Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro

Vastaus: PS4 Pro

Onko täällä ketään kenellä on LG uf830v telkkaria? Kokeilin laittaa HDR-tuen päälle pleikkarista, mutta sanoo, että näyttö ei tue hdr muotoa. Googlen mukaan pitäisi tukea.. Ostin siis tänään PS4 Pro:n ja ihmetyttää miksi ei anna laittaa sitä käyttöön. Hdmi-johto on oikeassa portissa ja telkkarista pitäisi olla asetukset oikein..

Eihän ole PSVR kiinni koneessa ja telkassa. Se estää HDR signaalin läpimenon. Entäs onko Ultra deep color asetus päällä telkkarin asetuksissa oikean HDMI-portin kohdalla? Itsellä on 55uh850v, siinä toimii.
 
Vastaus: PS4 Pro

Eihän ole PSVR kiinni koneessa ja telkassa. Se estää HDR signaalin läpimenon. Entäs onko Ultra deep color asetus päällä telkkarin asetuksissa oikean HDMI-portin kohdalla? Itsellä on 55uh850v, siinä toimii.
Ei ole PSVR kiinni kummassakaan. Ja UDC-asetus on myös käytössä ja on oikea HDMI-porttikin. Kokeilin vaihdella sitä näytön tarkkuutta (olikohan se sillä nimellä..) automaattisesta pois ja muut perus kikat mitä googlettamalla äkkisiltään löysin. Olis mukava nähdä miten hienolle nuo pelit näyttää, kun on 4k ja hdr yhtä aikaa käytössä. Mutta pienistä ongelmista huolimatta oon tyytyväinen ostokseen. Pelit pyörii ainakin tosi sulavasti!
 
Vastaus: PS4 Pro

Ei ole PSVR kiinni kummassakaan. Ja UDC-asetus on myös käytössä ja on oikea HDMI-porttikin. Kokeilin vaihdella sitä näytön tarkkuutta (olikohan se sillä nimellä..) automaattisesta pois ja muut perus kikat mitä googlettamalla äkkisiltään löysin. Olis mukava nähdä miten hienolle nuo pelit näyttää, kun on 4k ja hdr yhtä aikaa käytössä. Mutta pienistä ongelmista huolimatta oon tyytyväinen ostokseen. Pelit pyörii ainakin tosi sulavasti!

Näyttäisi pienen googlettelun perusteella siltä, että kyseessä on vähän vanhempi LG:n malli, jossa HDR kyvykkyys ei ole PS4(Pro) vaatimalla HDR10-tasolla. Uudemmissa LG malleissa on sekä tuo HDR10 että Dolby Vision ja niitä markkinoidaan termillä HDR Super. Valitettavasti nykymarkkina on vieläkin aika sekava, ja nuo valmistajien markkinointitermit eivät täysin vakiintuneita, joten kannattaa kyllä googletella tovi ennen ostopäätöstä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Näyttäisi pienen googlettelun perusteella siltä, että kyseessä on vähän vanhempi LG:n malli, jossa HDR kyvykkyys ei ole PS4(Pro) vaatimalla HDR10-tasolla. Uudemmissa LG malleissa on sekä tuo HDR10 että Dolby Vision ja niitä markkinoidaan termillä HDR Super. Valitettavasti nykymarkkina on vieläkin aika sekava, ja nuo valmistajien markkinointitermit eivät täysin vakiintuneita, joten kannattaa kyllä googletella tovi ennen ostopäätöstä.
No hitto. Onhan tuo telkkari ollut jo jonkun aikaa mulla, mutta ei kyllä uutta vielä kehtais ostaa. Kertokaahan jääkö mulla miten paljon silmäkarkkia kokematta, kun ei saa HDR-tilaa käyttöön?
 
Vastaus: PS4 Pro

No hitto. Onhan tuo telkkari ollut jo jonkun aikaa mulla, mutta ei kyllä uutta vielä kehtais ostaa. Kertokaahan jääkö mulla miten paljon silmäkarkkia kokematta, kun ei saa HDR-tilaa käyttöön?

Kyllä se värisävyjen määrä ja kontrasti huomattavasti vaikuttaa siihen kokonaiselämykseen, mutta se on jokaisen itse harkittava kuinka paljon siihen käyttää rahaa. Esim. Netflixin Dolby vision masteroidut leffat/sarjat näyttää myös sen jälkeen niin hyviltä ettei tulisi mieleenkään enää katsoa ilman. Tuota on mahdotonta demota millään YouTube jne videoilla, ainoa keino on kokea se itse siihen kykenevällä laitteella. Kyllä sen eron heti huomaa kun pelistä sen asetuksen vääntää päälle.
 
