Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

[video=youtube;6yMeWMs8S1I]https://www.youtube.com/watch?v=6yMeWMs8S1I[/video]

Lyhyt kooste lyhyestä kisasta. Erikoinen spinni, ei ole tapahtunut koskaan tuollaista.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Viltzulle, jos vielä voi vaikuttaa, niin ainakin 6.2 miinuspistettä rikkeistä aiemmasta kisasta.

Selvä. Minulla oli aiemmin neljä rangaistuspistettä ja kun siitä miinustetaan 6.2 niin saadaan tulokseksi -2.2. Voin siis kerätä 12 rangaistuspistettä nyt huoletta ilman aika-ajokieltoa. :p

Niin ja samassa viestissä onnittelut jrantalalle pisteistä. Ansaitut olivat, vauhti kyllä riittää tasaisemminkin TOP10:een. :)

Lyhyt kooste lyhyestä kisasta. Erikoinen spinni, ei ole tapahtunut koskaan tuollaista.

Joo, nuo spinnit ovat tämän pelin erikoisuuksia. Aika samanlainen pohjaltaan kuin minunkin pyörähdys. Nurmikolla kun käy, niin seuraavat 5-20 sekuntia usein tuntuu, että ajelisi jäällä. "Hieman" överiksi mielestäni Codemastersilta mennyt tuon toteutus. En toki varmaksi sano, kun en ole oikeaa F1-autoa ikinä ajanut ja sen käyttäytyvyyttä nurmikolla käymisen jälkeen kokenut. :D

E: Laitellaas samassa viestissä, että siirsin Fiskemannnin vakikuskiksi Manorille ja Danin ja Skitson varakuljettajiksi. Fiske saa tosin ajella myös muilla kuin Manorilla halutessaan (riippuen siitä miten paikkoja vapaana), mutta ainakin Manorilta löytyy joka kisaan ajopaikka.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Näin ulkopuolisena kaksi kysymystä ihan mielenkiinnosta. Mikä idea sääntöjen kohdassa "- Kaikki lähtevät kisaan pehmeimmällä käytössä olevalla rengassarjalla" on?

Ja toinen, että miksi Damage on vain reduced? Luulisi vievän aika paljon mielenkiintoa kisasta :confused:
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Näin ulkopuolisena kaksi kysymystä ihan mielenkiinnosta. Mikä idea sääntöjen kohdassa "- Kaikki lähtevät kisaan pehmeimmällä käytössä olevalla rengassarjalla" on?

Ja toinen, että miksi Damage on vain reduced? Luulisi vievän aika paljon mielenkiintoa kisasta :confused:
Oli rengas bugi pelissä joka korjattu nyt päivityksellä. Palattu siis jo vapaaseen rengastaktiikkaan
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Näin ulkopuolisena kaksi kysymystä ihan mielenkiinnosta. Mikä idea sääntöjen kohdassa "- Kaikki lähtevät kisaan pehmeimmällä käytössä olevalla rengassarjalla" on?

Ja toinen, että miksi Damage on vain reduced? Luulisi vievän aika paljon mielenkiintoa kisasta :confused:
Ja multiplayerin puolella esintyy niin paljon lagi piikkejä. Reduced damagella lähtee renkaat ja siivet irti vaikka ei ihan niin herkästi. Toinen syy taisi olla se, että suurin osa kuljettajista ei halua kokea teknisiä vikoja kisan aikana. :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Heh, näköjään unohtunut päivittää avausviestiin tuo rengassääntö. :p Mutta tosiaan, molemmat kohdat ihan oikein perusteltuja.

