Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro - ongelmat, bugit ja muut murheet

Ukkonen hajotti emolevyn pleikkarista( ps4 pro). Kellään tietoo miten saan kovalevyltä tiedot siirrettyä uuteen? Aikas pitkään on tässä taisteltu enkä oo vielä keksiny keinoa.
 
Ukkonen hajotti emolevyn pleikkarista( ps4 pro). Kellään tietoo miten saan kovalevyltä tiedot siirrettyä uuteen? Aikas pitkään on tässä taisteltu enkä oo vielä keksiny keinoa.
Eiköhän siinä ole sellaiset suojaukset ettei mitenkään ellei toimi siinä alkuperäisessä konsolissa enää.
 
Kellään tietoo miten saan kovalevyltä tiedot siirrettyä uuteen?
Valitettavasti ei onnistu mitenkään. PS4:n sisäisen kiintolevyn tiedostojärjestelmä on kryptattu laitekohtaisella salausavaimella, eikä sitä voi purkaa ilman jailbreakattua konsolia. Ja sekään ei nyt onnistu, koska itse laite on hengetön. Käytännössä kaikki ko. kiintolevyllä oleva data on menetetty.
 
Valitettavasti ei onnistu mitenkään. PS4:n sisäisen kiintolevyn tiedostojärjestelmä on kryptattu laitekohtaisella salausavaimella, eikä sitä voi purkaa ilman jailbreakattua konsolia. Ja sekään ei nyt onnistu, koska itse laite on hengetön. Käytännössä kaikki ko. kiintolevyllä oleva data on menetetty.
Asia harvinaisen selvä. Kiitos.
 
Otsikon mukainen ongelma alkoi ilmetä aivan yhtäkkiä. Laite ei siis tunnista levyä enää läheskään jokaisella kerralla levyä vaihdettaessa tai laitetta uudelleen käynnistettäessä. Olen puhdistanut levyt, päivittänyt laitteen ja suorittanut "rakenna tietokanta uudelleen" -toiminnon yrittäessäni saada ongelmaa poistumaan. Viimeksi mainitun toiminnon jälkeen levyn lukeminen onnistui useita kertoja putkeen, kunnes laite alkoi taas oikutella uudelleen.

Em. seikoista johtuen päättelisin, että vika ei piile ainakaan itse levyasemassa. Mitäköhän vielä kannattaisi yrittää?
 
Otsikon mukainen ongelma alkoi ilmetä aivan yhtäkkiä. Laite ei siis tunnista levyä enää läheskään jokaisella kerralla levyä vaihdettaessa tai laitetta uudelleen käynnistettäessä.

Em. seikoista johtuen päättelisin, että vika ei piile ainakaan itse levyasemassa. Mitäköhän vielä kannattaisi yrittää?
Julkaisussa ostettu PS4 Proni on tehnyt jo monta vuotta ihan samaa. Todennäköisesti kyseessä on kuitenkin sen BD-aseman ihan mekaaninen vika. Mitään pysyväisratkaisua en ole ongelmaan keksinyt, mutta se auttaa, kun konsolin kantta kevyesti taputtelee levyasemaluukun kohdalta heti levyn sisään laittamisen jälkeen. Sen kuulee levyaseman käyntiäänestä, milloin se alkaa lukea tosissaan, ja milloin se vaan epätoivoisesti koettaa tunnistaa levyä.
 
Julkaisussa ostettu PS4 Proni on tehnyt jo monta vuotta ihan samaa. Todennäköisesti kyseessä on kuitenkin sen BD-aseman ihan mekaaninen vika. Mitään pysyväisratkaisua en ole ongelmaan keksinyt, mutta se auttaa, kun konsolin kantta kevyesti taputtelee levyasemaluukun kohdalta heti levyn sisään laittamisen jälkeen. Sen kuulee levyaseman käyntiäänestä, milloin se alkaa lukea tosissaan, ja milloin se vaan epätoivoisesti koettaa tunnistaa levyä.
Itselläni ilmeni samaa vikaa aika ajoin vuosia sitten. Yleensä konsolin kyljellään pitäminen auttoi kuitenkin. Sitten jossain vaiheessa konsolin palauttaminen normaalin asentoon onnistui niin, että levyt toimivat taas. Huomasin kuitenkin sellaisen jutun, että ainakin minulla jotkut käyttispäivitykset tuntuivat tuovan tuon ongelman. Nyt ei kuitenkaan ole ollut enää varmaankaan vuosiin tuota ongelmaa. Varsin outo juttu sinänsä.
 
