Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Sitä keskimmäistä pitää käyttää missä lukee default, eli täysin oletussetuppia. Eli kaikki parametrit on muistaakseni keskellä slaidereita.

Hyvä, muuten ois vähän vesittynyt pohja tästä säännöstä. Toi balanced tuntuikin ihan hyvältä itelle esmes Australiassa.

Nyt muuten ymmärrän tuon teidän aiemman puheen ton F1-ratin nappiensijoittelusta. Vähän hankala on saada järkevästi mihinkään noita mitä yleensä on käyttänyt. Onneksi niitä ylipäänsä pääsee säätämään. Mutta esim taaksepäin kattominen on aika vaikeaa tuolla ratilla, joten joutuu nyt entistä enemmän peileihin ja nuoleen turvautumaan. Pittää vielä testata, oisko kuvakulma hyvä nyt myös vaihtaa toiseen tuosta side tv-podista. Cockpit vois olla nyt kova sana :)

Ja mulle voi siis Simo jos vielä päivittelet noita taulukoita, niin vaihtaa ratiksi tuon F1-ratin ja polkimiks T3PAt.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Hyvä, muuten ois vähän vesittynyt pohja tästä säännöstä. Toi balanced tuntuikin ihan hyvältä itelle esmes Australiassa.

Nyt muuten ymmärrän tuon teidän aiemman puheen ton F1-ratin nappiensijoittelusta. Vähän hankala on saada järkevästi mihinkään noita mitä yleensä on käyttänyt. Onneksi niitä ylipäänsä pääsee säätämään. Mutta esim taaksepäin kattominen on aika vaikeaa tuolla ratilla, joten joutuu nyt entistä enemmän peileihin ja nuoleen turvautumaan. Pittää vielä testata, oisko kuvakulma hyvä nyt myös vaihtaa toiseen tuosta side tv-podista. Cockpit vois olla nyt kova sana :)

Ja mulle voi siis Simo jos vielä päivittelet noita taulukoita, niin vaihtaa ratiksi tuon F1-ratin ja polkimiks T3PAt.
Mulla on näin:

DRS -> N
Look Behind -> K
Radiokomennot -> DRS
Nuolet nuolissa joten vasen rulla vastaa oikea/vasen -nappeja ja oikee rulla vastaaa ylös/alas -nappeja

Muuta ei tule mieleen mitä edes tulis käytettyä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Enköhän ehi mukaan tänään! Ei näköjään PS viestit toimi, toivottavasti myöhemmin pelittää.
simo voi päivittää mulle Thrustmasters T100 välineistöksi.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Nojoo, tänään oli ainakin tapahtumia. Harmi kun itsellä katosi (taas) klippi loppua lukuunottamatta. Itseä olisi ainakin kiinnostanut nähdä oma spinni ensimmäisen turva-auton jälkeen, kun tuntui, että lähti aivan kummallisesti alta. Defaultit toimivat ainakin omalta osalta ihan ok, mutta antakaa muutkin kommentteja. Ensi viikolle voitaisiin varmaan se jarru-sivu ainakin vapauttaa kokeiluun, mutta onko halua myös etusiiven säätämiseen antaa mahdollisuutta? Entäs ilman ABS:ää ensimmäisiä kertoja ajaneet, tuntuiko mahdottomalta, loistavalta vai jotain tuolta väliltä?

Kisasta omasta näkövinkkelistä sen verran, että aika-ajossa kolmas ihan kohtalaisella kierroksella. Kakkospaikkaan olisi ainakin ollut mahdollisuudet hieman paremmalla onnistumisella, mutta ei natsannut edes kolmella yrittämällä. Kisassa taas avauskierroksella Merimaxin perään hieman osuminen ja tämän pelin fysiikoiden logiikalla spinni. 4.kierroksella sisään undercutille, joka toimikin ihan hyvin. SC:t tuli omalta kantilta ihan hyviin väleihin, mutta ensimmäisen jälkeen tuli tosiaan spinnattua ykkössektorin jälkeen.