Päivittelin taas nuo "all-time" pisteet, niitä alla:

Pisteet kaikilta kausilta:
1. Simo911, 377p
2. Thuto, 259p
3. Vil_tzu, 195p
4. storkki, 164p
5. Merimax, 153p
6. Zetor, 132p
7. Salmingi, 119p
8. Junddu, 96p
9. Suomi-Rampa, 94p
10. Zeizei84, 84p
11. Senaattori, 75p
12. jatumatunen, 71p
13. Kiraih, 26p
14. Kossu94, 14p
15. jrantala1, 6p
16. Singularity, 3p
17. Iceman92kimi, 3p
18. Fiskemann, 2p

Ajetut kisat:
1. Simo911, 19(kpl)
1. Thuto, 19
1. Salmingi, 19
1. jatumatunen, 19
5. storkki, 18
5. Zeizei84, 18
7. Zetor, 17
7. Suomi-Rampa, 17
7. Junddu, 17
7. Senaattori, 17
7. Vil_tzu, 17
7. jrantala1, 17*
13. Kiraih, 16
13. Singularity, 16*
15. Kossu94, 14
16. Merimax, 13
17. Fiskemann, 12
18. Iceman92kimi, 11
*Belgian GP:ssä mukana, mutta nettiyhteys katkesi juuri ennen starttia.

Pisteet per kisa:
1. Simo911, 19,84p
2. Thuto, 13,63p
3. Merimax, 11,77p
4. Vil_tzu, 11,47p
5. storkki, 9,11p
6. Zetor, 7,76p
7. Salmingi, 6,26p
8. Junddu, 5,65p
9. Suomi-Rampa, 5,53p
10. Zeizei84, 4,67p
11. Senaattori, 4,41p
12. jatumatunen, 3,74p
13. Kiraih, 1,63p
14. Kossu94, 1,00p
15. jrantala, 0,35
16. iceman92kimi, 0,27p
17. Singularity, 0,19p
18. Fiskemann, 0,17p
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Jos mahdollista niin voisin ilmoittautua tuohon varakuljettajien reserviin loppukaudeksi, siinä tapauksessa mikäli niitä todellakin vain tuo 2 on tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Jos mahdollista niin voisin ilmoittautua tuohon varakuljettajien reserviin loppukaudeksi, siinä tapauksessa mikäli niitä todellakin vain tuo 2 on tällä hetkellä.

Muistaakseni Manorin kuljettajat eivät ole osallistuneet ainoaankaan kisaan, joten saatat saada suoraan vakipaikan. Toinen heistä on toki jo korvattu varakuskilla.

EDIT: Ja näinhän se on etusivullakin. Manorilla siis toinen vakipaikka vapaana, kun varakuski Fiskemannn nostettiin Danin ja Skitson tilalle ja heidät pudotettiin varalle.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Muistaakseni Manorin kuljettajat eivät ole osallistuneet ainoaankaan kisaan, joten saatat saada suoraan vakipaikan. Toinen heistä on toki jo korvattu varakuskilla.

EDIT: Ja näinhän se on etusivullakin. Manorilla siis toinen vakipaikka vapaana, kun varakuski Fiskemannn nostettiin Danin ja Skitson tilalle ja heidät pudotettiin varalle.
Mikäli näin on niin kelpaa. Töistä muutama viikko vapaata niin olisi mahdollista ajaa nämä kaksi viimeistä kisaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Joo, että sellainen kisa tällä kertaa. Koostetta ei tule, kun PS4 ilmeisesti jumittaa useammalla ja ei ainakaan minulla tallentanut klippiä syystä X.

Aika-ajossa taisin olla viides ja sain ihan "ok"-lähdön ruudusta. Junddu vähän sladitteli edessä niin jouduin hölläämään ja sitten joku (Junddu?) osui muhun. Siitä pyörähdyksen kautta ympäri ja hervoton nauru, kun näin, että ykkösmutkassa kauhea sekasorto päällä. Samassa yhteydessä mainittava Enkmannille, että hitusen on kaverilla huonoa tuuria näissä avausmutkissa. :D

Nojoo, sadekelin pyörillä sitten nousua, kunnes osuin Salmingin(?) kanssa kakkossektorin lopussa. Samassa rytäkässä meni toinen puoli siivestä rikki, mutta jatkoin radalla. Ennen kisaa olin ajatellut skippaavani interit kokonaan, koska ennustus näytti sateen loppuvan kierroksen 10 nurkilla. Siitä sitten yritin kierros toisensa perään kysyä kisainssiltä tietoja säästä, mutta eipähän se minulle mitään kertonut. Sitten kun sain jotain tietoa, niin olikin jo liian myöhäistä.

