Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Nojoo, selvä rangaistus. Katsotaan jos xTahvolla on näkökantansa antaa, mutta sillä välin Junddu ja Thuto voisi tuomariston muina jäseninä antaa omat näkemyksensä ja halutessaan ehdotuksensa rangaistuksesta. Itse panttaan tuota vielä hetken, jos tulee muita klippejä tai Tahvon oma kommentti kolarista.

Lisäksi pari muutakin tyyppiä taisi kirjoittaa xTahvon ajosta, joten jos löytyy kyseenalaisia tekoja niin ei muutakuin videota tänne niin katsellaan se samassa.

Päivän selvä rangaistus, sovitaan vaan joku sopiva. Useimmat tulee tänne kuitenkin ajamaan kilpaa ja nauttimaan siitä, eikä pelleilemään ja pujottelemaan näkymättömiä esteitä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tuossa en itse näe rangaistavaa, koska Simo on niin reilusti edellä mutkaan tultaessa ja osumahetkellä. Odotellaan kuitenkin muiden mielipiteet, ennen sen suurempia tuomioita.

Ei todellakaan mitään rangaistavaa, ei tuossa olisi mitenkään voinut päästä ohi ilman osumaa tuollasella sulelluksella.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Ei todellakaan mitään rangaistavaa, ei tuossa olisi mitenkään voinut päästä ohi ilman osumaa tuollasella sulelluksella.

Entäs tämä jälkimmäinen. Senaattorin ja shimassin kolari. Minun mielestä ei siitkään mitään pidä antaa
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Aivan täyttä paskaa, ja samaa luikertelua katoin koko lämmittelykierroksen ja piti välillä väistää nurmikolle. Muutenkin tän kakaran asenne on niin paska että en halua olla porukan chat-ryhmässä enää kattomassa tuota menoa.


Et ole ainoa jolla alkaa pinna palamaan... Olis kuitenkin mukava pitää kaikki mukana mutta kyl tässä pitää pikkuhiljaa alkaa reagoimaan jos muut lähtee pois sarjasta yhden teinin takia. Mielummin ajelisin Merimaxia ja muita kunnolla ajavia vastaan kun kaveria joka pelleilee kaikki harjitukset ja kisat.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Tässä "kooste", saatte ainaki päivän naurut.

[video=youtube;VG6adDp6vmI]https://www.youtube.com/watch?v=VG6adDp6vmI[/video]

Kisa siis päättyi SC:n takana seinään ajoon hitaasta vauhdista. Sain pienen kissanpennun viikko sitten ja se kävi vähän liian villinä ratin polkimien ääniin ja klikkeihin. Tuossa vaiheessa kissa oli kirjaimellisesti mun jalassa kiinni ja koitin sitä saada siirrettyä, niin ajoin seinään. Sinänsä harmi kun kisa oli ihan hyvä tuohon asti, ja vauhtia oli mukavasti. Pisteille ois ainakin päässyt.

Muutama nootti ja huomautus. Startissa Super-Jesse jää paikalleen, en tiiä miksi. Meinasin ajaa päälle. Lisäksi sama kaveri blockas mun parhaan aika-ajokierroksen hidastamalla viimeisessä shikaanissa, hävisin siinä melko varmasti top 10 paikan ja sijan Q2. koska eroa jäi joku kymmenys tai alle. Sinällään ei hirveesti haittaa, mutta huomautan kuitenkin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Aivan täyttä paskaa, ja samaa luikertelua katoin koko lämmittelykierroksen ja piti välillä väistää nurmikolle. Muutenkin tän kakaran asenne on niin paska että en halua olla porukan chat-ryhmässä enää kattomassa tuota menoa.
Joo, kyllä Tahvolle vois jotakii ehollista kilpailukieltoo tai jotain jo harkita. Ei kyllä kuulu nettikisoihin tommonen kiemurtelu alkuunkaan. Ja tähän kun lisätään että vissiin lähes aina kun on ollu treenaamassa ni on jottain kolareita aiheuttanu.

Ei todellakaan mitään rangaistavaa, ei tuossa olisi mitenkään voinut päästä ohi ilman osumaa tuollasella sulelluksella.
Mun silmään toi ei kyllä oo sukellus, 100m kyltin kohalla on jo rinnalla, eikä tule mutkaan ylikovaa, jollon mun mielestä eelläajavallakii on jo vastuuta kolarin välttämisestä. Toki tohon mutkaan aika optimistinen liike Shimassilta. Mun mielestä mennee samaan kastiin sen viimeviikkosen Salmingin tilanteen kanssa. Eli vaikka sinne sisäpuolelle pääsee niin todennäköisyys selviytyä mutkasta on aika pieni. Ei rangaistusta kuitenkaan.

