Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 2]

Karkeasti sen 20+ muutama varalla molemmissa sarjoissa. Listoja ei vielä ole päivitetty
 
Kyllä se kisakuskin paikka olis paras, mutta kun kerta kaikki paikat onjo lyöty lukkoon niin eipä tässä muu auta kuin olla se varakuski.
Harmittaahan tuo nyt hieman. Jatkossa sit voisitte hieman parantaa tuota systeemiä kylläkin.
Eipä tässä oikee edes viitsi edes treenata kisoihin kun huonolla tuurilla ei edes pääse kisaamaan, mutta kisakuskina olis se 100% varmuus, että pääsee jos ei tule minkäänlaisia esteitä.
Noh ei voi mitään.

Muutenkin menee tässä sirkuksessa jo pää sekasin. Ekana ilmotetaan, että putoaa 2-sarjaan ja sit tuleekin kisapäivänä "Olet 1-sarjan varakuski" Hieman aikasemmin olis tästäkin voinu ilmottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo eihän tää ihan putkeen menny. Ei oo ihan yksinkertasta toi paikkojen jako ku on poisjääntejä, ei-aktiivisia kuskeja ja uusia ilmottautumisia. Mutta aika epätodennäkösenä pitäsin tilannetta jossa et pääse kisaamaan.
 
Mua ihmetyttää, että millä logiikalla konna nousi ykkössarjaan?

Olisi vaan mukava tietää kuinka monta nousee ja laskee.

Ja kakkossarjassakin on vakikuskina tonton joka ei ajanut viime kaudella vissiin yhtään kisaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mua ihmetyttää, että millä logiikalla konna nousi ykkössarjaan?

Olisi vaan mukava tietää kuinka monta nousee ja laskee.

Ja kakkossarjassakin on vakikuskina tonton joka ei ajanut viime kaudella vissiin yhtään kisaa.
Tuohon on oikeestaan sama vastaus mitä kirjotin aiemmin. Ykkössarjassa tuli noita poisjääntejä niin niitä paikkoja paikattiin. Siks kakkossarjasta nous lopulta top5.
 
Kiitoksia kilpailusta, Monacosta kuudes sija lopulta. Aika-ajoissa en saanut puhdasta kierrosta ja lopussa rikoin siiven, joten kisaan lähdettiin ruudusta kymmenen. Startti oli normaali, mutta sitten jrantala pääsi ykkössektorin jälkeen ohi, kun jätin tilaa. Onneksi pääsin jrantalasta muutaman kierroksen päästä sitten ohi. Sen jälkeen ajelin yksikseni, kunnes tulin stopille kierroksella 11. Radalle palasin Viltzun ja Masan peesiin sijalle 11. Viltsu pääsi Masasta ohi kierroksella 15 ja itse kierrosta myöhemmin, mutta ero kasvoi siinä ajassa jo reiluun kolmeen sekuntiin. Ero pysyi sen jälkeen melko identtisenä siihen asti, että oli aika vaihtaa välikelin renkaat kierroksella 28. Varikolla tuhraantui ylimääräistä aikaa, kun porukkaa valui perässä pilttuuseen. Radalle palasin kuitenkin sijalle kahdeksan. Edessä velmu oli ultrilla ja tuli vaihtamaan ne heti seuraavalla kierroksella, joten nousin sijalle seitsemän. Sen jälkeen ajoin Thuton ja Kiimakallen perässä loppukisan. Thuto karkasi maisemaan, mutta kiimakallea painostin virheisiin, kun en päässyt ohi. Kolme kierrosta ennen maalia kiimakalle spinnasi uima-altailla ja osuin kylkeen, mutta onneksi mitään ei hajonnut pahasti. Samalla Simokin pääsi ehjänä ohi kierroksella. Hajonneella siivellä ei sitten enää painostettu kiimakallea, mutta arvelin hänellä olevan enemmän rangaistuksia kuin minulla, joten pysyin vain kolmen sekunnin sisällä ja nousin maalissa sijalle kuusi. Olen siihen tyytyväinen, koska aika-ajo epäonnistui ja kisassakin alku oli hankala, mutta ikinä ei pidä luovuttaa ja mukavat kahdeksan sarjapistettä laariin. Kiitoksia vielä kerran kilpailusta ja onnittelut podiumisteille. Senaattorin ja JB:n selostus pitää katsoa vielä iltasaduksi.

