Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4:n tulevat pelit (huhut, uutiset)

Huomasin yöllä että tällänen oli ilmestynyt storeen, pistin lataukseen ihmetellen mikäköhän tasoloikka on oikein kyseessä. No ei siinä kauaa mennyt kun piti pistää kone kiinni Tuli aika pian selväksi ettei ollutkaan tasoloikka. :D
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

P.T. tuli kyllä puun takaa. Ai piru kun oli pelottava. Todella piinaava tunnelma, lähes photorealistinen yleisilme, kylläkin pelkistetty mutta hyvän immersion luova. Syvään päähän ilman kellukkeita aluksi ihan pihalla, kunnes alkoi tapahtua.... hyi hitto, pakko oli lopettaa pelaaminen ettei yöunet olis menneet.

Latailin itsekin ja iho oli kokoajan kananlihalla. Lopulta tapahtui jotain ja en päässyt eteenpäin. Vaikka YouTubesta katsoin, niin yhden kohdan jälkeen selittämättömästä syystä ei ovi avautunut ja jätin homman sikseen..
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Äsken tuli testattua tuo p.t. myös ja kylmäksi jätti. Ihan liikaa kohtia joissa ei tiedä mitä pitää tehdä jotta homma etenee vai onko siinä vaan joku aika triggeri. Useamman kerran tuon käytävän ravasin ja välillä oli jopa hyvä fiilis, mutta sitten taas kävi niin, että homma tyssäsi. Olin murosta lukenut, että R3 zoomaa ja sen kanssa voi jotain tavaroita ottaa käteen, mutta eipä tuo tuntunut mitään ottavan ja kaikki ovet oli lukossa. Tuossa tilanteessa iski jo lopullinen kyllästyminen ja on ihan sama mitä painostavia ääniä siellä taustalla kuuluu kun pelaajan tunnetila on jo aikoja sitten siirtynyt tunnelmoinnista tylsistymiseen kun homma ei etene.
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Äsken tuli testattua tuo p.t. myös ja kylmäksi jätti. Ihan liikaa kohtia joissa ei tiedä mitä pitää tehdä jotta homma etenee vai onko siinä vaan joku aika triggeri. Useamman kerran tuon käytävän ravasin ja välillä oli jopa hyvä fiilis, mutta sitten taas kävi niin, että homma tyssäsi. Olin murosta lukenut, että R3 zoomaa ja sen kanssa voi jotain tavaroita ottaa käteen, mutta eipä tuo tuntunut mitään ottavan ja kaikki ovet oli lukossa. Tuossa tilanteessa iski jo lopullinen kyllästyminen ja on ihan sama mitä painostavia ääniä siellä taustalla kuuluu kun pelaajan tunnetila on jo aikoja sitten siirtynyt tunnelmoinnista tylsistymiseen kun homma ei etene.

Joo, itsekin varmaan pari tuntia pelasin ja lopulta turhauduin, kun ei tiennyt mitä pitää tehdä. Katsoin sitten loppuratkaisun youtubesta.

Turhauttavaa edestakaisin ravailua.
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

P.T. demo tuli pelattua läpi. Tai ainakin niin pitkälle kuin pystyin. Eli aivan loppuun asti, mutta se puhelin ei vain soi vaikka teen mitä. Katsoin walktrough videon ja totesin että demo päättyy siihen kun se puhelin soi.

Ajattelin ensin, että demossa on joku bugi, kun en saa sitä puhelinta soimaan, mutta sitten tajusin sen, mitä siinä puhelussa sanotaan. "You have been chosen", eli vain jotkut on valittu näkemään demon loppu. Itse en kuulunut niihin.