Loppukisan ajelinkin sitten hännillä. Taisi myös samalla tulla ensimmäinen kerta sitten F1 2015:n Simon dominointiaikojen, että tuli jäätyä kierroksella kärjelle.

PS4:n jumitus harmittaa eniten sen takia, että sain ihailla viimeisten mutkien kamppailua voitosta taka-alalta. Olisi tullut hyvää materiaalia, kun kaverit painaa useamman mutkan rinta rinnan.

Ensi viikolla sitten Meksikoon kohti uusia pettymyksiä!

E: Niin ja samassa viestissä vielä onnittelut Salmingille voitosta! Kivaa saada uusia voittajia välillä. ;)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Positiivisesti yllättänyt, että en sentään ihan viimeiseksi jäänyt, ja sateella ajo meni joten kuten, vaikka ei ole sateella tullut ajeltua. Startissa hieno kolari, eikä kyllä ihan ehtinyt väistää. :rolleyes:



[video=youtube;hFcivnF-abU]https://www.youtube.com/watch?v=hFcivnF-abU[/video]


Etusiipi meni vielä toistamiseen hajalle yllättävän helposti taistelussa Fiskemannnin kanssa, tosin vain pieni vaurio.

[video=youtube;TibtRR0XAOI]https://www.youtube.com/watch?v=TibtRR0XAOI[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Ihan hyvä kisa oli muuten, mutta osuin kahesti seinään, kaks kolaria, spinnasin varikon ulostulossa, oikasuista rangaistus ja otin sliksit ihan liian aikasiin. Kirjottelen tarkemmin sitten ku oon koosteen tehny, varmaan unohtu vielä jotakii :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

VAMOS! Uran ensimmäinen voitto Grand Prix'ssa numero 20. Erittäin paljon tapahtumia sisältänyt kisa päättyi lopulta onnellisesti, vaikka alku olikin melkoista sähellystä, mutta siitä myöhemmin lisää.

Ennen sessiota ajoin time trialia ja tuttuun tapaan ajoin myös sateella viitisen kierrosta. Onnistuin ajamaan leaderboardilla sijalle 86, joten olin luottavainen omaan nopeuteen sadekelillä, kun näin aika-ajon alussa, että kisassa tulee satamaan. Ennen session alkua ajoin myös kuivalla kelillä time trialia ja kellotin uudeksi ennätyksekseni 1,20,2, joten pohdin etukäteen, että olen tyytyväinen, jos aika-ajoissa pääsen 0,3 sekunnin päähän tuosta.

Aika-ajoissa pääsi ajamaan vapaasti supersofteilla, kun kisaan piti kuitenkin lähteä sadekelin pyörillä. Ensimmäiset kaksi vetoa ensimmäisellä rengassarjalla olivat kohtalaisia, mutta tiesin, että pystyn parantamaan. Löin uudet supersoftit alle ja bensaa sen verran, että pystyn ajamaan kaksi nopeaa kierrosta putkeen. Ensimmäinen oli noista lopulta nopeampi ja ajoin 1,20,6. Toisella kierroksella olin parantamassa pari kymmenystä, kunnes viimeinen sektori epäonnistui. Seitsemäs sija oli kuitenkin ihan kohtalainen tulos.

