Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 4]
Ensimmäiseksi kiitokset vaan kaikille mukaan tulleille ja ylipäätänsä siitä, että saatiin kaikki vakikuskien paikat täytettyä (vaikka eilen useampi poissaolo olikin).
Sitten kisaan. Ennen aika-ajoa arvelin, että jollain saattaa kumit loppua kesken kun nappaavat sen softest-valinnan aika-ajoa silmällä pitäen eivätkä muista, että Kiinassa renkaat kuluu aivan perkeleesti. Kiraihillehan se onnekas rooli sitten napsahti. Itse menin harder-valinnalla. Aika-ajossa kaksi suhteellisen tasavahvaa yritystä (reilu 0,1sek nopeampi oli jälkimmäinen) ja eturivistä matkaan. Simo peitteli hyvin startissa, mutta onneksi sain edes oman lähtöpaikkani pidettyä. Olin ennen kisaa miettinyt, että voisi yrittää undercutia ensimmäisellä stintillä, kun itselle supersoftit tuntuivat todella huonoilta jo 50% kulumalla. Siitä sitten toisen kierroksen lopussa varikolle, että takaa ei ainakaan kukaan pääse ohi. Jrantala tuli sitten oman stoppinsa jälkeen ohi pehmeämmillä kumeilla ja kerran sitten osuinkin hänen peräänsä takasuoran päässä. Jarrutusmatkat ainakin minulla oli ihan erilaiset (ao. koosteessa kohdat 2:44 ja 4:01) ja ei riittänyt, vaikka jarrutin vähän normaalia aiemmin. Onneksi ei kuitenkaan jrantalalle käynyt mitään, koska minun vastuullahan se osuminen oli.
VSC tuli tosi hankalaan aikaan, kun renkaissa oli jo melkein 50% kulumaa, mutta stopin tekemällä ajattelin, että täytyisi tehdä myös yksi ylimääräinen stoppi. Jätin sitten pysähtymättä ja tulin pari kierrosta myöhemmin toiselle stopille, jolla taas mediumit alle. Niillä 21 kierrokselle asti ja softeilla maaliin. Suomi-Rampan kanssa koomailin ykkösmutkassa kerran (4:54), mutta onneksi kerkesin vielä uudestaan saavuttamaan ja pääsemään takasuoralla oli. Maaliin toisena, mikä oli ihan selvä maksimitulos tältä kamalalta radalta.
Ihan hyvin taisi tuo pehmeimmälle pakottaminen toimia muuten? Erityiskiitos eilisen startista, koska nyt ainakin oli kaikilla riittävästi aikaa säätää strategia oikeanlaiseksi!
Ainiin ja söpöä tuo Red Bull-kuljettajien lämminhenkinen viestittely, kun samalla kulisseissa kuohuu. Kisan jälkeen ensimmäisenä talli"kaverukset" kolaroivat (6:00) ja nyt varikolla ovatkin käynnistyneet huhut, josko jompi kumpi kuljettajista pudotetaan takaisin junioritallin puolelle p)
Koostetta kisasta:
[video=youtube;E8tOAWHZFfQ]https://www.youtube.com/watch?v=E8tOAWHZFfQ[/video]
Ensimmäiseksi kiitokset vaan kaikille mukaan tulleille ja ylipäätänsä siitä, että saatiin kaikki vakikuskien paikat täytettyä (vaikka eilen useampi poissaolo olikin).
Sitten kisaan. Ennen aika-ajoa arvelin, että jollain saattaa kumit loppua kesken kun nappaavat sen softest-valinnan aika-ajoa silmällä pitäen eivätkä muista, että Kiinassa renkaat kuluu aivan perkeleesti. Kiraihillehan se onnekas rooli sitten napsahti. Itse menin harder-valinnalla. Aika-ajossa kaksi suhteellisen tasavahvaa yritystä (reilu 0,1sek nopeampi oli jälkimmäinen) ja eturivistä matkaan. Simo peitteli hyvin startissa, mutta onneksi sain edes oman lähtöpaikkani pidettyä. Olin ennen kisaa miettinyt, että voisi yrittää undercutia ensimmäisellä stintillä, kun itselle supersoftit tuntuivat todella huonoilta jo 50% kulumalla. Siitä sitten toisen kierroksen lopussa varikolle, että takaa ei ainakaan kukaan pääse ohi. Jrantala tuli sitten oman stoppinsa jälkeen ohi pehmeämmillä kumeilla ja kerran sitten osuinkin hänen peräänsä takasuoran päässä. Jarrutusmatkat ainakin minulla oli ihan erilaiset (ao. koosteessa kohdat 2:44 ja 4:01) ja ei riittänyt, vaikka jarrutin vähän normaalia aiemmin. Onneksi ei kuitenkaan jrantalalle käynyt mitään, koska minun vastuullahan se osuminen oli.
VSC tuli tosi hankalaan aikaan, kun renkaissa oli jo melkein 50% kulumaa, mutta stopin tekemällä ajattelin, että täytyisi tehdä myös yksi ylimääräinen stoppi. Jätin sitten pysähtymättä ja tulin pari kierrosta myöhemmin toiselle stopille, jolla taas mediumit alle. Niillä 21 kierrokselle asti ja softeilla maaliin. Suomi-Rampan kanssa koomailin ykkösmutkassa kerran (4:54), mutta onneksi kerkesin vielä uudestaan saavuttamaan ja pääsemään takasuoralla oli. Maaliin toisena, mikä oli ihan selvä maksimitulos tältä kamalalta radalta.
Ihan hyvin taisi tuo pehmeimmälle pakottaminen toimia muuten? Erityiskiitos eilisen startista, koska nyt ainakin oli kaikilla riittävästi aikaa säätää strategia oikeanlaiseksi!
Ainiin ja söpöä tuo Red Bull-kuljettajien lämminhenkinen viestittely, kun samalla kulisseissa kuohuu. Kisan jälkeen ensimmäisenä talli"kaverukset" kolaroivat (6:00) ja nyt varikolla ovatkin käynnistyneet huhut, josko jompi kumpi kuljettajista pudotetaan takaisin junioritallin puolelle p)
Koostetta kisasta:
[video=youtube;E8tOAWHZFfQ]https://www.youtube.com/watch?v=E8tOAWHZFfQ[/video]