Alla muutamat viimeiset kierrokset suorana klippinä. Ihan hauskaa oli vääntää loppu, vaikka suoralla ei jostain syystä minulla vauhti riittänyt mihinkään. En tiedä oliko minulla sitten muita enemmän bensaa jäljellä vai mistä johtui. Storkki myös jostain syystä pomppi mun ruudulla välillä ihan miten sattuu.

[video=youtube;Yu2g5SNchpo]https://www.youtube.com/watch?v=Yu2g5SNchpo[/video]

E: Niin loppukaneettina sellainen, että ihan ok ku 12.sijalta kolmanneksi tuon SC:n jälkeen neljässä kierroksessa. :D Aika paljon tuhoa tuli viimeisillä kierroksilla ja penaltyjakin oli aika monella. Maaliinhan mä tulin vasta kuudentena.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ehdoton kyllä defaultille jatkossakin, samoin abs offille tottakai. Ja jarrusivun vapautus olisi kyllä hyvä, hirveetä tuskaa ajaa default jarruilla niin vie nautintoa aika paljon pois. Etusiiven säätämiselle ehdoton ei, kisoista tulee näköjään kaikin puolin tasaisempia mitä vähemmän on säädettävää.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

[video=youtube;3tFdDL2Z6Hs]https://www.youtube.com/watch?v=3tFdDL2Z6Hs[/video]

Lukittu etusiipi oli ihan jees. Omasta puolesta haluaisin jarrupaineen jatkossa auki. Se on niin polkimista riippuvainen asia. Ei periaatteessa ole edes osa setuppia kun se säädetään täysin sen mukaan kuinka paljon haluaa poljinta painaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Olipahan harmillinen kisa, oltaisiin taisteltu voitosta mutta rantalan tv päätti toisin.
Qualissa hylätty kierros ja aika loppu joten p13.
Kisassa sattu ja tapahtu, eka sc pahimpaan mahdolliseen paikkaan, toinen osu sitten hyvin.
Koosteelta nähtävissä mm. Minun ja simon osuma sekä minun ja rantalan kisan pilannut osuma. Lopputuloksissa olin vissiin 5.

Kooste:
[video]https://m.youtube.com/watch?v=_HnYvPbeWzQ[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Kisa:
[video=youtube_share;jd857WeID4E]https://youtu.be/jd857WeID4E?t=2116[/video]

Kooste:
[video=youtube_share;5BOHIBndG0E]https://youtu.be/5BOHIBndG0E?list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA 5[/video]

Tuli sitten tunaroitua jo enne kisaa. Tarkotus oli ajaa SS-S-S, mutta jotenkii aattelin koko ajan mediumeja, niin otin harder-rengasvalinnan ja vielä ajoin aika-ajoissa softilla yhen vedon. No eipä vaikuttanu lopulta turva-autojen takia mitään. Aika-ajoissa 5., ei mikään huippukierros osunu.

Startissa putosin monta sijaa, kun Rantala osu kylkeen. Kolmosmutkaan hain Storkista ohitusta sisäpuolelta, jarrutin vähän liian aikasiin, joten hölläsin vähän jarrua, niin menin sitten reilusti pitkäks ja suoraan Redspeedin perään. Pahottelut vielä siitä ja rangaistusta ootellessa. Alkuhäslingin jälkeen katoin parhaaks peesailla Viltzua ja säästellä renkaita. Aika nopeesti sieltä muut kävi varikolla, ite ajoin seittemän kierrosta kun tuntu vauhtia piisaavan.

Stopin jälkeen muutama ohitus, jonka jälkeen aika rauhassa sai ajella SC:hen asti. Turva-auton jälkeen ohi Fiskestä ja Storkista, jonka jälkeen taas ajelin yksin toiseen turva-autoon asti.

Toisen SC:n jälkeen ohi Storkista ja Fiskestä, jonka jälkeen meinasin rysäyttää viimesessä mutkassa MeriMaxin perään, just ja just sain vältettyä. Viimesellä kierroksella vielä Kossulta melkonen syöksy, sitä vois myös tuomaristo tutkia.

