Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Oisko parempi ratkaisu jos kesken haluaa jättää niin laittaa suoraan "Quit" ilman retireä? Silloin jäänee haamuksi, muttei aiheuta ainakaan SC:tä. Ja AI:n tason vois laskee easyksi niin eivät jää häiritsemään vauhdillisesti. Mietinki joskus että varikolle retire saattaa SC:n aiheuttaa kun siitä keltanen lippu tulee aina.

Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tapahdu, niin tämä toimintatapa jatkossa. Kyselin asiasta tosiaan CM:n foorumilla ja siellä muita liigoja ajavat sanoivat, että käyttävät joko tuota tyyliä tai sitä, että ei saa poistua ollenkaan. Eli jatkossa retiren sijasta suoraan quit, jos ei muuta ilmoitusta tule. Mieluiten kuitenkin kisa reippaasti loppuun asti. :D

Juu ei Merimax mitään väärää tehnyt, vaan juuri niinkuin ohjeistus sanoo. CM on vaan koodannu ton retiren aika nolosti, kun auto jatkaakin matkaansa. Kai se quitti pitää sallia. Se hard on aika sopiva, tai vois ehkä olla nopeempikin. Malesiassa psn heitti pihalle vaikka striimikin jatku ilosesti, niin menetin jonkun reilu 10sek muistaakseni kun tekoäly ajo 2-3 kierrosta.

Juurikin tuo netin katkeaminen/bugi syynä, että viitsii pitää AI:n vaikeustasoa noin korkealla. Muutenhan tuo olisi kannattavaa laittaa helpoimmalle, mutta tuhoaa 1-3 kierroksen ajolla aika helposti kuskin kisan, jos sattuu putoamaan linjoilta.

Se on mulle ihan sama mikä on ohjeistus. En ole ikinä ennen rage quitannut ja ansaitsen ne rankkupisteet tahallisesta SCstä. En halua olla kannustava esimerkki rage quittaamiselle. Rankkua vaan mulle. :)

Sori Max, mutta minä en sinulle mitään tuomitse, koska et tehnyt mitään väärää. :D Voit toki jättää Monacon aika-ajon ajamatta protestin takia, jos niin haluat. :D :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Varautukaas kaikki! Mie starttaan ruudusta 22. ;)

Voi olla että teen saman liikkeen enkä lähde jarruttelemaan muita aika-ajoon. Inhoan Monacoa ja vähän hirvittää jos sattuu jonku eteen jäämään. Oon aika iso tulppa kaikille, niin ehkä jättäydyn vikaksi ja kerään sijoja sitä mukaa kun muut kolaa toisiaan. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Pari ilmoitusluontoista asiaa Monacon kisasta ja yleisesti.

1) Olkaahan torstaina varovaisia sekä varikolle mennessä, että varikon ulostulon ohi ajaessa. Pitlanelle mentäessä ei moneksi sekunniksi kerkeä tulla ruutuun sitä nopeusrajoitusta, joten todella helppoa ajaa ylinopeutta. Pääsuoraa ajaessa taas muistakaa varikon ulostulo, koska sieltä voi hyökätä auto radalle. Älkää siis mielellään ajako maalilinjaa ennen aivan sisäreunaa tai jos ajatte, tarkistakaa, että varikolta ei kukaan ole tulossa samaan aikaan ulos.

2) Codemastersin foorumilla huomasin jutun liittyen starttiongelmiin, mikäli joku liittyy sessioon vasta aika-ajon aikana. Tämä aiheuttaa suurimmissa osissa tapauksista lähtövalojen sammumisen eri aikaan myöhemmin liittyneellä. Ehdottaisin siis, että jos joku putoaa kesken aika-ajon kyydistä, niin lämmittelykierroksella mennään exitin kautta ja startataan uusi lobby. Muuten tuosta starttivalojen sammumisesta ei ole suurta haittaa, mutta jos aiemmin startannut osuu toiseen autoon, tulee DSQ automaattisesti.

3) Näyttää vahvasti siltä, että saadaan vielä uusi patch ja korjaus ainakin rengasbugiin. Steamin F1 2016-sivuille Codemasters on tehnyt ahkerasti muutoksia eilisen ja tämän päivän aikana ja numerolistojen seassa puhutaan renkaista ja kulumasta. Tuon pohjalta on kuitenkin hankala sanoa, kuinka kauan patchin saapumiseen menee.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Pari ilmoitusluontoista asiaa Monacon kisasta ja yleisesti.