Kisaan sitten luottavaisena hyvän time trial -kokemuksen perusteella. Bensat löin nolliin, mutta jälkikäteen ajateltuna se oli virhe, koska jouduin ajamaan leanilla ensimmäiset 14 kierrosta, vaikka olin standardilla nopeampi, kun sitä kokeilin aina hetkittäin bensansäästön ohessa. Startti oli loistava, vältin juuri Junddun ja Viltzun kolarin. Kakkosmutkassa sitten kuittasin vielä Thuton ja Zeizein, jotka törmäilivät ja nousin sijalle neljä RedSpeedin kantaan. Toisen kierroksen aluksi Thuto missasi jarrutuksen melko pahasti, mutta ehti onneksi ajaa ohitseni ennen kuin aloin kääntämään ykkösmutkaan. Rytmin kanssa oli alussa hakemista ja Zeizei pääsikin sitten kolmannella kierroksella meikäläisen peräkonttiin kiinni ja tuli röyhkeästi ohi, kun ajauduin hieman leveäksi. Sen jälkeen seuraavassa mutkassa Zeizei käänsi sisään ja meikäläisen etupyörät osuivat Zeizein takapyöriin ja siitä spinni nurmikolle. Itse olin tuossa kohtaa sisällä siten, että etupyöräni oli Zeizein takapyörän kohdalla, joten ei tuota oikein voi Zeizein piikkiin laittaa, vaan olisi pitänyt itse vain suosiolla jättäytyä Zeizein taakse. Siitä sitten tipuin sijalle yhdeksän ja seuraavissa S-mutkissa osuin kaiketi Viltzuun, kun peli ainakin antoi minulle varoituksen. Ulostulossa auto lähti lipsumaan kanttarin päältä ja heittelehdin hieman ja kaiketi tosiaan osuin Viltzuun, joten pahoittelut siitä vielä.

Sen jälkeen ajelin storkin perässä kierrokselle 7 asti, kunnes tulin varikolle. Radalle palasin sijalle 12. Ajoin koko toisen stintin jrantalan perässä. Viltzua ohittaessa kierroksella yhdeksän ja kymmenen jäin muutaman sekunnin päähän jrantalasta, joka pääsi Viltzusta nopeammin ohi ja sitten tuo ero pysyi jrantalaan samana koko toisen stintin, kunnes jrantala tuli varikolle muiden tavoin edestä kierroksella 14, kun itse päätin jatkaa vielä kierroksen verran radalla, koska rata tuntui edelleen liukkaalta. Pääsinkin kisan johtoon, kun Merimax tuli ykkösmutkaan varikolta samaan aikaan, mutta veti sen verran leveäksi, että pääsin ohi ja kasvatin kaulaa yhden kierroksen aikana vajaat viisi sekuntia. Olin kuitenkin jo mielessä melkeinpä päättänyt, että ajan vain yhden kierroksen pidempään kuin muut, koska en halunnut riskeerata sitä, että rata onkin sitten jo seuraavalla kierroksella niin kuiva, että menetän hankkimani edun, joten tulin sisään vaihtamaan mediumit kierroksella 15. Radalle palasin sijalle kolme, mutta vedin varikolta tulon jälkeen jarrutuksen liian myöhäiseksi, koska oletin, että voin käyttää jo samaa jarrumerkkiä kuin kuivalla, mutta sepä ei onnistunut ja Suomi-Rampa kuittasi edelle. Sen jälkeen sitten Simo ajoi minut kiinni parissa kierroksessa. Kierroksen 20 aluksi Simo tuli ohitseni suoralla, mutta jarrutti liian myöhään ja kolasi Suomi-Ramman pihalle. Nousin toiseksi ja rukoilin, että turva-auto ei tule enää radalle, jotta saisin uran toisen podiumsijoituksen. Merimax ajoi edellä reilun kymmenen sekunnin päässä ja eroa taakse Suomi-Rampaan oli viisi sekuntia. Hiljalleen ero kasvoi taaksepäin ja kierroksella 30 eroa oli kärkeen Merimaxiin 13 sekuntia ja taakse Suomi-Rampaan yhdeksän sekuntia.