On kyllä hieno rata toi Bahrain, ykkössektori varmaan koko kalenterin paras paikka ohittaa. Vielä kun heittäs DRS:n vaikka sinne suoralle ennen vikaa mutkaa, niin vois olla vielä tiukempia vääntöjä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Joo. Mites mie nyt pystyn todistaa tuon, että mulle tuli turhasta rankkua? Selkeesti mulla taas lagailu, mitä nyt simon koostetta kattelin? En nyt silti näe tota rantalan toimintaa oikeaksi kun puskee mut ulos radalta josta mulle lävähti 2x extendii. :( Kiitti tusti PS Share. :(
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Mul meni ihan pieleen toi toisen SC:n startti. Yritin jättää pienen raon et ois saanu täyden vauhdin pääsuoralle ku aattelin et jos kärki ajaa limiteriä vasten ni ois hyötyny mut ei se ihan onnistunu. Thuto pääs ihan ilmasiks ohi. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Aiheutti muuten tuo uusintastartti lähtorenkaisiin ihan jäätävät pohjakulumat. Tuota vois joku päivä testata vaikuttaako lämppä tuohon asiaan. Muutenkin vähän turha tuo lämppä kun ei voi loppuun asti ohjata ite.

Sääntöihin vois lisätä, että jos jollain tulee lähtösuoralla DSQ, niin aina uusintastartti. Ja jos joku tulee kesken kaiken aika-ajoihin tai kisan starttiin, niin aina lobbyn kautta koko porukka, jos se kaveri on keskellä pakkaa. Mun mielestä jos on perällä, niin ottaa vaan asian huomioon, että valot voi vaihtua eri aikaan, ettei vahingossa aja muita konttiin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Teen koosteen tänään illalla jos pätkät on nauhalla.

Aika-ajo
Kaksi yritystä vedin ja kumpikaan ei onnistunut. Molemmilla hylkykierros ja sitten ajoin renkaat suunniilleen puhki vaan yrittäen jonkun ajan saada. Viimeinen yritys oli paras, mutta sitten vikalle sektorille tultaessa perä kanttarille ja sinne mureni sekunnin parannus.

Kisa
Eka startti yritys mureni siihen kun Fiske jumitti kaasunsa ja tööttäs persuksille kun olin vielä lähtöruudussa. Loogisesti minut kuitenkin diskattiin koska "severe collision with Fiskemannn" :D No onneksi otettiin uusiksi.

Toka startti meni varovasti kun ilman abseja vähän kuumotti että keilaan puolet porukasta ulos. Jäin vikaksi lähdössä. Kisassa sitten ajelin sen mitä pystyi. Ekan stintin pysyin menossa mukana mediumeilla, mutta toiselle stintille kun vaihoin softeihin niin vauhti oli ihan hanurista. Ekan turva-auton takana tulin pitille, mutta epähuomiossa renkaita valkatessa tulin hitusen liian kovaa varikolle ja läpiajorankku. Ja kuin kermana kakun päällä sain pitillä alleni vanhat ekan stintin mediumit. Eli ei muuta ku uudestaa pitille hakeen softit. Turva-auton jälkeen kävin heti kärsiin penaltyn ja kisa olikin jo siinä vaiheessa aika taputeltu.

Toinen SC pelasti nuo aiemmat tapahtuneet. Tulin pitille hakeen SS loppuun ja sain letkan kiinni. SC:n jälkeen nousin muutaman sijan muiden kolaroitua ja taisteltua. Maaliviivan ylitin sijalla 9. mutta 6s penaltyt pudotti mut sijalle 10. Ilman penalteja oisin ollu 6.

ABS, Default ja SC
Defaultit oli ok.

ABS oli vaikeaa, ja toivon ainakin että saisi säätää jarruja jatkossa.

