Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

En oo niin paljo miettiny. Yli kymmenen vuotta tullu pyörittyä eri sarjoissa pcllä ja konsoleilla melko kovallakin tasolla, niin oon jo kauan sitte päässy yli omasta "kaikki avut pois heti"-asenteesta.
Jos apuja on sallittu, niin miellän ne osaksi setuppia. Tulee yleensä valittua sellainen "setuppi", jolla saa mahdollisimman turvallisesti maksimituloksen. Yhtä hauskaa on medium tai fulltcllä.

Tässä pelissä on melko vajavaiset säätömahdollisuudet lukolla ja kaasukarttakin, jota ei voi vaihtaa, poikkeaa täysin muista peleistä. Ns. tuntumateho tulee jo jossain 15 prosentin paikkeilla kun esim.iRacingin F1ssä, jonka miellän kaikkien aikojen realistisimmaks, tuntumakohta on jossain 50-60%ssa. Mikä on aika normaalia kaikissa simuissa. Tuntumakohdalla tarkoitan, kuinka paljon kaasua voi syöttää tilanteessa kuin tilanteessa ilman, että renkaat sutii. Jos totta puhutaan, niin F1 2015 on yks vaikeimmista peleistä kiihdytyksien osalta, mikä ei ihan vastaa pelin muita osa-alueita, joka muuten on perus konsoliarcadea.

Joo samaa hommaa ihmettelin itekki, kun aloin tiputtelemaan noita apuja pois päältä pikkuhiljaa. Jarrut on iisi hallita siinä ei mitään. Homma Ilman TC Tuntu, että auto pitää saada ulos mutkasta aivan pintakaasulla jalka jäykkänä kaasulla.
Niinkuin Simokin nuista puhu, mitään kunnon säätöjä ei oikein löydy tuota ongelmaa korjaamaan ja kisaaminen meni liian puristamiseks. Nostin suosiolla kädet pystyyn ton homman kans, Full TC:llä hauskaa kisaamista silti.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Tää on kyllä kiusallinen bugi. Lisäilen tästä tuonne etusivulle tänään illalla ohjeet ja muistutellaan siitä myöhemmin tarkemmin. Toivottavasti korjaavat asian mahdollisimman pian. taikoja nyt muutenkin ajaa aina puhtaasti, joten en epäile etteikö hän voisi 0 suorituksella vetää. Sinällään ei siis iso moite tähän kisaan.

Strict-bugista ei tarvinne enää välittää, ilmeisesti hetki sitten tullut PS4:lla v1.08 patch, jossa tuo on korjattu.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Ok hyvä, huomasin että jokin päivitys oli tullut.

Mulla on tietokoneen kanssa vähän "ongelmia", joten en juuri pääse tulevien päivien, tai ehkä viikkojen aikana tätä topicia päivittämään. Nytkin tätä töistä raapustan. Tuun kyllä pitämään kisat normisti ja hostailen normaalisti. Mutta jos teillä on kisoihin liittyvää viestiä tai muuta, niin en pääse niitä täältä lukemaan, vaan mut tavoittaa paremmin PSN puolelta meidän viestiketjusta. :) Tämä siis tiedoksi tässä vaiheessa.

Pistetaulukkoa en ole mitenkään päivittänyt, en tiedä onko joku muu pitänyt yllä sitä Simon pohjaa enää. Voin toki tehdä oman taulukkoni jossain vaiheessa, mutta jos joku noheva ja osaava jaksaa/ehtii niin aina parempi. Varsinkin nyt tämä tulevat viikot on vähän vaikee itellä pitää yllä noita.

Eli nähdään siis illalla kisan merkeissä kuitenkin normaalisti!
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Pistetaulukkoa en ole mitenkään päivittänyt, en tiedä onko joku muu pitänyt yllä sitä Simon pohjaa enää. Voin toki tehdä oman taulukkoni jossain vaiheessa, mutta jos joku noheva ja osaava jaksaa/ehtii niin aina parempi. Varsinkin nyt tämä tulevat viikot on vähän vaikee itellä pitää yllä noita.

Eli nähdään siis illalla kisan merkeissä kuitenkin normaalisti!

Minä päivitin pistetaulukon tuossa menneellä viikolla tuohon Simon pohjaan:

https://docs.google.com/spreadsheet...zFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit#gid=1018771503

(Toivottavasti näkyy tuollakin suoralla linkillä, ilmoittakaa jos ei.)
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Minä päivitin pistetaulukon tuossa menneellä viikolla tuohon Simon pohjaan:

https://docs.google.com/spreadsheet...zFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit#gid=1018771503

(Toivottavasti näkyy tuollakin suoralla linkillä, ilmoittakaa jos ei.)

Kiitos! Hyvin näkyy ja toimii. Lisään sen nyt kun vielä voin nii tuonne etusivulle.

Harmittaa etten voi koosteitakaan tehdä ennen kuin saan laitteeni takaisin käyttöön, mutta ette varmaan jää paljosta paitsi. :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kiitos! Hyvin näkyy ja toimii. Lisään sen nyt kun vielä voin nii tuonne etusivulle.