Tarkkailin koko ajan kulumaa, koska reeneissä pääsin mediumeilla juurikin 20 kierrosta 4% kulumalla. Onneksi kuluma pysyi myös varsinaisessa kisassa tuossa 4%:ssa per kierros, joten tiesin, että renkaat kestävät maaliin, koska niiden kuluma on tasaisen vauhdin taulukolla hieman alle 80, kun ylittäisin maalilinjan. Bensaa oli kertynyt sen verrna ylimääräistä, että päätin ajaa viimeiset viisi kierrosta richillä ja kokeilla, kaventuuko ero Merimaxiin. En uskaltanut aiemmin ajaa richillä, koska ajattelin, että se saattaisi lisätä kulumaa, mutta se pysyi onneksi edelleen 4%:ssa per kierros eli maalissa kuluma olisi 76%. Niinpä ajoin viimeiset viisi kierrosta richillä niin kovaa kuin pääsin ja yhtäkkiä ero alkoi huveta sekunneilla Merimaxiin. Tavoitin hänet toiseksi viimeisen kierroksen lopussa, mutta en päässyt imuun etusuoralle, jotta olisin siinä päässyt hakemaan ohitusta. Koosteessa näkyy koko viimeinen kierros, jossa oikeastaan yritin vain painostaa Merimaxia, joka ajoi kuluneilla renkailla. Lisäksi mietin tuossa eroa kuroessani, että jos saisin puristettua sen alle kolmeen sekuntiin, voisin voittaa, jos Maxilla olisi aikasakko. Mutta lopulta siis sain Merimaxin kokonaan ajettua kiinni ja hyökkäsin lopulta S-mutkissa hakien hyvän ulostulon Merimaxin peitellessä sisälinjaa. Seuraavaan jarrutukseen pääsinkin sisälle ja rinnalle, jonka jälkeen toiseksi viimeisessä mutkassa Merimaxin rengas puhkesi ja pääsin lopullisesti ohi. Viimeisen mutkan nautin, mutta vältin ajamista liian sisältä, että en puhjo oikeaa eturengasta kaiteeseen. Maalisuoran ajoin henkilökunnan edestä ja tuuletin urani ensimmäistä osakilpailuvoittoa!

Kiitoksia vielä kilpailusta kaikille osanottajille. Yksi pitkäaikainen haave on nyt toteutunut ja en tähän olisi uskonut syksyllä, kun pelin hankin, että vielä jonain päivänä voitan KFIN FI -sarjan osakilpailun, mutta elämä on ihmeellistä. :) Näköjään nousin jopa toiseksi MM-pisteissä, joten melkoiset paineet on ladattu nyt harteille kauden päätösosakilpailuun Meksikossa. Mutta jo nyt voi todeta, että Red Bullilta erinomainen ratkaisu nostaa meikäläinen ja Senaattori täksi kaudeksi ykköstalliin Toro Rossolta, kun vauhti on näin hyvää kaluston ollessa kunnossa. :D

[video=youtube;0IWeO9sXd8k]https://www.youtube.com/watch?v=0IWeO9sXd8k[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Ihan hyvä kisa oli muuten, mutta osuin kahesti seinään, kaks kolaria, spinnasin varikon ulostulossa, oikasuista rangaistus ja otin sliksit ihan liian aikasiin. Kirjottelen tarkemmin sitten ku oon koosteen tehny, varmaan unohtu vielä jotakii :D

Kuulostaa ihan mun kisalta :D

Tässä kooste:
[video]https://m.youtube.com/watch?v=gCAh0BqMubE[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Kisa:
[video=youtube_share;3x7WDdNB9is]https://youtu.be/3x7WDdNB9is?t=1639[/video]

Kooste:
[video=youtube;TiDMi0vuvwM]https://www.youtube.com/watch?v=TiDMi0vuvwM&list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA5&index=15[/video]

No joo, kuten aiemmin spoilasin, niin ei menny ihan putkeen. Aika-ajoissa pääsin yllättämmään ittenikkii, en tiiä mistä mä sen kierroksen taioin :cool:

Kisassa meni sitten hyvin ensimmäiset 600 metriä. Hyvin löyty pito startissa, ja kolmosruudusta ensin Simon ohi ja lähellä oli että oisin päässy Maxistakkii. Eka mutkassa kävi tila ahtaaks ja osuin vähän Maxin takarenkaaseen, josta sen verran perä irti että putosin takasin kolmanneks. Toisessa mutkassa sitten liimauduin yhteen ZeiZein kanssa ja siitä pari sijaa lisää takapakkia.