SC oli hanurista ja toivon jälleen että se poistettaisiin. Ihan turhaa randomia lottoa kun se 95 % tapauksista tulee kun ei pitäisi tulla.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Oli kyllä mukavaa kisailua default setupeilla, mutta itelle ainaki tuottaa päänvaivaa abs offina voi olla kylläkin harjoituksen puutetta, pari törkeät syöksyt tuli tehtyä juurikin sen takia kun ei vaan voi millään muistaa että ei oo abseja ainakin thuto joutu sen kohteeksi... jotenka "dicktaattori" viltzu tutkia oman tuntemuksensa mukaan. Videoo ei oo myöskään itellä kun ei tunnu toi pelintallennus toimia mitenkää, ei ilmeisesti muillakaan?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Mä kyllä kannatan edelleen tota turva-autoo. Mitä väliä sillä loppujen lopuks on tuleeko se aiheesta vai ei, eilinenkii kisa muuttu paljon paremmaks niitten takia. Muutenkii niitä eilisiä kommentteja lukiessa tuli ihmeteltyä että miten tosissaan moni tän ottaa. Tykkään kyllä siitä että ajetaan tosissaan, niin ajan itekkii, mutta eihän se tulos lopulta oo tärkee.

Ja miks muuten porukka ei striimaa noita kisoja? Jää ainakii varmasti talteen. Tietysti jos on hidas netti, mutta ei kaikilla voi niin huono olla ettei pysty.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ja miks muuten porukka ei striimaa noita kisoja? Jää ainakii varmasti talteen. Tietysti jos on hidas netti, mutta ei kaikilla voi niin huono olla ettei pysty.
Ite ei kerta kaikkiaan pysty. Jostain syystä alkaa lagittaa ja sellasen 30min striimauksen jälkeen katkee yhteys PSN verkkoon. :(
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ja miks muuten porukka ei striimaa noita kisoja? Jää ainakii varmasti talteen. Tietysti jos on hidas netti, mutta ei kaikilla voi niin huono olla ettei pysty.

Täällä idän metsissä ei ainakaan oo nopeaa nettiä. Voin kyllä sellasella palikkapixelin tarkkuudella striimata mun langattomalla netillä, mutta siinä on iso mahis että se katkaisee yhteyden kesken kisan ja lennän pelistä ulos. Tosin enpä mie kenenkään kanssa kolaroi niin iha sama vaikken nauhottelis.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Mä kyllä kannatan edelleen tota turva-autoo. Mitä väliä sillä loppujen lopuks on tuleeko se aiheesta vai ei, eilinenkii kisa muuttu paljon paremmaks niitten takia. Muutenkii niitä eilisiä kommentteja lukiessa tuli ihmeteltyä että miten tosissaan moni tän ottaa. Tykkään kyllä siitä että ajetaan tosissaan, niin ajan itekkii, mutta eihän se tulos lopulta oo tärkee.

Ja miks muuten porukka ei striimaa noita kisoja? Jää ainakii varmasti talteen. Tietysti jos on hidas netti, mutta ei kaikilla voi niin huono olla ettei pysty.

Viisas tallikaveri minulla, ihan samat ajatukset ensimmäisestä kappaleesta itsellä. Tai itselleni on lopulta aivan yksi lysti olenko ensimmäinen vai viimeinen, jos kisa ollut erinomainen. En esimerkiksi Itävallan voittoa nosta ihan hirveän korkealle omissa TOP-kisoissa, vaikka ajoinkin melkein koko kisan yksin kärjessä. Paljon hauskempia nuo tasaiset väännöt ja siihen turva-auto tuo mukavasti lisämaustetta. Ymmärrän toki samaan aikaan niitä, ketkä haluaisivat turva-auton OFFille, koska onhan se aika farssimaisesti toteutettu. Radalla ei tapahdu mitään ja SC paukahtaa. Ei hirveän johdonmukaista.

Täytyy varmaan itsekin ruveta striimaamaan kisat, kun tuo tallennus tehnyt kahdesti parissa kisassa oharit. En ole tähän asti kokenut tarvetta striimaukselle, kun tekisin koosteen joka tapauksessa.
 
Ylös Bottom