Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tuli mieleen että pitäiskö to 18.5 kisa joko siirtää tai pitää väliviikko mikäli Suomi etenee lätkän mm kisoissa puolivälieriin. Itse en ainakaan siinä tapauksessa meinaa osallistua ja varmaan moni muukin jää pois.
Juu, jos suomen mm-lätkäpelejä sattuu samaan aikaan niin siirretään vaan viikolla kalenteria eteenpäin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tuli mieleen että pitäiskö to 18.5 kisa joko siirtää tai pitää väliviikko mikäli Suomi etenee lätkän mm kisoissa puolivälieriin. Itse en ainakaan siinä tapauksessa meinaa osallistua ja varmaan moni muukin jää pois.

Jeps, katsellaan lähempänä tarkemmin, mutta voipi olla, että väliviikkoa vietetään.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Jos vielä sataa jossain kisassa niin itse en tule kisaan, eli aika selvä ääni clear säälle. Formulat kun ei vaan ole tehty sateelle, muutenkin pelissä sadekeli niin huonosti toteutettu että itellä ei riitä into sadekelin kisoihin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Jos vielä sataa jossain kisassa niin itse en tule kisaan, eli aika selvä ääni clear säälle. Formulat kun ei vaan ole tehty sateelle, muutenkin pelissä sadekeli niin huonosti toteutettu että itellä ei riitä into sadekelin kisoihin.

Tässä pelissähän sadekelin ajaminen itsessään on tehty hyvin vrt. aiemmin Codemastersin F1-pelit, joissa sade oli käytännössä vain visuaalinen efekti. Renkaiden erot yms. taas on tehty vähän miten sattuu.

Katsellaan mitä muut on mieltä. Itse tykkään randomista sen takia, että on mahdollisuus satunnaisuuteen. Oma ehdotus kokonaan randomin rinnalle olisi, että joka toinen kisa olisi pakotettu clear ja joka toinen random. Silloin saataisiin välillä sadekisojakin, mutta välillä myös kokonaan kuivan kelin kisoja.

Pakotetulla kuivalla kelillä maalintulojärjestys rupeaisi pikkuhiljaa olemaan joka viikko vaan täsmälleen samanlainen.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Oma, lyhyeksi jäänyt kisa alla. En tiedä oliko lagia vai eikö iceman92kimi huomannut minua, mutta aika vähiin kävi tila. :D Kisan startti kohdassa 41:05.

[video=youtube;u78q97rhgzs]https://www.youtube.com/watch?v=u78q97rhgzs[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tässä pelissähän sadekelin ajaminen itsessään on tehty hyvin vrt. aiemmin Codemastersin F1-pelit, joissa sade oli käytännössä vain visuaalinen efekti. Renkaiden erot yms. taas on tehty vähän miten sattuu.

Katsellaan mitä muut on mieltä. Itse tykkään randomista sen takia, että on mahdollisuus satunnaisuuteen. Oma ehdotus kokonaan randomin rinnalle olisi, että joka toinen kisa olisi pakotettu clear ja joka toinen random. Silloin saataisiin välillä sadekisojakin, mutta välillä myös kokonaan kuivan kelin kisoja.

Pakotetulla kuivalla kelillä maalintulojärjestys rupeaisi pikkuhiljaa olemaan joka viikko vaan täsmälleen samanlainen.

Nyt on ajeltu niin monta kisaa sateella että edes loppukausi olis mukava ajella kuivalla. Ja pakotetulla kuivalla maalintulojärjestys on ollut ihan yhtä sekava kun sateellakin.

E: toki minulle dynamic keli kelpaa jos muut ovat sitä mieltä mutta itse jätän kisan väliin aina jos sataa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tässäpä sitä toivottua äänestystä säästä. Kopioi tämän viestin alimmaisena oleva lista ja kirjaa oma nimimerkkisi + äänesi, niin säästyy minulta erillinen äänten ylläpito. Äänestysaikaa sunnuntai-iltaan saakka.

Äänestysvaihtoehtoja on kaksi:
Clear: Joka kisa kuivalla
Dynamic: Jokaisessa kisassa peli arpoo sään.

Jos tuppaa menemään tasan äänet, niin sitten mennään tuolla aiemmin ehdottamallani "vuoroviikoin"-mallilla, jossa joka toinen viikko pakotettu clear ja joka toinen viikko dynamic.

Äänestys:
Vil_tzu: Dynamic
Simo911: Clear
Junddu: Clear
storkki: Clear
Senaattori: Dynamic
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tässäpä sitä toivottua äänestystä säästä. Kopioi tämän viestin alimmaisena oleva lista ja kirjaa oma nimimerkkisi + äänesi, niin säästyy minulta erillinen äänten ylläpito. Äänestysaikaa sunnuntai-iltaan saakka.

Äänestysvaihtoehtoja on kaksi:
Clear: Joka kisa kuivalla
Dynamic: Jokaisessa kisassa peli arpoo sään.

Jos tuppaa menemään tasan äänet, niin sitten mennään tuolla aiemmin ehdottamallani "vuoroviikoin"-mallilla, jossa joka toinen viikko pakotettu clear ja joka toinen viikko dynamic.