Toisen kierroksen eka mutkassa meni sitten huolella pieleen. Ekan kierroksen kolarissa oli jarrumerkit ottanu vähän osumaa, ni siinä Salmingin takana 150 metrin merkkiä seuratessa missasin noin 100 metrillä jarrutuksen ja koko turva-alueen yli seinään ja siipi rikki.

Kisan harvoja ilonaiheita oli kun vaihoin just oikeeseen aikaan välikelin renkaat, heti stopin jälkeen pohjat kaikille sektoreille. Olin sitten aika monta kierrosta Kossun takana jumissa, eka mutkaan monta kertaa rinnalle mutta ei vaan päässy ohi. Lopulta Kossu lipsautti nurmikolle ni pääsin ohi. Samalta kierrokselta ottamaan sliksit alle, joka oli kyllä ihan liian aikasta.

Tiimikaveri kävi jonkun 20 sekuntia ennen mua varikolla, mutta silti varikkomiehet jumitti pari sekuntia, jonka takia Kossu pääs varikolla takasin mun eelle. Varikolta lähtiessä sitten liikaa kaasua ja heti perä alta. Mikähän juttu tämä on että varikon ulostuloviivan ylittämisestä ei tuu rangaistusta? Siitä voisin 5 sekunnin rankun ottaa ihan hyvin. Siinä lipsutellessa Simo pääs ohittamaan.

Taas olin Kossun takana, mutta nyt pääsin samantien ohi kun Kossu taas lipsautti nurtsin puolelle. Muutama kierros myöhemmin Simo pyörähtää, mutta ehtii just eelle. Aattelin että on kuitenkii likaset renkaat niin aattelin heti hyökätä, mutta joku lagiosuma tullee ja ollaan molemmat seinässä. Hyvin näkkyy mun kuvassa että varmaan yli puol metriä on vielä väliä, ja sitten yhtäkkiä Simo tulee vaan suoraan kylkeen.

Etusiipi meni ihan palasiks, mutta vauhti oli sen verran hyvvää, etten käyny varikolla. Nopeet mutkat oli vaan melkosta tuskaa. Muutamaa kierrosta myöhemmin ZeiZeitä vastaan täsmälleen sama liike kun Simoa, tällä kertaa onnistu.

Simo joutu kolarin jälkeen käymään varikolla, ja oli pari sekuntia mua nopeempi kierroksella. Kierroksen ajan sain piettyä takana, mutta ei vanhoilla renkailla ollu mitään saumaa loppujen lopuks. Kisan lopussa vielä Kossun kanssa kolmosmutka rinnakkain, ennenku Kossu pääs ohi.

No se oli sentään positiivista, että renkaat kesti nyt hyvin. Katotaan sitten taas Meksikossa, kun on nopeita mutkia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Onnittelut Salmingille hienosta voitosta!

Mulla jäi myös kisa nauhalta. En ois koostetta tehnyt, mutta starttikolarit oisin upannu mielelläni. Olin aika keskipisteessä niin näin läheltä kaikki. :D

Eipä tästä kisasta voi paljoa puhua. Vauhti oli ihan ok siihen saakka kunnes rattipoljin setin jarrupedaali lähti toisesta reunasta irti ja jouduin isolla varpaalla painamaan pelkästään jarrua. Koitin kisan aikana sitä korjailla, vaan eipä se asettunu. Meni suunnilleen jokainen kovempi jarrutus hiekalle tai pitkäksi ja putosin sijalta 6. ---> viimeiseksi. Lisäksi olin kolata Kossun ulos kun tööttäsin persuksille, vaan onneksi spinnasin vain ite ja siipi hajos. Päästin suosiolla sitten muut ohi etten ketään vie mennessäni. Mietin jo teknistä keskeytystä, mutta sittepä slickseillä lipesin seinään ja rengas irtosi.

