Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 3]

KonsoliFin - Formula 1 - Sarja

Toinenkin kausi saatiin pakettiin. Kakkoskausi sisälsikin melkoisesti tapahtumia niin hyvässä kuin pahassa.
Pääsarjan voiton vei jo totuttuun tapaan Simo911. Kakkossarjan voiton vei lopulta Kovisjimi selvällä erolla toiseen sijoittuneeseen Fiskemaniin.

PÄÄSARJA
1. Simo911
2. Oxhox
3. Junddu

KAKKOSSARJA
1. Kovisjimi
2. Fiskemannn
3. Iceman92kimi

Sarjataulukot kokonaisuudessaan:
https://docs.google.com/spreadsheet...zFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit#gid=1963483296

Liigaa pyörittää tänä vuonna KFIN F1 YP, johon kuuluvat aiempina vuosina aktiivisesti ajaneet kuljettajat (Junddu, MerimaxF1, Simo911, Thuto, Senaattori,vvvili ja Fiskemannn).

KAUSI 3
Kolmannella kaudella tulee tapahtumaan melko suuriakin muutoksia. Pääsarja muuttuu täysin avuttomaksi eli kaikki ajoavut ovat kiellettyjä pääsarjassa.

Kakkossarjassa edelleen sallitaan ajoavut. Kuljettajia on lähemmäs 50, mutta edelleen kannattaa ilmoittautua mukaan, koska varakuljettajia tarvitaan aina ja kausien välissä tullaan järjestämään tarvittaessa Lucky Bastards kilpailut, jossa varakuljettajat taistelevat viimeisistä tallipaikoista.

Ilmoittautuneet:
PSN
1. JBTrollGamerFIN_
2. Junddu
3. Merimax_87
4. Simo911
5. Thuto
6. Vil_tzu
7. jrantala1
8. Zeizei84
9. Redspeed111
10. Fiskemannn
11. iceman92kimi
12. Enkmanni
13. Senaattori
14. Moneygunx
15. Salmingi
16. Zetor
17. Singularity2416
18. jjonneeh
19. brada23
20. SaMadhi_
21. Super-Jesse12
22. jusari99
23. Suomi-Rampa
24. Kiraih
25. flyingkonna (Renault)
26. leejuhlee
27. Puhis9
28. H4MT4R0_FIN
29. velmu05
30. fordfocus987654
31. tontton12345
32. storkki
33. NiKKu392
34. Jonttu_93
35. ihmepoika-
36. MasaSaksjarvi
37. miettune
38. kovisjimi
39. oxhox10
40.vuosia
41.kiimakalle55
42.AkiLasseAntti_3
43.pastafiores
44.markusoh
45.JPK020
46.ohjeahh
47.astronautti04 (Force India)
48.Giinis
49. jatumatunen

Tallit & Tallipaikat (päivitetään myöhemmin)



PÄÄSARJA

Mercedes:
Junddu , Senaattori
Ferrari: Simo911 , JesperBF1
Red Bull: velmu05 , Fiskemannn
Force India: Thuto , Super-Jesse12
Williams: Merimax_87 , markusoh
Haas: Suomi-Rampa , miettune
Toro Rosso: Zeizei84 , Redspeed111
Renault: Viltzu , Kiraih
McLaren: iceman92kimi , Leejuhlee
Sauber: Giinis , kovisjimi

Kuljettajat:

1. Simo911
2. Junddu
3. Thuto
4. Viltzu
5. velmu05
6. Zeizei84
7. Redspeed111
8. Nikku392
9. Super-Jesse12
10. JBTrollGamer
11. iceman92kimi
12. kovisjimi
13. Fiskemannn
14. Kiraih
15. Senaattori
16. Merimax
17. markusoh
18 .Suomi-Rampa
19. Giinis
20. Leejuhlee

Varakuljettajat:

Storkki
Pastafores
Brada23
zetor

KAKKOSSARJA

Mercedes: ihmepoika- ,
Enkmanni
Ferrari: JPK020 , H4MT4R0_FIN
Red Bull: Moneygunx , Jonttu_93
Force India: fordfocus987654 , MasaSaksjarvi
Williams: kiimakalle55 , ohjeahh
Haas: AkiLasseAntti_3 , tsivqejlil51
Toro Rosso: jatumatunen , Salmingi
Renault: Singularity2416 , oxhox10
McLaren: flyingkonna , SaMadhi_
Sauber: astronautti04 , tontton12345

