisaa varten ☺

................. Tulikin muuta älkää odottako mua turhaan :DDD..... en kisaan sitte Moi!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kooste kisasta, jossa ei juuri tapahtunut. Pahoittelen.

[video=youtube;MQVIg7lEIZI]https://www.youtube.com/watch?v=MQVIg7lEIZI[/video]


Vauhti oli ok koko kisan, säädöt osui lopulta ihan kohdilleen ja renkaat kesti tosi hyvin. Eipä siinä kovin taistelua ollut, kun lähinnä pari kaveria putos edestä kolarien ym takia. Viltzua en saanut koko kisan aikana kiinni. Riskillä yritin vaihtaa taktiikkaa, ja otin kovat alle tokavikalle stintille ja toivoin että ois lopussa saanut pehmeillä sitten kiinni. Eroa oli kuitenkin aika paljon ja ei saumaa ollut korkeemmalle. jrantalakin hengitti niskaan koko kisan, vaan ilmeisesti säädöt oli hänellä pielessä kun vissiin renkaat suli alle aika nopeesti.

Simon ylläridiskauksen myötä nousin lopulta sijalle 3. Pakko olla sijoitukseen iloinen, vaikka vain 5 autoa maaliin pääsikin. Ratana oli tosi kiva, ja puoliväliin saakka pääsin ilman varoituksia. Sitten meni keskittyminen ja niitä tulikin peräkkäin muutamia. Yhden tyhmän rankun otin kun oikaisin huonolla linjalla yhden mutkan. _Ei kuitenkaan vaikuttanut lopputulokseen.

Harmillisesti väki vähentynyt ekan kisan isosta joukosta. Toivotaan että moni pääsee jatkossa paikalle ja peli-ilo säilyy jatkossakin. :)
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Pahoittelut samadhille törmäyksestä. Ihmettelin ku jäit siihen skitson taakse ajamaan hiljaa ni yritin sit ohi.

Omalta osalta ajamisesta ei tullut oikein yhtään mitään. Tuntu, että renkaat kesti vain pari kierrosta.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Harmillisesti väki vähentynyt ekan kisan isosta joukosta. Toivotaan että moni pääsee jatkossa paikalle ja peli-ilo säilyy jatkossakin. :)

Ensinnäkin, tähän vahva sama. Toivottavasti saadaan vakiokalusto taas ensi viikolla mukaan. Kuten jo eilen PS:n puolella kirjoittelin, rata ainakin kaikille tuttu.

Sitten omaan kisakoosteeseen, ensin videomuodossa:

[video=youtube;D_Jpe04Ikak]https://www.youtube.com/watch?v=D_Jpe04Ikak[/video]

Codemasters sekoitti toista viikkoa putkeen taktiikan, koska olin alustavasti ajatellut starttaavani primeilla. Olisi toki saattanut mieli muuttua aika-ajon aikana, mutta nyt ei jäänyt paljoa valinnanvaraa. Kahden stopin taktiikkakin oli mahdollinen, mutta kun jrantala valui varikolle viidennen kierroksen lopussa niin ajattelin vetäväni "varman päälle" ja siirryin kolmeen stoppiin. Renkaat kestivät itselläni aika moitteetta, ainoastaan ekalla stintillä oli hankaluuksia kun aika-ajossa kului yhdeksän pinnaa tuon rengasbugin takia. Kisa oli loppupuoliskon osalta täysin itsekseen ajelua ja välillä oli hankaluuksia pitää keskittymistä. :D Simon diskauksen myötä taisi plakkariin tulla KFIN-uran paras sijoitus, kuin varmistin Force Indialle kaksoisvoiton.

Sprintissä valahdin Kiraihin mukana pitkäksi toisella kierroksella ja sen jälkeen ajelinkin loppukisan Thuton perässä. Vähän teki mieli yrittää jotain yltiöpäistä ohitusta viimeisellä kierroksella, mutta ajattelin malttaa. 1 pinna sieltä, sekin on yksi piste enemmän kuin kauden kahdesta aiemmasta sprintistä yhteensä. :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kisa: https://youtu.be/tdVJqIfLhzo?t=1288
Sprintti: https://youtu.be/tdVJqIfLhzo?t=4889

Eipä jääny paljon kerrottavvaa näistä kisoista. Ekat pari kierrosta koitin roikkua Skitson perässä, mutta sekkii loppu lyhyeen kun Skitson ohjain sano sopimuksen irti. Loppukisan ajelinkii sitten ihan yksin. On se kyllä ihme juttu että taas huonolla radalla tylsä kisa.

Sprintti ei ollu paljon sen kummempi. Kakkosmutkassa Rantala jätti tilan vähän ahtaaks ja ajauduin nurmikolle. Toisella kierroksella pääsin Kiraihin ja Viltzun eelle, ja loppukisa meni sitten puolustaessa Viltzua vastaan.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Laskeskelin nuo virheet taas Thuton videosta:

Simo: 35
jrantala: 25
Samadhi: 20
storkki: 18 (8kpl 21.kierroksella)
Skitso: 8
Kiraih: 7
Thuto: 1
Viltzu: 0

Noista storkin varoituksista pomppasi silmille tuo 21.kierros, että oliko mahdollisesti bugia? Ainakin itse huomasin offlinessa, että herjasi 4.mutkassa joskus 2-4 kertaa yhdestä leveäksi ajosta. Muuten virheitä sulla suht vähän, niin mietin oliko bugia vai päätitkö yhdellä kierroksella vetää kirjaimellisesti mutkat suoriksi. :D

Mites muuten nopein kierros? Simolle meni, mutta meneekö piste Thutolle (2.nopein) vai Simolle DSQ:n takia?

