Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

- 7-7-7 kaudet
- Säädöt ihan millä ite tykkää ajaa
- Äänestetyt radat
- Ei käännettyä lähtöjärjestystä

Ja abseille aivan se ja sama kielletäänkö vai ei

Luotto tallikaveri jäi eläkkeelle niin voiaan velipojan kans ajaa mclarenilla. ollaan ainaki tasanen talli. Kympän sisälle ajellaan treeneissäki aina.

7-7-7 kaudet
Vapaat säädöt
Äänestetyt radat
Ei käännettyä lähtöjärjestystä

Ja voin ajaa zeizein kans samassa tallissa. Homma pelaa!

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Tällä verukkeella siis voidaan kumota ABS-kielto, mutta Default setupia ei? Ainakin itse sain nyt sen kuvan, ettei ABS-kiellosta edes äänestetä.

Miks ei äänestettäisi? Olen ainakin sitä mieltä että absit pois ja jos se nyt jostain syystä tuottaa jollekkin pädikuskille ylitsepääsemättömiä vaikeuksia niin voi ehkä sallia ettei sen takia tarvi pois jäädä. Ainakin absit pois niiltä jotka polkimilla ajelee, en edes ymmärrä miks joku ajelee avuilla jos on ratit ja polkimet, siinähän menee puolet hauskuudesta hukkaan.

Niin ja tosiaan oma tallitoive on yllättäen Ferrari johtuen samasta syystä kun aiemminkin. Ja jos ja kun Simo saa kenkää nii voisin istua jäämiehen autoon.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Tällä verukkeella siis voidaan kumota ABS-kielto, mutta Default setupia ei? Ainakin itse sain nyt sen kuvan, ettei ABS-kiellosta edes äänestetä.

Auton säätöjen ja ajoapujen ero ei ole ihan 1:1. Hyppy säädetystä setupista defaultille on todella pieni verrattuna siitä, että hyppää ABS:ilta pois.

Ja en minä tuota nyt millään diktaattorin määräyksellä kumonnut. Mainitsin vain tuossa yhteydessä, että siitä koituu myös haittaa. Jos sille kuitenkin löytyy iso kannatus, niin voidaan toki kokeilla. Aivan samalla tavalla kuin default-setupin kanssa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

7-7-7 kaudet
Vapaat säädöt
Äänestetyt radat
Ei käännettyä lähtöjärjestystä

Ja voin ajaa zeizein kans samassa tallissa. Homma pelaa!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

1. 5 kisan kausi
2. Vapaat säädöt
3. Äänestys+oikeat ajankohdat
4. Ei käännettyä järjestystä

Viiden kisan kaudet ovat toimineet minusta ihan hyvin. Radat ilman muuta jonkinnäköisellä äänestyksellä, mutta olisi mukava ajaa tietyt radat silloin, kun ne ovat oikeassa elämässä vuorossa. Randomista en pidä siksi, että olisi hauska nyt edes jotenkin reenata aina viikon verran tulevaa rataa, vaikka sitten olisikin defaultsetup. Käännetylle lähtöjärjestykselle EI. Mitä tulee sitten säätöihin, mieluummin vapaat säädöt kuin defaultit, joita olen toki valmis kokeilemaan, kun se vaihtoehto näyttää jyräävän voittoon.

Itse kaipaisin myös 100% kisoja. Kenties se yksi per kausi ja rata vaikkapa arvottaisiin niistä, jotka ovat kullakin kaudella vuorossa. Olen ollut tyytyväinen nykyiseen konseptiin ja se on toiminut hyvin, mutta tekisin itse muutoksia lähinnä siis noihin kisa-asetuksiin eli kisan pituuteen, ajankohtaan tai sitten damageen. Olisi hauska kokeilla sitä simulationia ainakin jossain kisassa, koska ei kai niitä lagiosumia ole ihan hirveästi ollut näiden menneiden kausien aikana? Tietty meneehän sillä reducedillakin siipi hajalle, mutta anyway. Lisäksi voisi ehkä kisan ajankohdan laittaa randomiksi, jottei olisi aina välttämättä official aika? Se toisi ainakin vaihtelua.