Sopisi hyvin Hideo Kojiman tyyliin tehdä tuollainen.
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Olihan ne puzzlet aika epäloogisia, pöljiä ja turhauttavia. Toivittavasti valmis peli ei ole tuollaista jumittelua. Sekopäinen meininki ja pelotti kyllä, mutta en arvosta halpaa säikyttelyä, eli ihan yht'äkkiä ruudun täyttää jonku monsterin pää hirveillä äänillä. Toivottavasti tätä ei liikaa kylvetä, kiljahdin kuin pikkutyttö ja ohjain tippu lattialle ja akkakin katto vähä et just...
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Meinas kyllä ennemminkin hermot palaa tuon pelin kanssa kun en edes alussa tiennyt että mitä tapahtuu ja mistä näppäimestä, kun ei edes Optionsista näkynyt. Tuli jokaista näppäintä rämpyteltyä joka esineen, oven ja taulujen kohdalla. Voisin sanoa että liian sekava minun makuun, mutta plussaa annan fotorealistisesta grafiikasta.
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Huhhuh, kokeilinpa eilen illalla pilkkopimeässä videotykin kera. Ei kyennyt varttia pidempään pelaamaan kun piti pistää pois, että sai vielä jotenkuten unta :D Mulle kelpais Silent Hill kyllä nimenomaan 1st personina, tää oli niin intensiivinen kokemus. Ja nyt oli kyllä fotorealistista grafiikkaa, tunsi jo olevansa enemmän elokuvan kuin pelin sisällä. Miltähän tää tuntuis jollain Oculus Riftillä tai vastaavalla...
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Odotan josko antaisivat PlanetSide2:lle julkaisupäivän PS4-versiosta tuolla SOE Livessä. Uuden EQ:n julkkarista ei kuulemma puhuta, mutta jos sieltä jotain uutta tulisi.
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Minä en yleensä koske kauhupeleihin, koska olen kauhea kermaperse, mutta lukiessani kuka/ketkä P.T.n takana on, minun oli vain pakko uhrautua ja kokeilla, kuinka käy. Minulla oli kaksi seuralaista, jotka halusivat ehdottomasti nähdä, kuinka reagoin "ensikertalaisena" tämäntyyppiseen peliin, joten P.T. ei ollut niin ahdistava kuin se olisi voinut olla yksin pimeässä. Eilen aloitin, pari tuntia siinä meni ja olin lopussa. Sitten iskikin jumi päälle. Tunnin suunnilleen siinä pyörin, kunnes luovutin, koska oli pakko lähteä liikenteeseen. Tänä aamuna pistin "pelin" uudestaan päälle ja PÄÄSIN SEN LÄPI! Tämä siis ihan tuurilla, tottakai, mutta kaikken tyytyväisin olen siitä, että onnistuin tässä ilman netin ohjeita :)

Spoilereita viimeisestä puzzlesta.
Tajusin jossain vaiheessa, että lapsi pitää saada nauramaan (kolme kertaa, kuten lopuksi selvisi), mutta minulla oli kauhea ongelma saada se nauru tapahtumaan toista kertaa. Siinä sitten juoksentelin ympäriinsä ja nollailin tapahtumia, kunnes viimein siinä vahingossa onnistuin ja ohjain alkoi väristä. Ja sitten menin typeryyksissäni/paniikkisena liikkumaan ja pelin eteneminen tyssäsi taas. Sain viimeisen osion koko ajan siihen vaiheeseen, missä Lisa (ymmärtääkseni) seurasi vain koko ajan kannoillani *klop klop* ja hengitti raskaasti vieressä, joten eikun nollaamaan taaaaas koko tilanne.

Tämä aamuna sain kuitenkin naurun tapahtumaan toista kertaa. Tämän jälkeen seisoin paikoillani ja ohjain alkoi väristä ja en muuten varmasti liikkunut enää mihinkään siinä vaiheessa! Lopulta kuului kolmas nauru ja puhelin soi, äkkiä vastaamaan! Alkoi siinä vaiheessa jo iskeä uusi paniikki, että eihän tämä vastaa puhelimeen! Mutta sitten sieltä todettiinkin, että olen valittu, joten eikun kellarin ovesta ulos ja demo oli siinä. Huh helpotusta.