1) Olkaahan torstaina varovaisia sekä varikolle mennessä, että varikon ulostulon ohi ajaessa. Pitlanelle mentäessä ei moneksi sekunniksi kerkeä tulla ruutuun sitä nopeusrajoitusta, joten todella helppoa ajaa ylinopeutta. Pääsuoraa ajaessa taas muistakaa varikon ulostulo, koska sieltä voi hyökätä auto radalle. Älkää siis mielellään ajako maalilinjaa ennen aivan sisäreunaa tai jos ajatte, tarkistakaa, että varikolta ei kukaan ole tulossa samaan aikaan ulos.

2) Codemastersin foorumilla huomasin jutun liittyen starttiongelmiin, mikäli joku liittyy sessioon vasta aika-ajon aikana. Tämä aiheuttaa suurimmissa osissa tapauksista lähtövalojen sammumisen eri aikaan myöhemmin liittyneellä. Ehdottaisin siis, että jos joku putoaa kesken aika-ajon kyydistä, niin lämmittelykierroksella mennään exitin kautta ja startataan uusi lobby. Muuten tuosta starttivalojen sammumisesta ei ole suurta haittaa, mutta jos aiemmin startannut osuu toiseen autoon, tulee DSQ automaattisesti.

3) Näyttää vahvasti siltä, että saadaan vielä uusi patch ja korjaus ainakin rengasbugiin. Steamin F1 2016-sivuille Codemasters on tehnyt ahkerasti muutoksia eilisen ja tämän päivän aikana ja numerolistojen seassa puhutaan renkaista ja kulumasta. Tuon pohjalta on kuitenkin hankala sanoa, kuinka kauan patchin saapumiseen menee.

Ja varmaan ei voi korostaa tarpeeksi tien antamista aika-ajossa ja kisassa. Koska itse tuun olemaan lähinnä se tien antaja, niin toivon myös ohittajille malttia kierroksella ohituksiin. Suorilla ja turvallisissa paikoissa annetaan tietä, ja jos on kaksintaistelu menossa niin pyrin päästämään molemmat kerralla ohi. Viime vuodelta kokemuksena, että täällä menettää tosi paljon aikaa kun tietä annetaan, joten se vaikuttaa meidänkin kisoihin.

Kaikki siinä aikaa menettää, mutta tympeempää sitä on kisaa siihen päättää että kolaroidaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Ja varmaan ei voi korostaa tarpeeksi tien antamista aika-ajossa ja kisassa. Koska itse tuun olemaan lähinnä se tien antaja, niin toivon myös ohittajille malttia kierroksella ohituksiin. Suorilla ja turvallisissa paikoissa annetaan tietä, ja jos on kaksintaistelu menossa niin pyrin päästämään molemmat kerralla ohi. Viime vuodelta kokemuksena, että täällä menettää tosi paljon aikaa kun tietä annetaan, joten se vaikuttaa meidänkin kisoihin.

Kaikki siinä aikaa menettää, mutta tympeempää sitä on kisaa siihen päättää että kolaroidaan.

Joo, ehdottomasti myös tämä huomio kaikilla mieleen. Suosittelisin muutenkin, että ihmiset käyttäisivät pelatessa tuota koko ratakartan kattavaa minimapia. Helpottaa takana ja edessä menevien seuraamista, kun näkyvät kartalla koko ajan. Ei siis tule myöskään niin helposti yllätyksiä, että takaa tulossa joku kovempaa ohi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Jos omistaa pelin PC-version niin huomista lähtien on mahdollista ladata v1.8 beta-päivitys jonka pitäisi korjata renkaiden kuluminen ekan stopin jälkeen. Epätasaisen kuluman aiheuttanut bugi oli syvällä pelin "ydin-koodissa" niin sen muuttaminen voi aiheuttaa muutoksia myös muissa pelin osa-alueissa jotka käyttää samaa koodinpätkää. Pistin tohon alas koko tekstin joka löytyy myös tuolta codien foorumilta jonne tulee huomenna noin klo 12 ohjeet beta-pätsin lataamista varten.