Ilmoitan myös jo nyt, että olen viikon päästä pois 95% varmuudella, koska perjantaina lähtee lento Tukholmaan katsomaan Gianluigi Buffonia livenä Ruotsi-Italia vääntöön, joten matkustan siksi kaiketi jo torstaina lähemmäs Helsinkiä. Ilmoitan, jos tulen ajamaan Kanadan GP:n, mutta näillä puhein se jää valitettavasti väliin.

 
Noniin, 2 kausi avattu Monacossa joka ei todellakaan lukeudu omiin suosikkeihin.
Q:1 sija
R:2 sija
Eli aika-ajoon lähdettiin US renkailla suoraan säätä tarkistamatta. Ajoin ensimmäisen ajan tauluun ja takaisin pilttuuseen päästyäni katsoin sään ja huomasin Simon ajaneen SS renkailla oman aikansa, siinä vaiheessa olin jo hassannut voiton. Tiesin siis etten pystyisi enää ajamaan SS kovempaa aikaa kun jo ajettu US joten otin vielä uudet US ja kävin varmistamassa paalun.
Kisassa ihan hyvä lähtö mutta joku tuli 1 mutkassa jo perään ja meni mutka suoraksi josta ensimmäinen 3s penalty. Tämän jälkeen toivoin vain että simo pysyy mahdollisimman pitkään kiimakallen takana jotta saisin ajettua karkuun. 13s ero ei kuitenkaan riittänyt ennen stoppia. Stopilta suoraan thuton perään ja siihen jumiuduttiin liian pitkäksi aikaa ja paras terä renkaistakin valui hukkaan. Loppukisa tylsää yksin ajelua ja sade olikin melkonen antikliimaksi kisalle. Muutkin penaltyt tulivat muiden väistämisestä ja yksi 3s penalty mutkasta joka meni pitkäksi, jarrutin kuitenkin kunnolla sen jälkeen. Eipä voi kuitenkaan olla kovin tyytyväinen tulokseen jos paalulta lähtee, kiitos kuitenkin kaikille kuitenkin kisasta.
 
Juu elikkäs eka kisa ykkössarjassa, Monaco ei oo mulle niin vahva rata kun jotkut muut mutta kuitenkin pisteitä lähettiin hakemaan.
Aika-ajoissa vähän pelkäsin et yliajan autoa jollonka löytäisin itteni seinästä ja luojan kiitos niin ei käynyt. Eka kierros aika kohtuullinen isolla bensakuormalla, toka kierros sitten melkeinpä jackpot ja sijoitus 5. Jotain hälinää siellä kierroksella oli ja ruutu 4 olis ollu saatavilla ja aika-ajot kun loppu, niin sieltä sitten Thutolla oli grid penalty jostain ja kisaan lähtöruutu 4.
Kisan alku oli yllättävän tasanen, siitä tippu tallikaveri takaata ja siitä sitten katottiin miten KiimaKalle-Simo taisteluparin vauhti etenee. Tokalla kierroksella kosketus seinään ja oikea puoli siivestä keltainen. Vauhti oli aika köyhää ja mitään ei tapahtunut kun vasta kierroksella 5-6, jossa Simo osu ittensä tai Kallen takia vikan mutkam ulostulon seinään ja tais rikkoa siipeään siinä.
Jälleen kerran mitään ei tapahtunut, kun vasta kierroksella 13, kun alkoi varikkokäyntiruletti ja jossa Kalle tuli mun edestä varikolle ja pääsi takaisin mun eteen, koska jouduin vaihtamaan siiven.
Sitten siinä oli hyvää vauhtia sen verran että Thutoa saatiin kiinni ja koitettiin ohitusta kierroksella 23... ja se päätty seinään. Vasen puoli siivestä punanen ja päätin että varikolle en tule koska sade alkaa ihan kohta. Sit kävikin niin että Thuton renkaat oli niin puhki että se teki kierroksella 26, ekan mutkan ulostulossa virheen ja mä pääsin siitä ohi vikalle podiumsijalle.
Sade tuli, siipi ja renkaat vaihtoon ja siitä sitten kruisailtiin maaliin. Käännekohta oli kyllä toi Thuton virhe, koska ilman sitä, en olis saanu kolmatta sijaa. Kiitos Thuto siitä ;)
Erittäin hyvä tulos kun otetaan rata huomioon.

