Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro

Vastaus: PS4 Pro

Koko kiintolevy oli backup käytössä tietokoneella eli olivat tosiaan tietokoneelta sinne kopioituja kuvia. PS4:n tekemä levyn osiointi ja formatointi eivät kuitenkaan poistaneet tuota dataa. Se oli helppo arvata niihin kuluneesta ajastakin, kun datan kunnollinen ylikirjoitus vie tunteja.

PS4:n oma formatointi siis riittänee, jos kiintolevy on ollut vain PS4:n käytössä. Pelkkää formatointia ei kannata käyttää, jos kiintolevy on ollut välillä käytössä tietokoneella.
Juuri näin. PS4:n pikaformatointi vain poistaa kaikki levyosiot, mutta ei varsinaisesti ylikirjoita osioilla ollutta dataa. Siksi se tietokoneella tallennettu data oli vielä pelastettavissa. Nykyään kiintolevyillä data on kuitenkin niin tiuhaan pakattu, että jos se on kerrankin ylikirjoitettu, sitä ei sieltä käytännössä saa enää millään ulos. Ei edes elektronimikroskoopilla levypintaa tutkimalla.

You’ve probably heard that you need to overwrite a drive multiple times to make the data unrecoverable. Many disk-wiping utilities offer multiple-pass wipes. This is an urban legend – you only need to wipe a drive once.

Wiping refers to overwriting a drive with all 0’s, all 1’s, or random data. It’s important to wipe a drive once before disposing of it to make your data unrecoverable, but additional wipes offer a false sense of security.

&

Disk density is also a factor. As hard disks have gotten bigger, more data has become packed into smaller and smaller areas, making theoretical data recovery essentially impossible...

&

In fact, there have been no reported case of anyone using a magnetic force microscope to recover overwritten data. The attack remains theoretical and confined to older hard disk technology.

Lähde: How To Geek
 
Vastaus: PS4 Pro

Äsken soittivat Gamestopista, että Pro on noudettavissa torstaina. Pitää viedä vaihtokone huomenna tai keskiviikkona, torstaina on vaihtoruuhkaa...
 
Vastaus: PS4 Pro

Nykyään kiintolevyillä data on kuitenkin niin tiuhaan pakattu, että jos se on kerrankin ylikirjoitettu, sitä ei sieltä käytännössä saa enää millään ulos. Ei edes elektronimikroskoopilla levypintaa tutkimalla.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Arvelinkin että kolminkertainen ylikirjoitus oli liioittelua, mutta CCleanerin Drive Wiperissa olisi ollut tarjolla myös 7- ja 35-kertaiset ylikirjoitukset. Minulla ei ollut kuitenkaan mikään kiire, joten nyt data on ainakin varmasti tuhottu pysyvästi. :)
 
Vastaus: PS4 Pro

Äsken soittivat Gamestopista, että Pro on noudettavissa torstaina. Pitää viedä vaihtokone huomenna tai keskiviikkona, torstaina on vaihtoruuhkaa...

Mä kysyin että milloin kannattaa tuoda vanha niin mulle sanoivat että vasta torstaina :D tämä siis hyvinkään myymälässä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Tässä kun katsoo PS4:n alustavan itseään seuraavat 2 tuntia niin tuli mieleen tämä PlayStation®4-järjestelmän aktivoinnin poistaminen? elikkä pitääkö minun vielä kertaalleen kirjautua tohon konsoliin vai voinko jotakin muuta kautta poistaa aktivoinin?
 
Vastaus: PS4 Pro

Tiedoksi Mac-käyttäjille: Jos PS4:n alkuperäisen, muussa käytössä olleen, levyn haluaa tyhjentää turvallisesti niin Macissa se onnistuu suoraan Levytyökalulla. Siinä tehokkain tyhjennys on 7-kertainen, täyttää jonkun US Department of Defencen standardin... (Suojausvalinnat alta löytyy).
 
