Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2017 NO ASSISTS

Keskiviikoksi kaavailtu ajoavuton sarja torstain ajojen rinnalle.

Liigaa pyörittää tänä vuonna KFIN F1 YP, johon kuuluvat aiempina vuosina aktiivisesti ajaneet kuljettajat (JBTGFIN, Junddu, MerimaxF1, Simo911, Thuto, Senaattori, vvvili ja Fiskemannn).

Ilmoittaudu näin:

Lisää tähän ketjuun PSN-tunnuksesi. Paikat täytetään aiempien kokemusten ja ilmoittautumisjärjestyksen pohjalta.

Ilmoittautuneet:
PSN (suluissa toive tallista)
1. Simo911
2. Junddu
3. Thuto
4. JBTrollGamerFIN_
5. Super-Jesse12
6. MeriMax_87
7. Kiraih
8. Fiskemann
9. pastafiores
10. zeizei84
11. redspeed111
12. Senaattori
13. moneygun

Tallit ja tallipaikat:


Mercedes: Senaattori, Junddu(?)
Ferrari: moneygun
Red Bull:
Force India: Simo911, Fiskemann
Williams:
Haas:
Toro Rosso: Zeizei84, Redspeed111
Renault:

McLaren:
Sauber:

Varakuljettajat:


Poissaolijat:



Host Settings:

Session Options
Era: Modern F1 Cars
Maximum Participants: 22
Practice Length: None
Qualifying: Short Qualifying
Race Distance: 50%
Quick Weather: Dynamic
Session Start Time: Official
Session Privacy: Invite Only

Race Settings
AI Driver Level: 80
Car Performance: Equal
Parc Fermé Rules: Off //Herrasmiessääntö, ettei vaihdeta setuppia aika-ajojen jälkeen
Collisions: On
Vehicle Damage: Reduced
Safety Car: On
Rules and Flags On
Corner Cutting Stringency: Strict
Formation Lap: Off
Race Starts: Manual

Assist Restrictions
Braking Assist: Off
Anti-Lock Brakes: Off
Traction Control: Off
Automatic Gearbox: Manual
Pit Assist: Off
Pit Release Assist: Off
Dynamic Racing Line: Off

Kisakalenteri:


Aikataulu ja sessioon liittyminen:

Kisapäivä: Keskiviikko

Host lähettää n. klo 19.50 kaikille onlinessa oleville kutsut. Päaasiassa hostina toimii Merimax_87 (ehkä?), mutta myös muut YP-ryhmän jäsenet voivat kilpailuja viikosta riippuen hostata. Seuraa sarjakohtaista psn-piiriä ennen kisaa.

Sessio starttaa klo 20.00.



Säännöt:

- Vapaa valinta setupiin

- Herrasmiessäännöt, ei tahallisia kolareita tai perseilyä. Ei oikomista.

- Jos vahingossa oikaiset ja hyödyt paljon, niin hyviin tapoihin kuuluu löysätä ettei oikomisesta saada hyötyä. Pääasiassa noudatetaan pelin omia oikasusääntöjä. Joillain radoilla saatetaan tehdä mutkakohtaisia tiukennuksia.

- Noudatetaan sinisiä lippuja ja aika-ajossa annetaan tietä nopealla kierroksella olevalle, jos itse vasta lämmittelet

- Tahallisista kolareista ja jatkuvista sääntörikkeistä voidaan sulkea sarjasta ulos.

- Jos haluaa jättää kisan kesken, se tapahtuu "Exit"-valinnan kautta. Ei siis "Retire"-napin käyttöä, koska se voi aiheuttaa turva-auton. Jos autosta lähtee rengas, niin odota niin kauan, että peli itsestään siirtyy välianimaatioon. Älä itse paina retireä.

-Ei mielellään paineta retireä myöskään aika-ajoissa radalla, koska tekoäly ottaa auton hallintaansa, eikä välttämättä mene haamuksi. Jotkut säästävät renkaita tuolla kikkailulla. Samaten tahallaan auton romuttaminen aika-ajoissa on kielletty. Jos tapahtuu vahingossa ja olet top10:ssä, niin on otettava kuluneet renkaat starttiin. Jos ei kuluneita löydy, niin sitten pehmeimmät.


***Säännöt ovat keskusteltavissa. Mikäli toivot muutoksia sääntöihin, ehdota niitä rohkeasti!***

Pisteiden lasku:

50 % kilpailussa 10 parasta saa pisteitä samaan tapaan kuin oikeassa F1-sarjassa, eli:

25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Rangaistuspisteet:

Edelliset viisi kilpailua otetaan huomioon. Kuudesta rangaistuspisteestä seuraa aika-ajokielto seuraavaan kisaan, kymmenestä kilpailukielto.