Peli ahdisti suuuuunnattomasti välillä, varsinkin, kun tuntui siltä, että joku hengittää koko ajan niskassa. Ja tunnustan, että viimeisessä osiossa, kun kävin pikkuisen liian lähellä naista ja se hyppäsi silmille, oli lähellä, etten saanut sydänkohtausta tai jotain. Kiljaisu kyllä pääsi! Mielenkiinnolla odottelen, millainen lopullisesta pelistä tulee.
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Vihdoinkin alkaa tapahtua! Codemasters twiittasi Dirt tilillä viestin, jossa luki ainoastaan "4". On siis todennäköisesti odotettavissa kohta puolin uutisia Dirt 4:stä. Toiveissa olisi kevät -15 julkaisu.
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Dirtistä tuli mieleen, että onkos niitä ollut liikkeellä mitään huhuja siitä, milloin uudelle sukupolvelle saataisiin WRC-lisenssipeliä? Ja mahdollista juttua uudesta pelimoottorista tietenkin myös, vai mennäänkö sillä samalla, kuin edellisilläkin laitteilla?
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Dirtistä tuli mieleen, että onkos niitä ollut liikkeellä mitään huhuja siitä, milloin uudelle sukupolvelle saataisiin WRC-lisenssipeliä? Ja mahdollista juttua uudesta pelimoottorista tietenkin myös, vai mennäänkö sillä samalla, kuin edellisilläkin laitteilla?

Pahalta vaikuttaa, kun ei gamescomissa kuultu mitään :(
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Volitionin seuraava peli on todennäköisesti jatko-osa Saints Rowlle. Julkaisija Deep Silverin twiitissä on nimittäin Saints Row -logo. Lopullinen totuus saadaan tietää PAX Primessa tänään illalla klo 20:00, kun Volitionin paneeli alkaa.

Lähde: XBOXAchievements.com
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Dragon Quest Heroes (PS3/PS4)


Melkoista tukea PS4:lle. Erityisesti tämä yllätti! Dragon Quest -sarjahan ei ole vieraillut Sonyn konsoleilla sitten PlayStation 2:n, joka sai mainion Dragon Quest 8:n, ja siihen Japani-eksklusiivin Mysterious Dungeon -spinoffin. Nämäkin julkaistiin 2005 - 2006, eli sarjan edellisestä esiintymisestä Sonyn laitteilla on nyt jo 8 vuotta, tai jopa 9 vuotta jos laskee Dragon Quest 8:n länsimaisesta julkaisusta. Tässä välissä sarja on esiintynyt mm. DS:llä ja Wiillä. Vähintään mielenkiintoinen siirto nyt siis tuli, ja tietenkin voi spekuloida, tarkoittaako tämä kenties jotain muutakin?

Dragon Quest -sarjan luoja ja oikeuksien omistaja Yuji Horiihan sanoi toukokuussa, että sarjan jatko "ei ole tulossa mobiililaitteille":

Dragon Quest creator Yuji Horii has divulged to VJump that the next Dragon Quest won’t be headed to a smartphone near you, and will be “more of a weighty title.”

http://www.consoletuner.com/yuji-horii-says-next-dragon-quest-game-will-be-a-weighty-title/

Tarkoittiko Yuji Horii tätä Dragon Quest Heroesia "syvemmällä nimikkeellä"? Vai voisiko tämä tarkoittaa, että PlayStation 4 olisi mahdollinen alusta myös Dragon Quest 11:lle?
 
Vastaus: Tulevat pelit (huhut, uutiset)

Melkoista tukea PS4:lle. Erityisesti tämä yllätti! Dragon Quest -sarjahan ei ole vieraillut Sonyn konsoleilla sitten PlayStation 2:n, joka sai mainion Dragon Quest 8:n, ja siihen Japani-eksklusiivin Mysterious Dungeon -spinoffin.

Tämä pelisarja on itselle täysi tuntemattomuus, näyttää melkoiselta Dynasty Warriors mätkeeltä joka ei itseäni oikein kiinnostanut. Huomasin että myös joku sellainen pelisarja kuin Ys olisi tulossa myös PS4:lle? Joku japskirope?

Itse odotan toiveikkaana sitä päivää kun julkaistaan seuraava Tales of -peli PS4:lle. Nuo pelit ovat olleet hienoja ja pidin todella, todella paljon Tales of Vesperiasta joka onnekseni tuli x360:lle silloin joskus, pirun hyvä peli! Nyt jäi tylsästi Tales of Xilliat väliin kun ei edellisen sukupolven konetta ole enää tässä taloudessa.
 
Ylös Bottom