Varakuljettajat:

Vuosia
Nikku392


Host Settings:
Session Options
Era: Modern F1 Cars
Maximum Participants: 22
Practice Length: None
Qualifying: Short Qualifying
Race Distance: 50%
Quick Weather: Dynamic
Session Start Time: Official
Session Privacy: Invite Only

Race Settings
AI Driver Level: 80
Car Performance: Equal
Parc Fermé Rules: Off //Herrasmiessääntö, ettei vaihdeta setuppia aika-ajojen jälkeen
Collisions: On
Vehicle Damage: Reduced
Safety Car: On
Rules and Flags On
Corner Cutting Stringency: Strict
Formation Lap: On
Race Starts: Manual

Assist Restrictions Pääsarja
Braking Assist: Off
Anti-Lock Brakes: Off
Traction Control: Off
Automatic Gearbox: Manual
Pit Assist: Off
Pit Release Assist: Off
Dynamic Racing Line: Off

Assist Restrictions Kakkossarja
Braking Assist: Off
Anti-Lock Brakes: On //Herrasmiessääntö, että mestarit eivät käytä
Traction Control: Full //Herrasmiessääntö, että mestarit eivät käytä
Automatic Gearbox: Automatic
Pit Assist: Off
Pit Release Assist: Off
Dynamic Racing Line: Full

KISAKALENTERI
4.1 - Unkari
11.1 - Belgia
18.1 - Italia
24.1 - Singapore
1.2 - Malesia

Aikataulu ja sessioon liittyminen:
Kisapäivä: Torstai

Host lähettää n. klo 18.50 kaikille onlinessa oleville kutsut. Päaasiassa hostina toimii Merimax_87 (Ylemmässä sarjassa), Moneygunx (alemmassa sarjassa), mutta myös muut YP-ryhmän jäsenet voivat kilpailuja viikosta riippuen hostata. Seuraa sarjakohtaista psn-piiriä ennen kisaa.

1. sarjan sessio starttaa klo 19.00 ja 2.sarjan sessio starttaa klo 19.00

Säännöt:
- Vapaa valinta setupiin

- Herrasmiessäännöt, ei tahallisia kolareita tai perseilyä. Ei oikomista.

- Jos vahingossa oikaiset ja hyödyt paljon, niin hyviin tapoihin kuuluu löysätä ettei oikomisesta saada hyötyä. Pääasiassa noudatetaan pelin omia oikasusääntöjä. Joillain radoilla saatetaan tehdä mutkakohtaisia tiukennuksia.

- Noudatetaan sinisiä lippuja ja aika-ajossa annetaan tietä nopealla kierroksella olevalle, jos itse vasta lämmittelet

- Tahallisista kolareista ja jatkuvista sääntörikkeistä voidaan sulkea sarjasta ulos.

- Jos haluaa jättää kisan kesken, se tapahtuu "Exit"-valinnan kautta. Ei siis "Retire"-napin käyttöä, koska se voi aiheuttaa turva-auton. Jos autosta lähtee rengas, niin silloin pitää painaa välittömästi retireä itse.

-Ei paineta retireä myöskään aika-ajoissa radalla, koska tekoäly ottaa auton hallintaansa, eikä välttämättä mene haamuksi. Jotkut säästävät renkaita tuolla kikkailulla. Samaten tahallaan auton romuttaminen aika-ajoissa on kielletty. Jos tapahtuu vahingossa ja olet top10:ssä, niin on otettava kuluneet renkaat starttiin. Jos ei kuluneita löydy, niin sitten pehmeimmät.


***Säännöt ovat keskusteltavissa. Mikäli toivot muutoksia sääntöihin, ehdota niitä rohkeasti!***

Pisteiden lasku:
50 % kilpailussa 10 parasta saa pisteitä samaan tapaan kuin oikeassa F1-sarjassa, eli:

25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Pistetaulukot, välilehdet 2017 S1 F1 ja 2017 S1 F2: https://docs.google.com/spreadsheets/d/11-yXBN0TAi6rbHwZZazFrGSTjkUg9XJrYnsunUUvaiE/edit?usp=sharing

Rangaistuspisteet
Edelliset viisi kilpailua otetaan huomioon. Kuudesta rangaistuspisteestä seuraa aika-ajokielto seuraavaan kisaan, kymmenestä kilpailukielto.