Sitten taas toi Senaattorin tilanne: Muuten kyllä sanosin että Senaattori kiilaa Shimassin pihalle, mutta näyttää että Senaattorin auto lähtee menemään suoraan, kun renkaat osuu yhteen, eli lagin/liimautumisen piikkiin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Et ole ainoa jolla alkaa pinna palamaan... Olis kuitenkin mukava pitää kaikki mukana mutta kyl tässä pitää pikkuhiljaa alkaa reagoimaan jos muut lähtee pois sarjasta yhden teinin takia. Mielummin ajelisin Merimaxia ja muita kunnolla ajavia vastaan kun kaveria joka pelleilee kaikki harjitukset ja kisat.
Ja tahvolla ei ole ikinä aikaa ajaa kisaa loppuun.

Haluan sanoa(jos ette tienneet) että minä pyysin hänet tähän sarjaan, mutta en tiennyt hänen ikäänsä, luonnettaansa yms. En siis tunne häntä irl. Hän oli kuitenkin minun ps kavereissani. Minua on kuitenkin turha ruveta syyttämään tästä asiasta. Kiitos
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Aivan täyttä paskaa, ja samaa luikertelua katoin koko lämmittelykierroksen ja piti välillä väistää nurmikolle. Muutenkin tän kakaran asenne on niin paska että en halua olla porukan chat-ryhmässä enää kattomassa tuota menoa.
Oon kyllä samaa mieltä
Muutenkin kun on joskus ajannu sen taakse niin se on vaihtanut ajolinjaa kokoajan niin ettei edes uskalla ajaa ohi
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kooste:
[video]https://m.youtube.com/watch?v=Tm95eY13tUY[/video]

Huono kisa kaikkinensa. Q2 pieleen kun hitaalla kierroksella olevat pilasivat kierroksen. En vaadi heiltä mitään muuta kun tarkkaavaisuutta jatkossa. Q3 omaan piikkiin kun lähdin liian myöhään liukkaalle radalle.

Voitto meni Shimassin spinnin ja samassa tilanteessa Salmingin ohituksen myötä. Jäin vielä liian pitkäksi aikaa Salmingin taakse jumiin ja Simo pääsi karkaamaan. Vauhti olisi helposti riittänyt haastamaan Simoa ja harmittaa hieman kun hän pääsi taas niin helpolla. Huono kisa ja parannetaan seuraaviin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Shimassi11 minuuttia sitten
Just thought I'd clarify my position. Simo: thought I was sufficiently alongside to deserve at least a little space. I only backed out (or tried to) once I realised I wasn't going to get any.

Senator: I gave him more than enough space for the right-hander, only to be forced off the track for the left... think that was more than slightly unfair.
Näytä vähemmän
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

xTahvolle laitoin PSN:n kautta pyynnön perustella toimintaansa kolarissa JB:n kanssa ja ehdottaisin aika-ajokieltoa, mikäli mitään loogista selitystä ei löydy. Ja jos sama homma jatkuu, niin seuraavasta ajokieltoa.

Shimassille laitoin myös PSN:n kautta viestillä omat näkemykseni. Tuota Senaattorin ja hänen välistä osumaa en ekalla kerralla tajunnut edes katsoa, mutta näkemys ihan sama kuin Thutolla. Vaikutti liimautuvan autot yhteen ja silloin ei ole paljoa tehtävissä.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kisa:
[video=youtube_share;j1Mcf1tKoSY]https://youtu.be/j1Mcf1tKoSY?t=2818[/video]

Kooste:
[video=youtube_share;rI4wX5X3xsA]https://youtu.be/rI4wX5X3xsA?list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA 5[/video]

Aika-ajot meni ihan yli odotusten. Q2:sta jatkoon mediumeilla, joka vähän helpottaa kisaa rengaskuluman osalta. Q3:ssa meinasin nukahtaa kun jäin oottelemmaan että muut menee radalle että näkkee onko sliksien vai intereitten keli. Sitten yhtäkkiä välähti että jos sade on tulossa niin pittää mennä äkkiä slikseillä radalle. Lopulta ajotus oli ihan hyvä, toisena radalle ja vaan Simo pääs enää takaa ohi.