Äänestys:
Vil_tzu: Dynamic
Simo911: Clear
Junddu: Clear
storkki: Clear
Senaattori: Dynamic

Super-Jesse12: Dynamic
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Lainaus Viestin lähetti alunperin vvvili (Näytä viesti)
Tässäpä sitä toivottua äänestystä säästä. Kopioi tämän viestin alimmaisena oleva lista ja kirjaa oma nimimerkkisi + äänesi, niin säästyy minulta erillinen äänten ylläpito. Äänestysaikaa sunnuntai-iltaan saakka.

Äänestysvaihtoehtoja on kaksi:
Clear: Joka kisa kuivalla
Dynamic: Jokaisessa kisassa peli arpoo sään.

Jos tuppaa menemään tasan äänet, niin sitten mennään tuolla aiemmin ehdottamallani "vuoroviikoin"-mallilla, jossa joka toinen viikko pakotettu clear ja joka toinen viikko dynamic.

Äänestys:
Vil_tzu: Dynamic
Simo911: Clear
Junddu: Clear
storkki: Clear
Senaattori: Dynamic
Super-Jesse12: Dynamic
janetzki75: Dynamic


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Äänestys:
Vil_tzu: Dynamic
Simo911: Clear
Junddu: Clear
storkki: Clear
Senaattori: Dynamic
Super-Jesse12: Dynamic
janetzki75: Dynamic
Thuto: Dynamic
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Lainaus Viestin lähetti alunperin vvvili (Näytä viesti)


Äänestys:
Vil_tzu: Dynamic
Simo911: Clear
Junddu: Clear
storkki: Clear
Senaattori: Dynamic
Super-Jesse12: Dynamic
janetzki75: Dynamic

Äänestys:
Vil_tzu: Dynamic
Simo911: Clear
Junddu: Clear
storkki: Clear
Senaattori: Dynamic
Super-Jesse12: Dynamic
janetzki75: Dynamic
JBTroll: Dynamic
Shimassi: Dynamic
Thuto: Dynamic
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Sama homma kuin Viltsulla eli haluan ainakin itse satunnaisuutta edelleen kilpailuihin. Kyllä niitä kuivan kelin kilpailuja varmasti tulee, mutta sateella on yhtä lailla hauska ajaa aina välillä.

Äänestys:

Vil_tzu: Dynamic
Simo911: Clear
Junddu: Clear
storkki: Clear
Senaattori: Dynamic
Super-Jesse12: Dynamic
janetzki75: Dynamic
JBTroll: Dynamic
Shimassi: Dynamic
Thuto: Dynamic
Salmingi: Dynamic
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Sitten raporttia kilpailusta. Ennen kilpailua reenasin time trialissa tuttuun tapaan myös sadekelillä viitisen kierrosta ja hain jarrumerkit kohdilleen, joten oli iloinen yllätys huomata, että kilpailussa sataa. ;) Kuivan kelin aika-ajoissa Q2:ssa tein perusvarman kierroksen, joka riitti jatkoon. Q3:ssa sitten ensimmäinen veto oli huono, toki sain ihan OK-ajan, joka oli parempi kuin Q2:ssa. Kävin vaihtamassa uuden setin supersofteja alle ja sitten onnistuin ajamaan melkeinpä täydellisen kierroksen juuri oikeaan paikkaan. Reippaasti alle 1:22, aika taisi olla 1:21:7 ja se riitti neljänteen lähtöruutuun niukasti storkin takana. Loistava onnistuminen ja venyminen kerrankin aika-ajoissa.

Kilpailuun oli tarkoitus lähteä SS+M+M taktiikalla, jos se olisi ajettu kuivalla, mutta sadekelin vuoksi ajoin välikelin renkailla yhden stopin taktiikalla kuten valtaosa muista. Lähtö oli hyvä ja jarrutin ykkösmutkaan sisäreunaa pitkin oikeastaan melko täydellisesti. Auto pysähtyi juuri kun piti alkaa kääntämään. Harmillisesti sitten Junddu jäi keskelle väliin ja ilmeisesti Simo töytäisi Junddua, joka sitten puolestaan ketjureaktiona osui meikäläiseen juuri kun oli kääntämässä oikealle kanttarin päältä. Siitä sitten minä ja Junddu takerruimme toisiime ja tipuimme hännille. Ensimmäisen kierroksen aikana ehdin nousta kuitenkin jo takaisin kärkikymmenikköön ja viiden kierroksen jälkeen olin jo kuudentena. Silloin aloin jahtaamaan edessä ajavia Shimassia ja Thutoa. Shimassista pääsin ohi kierroksella kahdeksan, mutta Thuton perässä ajoin kierrokselle 13, kunnes tulin sisään vaihtamaan renkaat, jotka olivat sopivasti kuluneet eli hieman päälle 70%. Shimassi oli tullut kierrosta aiemmin sisään ja oli tippunut sen jälkeen kauas meikäläisen peesistä. Thuto tuli muutama kierros minun jälkeen sisään ja pääsin undercutilla reippaasti edelle. Ero pysyi noin kuudessa sekunnissa kymmenen kierrosta, kunnes lopussa sitten säästelin hieman renkaita, jolloin Thuto sai muutaman sekunnin kiinni. Kuitenkin Thuton pysähdyttyä olin vasta kolmas, koska JB oli edelleen edellä. Tavoitin aluksi häntä muutaman sekunnin, mutta sitten ero ei enää kutistunut viidestä sekunnista mihinkään. Olin jo luovuttamassa taistelun toisesta sijasta, mutta onneksi JB pysähtyi vielä toisen kerran ja nousin toiseksi. Loppukisa oli tosiaan vain ajelua ja tarkkailin eroa taaksepäin. Pari viimeistä kierrosta ajoin varman päälle, ettei kumi puhkea ja Thuto tosiaan pääsi neljän sekunnin päähän siinä vaiheessa.