Mitä tulee sitten ajoapuihin, ABS on itsellä päällä ja varmaan kierrosajat hidastuisivat, jos otan sen pois, mutta olen valmis joustamaan siinäkin, jos enemmistö päättää toisin. Siinä olisi sitten ainakin motivaatiota reenata jarrutuksia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Miks ei äänestettäisi? Olen ainakin sitä mieltä että absit pois ja jos se nyt jostain syystä tuottaa jollekkin pädikuskille ylitsepääsemättömiä vaikeuksia niin voi ehkä sallia ettei sen takia tarvi pois jäädä. Ainakin absit pois niiltä jotka polkimilla ajelee, en edes ymmärrä miks joku ajelee avuilla jos on ratit ja polkimet, siinähän menee puolet hauskuudesta hukkaan.

Ihan siksi joutunu ajamaan ku ei ole polkimet missään pultattuna kiinni, että saa pojalle siirrettyä ne nopeasti kohilleen. Jarru on kytkinpolkimessa, että pysyis paikoillaan ku jarrupolkimessa on se vastus mutta totta puhut, että ilman apuja mukavampaa. Muutama rata menee jo hyvin ilman apujaki mutta joku monaco on kyllä yhtä tuskaa itelle tällä treenauksella. Ei vaan osaa sitä kaasua käyttää sopivasti
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Itse kaipaisin myös 100% kisoja. Kenties se yksi per kausi ja rata vaikkapa arvottaisiin niistä, jotka ovat kullakin kaudella vuorossa. Olen ollut tyytyväinen nykyiseen konseptiin ja se on toiminut hyvin, mutta tekisin itse muutoksia lähinnä siis noihin kisa-asetuksiin eli kisan pituuteen, ajankohtaan tai sitten damageen. Olisi hauska kokeilla sitä simulationia ainakin jossain kisassa, koska ei kai niitä lagiosumia ole ihan hirveästi ollut näiden menneiden kausien aikana? Tietty meneehän sillä reducedillakin siipi hajalle, mutta anyway. Lisäksi voisi ehkä kisan ajankohdan laittaa randomiksi, jottei olisi aina välttämättä official aika? Se toisi ainakin vaihtelua.

Mitä tulee sitten ajoapuihin, ABS on itsellä päällä ja varmaan kierrosajat hidastuisivat, jos otan sen pois, mutta olen valmis joustamaan siinäkin, jos enemmistö päättää toisin. Siinä olisi sitten ainakin motivaatiota reenata jarrutuksia.

Tässä tulikin yksi juttu, mikä itseltä unohtui aiemmin. Eli tosiaan tuota kisan ajankohtaa voisi muokkailla. En tiedä onko patcheilla muokkaantunut, mutta jossain vaiheessa oli lievää screen tearingia varsinkin aamu- ja ilta-asetuksilla. Tuota pitäisi varmaan kokeilla, koska pidemmässä kisassa rupeaisi luultavasti ärsyttämään.

100 prosentin kisat sitten toisena, josta unohdin itse kommentoida. Itseänikin kiinnostaisi yksi sellainen kovasti edes kokeilla, mutta onhan se julmetun pitkä setti. :D Oma ajatus olisi, että se yhdistettäisiin oikeaan F1-kalenteriin. Eli 1.kaudella ajettaisiin Australia 100% pituudella (tosin viiden kisan kausilla se olisi osakilpailua edeltävänä torstaina). Voidaan toki myös ajoittaa se näiden 50% kausien ulkopuolellekin, jos porukka haluaa niin mielummin.

Lisäilin myös ABS:stä äänestyksen ihan sen takia, että tuleepahan siitäkin selkeä näkemys. Tässä siihen linkki, lisäilin myös tuonne muiden sekaan ketjun alkupuolelle.

ABS:
http://www.strawpoll.me/12357569
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Arkipäivänä jos on 100% kisa niin saattaa olla melko hankala henk. kohtaisesti löytää aikaa mutta nuin muuten ei ole mitään pitkiä kisoja vastaan. Olis se mukava ainaki yx pitkä kisaki päässä ajamaan jossain kausien aikana tai jälkeen
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Voihan 100% kisoja järjestää erikseenkin. Tuskin kovin monella on arkisin niihin aikaa, mutta voihan aina satunnaisesti järjestää yksittäisiä 100% kisoja vaikka sunnuntaina. Itse voin ainakin joku vkl järjestää vaikka sellaisen, että rata arvotaan lauantaina, jonka jälkeen tunnin yhteinen treeni ja full quali. Sunnuntaina sitten 100% kisa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Tässä tulikin yksi juttu, mikä itseltä unohtui aiemmin. Eli tosiaan tuota kisan ajankohtaa voisi muokkailla. En tiedä onko patcheilla muokkaantunut, mutta jossain vaiheessa oli lievää screen tearingia varsinkin aamu- ja ilta-asetuksilla. Tuota pitäisi varmaan kokeilla, koska pidemmässä kisassa rupeaisi luultavasti ärsyttämään.