Ens viikolla vauhti onkin sitten kateissa, rata on hyvä mut se on niin iso "no assists"-rata että hyvä jos pisteitä tulee.

Siitä vielä kooste mun kisasta.
 
Tässä olis kooste ihan ok aika ajot ja kisassa oli ihan hyvää vääntöä zeizein kanssa en vaan millän pääsi ohi 4 sija kuintenkin ihan hyvä koska Monaco ei todellakaan kuullu mun suosikkeihin
 
Q: 3.
R: 1.

Q: Supereilla pankkikierros qualissa tulevan sateen takia. Sit liian myöhässä ultrilla radalle, kun piti myös päästää porukkaa ohi. Meni pasmat sekasin, kun huomasin etten kerkee kahta yritystä vetää niin meni heti seinille t3. Kuitenkin ihan ok lähtöpaikka ja superit startissa, eikä aikomustakaan tehdä kuin yksi stoppi.

R: Alussa meinasin, että vois mennä ohi startissa KiimaKallesta, mutta lähtikin heti peittämään oikeaoppisesti. Sen jälkeen näytti melko pahalta kun vauhti KiimaKallen takana oli melko hidasta ja Junddu paahto kärjessä karkuun reilusti yli 10sek päähän. Kiimakalle veti pienen puolispinnin t-vikassa ja rikoin samalla etusiiven. Onneksi ei tullut väriä, mutta tuntu ainakin pari kierrosta paljon puskevammalta auto. Muutama kierros tästä, niin pääsin ohi T2:ssa. Melko pian tästä Junddu tuli yllättävän aikasin stopille ja laitto superit, eikä ultria. Ite pääsin kärkeen ja Junddu puolestaan jumiutu Thuton taakse. Odotin kuitenkin, että Junddu saa vielä kiinni kun sadetta ei meinannu tulla millään. Ero tais olla n. 13sek kun Junddu pääsi takaisin 2. paikalle, eikä se siitä kaventunut kuin ehkä 3 sekuntia. Sitten kun alko satamaan, niin sain vähän eroa kasvatettua ennen intereitä. Intereillä kyyti oli kylmää ja tais Junddu jo varmistella kakkospaikkaa. Lopussa 24sek ero.

 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen kisa takana ja aika hakemistahan tuo oli. Kolmen stopin "taktiikalla", kun etusiipi hajalla lähes koko matkan, eikä bensansäästelykään ihan putkeen mennyt. Mutta ihan kohtalainen lopputulos kuitenkin siellä top10:n paikkeilla. Kovaa kyllä menee kärkimiehet kakkossarjassakin.

Millä logiikalla tässä määräytyy mikä rengassetti kisan alussa tulee alle vai saako tuon jostain itse valittua? Aika-ajossa nopein aika supersofteilla, mutta kisaan kuitenkin starttasin ultrilla.
 
Millä logiikalla tässä määräytyy mikä rengassetti kisan alussa tulee alle vai saako tuon jostain itse valittua? Aika-ajossa nopein aika supersofteilla, mutta kisaan kuitenkin starttasin ultrilla.

Sijoituit näemmä aika-ajossa sijalle 11., jolloin saat itse valita starttirenkaan. Eli TOP10 lähtee sillä rengassetillä, jolla ajaneet nopeimman kierroksen. Siitä alaspäin saa täysin uuden rengassetin ja kovuuden saa täten valita myös vapaasti.

Rengassettiä saa vaihdettua lähtöruudukossa "Edit Strategy"-ikkunasta. Sieltä saa myös säädettyä bensat ja stoppien lukumäärät.
 
Striimi:


Kooste:


Aika-ajot meni ihan hyvin aina viimeselle vedolle asti. Siinä tunnelin päässä Masa ajo hitaasti, ja näytti ettei anna tietä, joten lähin kiertämään ulkopuolelta, että saan hyvin linjan shikaaniin. Samalla hetkellä kuitenkin Masa väistää myös vasemmalle puolelle, jollon osuttiin yhteen, ja molemmille viiden lähtöruudun rangaistus. En tiiä oliko Masa vähän myöhässä tilanantamisen kanssa, mutta ite kyl mokasin, kun ois vaan pitäny pysyä ajolinjalla.