Harmittaa etten voi koosteitakaan tehdä ennen kuin saan laitteeni takaisin käyttöön, mutta ette varmaan jää paljosta paitsi. :D

Saatko päivitettyä avausviestiin kaiken oleellisen, esim. kisakalenterin päivämäärineen?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kiitos! Hyvin näkyy ja toimii. Lisään sen nyt kun vielä voin nii tuonne etusivulle.

Harmittaa etten voi koosteitakaan tehdä ennen kuin saan laitteeni takaisin käyttöön, mutta ette varmaan jää paljosta paitsi. :D

Tee pleikan Sharefactorylla kuten me muut amatöörit. :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Päivitin kisakalenterin. :)

Pitää varmaan sharefactorya kokeilla. :D
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Varmaan vois tuosta sprinttilähdön aika-ajosysteemistä kirjotella avausviestiin jotain. Samadhi oli ainakin viimeks ihan ulapalla mitä tapahtuu.

Vois olla varmaan aika hyvä, että pitkän kisan vika, eli sprintin paalumies, ajaa vaikka >5 sek ajan verrattuna paaluaikaan, kuitenkin niin että sekunnit loppuu nollaan tai vitoseen. Kovin kovaa kiirettä ei siis tarvitse pitää, kun ja jos vahingossa oikasee, niin rangaistus voi olla pelin puolesta todella paha, jos renkaatkin vaihtuu.

Esimerkki:

Pitkän kisan paaluaika: 1.23,123
Tavoiteajat aika-ajoon:
1. 1.30
2. 1.35
3. 1.40
4. 1.45
5. 1.50
6. 1.55
7. 2.00
8. 2.05
9. 2.10
10. 2.15
11. 2.20
12. 2.25
13. 2.30
14. 2.35
15. 2.40
16. 2.45
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Jes, hyvä pointti, lisäsin jonkilaisen pikaohjeen aloitukseen. Tarkennan sitä kun ehdin ja pystyn. Yritän käydä ohjeen tarkemmin läpi vaikka ennen ajoa.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Tännää jää kisat välistä, vois tulla katteleen ajoja jos oon siihe aikaan kotosalla.
Hieno homma kun saivat ton oikaisu bugin nuinkin nopsaa päivitettyä.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Vähän venähti myöhäiseen kellonaikaan koosteen tekeminen, mutta tässäpä tuo tulee:

[video=youtube;vIlSXeRRwZk]https://www.youtube.com/watch?v=vIlSXeRRwZk[/video]

Taktiikka meni bugien takia heti uusiksi, kun ei kovasta halusta huolimatta suostunut ottamaan primeja alle uusinta-aika-ajossa. Vauhti oli ihan hyvää ja renkaatkin kestivät yllättävän hyvin. Pitkään mietin ensimmäiselle stopille tullessa, että uskaltaisiko laittaa optionsit taas ja toivoa sadetta nopeasti, mutta ajattelin pelata primeilla varman päälle. Hyvä vääntö Thuton ja storkin jatkui, mutta sitten tuli pieni osuma jrantalan kanssa ja hyvä kisa viemäriin. Mun koosteessa näyttää, että jrantala kääntyisi hieman muhun päin, mutta tuo voi olla lagia tai siinäkin tapauksessa että liikkui, niin en rupea syyttelemään kun ohjaimella liikkeet on aika mahdotonta pitää tarkkoina. 5min ilmoitti sateen tuloon, joten ajattelin napata optionsit alle, mutta eiköhän se sade alkanut jo varikkosuoralla. Täysin turha kahden kierroksen stintti niillä ja sitten suoraan märän kelin renkaille, vaikka radioon tulikin vähän ristiriitaisia infoja sateesta. Storkin ohi pääsin vielä lopussa, joten 5.sija.

Sprintissä törmäsin Kiraihiin ja spinnasin. Hyvällä ajolla olisi voinut vielä onnistua kapuamaan pisteille, mutta ei tahtonut päästä ohi ja jäin lopulta viimeiseksi.

Sori muuten Samadhi, jos mun ajo vaikutti jotenkin tuohon sun kolariin. Mun puolelle ei kuitenkaan välittynyt ääniä tai muutakaan, että olisin sinuun osunut. Sen tiedän, että lähekkäin ainakin oltiin. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Multa jää kooste tekemättä, kiitos laitteiden puuttumisen ja lisäksi netti pätkäs niin heitti ulos ennen loppua ja jäi koko loppupuolisko kisasta nauhalta pois. Sprintin käyn jossain välissä laittamassa, koska sen sain kokonaisuudessaan talteen. :)

Teknisiä ongelmia oli alussa, en tiedä oliko pelin bugeja vaiko mun netissä. Päästiin onneksi kisaamaan. Kisa oli multa aikalailla sumussa ajoa. Lähdin viimeisenä ainoana kovilla niin jäin muista reilusti. Lisäksi alkuongelmien vuoksi en älynnyt ennen aika-ajoa valita säätöjä, joten ajoin koko kisan default säädöillä, joka tuntui ohjaimella ihan hirveältä ajaa. Renkaat kului tosi nopeeta.