Ykkösmutkan osuman jälkeen erittäin maukas kakkossija, joka on uran toinen Itävallan GP:n ohella. Yhtään kolmossijaa ei vielä ole, vaan voittoja on kaksi ja samoin nyt myös toisia sijoja. Kakkossija myös riitti nostamaan meikäläisen takaisin MM-sarjan kärkeen, kun Junddu ei ajanut maaliin asti. Ihan mukava bonus. Kiitoksia kilpailusta, harmi että maaliin ajoi lopulta vain viisi kilpailijaa. En kyllä ihan ymmärrä, että miksi nyt sentään pitää kisa jättää väliin tai luovuttaa alkuvaiheissa, jos sataa. Mieluummin ottaa sen sitten positiivisena haasteena ja koittaa tehdä parhaansa. :) Ei tietysti ole mikään pakko ajaa, mutta olihan se mukava, että mahdollisimman moni olisi mukana kilpailuissa, koska jokaisen poissaolo kyllä näkyy siinä, että lähtöruudukko on pienempi ja onhan se mukavampi ajaa, kun on enemmän kisaajia.

[video=youtube;KNGq4OZghWA]https://www.youtube.com/watch?v=KNGq4OZghWA[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Ykkösmutkan osuman jälkeen erittäin maukas kakkossija

Onnea!

Ei tietysti ole mikään pakko ajaa, mutta olihan se mukava, että mahdollisimman moni olisi mukana kilpailuissa, koska jokaisen poissaolo kyllä näkyy siinä, että lähtöruudukko on pienempi ja onhan se mukavampi ajaa, kun on enemmän kisaajia.

[vitsi]Kuka nyt viitsisi ajaa varsinkaan sateessa, kun sarjan Rossi (synonyymi kuninkaalle) ei ollut mukana?[/vitsi]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kisa:
[video=youtube_share;FfPuj1LR1_A]https://youtu.be/FfPuj1LR1_A?t=2653[/video]

Sen verran tylsä kisa oli, että ei riitä materiaali koosteeseen. Ei oikein löytyny taaskaan vauhtia, niin oli tarkotus koittaa yhtä stoppia, ja hakea sitä kautta parempaa sijaa. Se suunnitelma kuitenkii suli sateen mukana.

Aika-ajoissa oli odotetun vaikeeta, en ois (kai) päässy softien ajalla jatkoon Q2:sta, joten piti käyttää vielä supersoftit siinä. Q3:ssa toinen veto onnistu hyvin, mutta ei riittäny 8 sijaa korkeemmalle.

Startin otin varovaisesti, mutta ekan mutkan ruuhkan takia piti kahesti lähestulkoon pysähtyä, onneks siipi ei pienistä osumista huolimatta hajonnu. Ekan kierroksen aikana pääsin nousemaan hyvin, neljänneks saakka. Ajoin eellä olevan Storkin kanssa aika lailla samaa tahtia, kunnes Storkki spinnas ja pääsin eelle.

Renkaat kesti melko hyvin, niin mietin koitanko aikasta stoppia vai ajanko pitkän stintin SC:n toivossa. JB oli sen verran kaukana eellä, ja luotin siihen että tuoreemmilla renkailla pystyn ajamaan Salmingin kiinni, jos pääsee ohi. No eihän sitä SC:tä tullu, ja Salmingi sai vedettyä yli kuuen sekunnin kaulan. Stopin jälkeen ajettiin Salmingin kanssa ihan samoja aikoja, joten podium näytti jäävän haaveeks, mutta sitten JB joutu vielä pysähtymään eeltä, niin nousin kolmanneks.

Jälkiviisaana ois pitäny pysähtyä sillon kierroksilla 12-13, niin ois voinu tulla kova vääntö Salmingin kanssa. Tuli taas oltua liian kunnianhimonen ton SC:n toivomisen kanssa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Oma, lyhyeksi jäänyt kisa alla. En tiedä oliko lagia vai eikö iceman92kimi huomannut minua, mutta aika vähiin kävi tila. :D Kisan startti kohdassa 41:05.

[video=youtube;u78q97rhgzs]https://www.youtube.com/watch?v=u78q97rhgzs[/video]

Jo sori viltsu meni kyl mun piikkin , en huomaannu sua heti ja sit meni renkaat lukkoon vielä [emoji85][emoji17]
 
Ylös Bottom