Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Williams tallin lokitiedoista löytyi tiimikaverusten radiokeskustelu kisan ajalta. Tässä parhaita paloja:

Driver 1: ***** tästä tule mitään..
Driver 2: Joo ei niin..

....

Driver 2: Hei Viltzu spinnas.
Drvier 1: Jes hyvä!

...

Driver 2: Mitähän tuo Pastor (nimi muutettu) aattelee? Voi jumalauta.
Driver 1: Jaa-a

...

Driver 2: Viltzu spinnas taas.
Driver 1: Haha, muulla ei oo väliä

...

Driver 1: Taas SC! Voi ***** mistähän hyvästä?
Driver 2: En tiiä, no saat letkan kiinni
Driver 1: Joo haen SS alle nii nousen vielä pisteille

... 2 kierrosta myöhemmin, maaliin 5 kierrosta;

Driver 1: Pysyskö SC vielä yhen kierroksen? Jos hakis vielä yhet uudet SS alle
Driver 2: No kyllä kai ne 5 kierrosta säilyy?
Driver 1: No joo mut sais maksimaalisen hyödyn.. No en mää tuu, ei saa enää kii sit kuitenkaa

...

Driver 1: ***** SC, nousin pisteille vaikka olin paskin.
Driver 2: Joo sä oot paras!

..
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Driver 2: Hei Viltzu spinnas.
Drvier 1: Jes hyvä!

...

Driver 2: Viltzu spinnas taas.
Driver 1: Haha, muulla ei oo väliä

Voi jumalauta. :D Menee jo nettikiusaamiseksi. :(

Ciao!

Pääsiskö ajelee ehkä seuraavaan kisaan? :rolleyes:

Tottahan toki. Kelpaako Toro Rosso talliksi, niin saataisiin sinnekin kaksi kuskia? Ei tarvitsisi Fiskemannin yksin taistella suurempia vastaan. :p Ja oletko tulossa vain ensi viikon kisaan vai pidemmäksi aikaa?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Joo Toro Rosso käy.

Ja katotaan nyt jos, tuun ainaki Torstaina kokeilemaan miltä maistuu pitkän tauon jälkeen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Miten me nyt ajetaan torstain kisa, vapautetulla jarrusivulla vai ei?
Olis hyvä tietää niin pääsis treenaileen vielä ennen kisaa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ite käsitin että saisi jarruja säätää nyt vapaasti. Ainaki ite testailin viikonloppuna sillä silmin. Toki Norjan hiihtomaajoukkue-edustaja Viltzu varmaan vois vahvistaa tänkin.

Huomattavasti parempi oli itellä ainakin ajaa kun ihan vähänkään sai säätää jarrua. Jäin Venäjällä default-setupilla 2 kymmenystä omasta pb ajasta vain. Tietty mun kaikki TT-ajat on luokkaa Ö, mutta kuitenkin. Kertoo varmaan miten paska autonsäätäjä oon :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Joo tosiaan, ajellaan tämä viikko jarrusivu vapaana. Muita ei näillä näkymin vapauteta, kun ei kukaan tuntunut sitä erikoisemmin haluavan ja moni kehui defaultsetupilla kisaamista. Saapi kuitenkin esittää toiveita, minulle ihan yksi lysti. :D

Pahoittelut ylipäätänsä kun ollut vähän hitaampaa ja hiljaisempaa tämä reagointi viime aikoina omalta osaltani. Ollut muissa hommissa aika haipakkaa. Thuton rangaistuspisteet jäi ainakin herran omista pyynnöistä huolimatta antamatta, mutta tähän asiaan minulla oli yleisestikin kommentoitavaa...

...eli koetaanko me nuo rangaistuspisteet turhiksi jo tässä vaiheessa? Käytännössä kaikki ajaneet useamman kauden ja aika hyvin tiedetään, ettei kukaan tarkoituksellisesti toisia kolhi. Jos nyt sattuu tulemaan joku todella törkeä teko jostain syystä, niin voitaisiin suorilta käsin tuomita esimerkiksi aika-ajokielto seuraavaan kisaan?

Merimaxin turhat rankut toisena juttuna, joka jäi multa ainakin huomioimatta. Tässä tosin vaikutti se, että en yhtään edes tiedä missä kohti tuo tapahtui esimerkiksi jrantalan koosteessa, vaikka sen sivusilmällä aiemmin läpi katsoinkin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Voi olla myös minulla siinä ja siinä tuunko paikalle. Eli jos ei näy viivalla varttii vaille 7 huomenna nii ei tarvi odotella.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

En oo varma kerkeenkö ajamaan kokonaa kisaa, tai edes tulemaan starttiin. Jos mua ei näy linjoilla niin ei tarvii odottaa!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

En jaksa tehdä koostetta, mutta striimasin ekaa kertaa niin tässä koko paska kokonaisuudessaan.

[video=youtube;urcwTwDjRm8]https://www.youtube.com/watch?v=urcwTwDjRm8&t=1s[/video]

Pahoittelut storkille, oli mun moka kun en ollut hereillä ja ajoin päälle.