Rangaistuspistetaulukko

astronautti04 - 12 rangaistuspistettä - (kausi 3, kisa 1, Unkari 6p, illegal blocking/dangerous driving, kausi 3, kisa 4, Singapore, ignoring blue flags/causing a collision - 6p)
jatumatunen - 3 rangaistuspistettä - (kausi 3, kisa 4, Singapore, causing a collision - 3p)
Giinis - 2 rangaistuspistettä - (kausi 3, kisa 1, Unkari- forcing another driver off the track - 2p)
Senaattori46 - 2 rangaistuspistettä - (kausi 3, kisa 1, Unkari- forcing another driver off the track - 1p)
JPK020 - 1 rangaistuspiste - (kausi 3, kisa 3, Monza, forcing another driver off the track - 1p)

Aika-ajokiellot:

Samadhi (kausi 2, kisa 3, Baku) - Kärsitty
Vuosia (kausi 2, kisa 3, Baku) - Kärsitty
jrantala1 (kausi 2, kisa 5, Silverstone) - Kärsitty
fordfocus987654 (kausi 2, kisa 5, Silverstone) - Kärsitty
Astronautti04 (kausi 3, kisa 2 Belgia) -Kärsitty

Kisakiellot:

astronautti04 (kausi 2, kisa 5, Silverstone) - Kärsitty
vuosia (kausi 3, kisa 1, Belgia(?)) - Kärsimättä
astronautti04 (kausi 4, kisa 1, Japani) - Kärsimättä


Sarjasta poistetut:

xTahvo (roadtoglory00380)
ErikSalama

Tutkintapyynnön tekeminen:
Näitä ohjeita noudatetaan tutkintapyyntöjen tekemisessä Bahrainin GP:stä lähtien.

1) Tutkintapyyntö lähetetään täällä foorumilla KFIN F1 YP käyttäjälle yksityisviestillä.
2) Tutkintapyynnön voi tehdä perjantaisin 12:00-23:59 välisenä aikana.
3) Tutkintapyynnössä selitetään tilanne omalta näkökannalta asiallisesti.
4) Tutkintapyyntöön täytyy liittää vähintään yksi video- tai kuvatodiste tilanteesta. Jos ei ole omaa tallennetta, niin joko toisen osapuolen tai vaikkapa takana tulevan näkövinkkelistä kelpaa, jos tilanne näkyy selkeästi.
5) Tuomaristo voi halutessaan ottaa tutkittavakseen tilanteita joita ei ole ilmoitettu, jos he näkevät esim. koosteista selviä sääntörikkomuksia.

Ongelmatilanteissa ja kisasession starttaaminen uusiksi:
-Jos joku putoaa ennen starttia, otetaan lähtö uusiksi.

-Jos jostain syystä multiplayer championship ei onnistu tallentamaan aika-ajoa, ajetaan short Q. Tässä aika-ajossa kaikille kuljettajille määrätään tavoiteaika, jotta pystytään luomaan sama lähtöjärjestys kuin alkuperäisessä aika-ajossa. Tästä syystä on käytettävä myös samaa rengaskovuutta kuin alkuperäisessä aika-ajossa.

-Jos joku putoaa startin jälkeen, lähtöä ei oteta uusiksi. Pudonneiden on mahdollista liittyä takaisin kilpailuun vanhalla kutsulla tai kaverilistalta, jos on voitu laittaa friends only.

-Tilanteet joissa kaikki quittaa ja odottaa uutta kutsua.
1. Jos pelisessiossa on joku joka ei sinne kuulu
2. Jos joku on tippunut sessiosta ennen starttivalojen syttymistä
3. Jos joku saa DSQ:n ennen starttivalojen syttymistä

Streamit kisoista:
Koosteet kisoista:
 
Viimeksi muokattu:
Unkarin GP:n voitto toistamiseen putkeen, toki tällä kertaa kakkossarjassa. Tyylikäs esitys, paalulta voittoon hallitun ajon jälkeen. Aika-ajoissa pankkikierroskin olisi riittänyt paalulle, mutta paransin toisella vedolla vielä pari kymmenystä.