Vastaus: PS4 Pro

Tuossa on jonkun tekemä HDR comp. video - ruutuna Samsungin 8 sarjalainen. Videosta ei täysin saa kuvaa, mutta suuntaa antava.

Ruutua ostattessa kannattanee olla tarkkana ja katsoa onko HDR tuki 8 vai 10 bit. Valmistajat tuntuvat ilmaisevan näitä eri tavoilla, löytyy HDR, HDR Pro, HDR Super yms yms.
Kannattanee täältä lukaista aiheesta hieman: http://www.zero-friction.net/2016/05/24/tech-talk-8-bit-vs-10-bit-color-do-we-need-a-billion-colors/
...ja varata lopuksi vielä aikaa kuvan kalibrointia varten ;)

[video=youtube;DRdclBQiMZ4]https://www.youtube.com/watch?v=DRdclBQiMZ4[/video]
 
Vastaus: PS4 Pro

Mulla on pieni ongelma.

Ostin FireFighter Simulatorin tuossa joku aika sitten, jotta pojan kanssa päästiin palomieheksi.
Ekalla pelikerralla kaikki toimi hyvin, mutta toisesta kerrasta alkaen pelissä on ilmennyt ongelmaa.

Kaikki toimii täysin ongelmitta, paitsi eteenpäin kävely. Peli menee 1-2sek normaalisti, sitten 1-2sek kuin tervassa. Todella rajua tahmaamista. Mikään muu ei tahmaa kuin tuo kävely. Ei kameran kääntely, ei takaperin meneminen, eikä paloautolla ajaminen.

No pelihän on b-luokan..okei, ö-luokan surkea peli, joten olin varma, että peliin iski vain joku bugi. Juoksentelin pelatessa siis vain takaperin ja pojalla oli hauskaa. En välittänyt niin asiasta. Surkea peli toimii surkeasti, ei se yllätä. Outoa vain kun ensin toimi ongelmitta.

No eilen pojan kanssa pelattiin Farming Simulator 17:sta ja yllätyksekseni huomasin siinä täysin saman ongelman! Missään muussa tilanteessa ei ilmene, kuin eteenpäin juoksussa.

Sen lisäksi FS17 ihan selkeästi droppaili ruudunpäivitystä todella pahasti. No luulin et mulla on mennyt 4k tila pelin asetuksista päälle, jossa fps seilaa. Mutta ei, mulla oli se 2k asetus jossa pitäisi olla lukittu 60fps. Tähän asti fs17 on toiminut sulavasti ilman juoksu tahmausta.

Nyt kun jo kaksi peliä tekee, joista toinen ei ole koskaan moista tehnyt, niin missä voisi vika olla?
Missään muussa pelissä ei ole vastaan tullut ongelmia, mutta en ole kyllä mitään Far cry:ta tms nyt koittanutkaan.

Voiko kiintolevy olla hajoamassa? Tosin miten se vaikuttaisi eteenpäin menemiseen.

Voiko boost mode aiheuttaa hallaa pelille, joka tukee pro:ta jo muutenkin (ainakin fs17 siis)?

Onko mitään vinkkejä?
 
Vastaus: PS4 Pro

Kaikki toimii täysin ongelmitta, paitsi eteenpäin kävely. Peli menee 1-2sek normaalisti, sitten 1-2sek kuin tervassa. Todella rajua tahmaamista. Mikään muu ei tahmaa kuin tuo kävely. Ei kameran kääntely, ei takaperin meneminen, eikä paloautolla ajaminen.

Voiko boost mode aiheuttaa hallaa pelille, joka tukee pro:ta jo muutenkin (ainakin fs17 siis)?
Ei. Boost Mode ei vaikuta mitenkään Pro-tuettuihin peleihin.

Onko mitään vinkkejä?
Ohjaimen vaihto, konsolin uudelleenkäynnistys, tietokannan uudelleenrakennus Safe Modessa. Ja tuota palomiespeliä kannattaa kokeilla ilman Boost Modea, jos siinä kerran ei varsinaista Pro-tukea ole.
 
Vastaus: PS4 Pro

Ohjaimen vaihto, konsolin uudelleenkäynnistys, tietokannan uudelleenrakennus Safe Modessa. Ja tuota palomiespeliä kannattaa kokeilla ilman Boost Modea, jos siinä kerran ei varsinaista Pro-tukea ole.

Eri ohjainta kyllä käytetty, konsoli on välissä ollut sammuksissakin kyllä. Palomiespelistä en tiedä onko pro tukea vai ei, sehän ilmestyi tämän vuoden puolella vasta, et kai pitäis olla?

