Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Oikeastaan ainut kysymysmerkki mikä itsellä on, on se että mitä tapahtuu moninpelin puolella jos NEO versio pyörii 60fps ja PS4 30fps, ei se tule toimimaan jos laittavat samaan peliin, 60fps tuo huiman edun.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Oikeastaan ainut kysymysmerkki mikä itsellä on, on se että mitä tapahtuu moninpelin puolella jos NEO versio pyörii 60fps ja PS4 30fps, ei se tule toimimaan jos laittavat samaan peliin, 60fps tuo huiman edun.

Pelintekijästä kiinni näkeekö hän edun olevan ilmeinen. Mikäli näin, lukitaan molemmat 30 tai 60 fps.

Mielenkiintoista nähdä miten tämän ratkaisevat. Kilpailuhenkinen verkkopeli ei kaipaisi kyllä yhtään eri laiteversioiden tuomia mahdollisia etuja. Edes ajatus siitä ettei tässä enää taistella tasaveroisilla laitteilla on hyvin epämiellyttävä, vaikka siitä ei käytännössä vielä pelejä voitettaisi.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Oikeastaan ainut kysymysmerkki mikä itsellä on, on se että mitä tapahtuu moninpelin puolella jos NEO versio pyörii 60fps ja PS4 30fps, ei se tule toimimaan jos laittavat samaan peliin, 60fps tuo huiman edun.
Toisaalta eipä sitä samalla viivalla ole kaikki millään muutenkaan. Toinen pelailee tyyliin scartilla liitetyllä 19" kuvaputkitöllöllä ja toinen videotykillä 100“ kankaalta noin kärjistettynä esimerkkinä vaikkapa.. Ne jotka parhaat edellytykset pärjäämiseen haluaa joutuu sitten vaan ostamaan uutta rautaa.

Muuten sitten 90%:lla ps4:n omistajista ei varmaan ole edes mitään hajua mitä fps ylipäänsä tarkoittaa.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Muuten sitten 90%:lla ps4:n omistajista ei varmaan ole edes mitään hajua mitä fps ylipäänsä tarkoittaa.

NEO on suunnattu hardcore pelaajille ja jos NEO:n ruudunpäivitystä aletaan rajoittamaan moninpelissä niin en usko että kovinkaan moni sitä ostaa.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

NEO on suunnattu hardcore pelaajille ja jos NEO:n ruudunpäivitystä aletaan rajoittamaan moninpelissä niin en usko että kovinkaan moni sitä ostaa.
Joo siis meinasin lähinnä sitä, että iso osa niistä ns. tavis/satunnaispelaajista, jotka normimallilla jatkaa neon julkaisun jälkeen ei mistään ruudunpäivityksistä tai yms ymmärrä yhtään mitään.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Voiko "Assassin'sCreedSeuraavaosa" ilmestyä PS4:lle VR-yhteensopivana? Vai tuleeko suurille pelinimikkeille aina vain VR-missions-tyylinen PSVR-lisäri niille jotka haluavat ultimaattisen siellä olon tunteen, karsittuna.
Se on selvä, että kun devaajat hiovat, optimoivat ja veistävät, niin varmasti tulee sileää VR-matskua, kuten luvattiin :rolleyes: .
Onko tässä edessä sitten se, että mitään suurta True-VR-Metal Gear Solid -kokemusta on turha odottaa nyky PS4:lle, vaan lopulta vain nopeita illanistujaisihmeteltäviä?
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Onko tässä edessä sitten se, että mitään suurta True-VR-Metal Gear Solid -kokemusta on turha odottaa nyky PS4:lle, vaan lopulta vain nopeita illanistujaisihmeteltäviä?

Luulen VR:lle olevan parasta kun se ajateltaisiin kokonaan uutena alustana.

Parin tunnin pulmatehtävät ja aistien yli ärsytykset tulevat varmasti löytymään. Kuten myös nämä ohjaamonäkökulman ottavat jo nähdyt esimerkit. Autopelit ja avaruustaistelut mainittu.