Kisaan lähdin avoimella taktiikalla. Tiesin, että voin ajaa yhdellä stopilla mediumeilla tai kahdella stopilla SS+SS+S. Pidin molempia suurin piirtein yhtä nopeina. Startissa pidin kärkisijan ja flyingkonna oli ainut, joka pysyi kyydissä. Ajoimmekin ensimmäisen stintin sekunnin päässä toisistamme, kunnes konna tuli sisään kierroksella 10. Sitä ennen insinööri oli sanonut, että flyingkonnalla on aikasakko, joten päätin ottaa mediumit alle ja luottaa siihen, että vaikka konna ajaisi kahdella stopilla ja saisi lopussa minut kiinni tuoreilla renkailla, pystyn pitämään hänet takana tai ainakin pysymään kolmen sekunnin etäisyydellä viimeisillä kierroksilla. Konna tosiaan ajoi kahdella stopilla ja tulin kierrosta myöhemmin sisään eli kierroksella 11 vaihtamaan mediumit. Radalle palasin sekunnin päähän konnasta, harmittavasti undercutilla minut ohitettiin.

Mutta ei se mitään, koska konna ajoi softeilla ja roikuin viiden sekunnin päässä mediumeilla, kunnes konna tuli toistamiseen sisään kymmenen kierrosta ennen loppua. Eroa oli 14 sekuntia, kun konna lähti supersofteilla jahtaamaan minua ja kuluneita mediumeita. Lopulta flyingkonna pääsi reilun kolmen sekunnin päähän. Ajoin tasaisen varmoja kierroksia koko ajan mediumeilla ja renkaat kestivät juuri sopivasti siten, että kuluma oli maalissa noin 70% kuten offlinessa olin todennut. Lopulta konna ei siis päässyt edes yrittämään ohitusta ja kun hänellä oli vielä aikasakko, voittomarginaali oli reilut viisi sekuntia. Kiitoksia kilpailusta, Unkari on mukava rata ajaa ja sopii ainakin näköjään meikäläiselle.

 
Striimi:


Kooste:


Sen verran pitkäks venähti kisa sateen takia, ettei mahtunu startti tunnin pätkään, jonka otin kisan jälkeen. Mutta striimissä näkkyy.

Aika-ajoissa oli mielenkiintonen keli, kun oli märkää ja lupaili kuivaa loppuun. Varulta jonkinsortin kierros märällä radalla, jonka jälkeen oottelin varikolla aika-ajon loppua. En älynny tarkkaan kahtoo kauanko varikoltalähöstä mennee että lentävä kierros alkaa, mutta aika hyvin osu kohilleen. Kohtuullinen kierros varmanpäälle ajaen, joka lopulta riitti peräti toiseen sijaan.

Kisan ekalle puolikkaalle oli sadetta, ja oli kyllä liukasta. Sain hyvän startin, ja ekojen mutkien jarrutukset osu sen verran hyvin kohilleen, että pääsin Simon ohi. Heti kakkossektorin alusta ajoin vaan varmasti ajolinjalla, kun ei ollu mitään tietoo minkälainen pito on.

Pikkuhiljaa lisäsin vauhtia, mutta en ees yrittäny pitää Simoo takana, kun kolmannen kierroksen alussa pääs lähelle. Sen verran Simo ajo kuitenkii ekan mutkan hiljaa, että sitä väistäessä Senaattori pääs rinnalle, ja kolmosmutkassa pienen (lagi)osuman jälkeen ohi. Radalletullessa sattu pieni moka, kun koitin väistää Redspeediä vasempaan reunaan, mutta se koitti samalta puolelta ohi, jollon osu mun perrään.

Sitten ajelinkii pitkän aikaa yksin, käytännössä sammaa vauhtia Senaattorin kanssa. Radan kuivuessa sain ajettua eron kiinni. En osannu arvella millon on hyvä aika tulla varikolle, joten päätin tulla samalta kierrokselta Senaattorin perässä. Ero venähti tässä aika isoks, kun vissiin mokasin kytkimen kanssa enkä meinannu päästä liikkelle, ja sitten vielä eka mutkassa oli niin liukasta että vedin siinä vähän pitkäsks.

Aika nopeesti Junddu ajo mut kiinni ja samantien ohi, vauhtiero oli niin iso etten mahtanu mittään. Siinä vaiheessa kun Junddu pääs Senaattorin ohi, Senaattorin vauhti putos jonkin verran, ja sain ajettua sen kiinni. Suoravauhti oli vaan niin surkeeta etten päässy pääsuoralla ohi, vaikka olin ihan kontissa kiinni ja DRS auki.