Hi all, thanks for your patience with us whilst we looked into the issue with tyre wear being incorrect following a pit stop. We know that this has been affecting most, if not all of you, and especially multiplayer leagues so we’ve endeavoured to find a fix for it. The good news is that we’re confident that we have now identified the problem and fixed it. Our QA team have verified the fix, however, because it required a change to a core system used by many aspects of the game, we’re looking for as many people as possible to download the beta patch on Steam to try it and feedback to us before we roll the official patch out on all platforms. Since the development team are now hard at work on the next game, this is the last patch which will be made available for F1 2016, and the patch is solely aimed at addressing this one issue.

I'll update this thread tomorrow (25th January) at 10am UK time with all the relevant instructions on how to access the patch (and how to get back to the main game as well). Once they've been posted, feel free to pass these instructions on to any of your friends who own F1 2016 and want to try this for themselves. One thing to keep in mind is that whilst you have the patch installed, you won't be able to play in multiplayer sessions with others who don't have the beta patch, so please make sure when testing that all of you taking part have this installed. You can easily tell you have the update as you will see v1.8 on the Press Start screen.
Once you’ve installed the patch tomorrow, let us know your thoughts on the tyre issue in the discussion thread here. It would be very useful to know which track(s) you tested and which tyres you used in which order. After receiving your feedback, and you’ve verified to us you're as happy with this fix as we are, we’ll set about setting the patch live to everyone on Steam and submitting it to the relevant first parties for release as soon as possible on PS4 and Xbox One.

Finally, as we start to look forward to this year, thank you to all of you. Make sure you keep an eye out, as we'll be giving you some more news very soon,

http://forums.codemasters.com/discussion/48778/patch-1-08-tyre-wear-test#latest
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Redspeed ilmoitti, ettei pääse huomiseen kisaan niin siellä olisi Fiskemannille paikka tarjolla aina yhtä ihanaan Monacoon. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

[video=youtube_share;ubDAy0xIRBM]https://youtu.be/ubDAy0xIRBM?list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA 5[/video]
No niin sain koosteen viimeinkii väsättyä. Koitin vähän erilaista leikkausta noihin ohitusyrityksiin, kuvastaa ihan hyvin niitä vaikeuksia. Ihan ku joku ois varottanu ennen kisaa, että ei kannata ajaa isolla siivellä :D Tässä yks esimerkki lissää.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

No niin sain koosteen viimeinkii väsättyä. Koitin vähän erilaista leikkausta noihin ohitusyrityksiin, kuvastaa ihan hyvin niitä vaikeuksia. Ihan ku joku ois varottanu ennen kisaa, että ei kannata ajaa isolla siivellä :D Tässä yks esimerkki lissää.



989f0b8425c9dbb2c175584b9d061791.jpg
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

[video=youtube;iaU-J7BsvSY]https://www.youtube.com/watch?v=iaU-J7BsvSY[/video]

Siinä mun 5s rankku.

Korjattu versio.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Tuli just sellanen kisa kun odotinkin, letkassa ajelua ja tylsää :D
Q:3
R:6
Aika-ajoissa pankkikierros jäi parhaaksi, vikalla yrityksellä olis jo 1 sektorissa tullut reilu 2 kymppää parannusta mut seinään.
Kisassa lähtö ihan ok mutta jätin sisäpuolelle storkille tilan ja hyvin storkki kuittasi heti lähdössä.
*Sitten simon ja viltzun törmäilyn jälkeen storkin kanssa osuma josta storkki pääs kärkeen. Siinä hänen takana hidasteltiin sitten kuivalle saakka.
*Ainoa tilanne kisassa oli kun yritin storkin ohi pääsuoralla ja osuttiin. Muuten pelkkää tylsää ajelua monacoa ympäri.
Maalissa 5 mutta rankkujen myötä 6.

Kooste:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=N8nN4mIlkbM[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Joopajoo, ainoa positiivinen asia oli se, että pisteille venyttiin jälleen. Pankkikierros aika-ajoissa oli surkea. Toisella vedolla sitten ykkössektori oli paranemassa reippaasti, kun ajoin seinään ja rengas irtosi. Normivedolla oltaisiin oltu TOP4:ssa, mutta nyt kävi näin. 10. ruutu sieltä sitten lopulta tuli.