Hirveen epätasasta ajoa läpi kisan. Vauhti sinällään oli hyvää jos ois vaa tasasesti osannut mennä. En pidä hirveesti tästä radasta, Jarrut ei ollu tällä kertaa ongelma, kuten Bahrainissa. SC tuli taas lotolla, ja vähän taas nakersi motia tästä roskasta. Lisäksi omat virheet lopussa vei pistesijan, ja palkintona jälleen kerran kusen kultainen ananas.

Lisäksi vituttaa tuo jokakisan jälkeinen toisten syyttely yms.

Ajelen vielä Espanjan ja kattelen sitten pidänkö taukoa pelistä. Toisin kuin muilla, niin miulla ei hirveesti oo iloa tullu näistä kisoista vaikka tasaista onkin ollut näiden lume SC:n takia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

[video=youtube;r43oKdE9Tsc]https://www.youtube.com/watch?v=r43oKdE9Tsc[/video]

Siitä koostetta. Suoraan Lahdesta tänään kotiin mahtavalta viikon reissulta. Tunti reeniä ennen kisaa. Aika-ajoissa ihan OK kierros ja viides sija.

Taktiikkana luonnollisesti yksi stoppi. Lähdön otin varovasti ja tipuin siinä pari sijaa, kun väistin vielä leveäksi ykkösmutkassa ja himmasin hieman palatessani radalle. Sen jälkeen icemankimi sitten jarrutti sisälle pitkän vasemman jälkeen ja vei meikäläisen mukanaan seinään, jonka seurauksena siipeni meni rikki ja tipuin hännille. Seuraavan kierroksen alussa ohitukset Suomi-Rammasta ja jäämiehestä pääsuoralla, mutta molemmat kuittasivat vielä samalla kierroksella. Kolmannella kierroksella tuli ilmoitus siitä, että ohitin virheellisesti keltaisten aikana ja päätin suosiolla päästää pojat takaa ohi. VSC:n tultua radalle hain mediumit alle ja olin sen jälkeen peräpäässä edelleen. Onneksi sitten SC pelasti sen verran, ettei tarvinnut ajaa loppukisaa yksin pisteiden ulkopuolella. Softit alle ja niillä maaliin. Otin alussa kaksi varoitusta, joten viimeiset 20 kierrosta ajoin tarkasti ja vältin ottamasta rangaistuksia. Se onnistuikin hyvin. Uusintalähdön jälkeen olin kymmenentenä. Merimaxin ja Zeizein törmättyä nousin sijalle kahdeksan. Pari kierrosta myöhemmin kierroksella 15 Enkmanni törmäsi kossuun ja lensi seinään ja sen ansiosta nousin pykälän ylöspäin. Meikäläisen kuvakulmasta tuo tilanne näytti siltä, että kossu oli kyllä melko selvästi oikeassa reunassa, joten jos olisin ollut Enkmannin saappaissa, olisin lähtenyt suosiolla ohittamaan vasemmalta. Kossu valitsi linjansa edellä olevana, joten en tuosta mitenkään kossua lähtisi itse syyttämään. Seuraavalla kierroksella pääsin haastamaan hetkeksi kossua, mutta jarrutus epäonnistui. Merimax tuli hetkeä myöhemmin ohitseni. Viimeiset 10 kierrosta ajoin yksin. Ero pysyi 4-5 sekunnissa eteenpäin ja takaa Viltzu ei lopulta noussut uhkaamaan meikäläistä. Rangaistuksien myötä lopulta ihan positiivinen kuudes sija ensimmäisessä kisassa ilman ABS:aa.

Kiitoksia kilpailusta, mukavahan taas oli ajella. Oma vauhti ei oikeastaan riittänyt läheskään kärjen haastamiseen, joten koitin vain selviytyä maaliin viisaalla ajamisella.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Kisa:
[video=youtube_share;0CemKQpnoFU]https://youtu.be/0CemKQpnoFU?t=1731[/video]

Kooste:
[video=youtube_share;2Ylv4lMZhkY]https://youtu.be/2Ylv4lMZhkY?list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA 5[/video]



Olipahan harvinaisen surkee kisa, ottaen huomioon että koko kisan ajan ajoin porukassa. Mennee vähän kilpaa ajamisen maku, kun toisten imussa on paljon nopeempi, niin pyrkii välttämään ohittamista viimeseen asti. En nyt pura sen tarkemmin omaa kisaa, kun keskityn nyt noihin tiettyihin tilanteisiin, niin kattokaa koosteesta millanen mun kisa oli.

Ensimmäisenä noista rangaistuksista. Sain tasan kolme varotusta, joista yks johtu täysin siitä kun jouvuin väistämään Storkkia. Näitä vissiin ei kuitenkaan oo ollu tapana hyvitellä jälkikätteen. Sitten napsahti taas kerran toi 10 sekunnin rankku maaliviivan kohalta, se vissiin kuitenkii hyvitettään.