En ole ihan vielä vakuuttunut onko perinteinen peliohjain paras mahdollinen. Tarve osoittaa ja tarttua onnistuvat luontevammin Move-patukoilla. Tästä ohjauksesta voidaan jo päätellä minkätyyppisiä pelejä tullaan näkemään. Varsinkin, kun huomataan miten myös muut VR-yrittäjät ovat tuomassa vastaavia ohjaimia. Miten hoidat tällöin liikkumisen rikkomatta immersiota? Suuri kysymys. Ehkä virtuaalitodellisuudessa menestyvätkin parhaiten ne pelit, jotka eivät pyri mallentamaan omaamme.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Saisivat kehittää Xbox Elite -ohjainta vastaavan mallin, ettei tarvitsisi ostella ylihinnoiteltuja ja laaduttomia Scuf ohjaimia. Eli vaihdettavat tatit, takanäppäimet ja lyhyemmät R2/L2 näppäimet kiitos. :rolleyes:
[h=3][/h]Sony Patents a New DualShock 4 Controller With Changeable Features

uF64YYX.jpg



s6kkPbQ.jpg



6tdp9Yx.jpg
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

OK: Tuo patentti on jätetty jo vuonna 2013, joten sinällään se ei tarkoita välttämättä yhtään mitään juuri Neon kannalta.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Toisaalta eipä sitä samalla viivalla ole kaikki millään muutenkaan. Toinen pelailee tyyliin scartilla liitetyllä 19" kuvaputkitöllöllä ja toinen videotykillä 100“ kankaalta noin kärjistettynä esimerkkinä vaikkapa.. Ne jotka parhaat edellytykset pärjäämiseen haluaa joutuu sitten vaan ostamaan uutta rautaa.

Muuten sitten 90%:lla ps4:n omistajista ei varmaan ole edes mitään hajua mitä fps ylipäänsä tarkoittaa.
Oon kyllä samaa mieltä. Saan mäkin varmaan ison edun tonnin näyttiksestä ja 144hz näytöstä verrattuna johonkin muuhun. Vaikka kovasti haluaisin ettei konsolit mene tähän niin saattaapi se olla edessä.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Luulen VR:lle olevan parasta kun se ajateltaisiin kokonaan uutena alustana.

Parin tunnin pulmatehtävät ja aistien yli ärsytykset tulevat varmasti löytymään. Kuten myös nämä ohjaamonäkökulman ottavat jo nähdyt esimerkit. Autopelit ja avaruustaistelut mainittu.

En ole ihan vielä vakuuttunut onko perinteinen peliohjain paras mahdollinen. Tarve osoittaa ja tarttua onnistuvat luontevammin Move-patukoilla. Tästä ohjauksesta voidaan jo päätellä minkätyyppisiä pelejä tullaan näkemään. Varsinkin, kun huomataan miten myös muut VR-yrittäjät ovat tuomassa vastaavia ohjaimia. Miten hoidat tällöin liikkumisen rikkomatta immersiota? Suuri kysymys. Ehkä virtuaalitodellisuudessa menestyvätkin parhaiten ne pelit, jotka eivät pyri mallentamaan omaamme.

Jos VR:ssa liikkuisi 1st person -tyyliin pädillä ja katse/pää kääntyisi oman pään liikkeellä. Voisin kuvitella pelaavani ilman immersion särkymistä. Mutta tuo pitää ehdottomasti päästä testaamaan ennen investointia. Pahoin pelkään, että vanha Glacier White -sotaratsu ei taivu tulevaisuuteen toivomallani tavalla. Neo ottanee paikan.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Jos VR:ssa liikkuisi 1st person -tyyliin pädillä ja katse/pää kääntyisi oman pään liikkeellä. Voisin kuvitella pelaavani ilman immersion särkymistä. Mutta tuo pitää ehdottomasti päästä testaamaan ennen investointia. Pahoin pelkään, että vanha Glacier White -sotaratsu ei taivu tulevaisuuteen toivomallani tavalla. Neo ottanee paikan.
Half life 2:a tuli joskus pc:llä ja Oculus Riftillä testailtua. Tuossa toimi muistaakseni juuri liikkuminen näppäimistön nappuloilla ja ympärille katselu päätä liikuttelemalla. Tuossa ei ainakaan itselle syntynyt minkäänlaista siellä olemisen tunnetta; liikkuminen vaan tuntuu todella luonnottomalta leijumiselta, kun hahmo pelissä kävelee, mutta itse vaan istut paikallasi.

Tuon takia juuri erilaiset simulaattorit, joissa tavallaan hahmokin istuu paikallaan eli esim. ajo/lentosimut ovat mielestäni melkeinpä ainoita toimivia 1st person -kokemuksia. Lukuunottamatta tietty ns room scale -pelejä, joissa liikkuminen tapahtuu yksinkertaisesti liikkumalla itse, mutta noissakin ongelmana sitten tilan tarve ja liekö psvr edes taipuu moisiin?