Eka stintti kovilla meni yli puolivälin kisaa. Inssi ilmoitti että heavy rain tulee vartin sisällä. Yritin pitkittää stinttiä että saisin suoraan sadekelin kumit alle. No eturengas puhkesi oisko kierroksella 16-17 ja otin optionit alle. Sade tuli sit heti sen jälkeen ja ajoin 2-3 kiekkaa pehmeillä. Otin interit alle ja heti sade koveni ja liun pari kiekkaa nurmikoilla kun piti jääräpäänä yrittää selvitytyä. Sit full wet alle ja ero toiseks viimeiseen oli +1.05 min. Ajelin sitten yksinäni sateessa ihan ok vauhtia, mutta 3 kiekkaa ennen maalia netti pätkäs ja heitti mun main menuun ja lopetti tämän pyristelyn.

Sprintissä paalulla, sain säädöt valita ja vauhti oli vähän parempaa. Sori Viltzu jos blockasin sua ku spinnasit, en yhtään huomannu tai tuntenu sua edes siinä, näin vaa pelistä että spinnasit. Loppu sprintin yritin rypistellä että sais edes pisteitä. Simoa vastaan pistin kaikkeni peliin ja vedin shikaanit liian rohkeesti ja penaltya tuli 2x. Jäin sitten kultaiselle ananassijalle 6.

Ensi viikolla yritän treenata enemmän.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Sori Viltzu jos blockasin sua ku spinnasit, en yhtään huomannu tai tuntenu sua edes siinä, näin vaa pelistä että spinnasit.

Eipähän tuo sinun mokasi ollut, edellä ajavana kun saat linjasi valkata käytännössä vapaasti. Itseltäni lipsahti jarrutus vähän pitkäksi, niin pääsi noin käymään.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Kisa: https://youtu.be/929ouZrD9hQ?t=3145
Sprintti: https://youtu.be/929ouZrD9hQ?t=6548

Olipahan taas loistava kisa. Paljon tuli ajettua ryhmässä, parhaimmillaan oltiin minä, Rantala, Storkki ja Viltzu ihan yhessä nipussa, ja sijotukset muuttu paljon. Harmittavasti hajos toi porukka puolenvälin paikkeilla, kuka mistäkii syystä. Mulla osu renkaat hyvin kohilleen, ni sain sitten ihan rauhassa ajella kakkospaikalla loppukisan.

Sprinttiin sitten en älynny säätöjä vaihtaa, mutta kulki toi ihan ok defaulteillakii. Tässäkii oli ihan hyvin tilanteita. Viimesessä mutkassa vielä meinasin päästä Taikojasta ja Storkista ohi, mutta tila loppu kesken.

Mun mielestä toi corner cut toimii nyt ihan hyvin, mulla ainakii oli ihan ansaittuja noi mitä tuli. Kannattaa noissa levveeksajoissa nostaa vähän kaasua ennenku tullee takasin radalle, sillon ei tuu varotusta.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Varoitukset Thuton videosta napattuna:

jrantala: 28
storkki: 18
Simo: 14
Samadhi: 13
Viltzu: 10
Thuto: 6
Kiraih: 3
taikoja: 0

Simo on myös päivittänyt pistetaulukon jo, itse lisäilin vielä taikojan 0W-pisteet siihen äsken.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

https://youtu.be/74Szw6Ox04g?t=6m40s

Pitkässä kisassa ei ihan osunu toisen stopin ajankohta kunnolla. Olisi meinaan helposti primet riittänyt parikin kierrosta pidempään, mutta aattelin, että sade ei tule niin aikaisin mitä se tuli. Ajassa 26:40 "We could see heavy rainfall on track in about 10 minutes". 30:52 alko näkyyn pisaroita. Tavoite oli ajaa sopiva 6-7 kierroksen stintin optioneilla ennen sadetta. Taisin ajaa optioneilla ennen sadetta 3 kierrosta. Väärästä päätöksestä saatto tulla joku 35sek takkiin. En ilmeisesti ollut ainoa. Tais olla kaikilla aika sama vika paitsi Samadhilla kun ei muut päässy 2 stopilla, mikä olis ollut ehdottomasti paras ja mahdollinen sateen takia. Onneksi kuitenkin vaihdoin full wetit suoraan alle ja just oikeella kierroksella, niin pysty ajamaan loppuun asti turvallisesti.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

[video]https://youtu.be/IAvcDWliVCs[/video]

Olkaa hyvä, eka sharefactory kokeilu. Ja viimeinen.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Mie laitoin ekana sateen tullessa interit alle ja sit pari kierrosta myöhemmin full wetit. Siinähän sitä aikaa meni hukkaan.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI3]

Laitoin mäkii ensin interit ja parin kierroksen jälkeen wetit. En uskaltanu siirtyy suoraan weteille vaikka ois varmaan kannattanu. Kävikö Storkille jotain muuta siinä samalla vai miten jäit niin kauas, kun samalla taktiikalla oltiin? Huomasin vaan että tulit varikolta intereillä joku viis sekuntia mun taakse, kun kävit kierrosta myöhemmin
 
Ylös Bottom