Kisassa ei vauhti sitten riittäny oikein mihinkään, vaan autoja tuli ohi oikeelta ja vasemmalta. Turva-auto neljänneltä kierrokselta tuli mielenkiintoseen paikkaan. Treenatessa hardit kesti noin 18-19 kierrosta, ja arvelin että kierrokselta 7 turva-auto tulee pois, joten 20 pitäis pystyä ajamaan. Sen verran pilvinen keli oli niin toivoin että rengaskuluma on vähän pienempi, ja loput sitten riskillä.

Uusintastartissa Shimassi spinnas ja Junddu ja Salmingi joutu väistelemmään, niin oisin päässy nousemaan toiseks, mutta oli keltaset liput niin päästin molemmat takasin eelle.

Pari kierrosta kun oli ajettu, niin kattelin kulumaa että ei tuu mittään, jollon rupesin ajamaan täysillä välittämättä renkaista, ja koitin vaan pysyä eelläolevien kyyissä. Tuosta muutama kierros etteenpäin, niin rupes näyttämään taas siltä, että pääsee loppuun asti just ja just. Arvelin että eellä olevista Junddusta, Salmingista ja Viltzusta ainakii joku koittaa maaliin asti, joten jatkoin täysillä,ettei nekkään pysty säästelemmään.

Sitten ku kaikki eeltä pysähty kuitenkii, niin säästömoodi päälle. Melko hiljaa piti ajella, mutta sain kuluman alle 3%/kierros, ja sopivasti 79% maalissa.

Mut ohitettiin yhteensä kaheksan kertaa radalla, ja ite kerran, silti kolmas. Ei pöllömpi strategia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Kun noista ajolinjoista on nyt niin paljon puhetta täällä ja eritoten PSN:n puolella, niin laitan kuvan muodossa havainnollistavan esimerkin kahdesta eri ajotyylistä. Kirjoitin täsmälleen samasta Shimassille.

oWj4nnU.jpg


Kutsun näitä kahta ryhmää "Old School"- ja "Max Verstappen"-ryhmiksi ja jokainen varmaan ymmärtää, kummalla tarkoitan kumpaa. Kumpikaan ei ole väärin, koska ainakin minä pyrin sääntöjen osalta mahdollisimman paljon noudattamaan oikean F1:n sääntöjä. Siellä säännöt sanovat, että edellä ajava saa valita linjansa, oli se sitten liikkeenä kuinka härski tahansa (paitsi suorilla peippailut jne). Itse olen vahvasti tätä sääntöä vastaan, mutta minkäs sille mahtaa.

Old School taas on vanhan ajan ajoa, jossa kaverille jätetään reilummin tilaa, vaikkei autot olisikaan rinta rinnan. Siitä mallista on hankala sanoa toisen kuskin kannalta pahaa sanottavaa, mutta kisojen voittamisen kannalta "Max Verstappenit" ovat lähtötilanteessa vahvemmilla.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Strategia:
Mediumit(qual+16laps(joista 3 kierrosta sc:n takana)->Hardit(11 laps)

Vois pitkästä aikaa jotain kirjotellakin, kun päästiin kerrankin kuivalla ajamaan. Ajollisesti oli ehkä yks parhaista kisoista koskaan. SC pisti kisan mukavan mielenkiintoiseksi, varsinkin kun en itse tajunnut tulla hakemaan uusia renkaita. Jotenkin aattelin, että ei varmasti kaikki tule, että esimerkiks Junddun ja mun väliin jäis kunnolla ruuhkaa, mutta näin ei käynytkään. Tässä vaiheessa omat kortit näytti aika heikolta. Käytännössä 20 kierroksen sprinttikisa, jossa itse joudun ajamaan kuluneilla mediumeilla ja tuoreilla hardeilla, kun taas lähes kaikki muut pääsee tuoreilla hardeilla ja tuoreilla softeilla/mediumeilla. Tarkoitus oli tulla hakemaan sc:n jälkeen hardit heti kun joku hardin mies tulee ohi. Yllätyksekseni pystyin ajelemaan ihan käsittämättömän kovaa kuluneilla mediumeilla. Tämä toisaalta teki itselleni karhunpalveluksen, koska ajoin sitten aivan liian pitkään mediumeilla. Teoriassa olisi kannattanut hakea jo 6 kierrosta aiemmin, mutta kun vauhti oli riittävää ja pelko ruuhkaan joutumisesta ja toisesta sc:sta oli kova, niin päätin ajaa mediumit yli 70% asti. Oli siinä se hyvä puoli, että ei tarvinnut kuin Super-Jessen ohi mennä stopin jälkeen. Thutosta olis jokatapauksessa ohituksen joutunut tekemään vaikka olisin aiemmin hardit hakenu.