Lähdössä vielä Fiskemann pääsi kuittaamaan sisältä ja Suomi-Rampakin tuli ohi ykkössektorin jälkeen, kun edessä kolaroitiin ja jouduin hidastamaan. Sen jälkeen sitten letkassa ajelua Fiskemannin ja Ramman perässä, kunnes ohitimme spinnanneen Viltzun kierroksella kahdeksan. Kierroksella 13 Viltzu tuli pääsuoran jarrutukseen sisälinjaa ja ohitti hienosti. En tajunnut sulkea sisälinjaa tarpeeksi. Hetken päästä sitten Fiske veti itsensä ulos edestä samalla kierroksella ja nousin takaisin sijalle 11. Kierroksella 15 Viltzu spinnasi taas edessä ja nousin pisteille. Kierroksella 18 jrantala pyrki boksiin, mutta Rampa blokkasi ja pääsin jrantalan ohi, joka lopulta meni varikolle. Suomi-Ramman kanssa tulimme seuraavalla kierroksella sisään. Stopin jälkeen olin yhdeksäntenä eli pidin sijani.

Kierroksella 24 sitten Viltzu oli noussut kantaan jälleen ja haki ohitusta pääsuoralla. En tiedä mitä tuossa tapahtui, mutta Viltzu spinnasi taas. :D Omasta koosteesta näkyy, että Viltzu lähtee hakemaan sisältä ohitusta. Itse tajusin tuon siinä vaiheessa, kun itse jarrutin ja nuolet alkoivat osoittamaan, että sisälle on tulossa joku. Ajoin sitten hieman loivempaa linjaa kuin normaalisti tuon mutkan läpi, mutta en sitten tiedä, että olisiko pitänyt jättää vielä enemmän tilaa Viltzulle. Tuossa kohtaa kun olen aloittamassa jarruttamista (n. 0,5 sec ennen), Viltzu on ainakin vielä vasemmasta peilistä katsottuna meikäläisen takana, mutta sitten lähtee hakemaan tuolta sisältä ohi ja spinnaa siitä sitten ilmeisesti meikäläisen takapyöriin? Summa summarum, en ainakaan itse saa tuota omaksi mokaksi, mutta Viltzu varmaan laittaa tuon tilanteen omaan koosteeseensa, niin näkee teikäläisenkin kuvakulmasta, mitä tuossa tapahtui. Nojoo, tuon episodin jälkeen ajoin Suomi-Ramman karkumatkan kiinni vajaassa kymmenessä kierroksessa, mutta sitten ajoin itse shikaanissa liian läheltä kaidetta ja pyörähdin. Jrantala ja Viltzu tulivat ohi, mutta sitten Suomi-Rampa veti itsensä ulos seuraavalla kierroksella ja Viltzu spinnasi taas shikaanin jälkeen. :D Nousin siis sijalle yhdeksän. Sitten tuli SC ja jrantala sai saman rangaistuksen kuin minä kossun ohittamisesta SC:ta ohittaessa ja meni sitten kärsimään sen varikolle, vaikka se olisi tosiaan hyvitetty pois maalissa, jos tuo 5sec sakko olisi tullut lopputuloksiin. Lopultahan se ei sitten tullut edes. Nojoo, kahdeksas sija sitten maalissa, kun jrantala oli poistunut siitä edestä SC:n aikana varikolle kärsimään "rangaistusta". Ei se tietysti olisi vääryys nostaa jrantalaa kahdeksannelle sijalle, koska sen hän olisi luultavasti saanut, jos ei olisi mennyt varikolle, koska minulle olisi jäänyt vain kierros aikaa hakea ohitusta SC:n poistumisen jälkeen.

Kiitoksia kisasta joka tapauksessa. Jäi kyllä hampaankoloon ikävästä tuon aika-ajokämmin vuoksi, mutta ei voi mitään. Eteenpäin.

[video=youtube;EdRvgf5I_eo]https://www.youtube.com/watch?v=EdRvgf5I_eo[/video]

EDIT: No nyt katsoin Viltzun kuvakulmasta tuon tilanteen, niin aika 50-50 omasta mielestä. Enpä tiedä olisiko törmäykseltä voinut välttyä, kun sen verran renkaat lukossa näköjään Viltzu tuohon jarrutukseen tulee. Itse olisin ehkä voinut ajaa vielä loivemmin ja jättää enemmän tilaa sisälle, mutta vaikea sanoa, että olisiko joka tapauksessa tullut osuma.