Sitten toi osuma Merimaxin kanssa. Rupesin miettimään että ohitanko vai enkö, niin missasin jarrupaikan ihan täysin. Se meni ihan mun piikkiin. Päästin sitten Maxin takasin eelle, mutta silllä meni heti seuraava mutka levveeks, ja sitä kun väistin, niin Kossu osu vielä mun perrään.

Sitten vielä nämä Storkin kiilaamiset. Kaks melkein identtistä tilannetta, joissa oon selvästi sisällä, mutta Storkki ajaa sisäkanttarin päältä, jollon mä joudun väistämään radan sisäpuolelle. Aika selkeitä mun kuvassa, mutta Storkilla voi taas näyttää tilanteet ihan erilaisilta.

Itteenikkii ärsyttää kisan jälkeen lukkee tota raivoomista muista kuskeista. Oon itekkii valittanu monesti muitten tekemisistä heti kisan jälkeen, mutta oon mielestäni ollu asiallinen ja en oo raivonnu tai syytelly liikaa. Kyllä noi tilanteet ärsyttää, mutta pitää muistaa, että monesti näissä tilanteissa on ollu lagia.

Mun mielestä se, että rangaistuksia ei käytännössä oo, pahentaa vaan tota syyttelyä. Mä ottasin käyttöön jonkun pikkurangaistuksen, jonka voi aina heittää kun näyttää että joku syyllistyy rikkeeseen. Esim. 5 sekunnin rankku. Ja mielellään samaan kisaan, eikä seuraavaan esim. aika-ajokieltoo.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Huono kisa multa , sain ihan ok lähdön mut sit jarrutin liian myöhään ja työnsin salmingin leveeks sori siitä , hyvä kilvan ajoa ja paljon tilanteita oli sit sen jälkeen kunnes ajoin storkin perään ja suomirampa otti sit mun renkaan mukaan [emoji2]

https://youtu.be/zHrr37hkKBo
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

https://youtu.be/EE70V0l3I1Y

Aika-ajoissa vihdoin PAALUPAIKKA. Kilpailussa toinen ja PODIUM. Oli nautinnollinen kisa ajaa ihan kärkisijoista ja tiukkaa vääntöä siellä olikin Junddun ja MeriMaxin kanssa. Renkaatkin kestivät hyvin. Eniten tässä harmittaa Bahrainin tapahtumat, olisiko kaksi podiumia jo.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Aika täydellinen kisa yhtä virhettä lukuun ottamatta jolloin Rantala meinas päästä ohi. Kyllä default setup sääntö on ihan loistava näihin karkeloihin, tasottaa pakkaa ihan älyttömästi ja tekee kisoista paljon mielenkiintosempia. Itsekkään en ole mikään mestari säätämään autoa, niin tuntuu et vauhtia paremmin näillä "tasapuolisilla" autoilla.

Q: sijoitus 3. Toisella yrittämällä ihan ok kierros, ilman jarruvirhettä olisi varmasti ollut paalu. Parempi kuitenkin varmaan 3 ja 2 ruutu kun paalu kun tosta lähtöviivalta 1 mutkaan niin pitkä matka.

R: Viivalta lähti hyvin ja ykkösmutkaan mentiin vissiin ainakin 3 rinnan, pääsin sit siitä vähän väistellen ykköseksi. Rantala tuli sit ohi seuraavalla kierroksella ja kierroksella 4 pääsin takasin kärkeen. Sen jälkeen ajelinkin kärjessä periaatteessa loppukisan. SC lähdössä oli Zeizei johdossa mutta päästiin Rantalan kanssa kuittaamaan heti uusintalähdössä. Rantalalla näytti muutenkin olevan vauhti kohdallaan joten sai kyllä ihan tosissaan ajella että sai pidettyä hänet takana. Loppua kohden tosin hänen vauhti näytti vähän hiipuvan. Itse ajoin koko softistintin kaikki kierrokset välille 1.40-1.41.

Ja loistava tulos Ferrarille kun molemmat kuljettajat podiumilla. Ollaan vissiin tallipisteissä piikkipaikalla joten tästä on hyvä jatkaa kohti ens viikkoa. Kiitos kaikille taas mukavasta kisailusta!
Niin, ja unohtu tuo setuppi todistella tohon koosteeseen. Eli jos joku epäilee vilppiä niin voin upata videon todisteeksi :D.

Kooste:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=T0bnJTouOVk[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Sitten vielä nämä Storkin kiilaamiset. Kaks melkein identtistä tilannetta, joissa oon selvästi sisällä, mutta Storkki ajaa sisäkanttarin päältä, jollon mä joudun väistämään radan sisäpuolelle. Aika selkeitä mun kuvassa, mutta Storkilla voi taas näyttää tilanteet ihan erilaisilta.

Tuo on kyl hankala paikka arpoo, et yrittääkö se toinen ohi vai ei. Muute oli kyl nättiä taistelua.
 
Ylös Bottom