Rangaistuspistetaulukko

Tutkintapyynnön tekeminen:

Näitä ohjeita noudatetaan tutkintapyyntöjen tekemisessä Bahrainin GP:stä lähtien.

1) Tutkintapyyntö lähetetään täällä foorumilla KFIN F1 YP käyttäjälle yksityisviestillä.
2) Tutkintapyynnön voi tehdä torstaisin 12:00-23:59 välisenä aikana.
3) Tutkintapyynnössä selitetään tilanne omalta näkökannalta asiallisesti.
4) Tutkintapyyntöön täytyy liittää vähintään yksi video- tai kuvatodiste tilanteesta. Jos ei ole omaa tallennetta, niin joko toisen osapuolen tai vaikkapa takana tulevan näkövinkkelistä kelpaa, jos tilanne näkyy selkeästi.
5) Tuomaristo voi halutessaan ottaa tutkittavakseen tilanteita joita ei ole ilmoitettu, jos he näkevät esim. koosteista selviä sääntörikkomuksia.

Ongelmatilanteissa ja kisasession starttaaminen uusiksi:

-Jos joku putoaa ennen starttia, otetaan lähtö uusiksi.

-Jos jostain syystä multiplayer championship ei onnistu tallentamaan aika-ajoa, ajetaan short Q. Tässä aika-ajossa kaikille kuljettajille määrätään tavoiteaika, jotta pystytään luomaan sama lähtöjärjestys kuin alkuperäisessä aika-ajossa. Tästä syystä on käytettävä myös samaa rengaskovuutta kuin alkuperäisessä aika-ajossa.

-Jos joku putoaa startin jälkeen, lähtöä ei oteta uusiksi. Pudonneiden on mahdollista liittyä takaisin kilpailuun vanhalla kutsulla tai kaverilistalta, jos on voitu laittaa friends only.

-Tilanteet joissa kaikki quittaa ja odottaa uutta kutsua.
1. Jos pelisessiossa on joku joka ei sinne kuulu
2. Jos joku on tippunut sessiosta ennen starttivalojen syttymistä
3. Jos joku saa DSQ:n ennen starttivalojen syttymistä
 
Viimeksi muokattu:
KISAKALENTERI:

Kausien jakoa ei olla vielä päätetty, mutta tässä koko suunnitelma mitä tullaan noudattamaan jonkinlaisiin kausiin jaettuna:

1. Venäjä 1.11
2. Espanja 8.11
3. Monaco 15.11
4. Kanada 22.11
5. Baku 29.11
6. Itävalta 6.12 (tosikuskeja ei itsenäisyyspäivän vastaanotto kiinnosta, eikö niin?)
7. Silverstone 13.12
8. Australia 20.12
9. Kiina 27.12
10. Unkari 3.1
11. Spa 10.1
12. Monza 17.1
13. Singapore 24.1
14. Malesia 31.1
15. Bahrain 7.2
16. Japani 14.2
17. USA 21.2
18. Meksiko 28.2
19. Brasilia 7.3
20. Abu Dhabi 14.3
 
Kai mäkin voisin sitten kokeilla ilman assisteja :D Eli mukana ollaan.

Tallitoiveena vaikka Ferrari tai Toro Rosso
 
Mukana, mutta en varmasti joka kisaan ehdi. Ajelen siis kun ennätän. Tallitoiveena Renault
 
Ei ole kokemusta ilman ABS ja medium tc vaa ajanut, myös radat ha koko ajaminen on kyllä hakusessa mutta mikäli voi tulla yrittään niin tavote olis kuitenkin oppia menee ilman apuja ja oisin mukana.
 
Debyytti tässä sarjassa päättyi mukavasti podiumille. Aika-ajoissa toinen Rellu pilasi ensimmäisen kierroksen ja toisella vaatimaton 12.7 toi kutosruudun. Alun mielenkiintoisen SC:n jälkeen hajotin siiven kolmesti, mutta toisen turva-auton ansiosta sain letkan jälleen kiinni. Sen jälkeen alkoikin löytyä sitä haettua varmuutta ja vaikka hajotin toisen puolen etusiivestä kertaalleen keltaiselle, tulin pysähtymättä kolmantena maaliin. Ihan hyvää harjoitusta sunnuntain AOR-kisaa ajatellen, koska alkukisa meni selkeästi hakiessa, mutta loppua kohden alkoi ajo sujumaan ihan mukavasti mikä oli tarkoituskin.
 
Ylös Bottom