Edit2: No eipä nostetakaan jrantalaa mihinkään, kun meni rengaskuluman vuoksi varikolle eikä rangaistuksen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

...kunnes ohitimme spinnanneen Viltzun kierroksella kahdeksan... ...kierroksella 15 Viltzu spinnasi taas edessä... ...Viltzu spinnasi taas... Viltzu spinnasi taas shikaanin jälkeen...


Tässäpä se oma kisa nätisti tiivistettynä. :D Ei jumalauta.

Nojoo, olipahan painajainen. Aika-ajossa 2.sija reilun kymmenyksen Simoa hitaampana. Nouvellen shikaanissa oikaisin näemmä hieman, joten vie vähän hohtoa muuten hyvältä kierrokselta. Harmi kun ykkössektori oli niin huono, koska myöhemmällä yrittämällä se parani melkein kahdella kymmenyksellä.

Kisaan ihan ok startti ja Simo oli yllättävänkin hidas ensimmäiset mutkat. Tunnelin jälkeen sitten hitusen liian myöhäinen jarrutus (vaikka kuinka koitin lämmittelykierroksella kokeilla, missä kohti voi vielä jarruttaa), renkaat lukkoon ja soronoo (tapahtuma koosteessa ajassa 2:46). Simolle edelleen helvetin isot pahoittelut tuosta. Teki melkein mieli jättää koko kisan kesken samalla, kun tiesin miten paskamaisesti hänelle tein, kun tällä radalla tuo ohittaminen ei mitään herkkua ole. :D Ilmoitelkaa vaan rangaistuspisteiden määrä, niin lisäilen tuonne avausviestiin. Saatan itseäni ruoskiakseni jättää ensi viikolla aika-ajon ajamatta henkilökohtaisena rangaistuksena, kun hävettää oma touhu niin paljon. :D

Toisella kierroksellakin jäi myöhäiseksi jarrutus, mutta silloin ei onneksi tullut muita uhreja kuin allekirjoittanut. Senaattori ohitti muutama kierros myöhemmin hyvin ensiksi minut pääsuoralla ja kierrosta myöhemmin jrantalan Loewsin neulansilmässä. Samalla minä putosin Zetorin taakse jrantalan kanssa tapahtuneen osuman takia, mutta onnistuin kuittamaan hetkeä myöhemmin. Jrantalasta yritin ohi kierroksella 8, mutta siinähän kävi sitten kuten Salmingin tekstistä selviää. Putoaminen sijalle 13, mutta Singularity pyörähtää edestä ja Salmingin ohitan pääsuoralla.

Kierroksella 13 pomppasi Fiskemannin keskeytyksen takia hetkeksi sydän kurkkuun ja olin siitä niin shokeeraantunut vielä kahta kierrosta myöhemmin :)p), että pyörähdin Nouvellen shikaanissa. Sijalta 10 sijalle 13 ja taas uutta nousua tekemään. Kiraih tuli edeltä hitusen liiankin aikaisin hakemaan kuivan kelin pyöriä ja iceman92kimin ohitin tunnelissa ennen omaa stoppia. Pahasti jäi hampaankoloon tuo stopin ajoitus, kun olin jo tulossa kierrosta aiemmin, mutta pari sekuntia ennen pitlanea päätin, että ei vielä. Stopin jälkeen olin siis sijalla 10 ja aivan edessä jrantala ja Salmingi. Jrantala sitten puolittain pyörähti Salmingin kanssa nahistellessa ja nousin yhdeksänneksi, mutta sitten päätin toistaa jrantalan tempun. :D Ihan omaan piikkiin siis tuo pääsuoran tapahtuma, yritin vaan turhan yltiöpäisesti syöksyä ohi, kun kerrankin oli edes hitusen lähellä. Jrantala meni ohi, mutta sain paria kierrosta myöhemmin takaisin kiinni. Arvaattekos miten sitten kävi? DING DING, pyörähdin. :D Salmingin ohi pääsin myöhemmin kun hän PYÖRÄHTI :)p :p), mutta toistin jälleen oman bravuurini paria kierrosta myöhemmin. SC:n tullessa kävin nappaamassa vielä aika-ajossa käytetyt ultrasoftit, kun en sijoja siihen menettänyt. Jrantalan ohi pääsin, kun hävi (turhaan) suorittamassa rangaistuksen ja lopulta yhdeksäntenä maaliin. Viimeisellä kierroksella henkilökohtainen itseluottamuksen palautus kisan nopeimmalla kierroksella.