En tiiä mikä ajatuskatko tuli aika-ajossa, vaikka katoin sään että kisan lopussa tulee vettä, niin en ajanu supersofteilla. Päätin sitten koittaa kahella ultrasetillä, ja mahollisesti undercutilla ohi jos takana on hyvä väli.

Startissa eka mutkassa ohitin MeriMaxin näköjään vähän kyseenalaisesti oikasemalla. En kisan aikana tota ees huomannu, ja aika marginaalinen oli, joten pidän tota ihan sallitun rajoissa. Toisella kierroksella Nikulla oli jotain ongelmaa tunnelissa, ja Super-Jesse osu perään, jollon pääsin molemmista onnekkaasti ohi.

Sitten ajelin pitkään Viltzun takana lähes samaa vauhtia, ehkä vähän saavuttaen. Seittemännellä kierroksella Viltzu spinnas seinään. Sai piettyä paikkansa, mutta rikko mitä ilmeisimmin etusiipensä, kun vauhti putos aika rajusti. Jonkin aikaa hain ohitusta, mutta sitten kymmenennellä kierroksella pääsin eka mutkassa ulkokautta ohi.

Takana ei oikein ollu vapaata tilaa undercuttia varten, ja kun rengaskuluma näytti pirun pieneltä, niin päätin jäähä ultrilla oottelemmaan sadetta. Rengaskuluma kuitenkii paheni aika paljon stintin loppua kohti, joten rupes olemaan melkosen hankalaa.

Periaatteessa näytti ihan hyvältä, kun ehin kärestä pysähtyneen Junddun eelle, ja sain piettyä jonkin aikaa takana. Mutta sadetta ei kuulunu, ja takarenkaitten pito oli mennyttä, joten tässä vaiheessa tiesin että strategia meni täysin pieleen.

Junddu paino hienosti ohi ulkokautta Rascassessa, koitin roikkua rinnalla, että oisin vika mutkaan sisällä, mutta pieni osuma Jundduun ja perä alta, jollon Junddu pääs osittain edelle. En ehtiny reagoimaan ajoissa, ja mentiin viimeseen mutkaan rinnakkain. Sinne ei kahta mahtunu, jollon renkaat osu taas yhteen ja spinnasin.

Tän jälkeen vielä ensin Oxhox ja sittemmin KiimaKalle pääs ohi. Tässä vaiheessa sade oli alkanu, eikä takarenkaissa ollu enää minkäänlaista pitoa, joten pakko oli tulla ottamaan interit vähän liian aikasiin alle.

Liukasta oli aluks, mutta sade koveni nopeesti, ja muittenkii oli pakko tulla hakemaan interit alle. Varikolta KiimaKalle ajo suoraan eteen ja kiilas mut seinään, josta mun siipi hajos osittain. Näytti siltä että KiimaKalle ois spinnannu. Pari kierrosta myöhemmin Kallenosti suoralla ja päästi mut ohi, kiitokset tästä.

Loppu sitten taiteiltiin rikkinäisellä siivellä viidenneks. Eteenpäin oli niin paljon matkaa että tuskin ois riittäny ehjälläkään siivellä, takaa taas ei enää todellista uhkaa tullu. Vaikka ajallisesti toi taktiikka oli täys katastrofi, niin eise paljoo maksanu. Todennäkösesti Viltzun eelle, mutta vaikee nähä että oisin Oxhoxin eelle kerenny. Eli lopulta ihan hyvä riskiveto oli, vähän aiemmin jos ois sade tullu, niin ois antanu mahollisuuksia parempaanki sijaan.
 
Tässä oma reportaasi peräpaikoilta.

Aika-ajo
Ajoin kaksi vetoa suht varovaisesti, sillä tiesin ettei Monacossa vauhti riitä itsellä mihinkään. Enkä myöskään ehtinyt treenata yhtään ennen kisaa. Eka kierros meni hylätyksi uima-altaan nopeassa shikaanissa, joten jätin kierroksen kesken. Toisella vedolla suht puhdas veto, ja lähtöruutu 15, muistini mukaan.