Muuten sitten esim. 3rd person -kuvakulmasta kuvatut tasohyppelyt voivat olla yllättävän hieno kokemus vr-laseilla.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Todennäköisesti tuo liikkuminen tullaan ratkaisemaan käytännöllisellä tavalla, joka kuitenkin tuntuu luontevalta ja oikealta. Tärkeä asia, joka tulee ratkaisemaan kuinka mielekästä ensimmäisen persoonan räiskintää on tähän edes tuoda. Tai pitäisikö edes kun se kerran toimii niin erinomaisesti televisiosta?

Joku Titanfallin tapainen ohjaamonäkökulma mechasta ja sulla on siinä heti täysiverinen fps räiskintä.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Mitä itse olen päässyt HTC Viveä testaamaan, niin kyllä VR:ssä selkeä etu on se, että ihminen pääsee siihen isoon tyhjään tilaan fyysisesti liikkumaan. Ilman tätä pelkkä pään kääntely voi olla melkoinen illuusion rikkoja. Eli "mechan"/auton kyydissä pitäisi pystyä kunnolla liikkumaan ja nojailemaan, jotta kunnon VR pääsee oikeuksiinsa. On sitten pelitalon tehtävä se, miten rajoittaa liikkumista, ettei käy kuten demovideoissa, joissa pelaaja nostaa päänsä auton katon läpi auton ulkopuolelle tai istahtaa "itsensä" viereen. Eli VR vaatii muutakin kuin pelkän pään kääntelyn, tuo kallistelu on todella tärkeää siinä.

Tämän vuoksi jotenkin tuntuu, että kotisohva-VR soveltuu vain peleihin, joissa pelaajan pitää istua, eli ihmissotilaiden FPS-pelit rikkovat heti immersion.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Vaikka tilassa liikkumisessa on omat etunsa, aika rajattu se VIVEnkin tarjoama ala on eikä se joka tapauksessa riitä millään tavoin FPS:ien pelaamiseen kun ei voi liikkua loputtomasti eteenpäin. Tarjoaa ehkä suojaan siirtymisen sieltä kurkkisen mahdollisuuden. Joten samalla tavalla VIVEnkin on liikkuminen ratkaistava kuin muiden järjestelmien.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Vaikka tilassa liikkumisessa on omat etunsa, aika rajattu se VIVEnkin tarjoama ala on eikä se joka tapauksessa riitä millään tavoin FPS:ien pelaamiseen kun ei voi liikkua loputtomasti eteenpäin. Tarjoaa ehkä suojaan siirtymisen sieltä kurkkisen mahdollisuuden. Joten samalla tavalla VIVEnkin on liikkuminen ratkaistava kuin muiden järjestelmien.

No luonnollisestihan fps-pelejähän ei voi pelata, jos pitää 5x5m aluella vain kökkiä, avoimenmaailman räiskinnöistä puhumattakaan. Ja kaikki tämä ottamatta huomioon se tosiasia, kuinka harvalta tuollaista tyhjää tilaa löytyy.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Mikäli konsoli todella tulee jo tänä vuonna niin vertailu Xboxin tehoihin on turhaa, kun laitteiden välissä on kokonainen vuosi. Se on valovuosi tekniikan kehityksessä.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

Mikäli konsoli todella tulee jo tänä vuonna niin vertailu Xboxin tehoihin on turhaa, kun laitteiden välissä on kokonainen vuosi. Se on valovuosi tekniikan kehityksessä.
En tiedä miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Laitteita voi edelleen vertailla keskenään, jos näkee sen tarpeelliseksi.

MS:lle toivoisin pelisilmää ja lataavan tiskiin selkeästi kovan laitteen, jotta vertailut saataisiin loppumaan kertalaakista.
 
Vastaus: PlayStation 4k (NEO)

En tiedä miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Laitteita voi edelleen vertailla keskenään, jos näkee sen tarpeelliseksi.

MS:lle toivoisin pelisilmää ja lataavan tiskiin selkeästi kovan laitteen, jotta vertailut saataisiin loppumaan kertalaakista.
Voi vertailla jos haluaa. Mutta on turha silti alkaa huutelee et "miten te pärjäätte pleikkarin 4.5 teraflopsilla kun mun boxista löytyy 6 teraflopsia?" koska se teholisäys on huomattavasti helpompi tehdä vuoden päästä kun nyt. Mut kyllä tästä voi taas tulla uusi "bitti sota" tai pitäisikö sanoa teraflop sota?
 
Ylös Bottom