Mutta joo, aivan 100-varmasti KFIN-urani järkyttävin kisa. Tuo Nouvellen shikaanin lopussa ollut Pirellin kyltti tuhosi minut täysin, kun taisin kolmesti pyörähtää siihen. Siihen päälle kauhea malttamattomuus ohituksien kanssa, niin ihme, että edes pisteillä olin. Ei auta kun yrittää ensi viikolla uudestaan.

Kooste (jonka tekeminen edellä luetelluista syistä oli kuin suolan hivelemistä haavoihin) löytyy alta.

[video=youtube;upl7cvrypTQ]https://www.youtube.com/watch?v=upl7cvrypTQ[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Oma tavoite oli olla hajottamatta autoa ja päästä maaliin. Se onnistui ihan hyvin, mitä nyt pieniä kolhuja oli mutta ei mitään isompaa. Viimeisellä kierroksella Simo painosti ajovirheeseen ja tuli sit vielä ohi. Tosin sijoitukseen ei vaikuttanut, koska olin kerännyt oikaisuista 6s penaltia.

Kooste:
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Missä tallikaverin kehut podiumista? :(

Kirjoitetaan vaihteeksi jo raporttia ennen koostetta, kun olen niin tyytyväinen. Aika-ajossa seinään ekan kierroksen jälkeen ja kahdeksas ruutu. Startissa kuittasin Thuton ja olin kai kuudentena, kunnes viltzu ajoi viimeisen mutkan hiljaa ja pääsin ohi. Jrantala oli tulppana koko letkalle ja tiesin, että sateella on helpompi ohittaa, joten tein riskiliikkeen joka kannatti ja näyttää jälkikäteen hyvältä :D Ajoin tuon jälkeen ihan täysillä ja riskillä, voin laittaa koosteeseen jotain läheltä piti - tilanteita noista kierroksista. Ajoin kärkikolmikon kiinni, kuten teki myös Zetor, Thuto ja Simo myöhemmin. Spinnasin Junddun kanssa osuessa letkan perään ja hain supersoftit.

Nousin toiseksi ja kyttäsin Thuton virhettä. En viitsinyt rangaistuksen kanssa riskeerata, joten varmistelin hyvää sijoitusta neljän joukossa. Kossun haamusta aiheutunut rangaistus ärsytti ja turva-auto vei viimeisen hyökkäyksen mahdollisuuden. Joka tapauksessa yksi positiivisella tavalla näyttävimmistä suorituksista tänään ja uran toinen podium ja kolmossija. Monacossa ei tuurilla päästä podiumille ;)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

https://youtu.be/Rj3KrvmXU-k

Koostetta pukkaa. Aika tylsä katsoa mutta aina yhtä jännittävä ajaa tätä monacoa. enimmäkseen jonku perässä ajelua. Eka kierroksella pelin keksimä 5s penalti jonka yritin välttää kun tiesin, että paha tällä radalla varikko stopilla odotella turhaa se viis sekunttia. Ei tullu oikea auto takas ohi ja rankku sieltä pätkähti. eka stintillä olis vauhtia ollu enemmänkin mutta eihän sitä ohi pääse. toka stintti pelkkää kurvailua junddun perässä
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

Striimi: Unohtu taas päälle, niin Youtube luulee että on vieläkii käynnissä. Tullee vissiin joskus 8 tunnin päästä.
Kooste:
[video=youtube;kYBtmqBv2nQ]https://www.youtube.com/watch?v=kYBtmqBv2nQ&list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA5&index=13[/video]

Olihan mahtava kisa. Sattuhan se sade siihen kissaankin ;), ja oli kyllä viihdyttävää kisan ensimmäinen puolikas.

Aika-ajot ei menny ihan putkeen, hyviä sektoriaikoja tuli mutta kokonaista kierrosta ei ihan saanu osumaan, kuitenkii OK kuues sija.