Muutama tilanne oli kierroksellaohitettavien kanssa:
Tilanne 1
Tilanne 2
Tosiaan vinkkinä jos ei ole tuttua puuhaa, niin ajakaa ihan normaalisti kovaa vauhtia ja sitten kun näkyy takapeileissä tai tulee siniset liput niin päästäkää suorien alussa siirtyen linjalta pois. Ei tarvi alistua laittamalla autoa radan ulkopuolelle, koska sieltä voi vahingossa spinnata radalle. Jarrutuksessa jos päästää niin voi joskus olla epäselvää mitä kautta pitäis mennä, niin sekään ei ole hyvä paikka. Suorien alut on paras.


Edit: Nyt ollaan jo nähty tarpeeks todisteita, että Full Q aiheuttaa myöhempiä lähtöjä myös Top10 sisällä oleville. Otetaanko säännöistä pois? Pitäiskö äänestää siitä, että ajetaanko short qualit pehmeimmällä renkaalla vai onko vapaa valinta? Itelle ihan sama, mutta vähän tuntuu että se on itelle etu jos saa kovemmalla ajaa qualin. Jos äänestetään niin ite äänestän, että vain pehmeimmillä sais qualissa ajaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

Eilen ei kerennyt koostetta tekemään, koska viisusemifinaali alkoi kymmeneltä, mutta nyt se on tehty ja kommentoidaan samalla muutamia muita asioita.

Aika-ajoissa mediumeilla helposti päätösosioon rutiinikierroksella. Q3:n alussa nukuin sen verran, ettei tajunnut heti lähteä radalle, mutta silti taisteltiin kuutosruutuun liukkaudesta huolimatta.

Junddu sanoi:
Q2 pieleen kun hitaalla kierroksella olevat pilasivat kierroksen. En vaadi heiltä mitään muuta kun tarkkaavaisuutta jatkossa.
Juu, käsi pystyyn virheen merkiksi. Ensimmäinen kerta oman muistini mukaan, kun tuli pilattua jonkun aika-ajokierros. Hetkea aiemmin muutama oli jo tullut ohi ja en sitten enää tajunnut katsoa taakse uudestaan ennen kuin oli liian myöhäistä. Pahoittelut vielä tuosta.

Lähtö oli hyvä, pari pykälää nousua Junddun vanavedessä. Kolmoskierroksella pääsin Thutosta ohi, kun hän joutui Junddun ohittamaksi ja ajoi leveäksi. Neloskierroksen alussa sitten tilanne, jota kaiketi puitiin eilen myös chatissa. Junddu tosiaan ehkä hivenen myöhään sitten vaihtoi linjaa eteeni pääsuoralla, kun olin ohittamassa sisäkautta ja jouduin tuossa lyömään jarrut pohjaan ettei siipi mene rikki. Thuto joutui sitten seurauksena vetämään itsensä hiekalle ettei osu meikäläiseen. Sen jälkeen SC keräsikin poppoon kasaan. Uusintastartissa kaksi sijaa nousua, kun Shimassa spinnasi ja Junddu väisti kauempaa kuin minä. Junddu tuli kuitenkin pian ohi hyvän väännön päätteeksi kierroksen 10 alussa. Sen jälkeen vauhtia ei oikein löytynyt. Viltsu saavutti hiljalleen ja ajoi parin sekunnin eron kiinni ja tuli ohi kierroksella 17. Seuraavalla kierroksella pääsin jo ohi, mutta vedin pitkäksi ja Viltsu pääsi takaisin edelle. Sitten oli aika tulla varikolle vaihtamaan renkaat kierroksella 19. Olin jo laittamassa mediumit alle, kunnes tajusin, että ne ovat ne kuluneet mediumit, joilla aloitin kisan, joten en niillä pääsisi maaliin. En myöskään uskaltanut ajaa softeilla kahdeksaa kierrosta, joten löin hardit alle. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt ajaa vielä riskillä pari kierrosta hardeilla tai sitten vaihtaa reippaasti aiemmin hardit alle reippaamaan undercutin toivossa. Nyt pääsin vain sekunnin verran Viltsun edelle ja se oli kierroksessa ajettu kiinni, jonka jälkeen Viltsu ohitti rohkeasti päätössektorissa ja meni menojaan.