Täältä tulee nyt iso soraääni ajankohdan muutokselle. Joissain kisoissa jotkut kellonajat tuottaa mulle henk koht syistä isoja ongelmia nähdä mutkia/edelläajavia. Terveydelliset syyt siis joita en nyt tänne viitsisi tarkemmin selittää. Eli mulla ainakin menee ajonautinto aika pieleen jos ajetaan väärään kellon aikaan. Toki tää on sit vaan mun ongelma, ja jos muut haluaa tän muutoksen niin ei siinä. Mut varautukaa sitten siihen että meikäläinen on jonkun kontissa ja ärräpäät lentelee. Tekee jo tiukkaa iha normi kirkkaalla kelillä ajaa pitkiä kisoja, mutta toiset kellonajat on sietämättömiä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Täältä tulee nyt iso soraääni ajankohdan muutokselle. Joissain kisoissa jotkut kellonajat tuottaa mulle henk koht syistä isoja ongelmia nähdä mutkia/edelläajavia. Terveydelliset syyt siis joita en nyt tänne viitsisi tarkemmin selittää. Eli mulla ainakin menee ajonautinto aika pieleen jos ajetaan väärään kellon aikaan. Toki tää on sit vaan mun ongelma, ja jos muut haluaa tän muutoksen niin ei siinä. Mut varautukaa sitten siihen että meikäläinen on jonkun kontissa ja ärräpäät lentelee. Tekee jo tiukkaa iha normi kirkkaalla kelillä ajaa pitkiä kisoja, mutta toiset kellonajat on sietämättömiä.
Itelläkin tuo pelin sisäinen solar flare rupiaa ärsyttämään niin paljon silmiä, että alkaa silmät verestämään ja polarisoidut lasit ei auta videopelissä. :(
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Arkipäivänä jos on 100% kisa niin saattaa olla melko hankala henk. kohtaisesti löytää aikaa mutta nuin muuten ei ole mitään pitkiä kisoja vastaan. Olis se mukava ainaki yx pitkä kisaki päässä ajamaan jossain kausien aikana tai jälkeen

Voihan 100% kisoja järjestää erikseenkin. Tuskin kovin monella on arkisin niihin aikaa, mutta voihan aina satunnaisesti järjestää yksittäisiä 100% kisoja vaikka sunnuntaina. Itse voin ainakin joku vkl järjestää vaikka sellaisen, että rata arvotaan lauantaina, jonka jälkeen tunnin yhteinen treeni ja full quali. Sunnuntaina sitten 100% kisa.

Jees, katsellaan jo näiden kommenttien pohjalta 100% kisaa irtonaisena jollekin viikonlopulle. Esimerkiksi juuri oikealle GP-viikonlopulle?

Täältä tulee nyt iso soraääni ajankohdan muutokselle. Joissain kisoissa jotkut kellonajat tuottaa mulle henk koht syistä isoja ongelmia nähdä mutkia/edelläajavia. Terveydelliset syyt siis joita en nyt tänne viitsisi tarkemmin selittää. Eli mulla ainakin menee ajonautinto aika pieleen jos ajetaan väärään kellon aikaan. Toki tää on sit vaan mun ongelma, ja jos muut haluaa tän muutoksen niin ei siinä. Mut varautukaa sitten siihen että meikäläinen on jonkun kontissa ja ärräpäät lentelee. Tekee jo tiukkaa iha normi kirkkaalla kelillä ajaa pitkiä kisoja, mutta toiset kellonajat on sietämättömiä.

Itelläkin tuo pelin sisäinen solar flare rupiaa ärsyttämään niin paljon silmiä, että alkaa silmät verestämään ja polarisoidut lasit ei auta videopelissä. :(

Näiden johdosta voidaan varmaan kuopata tuo kisa-ajankohdan muutos. Korkeintaan joku yökisa voitaisiin teoriassa ajaa päivänvalossa, jos niin porukka haluaisi (ja sellainen kalenteriin eksyy).