Muutaman kierroksen ajoin siinä perässä ja mietin missä voisin päästä ohi. Lopulta koitin ykkösmutkassa, mutta sen verran jäi jarrutus myöhäselle että menin pitkäks. Niin paljon oli vauhtieroo keskisektorilla että koitin painostaa vaan koko ajan, jos Senaattorille tulis virheitä, tai ainakiin että joutus käyttämään liikaa bensaa.

Parhaat paikat tuli ekassa mutkassa, mutta sen verran kaukaa jouvuin lähtemään, etten saanu piettyä tarpeeks vauhtia mutkan läpi. Kertaalleen pääsin jo puolittain kakkosmutkassa ohi, mutta Senaattori ajatti mut nurtsille kun Magnussen konsanaan. Lisäks oli pari lievempää tilannetta kolmanneks viimsessä ja viimesessä mutkassa. Näitten välissä kopsautin ite aika kovaa Senaattorin kylkeen, mutta nostin sen verran että Senaattori pääs takasin eelle.

Viimesellä kierroksella olin päästä shikaanin jälkeen ohi, mutta en ihan kerenny sisäpuolelle. Läpi kisan Senaattori oli ajanu viimesen mutkan sisääntulon melko leveellä linjalla, joten päätin koittaa siinä sisäpuolelta ohi, joka lopulta onnistukii vissiin osittain lagiosuman takia.

Puolessa välissä kisaa jo aattelin että eipä taaskaan tarvii koostetta tehä, mutta oli kyllä aika hurjat 10 viimestä kierrosta. Vaikka ajottain Senaattori ajo mun mielestä jo liianki kovilla otteilla, oli kyllä mahtavaa vääntää.
 
Itsellä oli eka kisa ever ilman ajoapuja, ja vauhdillisesti en varmaan juuri jäänyt aiemmasta vauhdistani. Hidas säällä kuin säällä siis. En hirveästi ehtinyt treenailla, joku 20 kierrosta kaiken kaikkiaan. Sain kuitenkin ihan ok tuntuman ajeluun ilman TC:tä, joten oli ihan kiva lähteä kisaan. Odotuksia ei ollut toki.

Aika-ajo
Aika-ajossa sateli aluksi ja sitten rata kuivui. Sain ihan hyviä kierroksia aikaan sateella, vaikka vähän jänskätti ilman apuja mennä. Eka kierros meni pieleen, kun minua nopeampi Junddu lähestyi takaa kovaa ja meni rytmi sekaisin ja lopulta tein virheen ja päästin Jundun ohitse. Jatkoin sitten radalla ajaen pari nopeaa kierrosta.

Sitten rata kuivui, ja kävin hakemassa vielä tuoreet kumit alle vikoille kiekoille. Sain ihan ok ajan ekalla, siinä vaiheessa sijoitus 5. mutta toki moni vielä paranteli. Toisella kierroksella oli parantumassa vielä entisestään aika paljonkin, mutta tein sitten virheen kakkossektorissa ja kierros jäi kesken. Sijoiitus 11. ja olin aika tyytyväinen sijaan, vaikka erot jäikin isoiksi.

Kisa
Kisaan lähdettiin intereillä. Startti tuli yllättäen nopeaa kun joku painoi readya tosi nopeasti. Meinasi mennä varaslähdöksi tämän takia kun sekosin napeissa. Sain ihan ok lähdön kuitenhi, mutta tipuin ekoissa mutkissa sijalle 13. kun ajoin tosi varovasti.

Muutama siellä sitten spinnaili ja kolaroi, joten en jäänyt viimeiseksi, vaikka osa tulikin ohi. Taisin olla siinä 11. - 13. sijan tuntumilla intereillä. Ei juuri ihmeitä tapahtunut kisan aikana. Miettune ja Velmu sieltä ainakin taisi ohi tulla kisan edetessä. En hirveästi lähtenyt ketään haastamaan. velmun kanssa meinasi kolahtaa kovasti, kun lähti perä alta nopeassa oikeassa, ja ajauduin ajolinjalle kävelyvauhtia. Onneksi velmu oli hereillä :D

Rata kuivui, ja kävin slicksit samalta kiekalta muiden kanssa. Simon kanssa oli pieni tilanne kun yritin ohi päästää, mutta oli tosi liukasta ja meni pitkäksi, enkä tiennyt miltä puolelta hän ohi oli tulossa. Pahoittelen sitä.

