Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Oikeastaan ainut kysymysmerkki mikä itsellä on, on se että mitä tapahtuu moninpelin puolella jos NEO versio pyörii 60fps ja PS4 30fps, ei se tule toimimaan jos laittavat samaan peliin, 60fps tuo huiman edun.
Toisaalta eipä sitä samalla viivalla ole kaikki millään muutenkaan. Toinen pelailee tyyliin scartilla liitetyllä 19" kuvaputkitöllöllä ja toinen videotykillä 100“ kankaalta noin kärjistettynä esimerkkinä vaikkapa.. Ne jotka parhaat edellytykset pärjäämiseen haluaa joutuu sitten vaan ostamaan uutta rautaa.Oikeastaan ainut kysymysmerkki mikä itsellä on, on se että mitä tapahtuu moninpelin puolella jos NEO versio pyörii 60fps ja PS4 30fps, ei se tule toimimaan jos laittavat samaan peliin, 60fps tuo huiman edun.
Muuten sitten 90%:lla ps4:n omistajista ei varmaan ole edes mitään hajua mitä fps ylipäänsä tarkoittaa.
Joo siis meinasin lähinnä sitä, että iso osa niistä ns. tavis/satunnaispelaajista, jotka normimallilla jatkaa neon julkaisun jälkeen ei mistään ruudunpäivityksistä tai yms ymmärrä yhtään mitään.NEO on suunnattu hardcore pelaajille ja jos NEO:n ruudunpäivitystä aletaan rajoittamaan moninpelissä niin en usko että kovinkaan moni sitä ostaa.
Onko tässä edessä sitten se, että mitään suurta True-VR-Metal Gear Solid -kokemusta on turha odottaa nyky PS4:lle, vaan lopulta vain nopeita illanistujaisihmeteltäviä?
[h=3][/h]Sony Patents a New DualShock 4 Controller With Changeable FeaturesSaisivat kehittää Xbox Elite -ohjainta vastaavan mallin, ettei tarvitsisi ostella ylihinnoiteltuja ja laaduttomia Scuf ohjaimia. Eli vaihdettavat tatit, takanäppäimet ja lyhyemmät R2/L2 näppäimet kiitos.![]()
Oon kyllä samaa mieltä. Saan mäkin varmaan ison edun tonnin näyttiksestä ja 144hz näytöstä verrattuna johonkin muuhun. Vaikka kovasti haluaisin ettei konsolit mene tähän niin saattaapi se olla edessä.Toisaalta eipä sitä samalla viivalla ole kaikki millään muutenkaan. Toinen pelailee tyyliin scartilla liitetyllä 19" kuvaputkitöllöllä ja toinen videotykillä 100“ kankaalta noin kärjistettynä esimerkkinä vaikkapa.. Ne jotka parhaat edellytykset pärjäämiseen haluaa joutuu sitten vaan ostamaan uutta rautaa.
Muuten sitten 90%:lla ps4:n omistajista ei varmaan ole edes mitään hajua mitä fps ylipäänsä tarkoittaa.
Luulen VR:lle olevan parasta kun se ajateltaisiin kokonaan uutena alustana.
Parin tunnin pulmatehtävät ja aistien yli ärsytykset tulevat varmasti löytymään. Kuten myös nämä ohjaamonäkökulman ottavat jo nähdyt esimerkit. Autopelit ja avaruustaistelut mainittu.
En ole ihan vielä vakuuttunut onko perinteinen peliohjain paras mahdollinen. Tarve osoittaa ja tarttua onnistuvat luontevammin Move-patukoilla. Tästä ohjauksesta voidaan jo päätellä minkätyyppisiä pelejä tullaan näkemään. Varsinkin, kun huomataan miten myös muut VR-yrittäjät ovat tuomassa vastaavia ohjaimia. Miten hoidat tällöin liikkumisen rikkomatta immersiota? Suuri kysymys. Ehkä virtuaalitodellisuudessa menestyvätkin parhaiten ne pelit, jotka eivät pyri mallentamaan omaamme.
Half life 2:a tuli joskus pc:llä ja Oculus Riftillä testailtua. Tuossa toimi muistaakseni juuri liikkuminen näppäimistön nappuloilla ja ympärille katselu päätä liikuttelemalla. Tuossa ei ainakaan itselle syntynyt minkäänlaista siellä olemisen tunnetta; liikkuminen vaan tuntuu todella luonnottomalta leijumiselta, kun hahmo pelissä kävelee, mutta itse vaan istut paikallasi.Jos VR:ssa liikkuisi 1st person -tyyliin pädillä ja katse/pää kääntyisi oman pään liikkeellä. Voisin kuvitella pelaavani ilman immersion särkymistä. Mutta tuo pitää ehdottomasti päästä testaamaan ennen investointia. Pahoin pelkään, että vanha Glacier White -sotaratsu ei taivu tulevaisuuteen toivomallani tavalla. Neo ottanee paikan.
Vaikka tilassa liikkumisessa on omat etunsa, aika rajattu se VIVEnkin tarjoama ala on eikä se joka tapauksessa riitä millään tavoin FPS:ien pelaamiseen kun ei voi liikkua loputtomasti eteenpäin. Tarjoaa ehkä suojaan siirtymisen sieltä kurkkisen mahdollisuuden. Joten samalla tavalla VIVEnkin on liikkuminen ratkaistava kuin muiden järjestelmien.
En tiedä miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Laitteita voi edelleen vertailla keskenään, jos näkee sen tarpeelliseksi.Mikäli konsoli todella tulee jo tänä vuonna niin vertailu Xboxin tehoihin on turhaa, kun laitteiden välissä on kokonainen vuosi. Se on valovuosi tekniikan kehityksessä.
Voi vertailla jos haluaa. Mutta on turha silti alkaa huutelee et "miten te pärjäätte pleikkarin 4.5 teraflopsilla kun mun boxista löytyy 6 teraflopsia?" koska se teholisäys on huomattavasti helpompi tehdä vuoden päästä kun nyt. Mut kyllä tästä voi taas tulla uusi "bitti sota" tai pitäisikö sanoa teraflop sota?En tiedä miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Laitteita voi edelleen vertailla keskenään, jos näkee sen tarpeelliseksi.
MS:lle toivoisin pelisilmää ja lataavan tiskiin selkeästi kovan laitteen, jotta vertailut saataisiin loppumaan kertalaakista.