Täytyy koittaa tota tietokantaa rakennella.
 
Vastaus: PS4 Pro

No voi hittolainen..
Pro:n mukana tullut ohjain on rikki..

En oo sattunu noita ilmeisesti pelaamaan muilla ohjaimilla. Nyt nimittäin änärissä huomasi kun äijä ei luistele eteenpäin ja uusinnassa näkyy, kun vasen tatti nykii 0-100% välillä, vaikka itse pidin kokoajan täysin ylhäällä.
 
Vastaus: PS4 Pro

No voi hittolainen..
Pro:n mukana tullut ohjain on rikki..

En oo sattunu noita ilmeisesti pelaamaan muilla ohjaimilla. Nyt nimittäin änärissä huomasi kun äijä ei luistele eteenpäin ja uusinnassa näkyy, kun vasen tatti nykii 0-100% välillä, vaikka itse pidin kokoajan täysin ylhäällä.

Itellä korjaantui tollainen nykiminen ohjaimen resetoinnilla.
 
Mites moinen tehdään?
Paina ohjaimen pohjassa olevaa Reset-reikää
esim. klemmarilla muutama sekunti.

nIkKX.jpg
 
Vastaus: PS4 Pro

PS4 Pro kiinnostaisi korvaamaan 2.5 vuotta vanha normi PS4. Eihän Pro:sta ole tulossa uutta revisiota lähiaikoina (tämän vuoden puolella)? Onko mitään huhuja liikkunut :)
 
Vastaus: PS4 Pro

PS4 Pro kiinnostaisi korvaamaan 2.5 vuotta vanha normi PS4. Eihän Pro:sta ole tulossa uutta revisiota lähiaikoina (tämän vuoden puolella)? Onko mitään huhuja liikkunut :)

Ei ole liikkunut tällaisia huhuja. Ainahan kaikki on mahdollista.
 
Vastaus: PS4 Pro

Mites muut HDR:ää käyttävät, onko kommenttia tällaiseen: kun pelaan Horizonia HDR-renderöinti päällä, niin peli on jotenkin hieman pehmeän ja epätarkan näköinen? Ulkoasun komeus paljastui vasta kun tajusin ottaa HDR:n pois. Värimaailma siis kyllä kukoistaa jopa liiaksikin asti eli HDR itsessään varmasti toimii, mutta tuntuu kuin terävyys kärsisi samalla.

Telkkari on ihan "oikeaa" HDR:ää tukeva ja kuvasäätöjen pitäisi olla kohdillaan. Onko muilla vastaavanlaisia havaintoja? En ole kyllä muilla peleillä kokeillut kun en muita HDR:ää tukevia omista.
 
Vastaus: PS4 Pro

Telkkari on ihan "oikeaa" HDR:ää tukeva ja kuvasäätöjen pitäisi olla kohdillaan. Onko muilla vastaavanlaisia havaintoja? En ole kyllä muilla peleillä kokeillut kun en muita HDR:ää tukevia omista.

Tarkista ensiksi, ettei telkkarissasi ole erillisiä kuvasäätöjä HDR-tilalle. Jos on, kannattaa tv:n kuva kalibroida uudestaan.
 
Vastaus: PS4 Pro

Terävyyttä nostamalla tilanne hieman parani kun se näköjään tippui aina nollaan HDR kytkettäessä, mutta jotenkin nyt vasta kun pitempään on pelannut ilman HDR:ää niin huomaa kuinka heikko FPS on HDR päällä! :0 Mistä tuollainen pudotus voi johtua, ei kai Pron kuulu näin pahasti kyykätä vaikka 65" HDR:ää toistaa?
 
Vastaus: PS4 Pro

Kannattanee laittaa kaikkinainen kuvankäsittely minimiin myös HDR-tilassa. Keinotekoinen terävöitys ei ole ystävä varsinkaan pelikuvassa. (Ei toki pehmennyskään.)
 
Vastaus: PS4 Pro

Terävyyttä nostamalla tilanne hieman parani kun se näköjään tippui aina nollaan HDR kytkettäessä, mutta jotenkin nyt vasta kun pitempään on pelannut ilman HDR:ää niin huomaa kuinka heikko FPS on HDR päällä! :0 Mistä tuollainen pudotus voi johtua, ei kai Pron kuulu näin pahasti kyykätä vaikka 65" HDR:ää toistaa?

Mikäs telkku?? 65KS7005:llä en huomannut silmillä mitään kuvanlaatuun vaikuttava eroa, yhtä tarkka kuva ja sama framerate. HDR signaali on hieman pakattua joten teoriassa väri-informaatio voi hieman levitä vs. puhdas RGB.
 
Ylös Bottom