Kisan loppua kohden ajelin pitkään yksin, kunnes sitten sieltä joku vielä ohi tuli nopeammalla vauhdilla. Voittajalle 2 kierrosta ja sijoitus 14. Oon ihan tyytyväinen että pääsin maaliin, enkä spinnannut ennen kuin viimeisellä kierroksella rikkoen etusiipeni, mutta icemankimi oli sen verta kaukana, ettei ollut väliä :D

Koostetta en tee, sillä ei juuri mitään ihmeitä ollut.
 
Kolmannen kauden ensimmäisessä kisassa jaettiin seuraavat rangaistukset:

#1 Astronautti04 saa kuusi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan Illegal Blocking/Dangerous driving vedoten.
Hän palasi radalle todella vaarallisesti ja piittaamatta muista kuskeista, aiheuttaen näin vaaratilanteen JPKo2o:lle. Pisteet Astronautti04:lla ovat yhteensä 8p ja johtavat seuraavan kisan aika-ajokieltoon.


#2 Giinis saa kaksi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan forcing another driver off the track vedoten. Hän osaltaan aiheutti Superjessen ulosajon ja siiven irtoamisen. Pisteet Giiniksellä ovat yhteensä 2p eivätkä johda lisärangaistuksiin.


#3 Senaattori46 saa yhden rangaistuspisteen sääntöjen kohtaan forcing another driver off the track vedoten. Hän puski tahallisesti Thutoa pois radalta. Pisteet Senaattorilla ovat yhteensä 1p eivätkä johda lisärangaistuksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Striimi:


Aika-ajoissa kerkes ajamaan vaan yhen kierroksen ennen sadetta, ja kun se ei oikein osunu, oli tyytyminen seiskaruutuun.

Ekalla kierroksella oli tiukka tilanne markusoh:n kanssa Les Combesissa, mutta hyvin selvittiin rinnakkain. Pääsin sitten ohi kun Markus ajo Pouhonissa levveeks. Sitten olikin taas kunnon vääntöö Senaattorin kanssa. Pari kertaa pääsin jo rinnalle, mutta Senaattori piti sisäpuolen turvin paikkansa, ja toisella kerralla lähti vähän auto käsistä niin se paikka meni siinä.

Neljännellä kierroksella Senaattori ajo sitten ulos ja pääsin ohi. Tässä vaiheessa Super-Jesse oli jo liian kaukana. Loppukisa meni sitten yksinajellessa käytännössä tasatahtia Jessen kanssa. Varikkostopin jälkeen ohitukset Icemankimistä ja leejuhleesta, mutta muutapa sitten ei tapahtunukkaan.
 
Ei ihan ihmeellinen kisa ollut.

Aika-ajo
Ajoin kaksi nopeaa kierrosta peräkkäin. Eka veto oli vähä kehno ja toisella olin parantamassa reilusti, mutta sitten tuli sade vikalle osalle rataa ja tein virheitä vikoissa mutkissa. Paransin kuitenkin pari kymmenystä, mutta eipä se hirveesti sijaa nostellut. Sijoitus 12.

Kisa

Lähdin Softeilla matkaan, tarkoitus tehdä 1 stop, eli Soft - SS.

Startissa meinasin spinnata kiihdytyksessä, ja putosinkin pari sijaa lähtösuoralla jo. Ekaan mutkaan otin ulkolinjan ja pääsin pari kaveria sieltä sitten kuittaamaan. Eau Rougeen mennessä oli pieni vääntö Icemankimin kanssa kaiketi, ja piti höllätä ettei tule täystuhoa :D

Ekan kierroksen lopussa spinnasin vikasta mutkasta osuen kevyesti seinään ja rikkoen siipeäni. Giniis kai osui minuun tai jäi samaan kasaan kun siinä oli, pahoittelen jos johtui spinnistäni. Tämän jälkeen ei hirveästi tapahtunut, ajelin 15 kierrosta softeilla ja rikkinäisellä siivellä, joka jonkin verran vaikutti kääntyvyyteen. Huomasin kuluman renkaissa olevan aika mietoa, joten vaihdoin lennosta taktiikan ottaa US vikalle stintille. Pitiltä palatessani olin kai sijalla 13. tai 12.