...kun konsolin kantta kevyesti taputtelee levyasemaluukun kohdalta heti levyn sisään laittamisen jälkeen.
Tätä keinoa olen itsekin käyttänyt. Toimii kyllä, mutta vähän tollanen "jeesusteippi"-tyylinen ratkaisu. Väliäkö sillä toisaalta?
Itselläni ilmeni samaa vikaa aika ajoin vuosia sitten. Yleensä konsolin kyljellään pitäminen auttoi kuitenkin. Sitten jossain vaiheessa konsolin palauttaminen normaalin asentoon onnistui niin, että levyt toimivat taas. Huomasin kuitenkin sellaisen jutun, että ainakin minulla jotkut käyttispäivitykset tuntuivat tuovan tuon ongelman. Nyt ei kuitenkaan ole ollut enää varmaankaan vuosiin tuota ongelmaa. Varsin outo juttu sinänsä.
Itselläni ongelma alkoi yhden taannoisen päivityksen jälkeen, ennen sitä ei ollut mitään ongelmia. Tästä johtuen olen itse vahvasti sillä kannalla, että vika ei ole levyasemassa, vaan jossain muualla. Konsolin asennolla en ole huomannut olevan merkitystä asiassa. Yleensä on pystyasennossa, mutta molempia siis on tultu kokeiltua. Pääasia, että toimii edes jollain tavalla, mutta olisihan se ihan paikallaan, että toimisi niin kuin kuuluu.
 
Tätä keinoa olen itsekin käyttänyt. Toimii kyllä, mutta vähän tollanen "jeesusteippi"-tyylinen ratkaisu. Väliäkö sillä toisaalta?

Itselläni ongelma alkoi yhden taannoisen päivityksen jälkeen, ennen sitä ei ollut mitään ongelmia. Tästä johtuen olen itse vahvasti sillä kannalla, että vika ei ole levyasemassa, vaan jossain muualla. Konsolin asennolla en ole huomannut olevan merkitystä asiassa. Yleensä on pystyasennossa, mutta molempia siis on tultu kokeiltua. Pääasia, että toimii edes jollain tavalla, mutta olisihan se ihan paikallaan, että toimisi niin kuin kuuluu.
Aikanaan aivan ensimmäisellä playstationilla oli samaa levyn lukuongelmaa ja se yleensä korjaantui, kun konsolin käänsi ylösalaisin levyluukku alaspäin.:D Ilmeisesti laserlukupää pääsi näin lähemmäksi levyä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä päivitä profiilin-kysely joka helkutin kerta kun käynnistää koneen tullut jossain päivityksessä? ja miten sen sais pois? Ja toinen vielä et yhtäkkiä on ilmoituksissa ruvennut oleen pitkä lista pelisave-tietoja vaikka täppä on pois lähetyksistä, siis ponnahdusikkuna asetuksista..
ihmeellisesti ilmaantunut..
 
Onko tämä päivitä profiilin-kysely joka helkutin kerta kun käynnistää koneen tullut jossain päivityksessä? ja miten sen sais pois?
Sen profiilikyselyn pitäisi mennä pysyvästi pois, kun käyt läpi kaikki ne kohdat, joissa on se New-merkintä.
 
Siis tarkoitatko lobbyssä kun menee ilmoitukset ja niissä joissa lukee new??
Umm... En tiedä, mistä lobbysta puhut ja miten se tähän liittyy. Luulin, että tarkoitat sitä kyselyä, joka tulee PSN:ään kirjautuessa, kun PSN:n privacy-asetuksiin on tullut muutos, joka vaatii käyttäjältä huomiota. Tuollainen tuli nimittäin itelle tässä muutama päivä sitten viimeksi.