E: Päivitin myös pisteet tuota nopeinta kierrosta lukuunottamatta. Thuto ja Simo tasapisteissä (67p) tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Aika-ajoissa tuli positiivinen yllätys. Oma kierrosaika ennätys meni rikki ja pääsin neljänteen lähtöruutuun. Pitkän kisan startti lähti tällä kertaa aika huonosti ja perään vielä jouduin ajamaan ekassa mutkassa nurmikolle, kun ei uskaltanut tunkea sinne ruuhkan sekaan. Putosin vissiin kaksi sijaa kuudenneksi. Oman kisan ratkaisevin hetki taisi olla Storkin kanssa kolarointi. Jäin kierroksella 3 siihen Skitso999:n perään hidastelemaan, enkä päässyt tekemään heti ohitusta kun just sattu sopivasti keskelle mutkia se tilanne. Olikohan siinä skitsolle jotain tapahtunut, kun auto tais olla haamuautona siinä. En kuitenkaan uskaltanut heti lähteä ajamaan siitä läpi kun ei ollut varmuutta asiasta ja sitten jo koliskin auto katolleen. Aika jännä et vaikka kävi auto katollaan ni kisa jatku kuitenkin :) Oikeastaan kahta ekaa kierrosta lukuunottamatta ajelin ittekseni, mitä nyt jrantalan kanssa taisteltiin yhden kierroksen verran kierroksella 26-27, vaikka olinkin kuluneilla renkailla noin sekuntia hitaampi. Lopputuloksissa kattelin aikoja et ois saattanut olla ehkä mahiksia taistella jopa podium paikasta, ilman ylimäärästä +20s varikkopysähdystä. Renkaat loppu tosi nopeasti, en vissiin ollut kuitenkaan ainut sen ongelman kanssa, lisäks suoranopeuksissa ei oikein pärjännyt.

Sprintti meni hyvin. Lähin toisena, startti onnistu ihan hyvin, ketään ei päässyt ohitusetäisyydelle ja onnistuin kattelemaan hetken simonkin ajoa radalla :) Tulin maaliin toisena. Sain yhden aikasakon.. mutta onneks :) kolmanneksi ajanut jrantala sai kanssa samanarvoisen aikasakon jostain kohtaa.

50% Kisa: https://www.youtube.com/watch?v=51lkR4aobe4
Sprintti: https://www.youtube.com/watch?v=4ojJ8MLXuuE
Pitkän kisan pari kolarointia: https://www.youtube.com/watch?v=AegxKl8eyRI
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Pahoittelut samadhille törmäyksestä. Ihmettelin ku jäit siihen skitson taakse ajamaan hiljaa ni yritin sit ohi.

Omalta osalta ajamisesta ei tullut oikein yhtään mitään. Tuntu, että renkaat kesti vain pari kierrosta.


Eipä mitään, ehkä vähän hätäilit siinä, mutta kyllä mä ajoin tosi hitaasti siinä kun sattu se tilanne just keskellä mutkaa ja oli vielä keskellä tietä se Storkin auto.

edit. Kattelin noit muitten videoit ja kyllä siin skitso muuttu yhtäkkii haamuks, en vaa ollu varma sillon miten ne kolarit tai tollaset menee, mut kyl mun ois pitänyt painella läpi siitä vaan
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Laskeskelin nuo virheet taas Thuton videosta:

Simo: 35
jrantala: 25
Samadhi: 20
storkki: 18 (8kpl 21.kierroksella)
Skitso: 8
Kiraih: 7
Thuto: 1
Viltzu: 0

Noista storkin varoituksista pomppasi silmille tuo 21.kierros, että oliko mahdollisesti bugia? Ainakin itse huomasin offlinessa, että herjasi 4.mutkassa joskus 2-4 kertaa yhdestä leveäksi ajosta. Muuten virheitä sulla suht vähän, niin mietin oliko bugia vai päätitkö yhdellä kierroksella vetää kirjaimellisesti mutkat suoriksi. :D

Mites muuten nopein kierros? Simolle meni, mutta meneekö piste Thutolle (2.nopein) vai Simolle DSQ:n takia?

E: Päivitin myös pisteet tuota nopeinta kierrosta lukuunottamatta. Thuto ja Simo tasapisteissä (67p) tällä hetkellä.

Joo ajoin vähä reilummi leveeks ni anto n. 6 varoitusta kerralla. :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Olen tällä viikolla iltavuorossa joten en pääse. Onko ensiviikolla vielä kisoja jäljellä ?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Ensi viikolla on vielä tän kauden vika kisa. Katsellaan sitten siitä eteenpäin erikseen että vieläkö intoa riittää väellä jatkaa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Minun kooste kisasta:

[video=youtube;fxRraI6wKKM]https://www.youtube.com/watch?v=fxRraI6wKKM[/video]

Kiraihin ja jrantalan kanssa sai vääntää mukavasti ja lopulta onnistuin jrantalan ohittamaan kisan viimeisessä mutkassa. Tuolla ei tosin lopulta ollut mitään merkitystä, kun aikasakkorintamalla olin ollut hiukan maltillisempi. :D Sprintti meni sitten sateen takia hankalaksi, mutta jollain ilveellä onnistuin itseni kampeamaan neljänneksi.

Kiitoksia kaikille kisailusta, oli ainakin omalta osalta varsin viihdyttävä kisa. Kooste on vähän pikaisesti väsätty, kun suuntaan huomenna aamusta Jyväskylään talviloman viettoon. Tämän takia minulta jää valitettavasti kauden finaali ensi viikolla väliin. :( Katsellaan mahdollisesti tulevaa kautta myöhemmin, mutta ainakin alustavasti voin jälleen olla mukana, jos saadaan tarpeeksi porukkaa aktivoitua mukaan.
 
Ylös Bottom