Vastaus: PS4 Pro

Plääh.. DF mukaan nopeutusta ei ole ns. Ps4 moodissa :( noh, näillä mennään :)
 
Vastaus: PS4 Pro

Itse tilasin Gigantista. Postin seurannan mukaan laite saapuisi jo huomenna... En välttämättä ehdi pelata hirveesti ennen viikonloppua, mutta kivahan se on vanhan rikki menneen pleikan tilalle saada uutta rautaa :D
 
Vastaus: PS4 Pro

Tässä kun katsoo PS4:n alustavan itseään seuraavat 2 tuntia niin tuli mieleen tämä PlayStation®4-järjestelmän aktivoinnin poistaminen? elikkä pitääkö minun vielä kertaalleen kirjautua tohon konsoliin vai voinko jotakin muuta kautta poistaa aktivoinin?
Olen laiska, joten lainaan TT-2k:n vanhaa viestiä:

Jos tuo unohtui tai jäi muuten vaan tekemättä, sen voi hoitaa jälkikäteen PSN-tilinhallintasivustolla kohdasta Account > Media and devices > Game > Deactivate All. Se deaktivoi kaikki kyseisellä PSN-tunnuksella aktivoidut PlayStation-järjestelmät.
 
Vastaus: PS4 Pro

Tässähän alkaa ihan vanhaa jännittämään, tehokkaampi konsoli saa aina innostumaan ja sitten petytään mut katsotaan mitä pelit tuo tulevaisuudessa tullessaan. Ainakin ratchet & clank vertailu kuva jonka näin niin pelkkä supersampling tekee peleille jo ihmeitä kuinka upealta ne voi näyttää. saatikka sitten kun otetaan pro tehoja kunnolla irti.

https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapose/latest/embed/index.html?uid=84f48ba0-a49b-11e6-a80c-0edaf8f81e27

EDIT: Vertailuks vielä 4K vs supersampled 1080p, jos jollain on 4k ruutu varmasti näkee eroa mutta ainakaan 1080p ruudulla eroa ei nää.

https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapose/latest/embed/index.html?uid=e8c92a46-a49b-11e6-a80c-0edaf8f81e27
 
Vastaus: PS4 Pro

EDIT: Vertailuks vielä 4K vs supersampled 1080p, jos jollain on 4k ruutu varmasti näkee eroa mutta ainakaan 1080p ruudulla eroa ei nää.

Jos katsot molempia koko ruudun moodissa siinä tulee 4k kuvalla melkolailla sama supersampling eli kuvatkin on melko identtiset. 1080p kuva on vaan jo valmiiksi supersamplatty siitä 4k kuvasta ja 4k kuvan supersamplayksen tekee selain (tekee 4 pikselistä yhden)
 
CNET kiteytti mielestäni hyvin PROn "jos omistat jo PS4n ei ehkä kannata päivittää, jos taas et niin ehkäpä sitten." Pelit joita he testasivat vierekkäin kahdella 4k telkkarilla antoivat tuloksia joita oli lähes mahdoton erottaa toisistaan perus PS4 vs Pro.
Joo aina vain enemmän näyttää että tämä kannattaa ohittaa, ja sitten PS5n kohdalla päivittää.
 
Vastaus: PS4 Pro

Jos joku löytää frame rate testejä moninpeleistä (Bäfä 1 lähinnä), niin laittakaahan videota tänne.
Olisi kiva tietää, että pysyykö Bäfässä FPS 60 koko ajan, vai droppaako se mun tunnelmaa? :p
 
Vastaus: PS4 Pro

Jos joku löytää frame rate testejä moninpeleistä (Bäfä 1 lähinnä), niin laittakaahan videota tänne.
Olisi kiva tietää, että pysyykö Bäfässä FPS 60 koko ajan, vai droppaako se mun tunnelmaa? :p

Ei ole tullut pätsiä päfään viellä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Eikö se ilman pätsiä voi sitten pyörittää tasaisesti 60fps moninpeliä? :confused:
Pätsi luultavasti lisää jonkinlaisen 4k kuvamuodon singleen vaan. Voin toki olla väärässäkin. :eek:

Patchaamattomat pelit pyörii täsmälleen samalla lailla kuin normi PS4:llä. Digital Foundry testasi Project Carsia ja täysin samat frameratet oli.

BF1:een on luvattu tuki prolle mutta päivitystä ei ole vielä laitettu ladattavaksi.
 
Ylös Bottom