Annan vielä ainakin tämän päivän olla noiden äänestysten käynnissä. Tällä hetkellä johdossa:

Kisakauden pituus: 7 kisaa (64% äänistä)
Default-setup: Kyllä (60%)
Ratavalinta: Äänestys (50%)
Käännetty lähtöjärjestys: Ei (80%)
ABS: OFF (64%)

Näistä default-setup ja ABS menevät varmaan joka tapauksessa kokeilun kautta, eli jos äänestystulos pysyy tämänlaisena niin ensimmäiset 1-2 kisaa kokeillaan niillä ja sitten palataan takaisin vanhaan, jos siltä porukasta tuntuu.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Pitäskö kaikki ajaa morningilla tai sitten middaylla? Häikäseekö aamulla? Täytys kokeilla.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Miks sitä ajankohtaa pitäis muuttaa? Mun mielestä riittää että sää muuttuu.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Pitäskö kaikki ajaa morningilla tai sitten middaylla? Häikäseekö aamulla? Täytys kokeilla.

Itse kuvittelisin, että aamu (ja ilta) voivat olla kaikista hankalimmat, koska aurinko paistaa tietyssä kohti suoraan "silmiin". Tämä tosin ihan mutulla. Midday toimii minun puolesta hyvin, mutta niin toimii toki officialkin.

Miks sitä ajankohtaa pitäis muuttaa? Mun mielestä riittää että sää muuttuu.

Se ajankohta voisi tuoda yhden pienen "lisäjutun". Mutta tosiaan jos joillain on niiden kanssa isompia ongelmia, niin ei missään nimessä lähdetä niiden kanssa pelleilemään.

Annan noiden muiden äänestyksien olla "vaikutuksen alaisina" pidempään, mutta tuota rataäänestystä voitaisiin varmaan aloitella, koska "äänestys"-vaihtoehto on niin selvässä johtoasemassa tällä hetkellä ja täytyy joka tapauksessa pari päivää antaa äänestysaikaa. Seitsemän kisan kausi näyttää myös todennäköiseltä, joten antakaa siltä pohjalta äänenne pistein 1-7. Jos tulee uusia halukkaita kuskeja, jotka kääntävät viiden kauden kisat enemmistöksi niin poimitaan vain äänestyksen viisi parasta kalenteriin.

Näillä puheilla, tiistaihin klo 22:00 asti on aikaa antaa rataääniä. Silloinkin jää vajaat pari vuorokautta treeniaikaa ja ennen sitäkin voi olla jo selvillä, millä radalla aloitetaan.

Tällä kertaa myös sellainen sääntö, että annettuja ääniä ei saa muokata jälkikäteen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Rataäänet:

7p Belgia
6p Australia
5p Kanada
4p Bahrain
3p Espanja (jäi kismittämään...)
2p Baku
1p Itävalta
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

No jos nyt yhden kauden vielä ajais vaikka on töiden takia jääny pelaamiset vähemmälle, tallilla ei väliä
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

No jos nyt yhden kauden vielä ajais vaikka on töiden takia jääny pelaamiset vähemmälle, tallilla ei väliä

Hyvähyvä, niin sitä pitää. ;)

Niin ja tosiaan, vanhaksi ollaan tulossa kun unohtuu asioiden kommentointi. Default on tällä hetkellä menossa läpi, joten haluaako porukka kokonaan defaultit (=ei mitään säätöjä bensamäärän lisäksi) vai sitten tiettyjä poikkeuksia? Minä melkein itse kallistun kokonaan säädöttömään vaihtoehtoon, mutta eipä minulla ole väliä, vaikka jotain saisikin säätää.

Kommentoikaa rataäänien yhteydessä tätä. En tuon enempää viitsi alustella, kun defaultien käyttöä ei edes ole vielä lyöty lukkoon.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Voitaishan noita default setupia ja ABS-kieltoa testata jo etukäteen, niin ei jää joillain 7 viikon kausi väliin kahden ensimmäisen kisan takia, jos hommat ei toimikaan. Lähinnä siis, ettei ihan kylmiltään laiteta mitään uudistuksia avauskisaan vaan kaikilla olisi jotain yhteistä pohjaa jo etukäteen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Voitaishan noita default setupia ja ABS-kieltoa testata jo etukäteen, niin ei jää joillain 7 viikon kausi väliin kahden ensimmäisen kisan takia, jos hommat ei toimikaan. Lähinnä siis, ettei ihan kylmiltään laiteta mitään uudistuksia avauskisaan vaan kaikilla olisi jotain yhteistä pohjaa jo etukäteen.

Jos vaan porukalla intoa riittää, niin siitä vaan kokeilukisaa pystyyn. Itselläni ei riitä luultavasti aikaa ennen torstaita lähteä kokeilemaan.
 
Ylös Bottom