Nyt sitten uuden poljinsetin tilaus vireille. Katellaan ehdinkö ensi kisaan saada, vai mennäänkö pädillä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

https://youtu.be/G1IkFGkCT4s

Aika-ajoissa luotto autoon oli varsin minimaalinen ja jäin sijalle 11.

Startissa tosiaan Junddu ja Vil_tzu spinnaili edestä ja muita takaa niin lähdin kohti ykkösmutkaa keskeltä rataa. Lopulta siinä kävi niin että jäin muiden väliin ja puolikas spinni. Seitsemäntenä kuitenkin tuon jälkeen, eli suht hyvä lähtö. Vielä tuon jälkeenkin edessä sattui ja stopille tultaessa oltiin jopa neljäntenä.

Intereillä vauhti oli yllättäen tosi hyvää. Pysyin muiden vauhdissa ja kun sade loppui ja rata alkoi kuivumaan, tulin varikolle kierroksella 14, juuri kun tuntui että pito on parhaimmillaan. Kun muut tulivat sisään, en halunnut ottaa sitä riskiä että slicksit on nopeemmat ja sen takia putoan kyydistä pois. Ei ollut kannattava veto.

Alkukierrokset oli melkoista luistelua. Simo ja Thuto ohittivat minut miltei heti. Pääsuoran lopussa jarrutus oli odotettua liukkaampi ja yritin ohittaa Thuton luisulla mutta osuin häneen ja pyörähdin. Takaa tuli Zeizei ohi ja siinä kierroksen ajan ohiteltiin toisiamme vuorotellen.

Kohdassa 5:22 ohitus Redspeedista. Minusta tuossa ei ollut mitään väärää vaan rohkeutta. :cool:

Sijalla 11 maaliin mutta rankkujen myötä 13. Ilman rankkuja varmaan kymmenes koska Junddu oli 12 ja nousi Zeizein ohi sijalle 10.
Onnea Salmingille ensimmäisestä täysosumasta ja tallikaverille vielä tässäkin erikoismaininta.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Jrantalan videosta näkee hyvin tuon mun ja storkin autojen liimautumisen ykkösmutkassa. Ei mennyt muutenkaan aika-ajot tai kisan alku täyden sadekelinrenkailla yhtään putkeen. Aika-ajoissa 10. ja ekalla kierroksella, vaikka vältin pahimmat kolarit, porukkaa lappasi oikealta ja vasemmalta ohi.

Intereillä kaikki toimi sitten aivan täydellisesti ja oikein ajoitetun ekan stopin ansiosta nousin parhaimmillaan jo toiseksi. Useaan kertaan pääsin ajamaan kisan nopeimpia kierroksia välikelillä ja olin semmoista jälleen ajamassa, mutta päätin tulla hakemaan mediumit alle. Nyt kun olisi malttia ollut pysyä pari kierrosta pitempään niillä radalla, niin voitto olisi ollut otettavissa - helppohan se on jossittella. Onneksi melkolailla koko kärkiryhmä tuli liian aikaisin varikolle.

Mediumeilla vauhti oli suht kehnoa, vaikka en edes renkaitani säästellyt ensimmäisellä 10 kierroksella. Simon keilattua minut pois kakkospaikalta oli vielä saumat pysyä podiumilta, kun yllätyksekseni takana hiillostaneet päättivät mennä hakemaan uusia sliksejä alle. Sitten vasta itsekkin havahduin rengaskulumaan ja koitin vähän hölläillä. Vikalla kierroksella simo ja storkki tulivat sitten samalla ovenavauksella ohitseni. Eipä siinä mitään, sillä sadekelillä liukastellessa saamani penalti ois minut pudottanut anyway heidän taakseen.

Vitossija oli erinomainen tulos aika-ajovauhtiin verrattuna.
 
Ylös Bottom