Kisa
alkuun valitsin Softit alle kun näkyi sadetta olevan tuloillaan, ajatuksena oli sinne asti kitkutella. Itse startissa kävi klassiset, eli kävin nopeasti vessassa ennen lähtöä ja muistin väärin, että olisi lämmittelykierros ollut. No sitä ei ollutkaan ja säpsähdin kun porukka lähtikin liikkeelle ja itellä ei ollut edes kytkin pohjassa. No siitä sitten suoraan joukon perälle ja vähän keulaa muihin. Sen verran hitaasti menivät, että sain letkan kiinni jo ekalla kierroksella.

Siitä sitten tasaisen tappavasti seurasin edellä ajavia. Joitakin siellä spinnaili edeltä ja nousin. Masan perässä ajelin suurimman osan alusta, kun hänelläkin Softit oli alla. Muutama nopiampi tuli ohi kun kävivät pitillä. Ei ollut rahkeita haastaa. Ainakin SJ ja Nikku sieltä taisi ohitse tulla alun pysähdysten ym härdellien takia.

No ihan ei sateeseen asti pystynyt mennä. Kulumaa ei paljoa tullut prosenteissa, mutta rupesi niin paljon hidastumaan ja liukumaan että oli pakko käydä varikolla. Otin US alle ja ajelin niillä sateeseen asti.

Sitten sade tuli ja Interit loppu ajaksi. yksikseen sai ajella ja suht tylsä oli loppu. Nikku oli takana nopeampi, mutta jäi ratkaisevasti kuitenkin, ja molemmilla rankkuja oli.

Muita huomioita, jrantala kävi ainakin 10 kertaa pitillä ja en meinannut itse päästä kun hän siellä viihtyi ja vei Hondan varaosat kaikki :D

Ensi viikolla sitten kommentaattorina Senaattorin kanssa, jos vain mukaan mahtuu.
 
Noniin 2. kauden ekasta kisasta selvitty. Ekana propsit osallistujien määrään, gridi saatiin lähes täyteen! Huippu juttu!

Omaan kisaan valmistautuminen jäi 20 kierroksen lämmittelyyn hetki ennen kisaa. Onneksi rata oli kuitenkin ns. lihasmuistissa.

Aika-ajoissa suoritus oli todella heikko. Ekalla pankkisetillä siipi rikki uima-altailla ja menin siitä suoraa varikolle. Toisella setillä sitten pari nopeeta alle. Lähdin hakemaan 1.12.200-400 aikaa johon nopeella lämmittelyllä pystyin. ja uskoin tämän myös riittävän lähelle paalua. Tuloksena kuitenkin aika vaatimaton 1.13.0 aika, jolla kuitenkin yllätyksekseni tuli sija 2, tiukkaa oli siis muillakin :)

Kisan lähtö sujui mallikkaasti ainakin kärjen osalta. Saatiin Redspeedin kanssa revittyä kaulaa seuraaviin, joten US setti toimi loistavasti. Redspeedin törmättyä Eellä menevään hitaampaan ja paineltua siitä varikolle, pääsin puhtaalle baanalle vetään nopeita kierroksia, kuitenkin varoen seiniä ja pilaamasta omaa kisaa. Kierroksella 16 sisään ja SS setti alle. Pääsin juuri kärkipakan edelle omalle paikalle, kierros liikaa niin todennäköisesti oisin joutunut sumaan.
SS setti toimi todella huonosti. Ajelin varmaan 1 sekkaa hitaampia kierroksia mitä Kovisjimi. Kovisjimi tuli vauhdilla perästä ja pääsikin ohi kun Mirabeau hautessa vetäsin jarrut lukkoon ja auto seinään. Ihme ja kumma niin siipi säily ehjänä ja pääsin nopeesti jatkaan matkaa.
Lopussa Suomi-Rampa painosti kovasti ja pääsikin 4 sekunnin päähän minusta, kun seiftailin omaa 2 sijaa. Pitkästä aikaa napsahti podium sija, joten tästä on hyvä lähtä eteneen.
 
Ylös Bottom