Startti meni ihan pieleen, vähän ylikovaa ekaan mutkaan ja seinään. Etusiipi hajalle, data näytti peräti oranssia, niin luulin että peli on pelattu. En tiiä sitten johtuko tosta etusiivestä, mutta ekat kierrokset oli kyllä loistava ajettava. Tyhjää rataa kun tuli, niin pohjia napsu heti, ja eellä olevat tuntu matelevan.

Aika aggressiivisia ohitusyrityksiä tein tuosta johtuen. Muutama osuma tuli, toisella kierroksella missasin tunnelin jarrutuksen ja osuin Senaattorin kylkeen, josta Senaattorille aiheeton rankku. Toinen oli Loewsissä, Zetorin kanssa, taisin olla onneks ainut joka tosta kärsi. Myöhemmin vielä Simosta puolvahingossa ohitusyritys, valu vähän pitkäks ja kylkeen, niin päästin Simon takasin ohi.

Oli myös aika tiukka paikka Simon kanssa 13:lla kierroksella, mutta hyvin selvittiin. Meni sekkii ohitus lopulta hukkaan, kun pari kierrosta myöhemmin vedin shikaanin pitkäks, niin päästin Simon takasin eelle.

Slikseille siirtyminen osu ihan mukavasti, seittemänneltä sijalta kärkeen :cool:. Tuntu interit tossa vaiheessa tosi huonoilta, ja aattelin että ainut mahollisuus nousta ylöspäin on pysähtyä oikeeseen aikaan, ja nimenomaan aiemmin. Riskillä mentiin, ja osu kyllä just kohilleen. Tyhjällä radalla ois saattanu olla seuraava kierros parempi, mutta kun Storkki varmisteli keulassa, kerkesin koko porukan ohi.

Kuivalla ei vauhtia oikein ollu, osittain johtuen rikkinäisestä siivestä, niin koitin vaan säästää mahollisimman paljon renkaita, kun tuntu että kierrosajat putoo aika paljon. Kovasti sai keskittyä, mutta ei lopulta Senaattorilla tainnu olla yhtään mahollisuutta koittaa ohitusta, vaikka alle sekunnin päässä tais olla suunnilleen koko ajan.

Kolmas voitto napsahti, ja ensimmäistä kertaa tulin maaliviivan yli myös ensimmäisenä :D. Kyllä maistuu kahen vaikeen kisan jälkeen.

Tuo Nouvellen shikaanin lopussa ollut Pirellin kyltti tuhosi minut täysin, kun taisin kolmesti pyörähtää siihen.

 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]

^ :D

Oma kisa ei paljoa tarjonnut odotetusti. Espanjan lämpö on vain muisto enää.

Aika-ajo
Jätin ajamatta, koska tiesin etten pääse viimeistä sijaa korkeammalle kuin tuurilla.

Kisa
Sateella pysyin hyvin letkan perässä, mutten oikein päässyt kuitenkaan ketää haastamaan. Icemankimin perässä ajelin ekan puolikkaan kisasta n. 2s päässä. Viltzu sieltä sitten pyöri jossain vaiheessa taakse ja päätin riskeerata ja käydä slicksit alle. Ajoitus oli ehkä vähä huono. Ei siinä nyt hirveesti aikaa menettänyt, mutta ei ne nopeemmatkaan olleet. Muiden pysähtyessä slickseille tuli Icemankimi kuitenkin suoraa miun eteen niin en ajallisesti juuri menettänyt stopin takia.

Kuivalla sitten vauhti oli aika huonoa. Harjoituksen puute näkyi, alla oli vaa 3 kierrosta TT:ssä. Jostain syystä eivät pitillä korjanneet mun etusiipeä niin ajelin samalla rikkinäisellä koko kisan. Tai rikoin mie sen sit lopullisesti vielä 8 kierrosta ennen maalia ja kävin sit US hakemassa loppuun. Sainkin hyvää vauhtia alle ja jopa nopeinta kierrosta oli tulossa, mutta SC sitten pamahti radalle. Olin kierroksen perässä, joten ei toivoa että saisin hyötyä SC:stä. Jäin sit vikalle kiekalle zeizein taakse ja en kehannu lähtee ohitteleen vaikka nopeempi olinkin, kun siellä oli taistelut menossa. Kurvailin viimeisenä maaliin, ilman sen suurempia tapahtumia.

Koostetta en tee.
 
Ylös Bottom