En nyt löytänyt netistä hyvää kuvaa, mutta näkymä on jotakuinkin oheisen liitteen kuvan näköinen, ja joidenkin rivien lopussa on NEW-merkintä osoituksena siitä, että kyseiseen yksityisyysasetusryhmään on tullut jokin uusi säätö.

Voisitko vaikka ottaa kuvan tuosta omasta tilanteestasi, niin ehkä selviää, mitä oikeasti tarkoitat?
 

Liitetiedostot

  • PSN-privacy.jpeg
    PSN-privacy.jpeg
    25,3 KB · Lukukerrat: 11
^mulle on tullut eri kysely joka käynnistyksen yhteydessä.
Siinä vaan kysytään haluanko tiedotteita sähköpostiin vai suoraan pleikkarille ja tuo tuli jokaisen käynnistyksen yhteydessä kunnes tänään sitä ei tullut kun uusin päivitys oli asennettu.
 
^mulle on tullut eri kysely joka käynnistyksen yhteydessä.
Siinä vaan kysytään haluanko tiedotteita sähköpostiin vai suoraan pleikkarille ja tuo tuli jokaisen käynnistyksen yhteydessä kunnes tänään sitä ei tullut kun uusin päivitys oli asennettu.
Ahaa, tuollaista kyselyä en muista koskaan edes nähneenikään. Ja toisaalta voi tosiaan olla, että ko. kyselyn ilmestyminen uudestaan ja uudestaan oli bugi, jonka tämä v9.51-päivitys korjasi.
 
^mulle on tullut eri kysely joka käynnistyksen yhteydessä.
Siinä vaan kysytään haluanko tiedotteita sähköpostiin vai suoraan pleikkarille ja tuo tuli jokaisen käynnistyksen yhteydessä kunnes tänään sitä ei tullut kun uusin päivitys oli asennettu.
Siis juurikin tämä!! Joka kerta kyselee kun käynnistää ja uusin firmis sisässä! Lobbyllä tarkoitin sitä kun pleikkari avautuun siihen missä näkyy pelit ja store jne..viitaten tuohon toiseen ihmeellisyyteen että ilmoituksissa pitkä lista pelisave tietoja!
 
Siis juurikin tämä!! Joka kerta kyselee kun käynnistää ja uusin firmis sisässä! Lobbyllä tarkoitin sitä kun pleikkari avautuun siihen missä näkyy pelit ja store jne..viitaten tuohon toiseen ihmeellisyyteen että ilmoituksissa pitkä lista pelisave tietoja!
Okei joo. Itelle "lobby" tuo mieleen jonkin pelin sisäisen moninpelivalikon, mutta tarkoitit ihan vaan PS4:n käyttöliittymän päävalikkoa. Ja olet siis asentanut tänään julkaistun v9.51-päivityksen, ja tuosta tiedotteiden haluamisesta kysellään edelleen? Voisitko ottaa siitä silti kuvan?
 
Juu..päävalikkoa tarkoitin;). uusin firmis sisässä! Yritän ottaa kuvan..
Edit..tässä nyt noi kyselyt!!



ps4 1.pngps42.png
^ up
 
Viimeksi muokattu:
Juu..testasin äsken ja edelleen kyselee! Mutta tuossa kun toi lataa tota ekaa kyselyä niin siinä on ohita-nappi (ympyrä)..jolla pääsee ohittamaan tuon. Ärsyttäävää silti!
 
Juu..testasin äsken ja edelleen kyselee! Mutta tuossa kun toi lataa tota ekaa kyselyä niin siinä on ohita-nappi (ympyrä)..jolla pääsee ohittamaan tuon. Ärsyttäävää silti!
Teepä silleen, että seuraavalla kerralla ruksi tuosta myös tuo ”Ilmoituksia konsoliin” -valinta.

PS. Onko nuo kaksi vaihetta ainoat, mitä tuohon liittyy?
 
Ylös Bottom