Yhden kierroksen ajoin US ja sitten ajauduin hiekalle ja spinnasin. Autoa kääntäessäni kolautin seinään ja rikoin siipeni taas, nyt se vain hajosi vielä enemmän. Matkaa eteen ja taakse oli kyllä aika paljon, joten ei vaikuttanut sijaani.

Edellä jottain tapahtui kans muilla, ja luultavasti oisin ilman tuota spinniä ollut ainakin sijan paremmin maalissa, mutta ei se 11. sen parempi ois ollut :D Mutta ihan kiva oli muuten ajella.
 
Toinen kisa takana ilman assisteja ja vähän paremmin meni kuin Unkarissa
Aika ajo oli aika huono , ajoin pankkikierroksen ja toisella kierroksella mokasin ja sit rupes sataa

Kisa
Startti oli ihan hyvä mutta jäin vähän pussiin ja sit tulikin vähän tiukka eau rougessa Kiraihin ka onneks molemmat selvittiin siitä
Muuten kisa oli ihan hyvä aika maksimi suoritus multa tällä hetkellä no assistilla
Kooste
 
Viikon komediapläjäys:
Kooste:


Eiköhän toi kooste kerro kaiken oleellisen tästä kisasta...


Joku on heti viemässä multa sarjan komediahahmon titteliä, kun yhen viikon on muualla! :D

Oliko vahvakin humalatila alla? En muista nähneeni sulta yhteensä noin montaa virhettä kaikissa yhdessä ajetuissa F1-liigoissa kun tuossa yhdessä kisassa. :D
 
Oliko vahvakin humalatila alla? En muista nähneeni sulta yhteensä noin montaa virhettä kaikissa yhdessä ajetuissa F1-liigoissa kun tuossa yhdessä kisassa. :D
No niin vahva kun vaan absolutistilla voi olla :cool:. Jää kyllä itellekkii ikuseks mysteeriks tämä suoritus, vaikka vähän keskittyminen kyllä meni sen jälkeen ku siipi hajos. Toivoin vaan että ois turva-auto pelastanu.
 
Jättäydyn pois sarjasta toistaiseksi. Liian vähän aikaa pelata ja harjoitella, varsinkin ilman apuja. Ajelu oli kivaa ja tutun porukan kanssa tätä on jaksanut vetää tuloksista riippumata, nyt kuitenkin tuntuu että tää on vähän tämmöistä suorittamista vaan vähän joka puolella, ja se kiva fiilis kanssa-ajamisesta on jäänyt pois. Täälläkään ei juuri enää näe kenenkään keskustelevan kisoista tai ajamisesta.

Katellaan sitten taas paremmalla päivällä kisoja uudelleen. Ehkä sitten kun taas konsepti muuttuu johonkin suuntaan.
 
Monzan rankut:

#1 JPK saa yhden rangaistuspisteen sääntöjen kohtaan "Forcing another driver off the track" vedoten. Hän työnsi astronautin ulos radalta aiheuttaen pari menetettyä sijoitusta. Piste on JPK:n ensimmäinen eikä johda lisärangaistuksiin.

Videotodiste:
 
Lyhyt kooste Singaporesta. Aika-ajoissa sössin kaksi ensimmäistä yritystä siihen, että oikaisin viimeisen mutkan. Viimeisellä yrityksellä paineen alla loistava kakkosruutu, joka oli maksimisuoritus.

Taktiikkana oli US+SS. Ensimmäisen stintin lopussa peräpää alkoi heittelehtimään kunnolla ja flyingkonna pääsi lopulta ohi. Spinnasin sen jälkeen vielä neulansilmässä ja sen jälkeen oli pakko tulla sisään pari kierrosta suunniteltua aiemmin eli kierroksella kymmenen. Supersofteilla setuppi toimi paljon paremmin ja vasta kuutisen kierrosta ennen maalia piti alkaa tosissaan taistelemaan, jotta sai auton pidettyä tiellä. Onneksi eroa taaksepäin Masaan oli sen verran reippaasti, että hätää ei ollut. Edestä vielä flyingkonna joutui pysähtymään toisen kerran jostain syystä, joten nousin reilut kymmenen kierrosta ennen loppua toiseksi ja sen jälkeen ajelin vain maaliin pitäen auton radalla. Viimeisellä kierroksella ajoin vielä seinään lopussa, mutta onneksi renkaat säilyivät ehjinä. Oxhoxin vauhtiin ei ollut saumoja, joten kakkossija kelpaa mainiosti.

 
Ylös Bottom