Viltsu sanoi:
Ohitus onnistuikin suht nopeasti ja vaatimattomasti 130R:ssä. Aika paljon pelotti rinta rinnan tuohon lähteä, mutta onneksi molemmille tila riitti. :D
Juu, pieni kosketus siinä oli, mutta onneksi säilyttiin ehjänä.

Kiitoksia kilpailusta, viides sija on ihan OK tulos, vaikka enemmänkin oli tarjolla. Hyvää vääntöä oli joka tapauksessa.

[video=youtube;53fL-wg5Wlk]https://www.youtube.com/watch?v=53fL-wg5Wlk[/video]

Simo911 sanoi:
Edit: Nyt ollaan jo nähty tarpeeks todisteita, että Full Q aiheuttaa myöhempiä lähtöjä myös Top10 sisällä oleville. Otetaanko säännöistä pois? Pitäiskö äänestää siitä, että ajetaanko short qualit pehmeimmällä renkaalla vai onko vapaa valinta? Itelle ihan sama, mutta vähän tuntuu että se on itelle etu jos saa kovemmalla ajaa qualin. Jos äänestetään niin ite äänestän, että vain pehmeimmillä sais qualissa ajaa.
Vapaa valinta, jos vaihdetaan short qualiin.

Kiraih sanoi:
Aivan täyttä paskaa, ja samaa luikertelua katoin koko lämmittelykierroksen ja piti välillä väistää nurmikolle. Muutenkin tän kakaran asenne on niin paska että en halua olla porukan chat-ryhmässä enää kattomassa tuota menoa.
+1

Junddu sanoi:
Et ole ainoa jolla alkaa pinna palamaan... Olis kuitenkin mukava pitää kaikki mukana mutta kyl tässä pitää pikkuhiljaa alkaa reagoimaan jos muut lähtee pois sarjasta yhden teinin takia. Mielummin ajelisin Merimaxia ja muita kunnolla ajavia vastaan kun kaveria joka pelleilee kaikki harjitukset ja kisat.
+1

Jos tulet uutena jamppana sarjaan -> ole nöyrä ja asiallinen. Turha spämmi pois, kun asiat voi kirjoittaa siihen yhteen ja samaan viestiin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

[video=youtube;zbBz2eeQzUg]https://www.youtube.com/watch?v=zbBz2eeQzUg&feature=youtu.be[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

[video=youtube;zbBz2eeQzUg]https://www.youtube.com/watch?v=zbBz2eeQzUg&feature=youtu.be[/video]

Edelleenkin olisin shimassin puolella tässä, tulit niin kovaa ettet olis millää pystynyt jättämään ulkopuolelle tilaa. Tuo liimautuminen selittyy sillä että sulla liukuu liian ulos ja shimassi kääntyy samalla sisään jottei ajautuisi hiekalle, joten ei kyllä pelin syyksi voi laittaa. Pidän kuitenkin sen verran kisatilanteena etten rankkuja lähtisi jakelemaan vaikka niitä vaadittaisi. Jos shimassille olisi isompaa vahinkoa tullut niin olis voinut olla eri asia.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

[video=youtube;zbBz2eeQzUg]https://www.youtube.com/watch?v=zbBz2eeQzUg&feature=youtu.be[/video]
Mää oon taas sitä mieltä, että Senaattorilla on etu tuossa. On puoliauton mittaa edellä ja sisällä ja tekee kaikkensa että kääntyis niin tiukasti kuin voi, joten ulkopuolellaolevalla on luopumisvelvollisuus. Shimassi mielestäni käänsi kylkeen vaikka Senaattori on puoliautonmittaa edellä. Ei Senaattori tuosta voi mihinkään kadota, eikä tehdä mitään toisin. Perus CM-liimaus aiheutti että molemmat meinas mennä leveeks.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 6]

En tiiä kyllä miten sä tulkihet senaattorin tossa eellä olevaks. Mut mun mielestä molemmat ajaa ton ihan oikein, jos autot ei ois liimannu ni renkaat ois osunu vähän toisiinsa ja molemmat ois pysyny radalla.
 
Ylös Bottom