Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro

Vastaus: PS4 Pro

Omaa kokemusta on 64" kokoluokan Fullhd, 4k TV vertailusta n.3-3.5m etäisyydeltä. Eipä juuri positiivista eroa normi pelikäytössä. 4k skaalattuna 1080P:lle tuo jopa miellyttävämmän ja siistimmän kuvan kuin "noin" 4k pelikuva 4k telkussa. 4k moodissa pelit on monesti ilman AA:ta tai vähemmällä AA:lla (minkä tarve on toki vähempi 4k ruudulla normi katselu etäisyyksillä) joten kun tämä skaalataan 1080 ruudulle niin laatu säilyy hyvin tarkkana ja lopputulos on miellyttävä (mm. pikselien vilkkuminen poistuu) 4k telkut myös käytännössä näyttää 1080P kuvan hieman pehmeämpänä kuin 1080P telkulla.

Vertailin eilen Tomb raiderin 4k moodia 4k telkussa ja minusta ne ohuet puun oksat käyttää paremmalta kun niitä katsoo skaalattuna 1080P ruudulta. Maku kysymys toki.
HDR jutut toki sitten erikseen, niitä ei taida saada mihinkään fullhd telkkuun muutenkaan. Itse arvon tässä parhaillaan hyödyt vs. haitat uuden 4k mallin versus vanha 1080p plasma.. saas nähdä jääkö 4k vai ei.
 
Vastaus: PS4 Pro

Omaa kokemusta on 64" kokoluokan Fullhd, 4k TV vertailusta n.3-3.5m etäisyydeltä. Eipä juuri positiivista eroa normi pelikäytössä. 4k skaalattuna 1080P:lle tuo jopa miellyttävämmän ja siistimmän kuvan kuin "noin" 4k pelikuva 4k telkussa. 4k moodissa pelit on monesti ilman AA:ta tai vähemmällä AA:lla (minkä tarve on toki vähempi 4k ruudulla normi katselu etäisyyksillä) joten kun tämä skaalataan 1080 ruudulle niin laatu säilyy hyvin tarkkana ja lopputulos on miellyttävä (mm. pikselien vilkkuminen poistuu) 4k telkut myös käytännössä näyttää 1080P kuvan hieman pehmeämpänä kuin 1080P telkulla.

Vertailin eilen Tomb raiderin 4k moodia 4k telkussa ja minusta ne ohuet puun oksat käyttää paremmalta kun niitä katsoo skaalattuna 1080P ruudulta. Maku kysymys toki.
HDR jutut toki sitten erikseen, niitä ei taida saada mihinkään fullhd telkkuun muutenkaan. Itse arvon tässä parhaillaan hyödyt vs. haitat uuden 4k mallin versus vanha 1080p plasma.. saas nähdä jääkö 4k vai ei.

Isommasta resosta alaspäin skaalaus tuo aina paremman kuva mitä pienemmästä resosta ylöspäin skaalattu kuva ja siksi 1080p on mielestäni Prolla varsin passeli näissä peleissä mitkä tukevat alaspäin skaalausta.
Itse jätän tämän 4K HDR "höpsöttelyn" välistä ja odotan HDMI 2.1 standardin mukana tullutta VRR (variable refresh rate) ominaisuutta ja tätä tukevia telkkareita ja PS5:sta .:)
 
Vastaus: PS4 Pro

Selaa ketjua, ehkä löydät tähän vastauksen.

Ei oikein voi tässä ketjussa olla, kun ei sitä netinkään syövereistä löydy. Siksi toivoin virallista lähdettä tähän maagiseen "lausahdukseen". Jos itseesi viittaat syyskuulta niin tämä pohjautuu vain siihen samaan epäviralliseen kehittäjän kommenttiin.

Järkihän sen sanoo ettei ruudunpäivitys ole identtinen kahden konsolin välillä.

Sinulle ja minulle se onkin varmasti heti selvää, mutta monet ovat varmasti ymmällään kun näkevät lauseen missä on sanat "ruudunpäivitys" ja "sama" vierekkäin - mutta totuus onkin sitten jotain aivan muuta.

Ymmärrettävää ettei asiasta ole mitään virallista tiedotetta tiettävästi annettu kun se tosiaan olisi äärimmäisen harhaanjohtavaa tuossa muodossa. Taktiikka tosin näyttää toimivan kun tuota lausetta juuri tuollaisena edelleen levitellään. :D

----

Ei minullakaan olisi mitään valittamista tästä boost modesta tai pro:sta ylipäätänsä, mutta kun toitotetaan että ei haluta jakaa käyttäjiä ja sitten kuitenkin toiset saavat mittavan edun nyt kaikissa ps4 moninpeleissä niin alkaa kyllä sarvi kasvaa. Olisipa edes vapaaehtoinen mahdollisuus pelata vain originaalikäyttäjien kanssa...
 
Vastaus: PS4 Pro

Isommasta resosta alaspäin skaalaus tuo aina paremman kuva mitä pienemmästä resosta ylöspäin skaalattu kuva ja siksi 1080p on mielestäni Prolla varsin passeli näissä peleissä mitkä tukevat alaspäin skaalausta.
Itse jätän tämän 4K HDR "höpsöttelyn" välistä ja odotan HDMI 2.1 standardin mukana tullutta VRR (variable refresh rate) ominaisuutta ja tätä tukevia telkkareita ja PS5:sta .:)
Höpsis, turha näissä asioissa on kiirehtiä. Itse odotan kuola valuen PS5 Prota joka tukee jo natiivia 8K-resoa. Eiköhän tuon ajan Laser-telkkareissakin sitten ole jo HDMI 2.25 ;)

https://www.google.fi/amp/s/www.cne...t-you-need-to-know/?client=ms-android-samsung

Voisi siis sanoa että 2.1. standardin takia, ainakaan yksistään, ei kannata olla pukematta ostohousuja.
 
Vastaus: PS4 Pro

Höpsis, turha näissä asioissa on kiirehtiä. Itse odotan kuola valuen PS5 Prota joka tukee jo natiivia 8K-resoa. Eiköhän tuon ajan Laser-telkkareissakin sitten ole jo HDMI 2.25 ;)

https://www.google.fi/amp/s/www.cne...t-you-need-to-know/?client=ms-android-samsung

Voisi siis sanoa että 2.1. standardin takia, ainakaan yksistään, ei kannata olla pukematta ostohousuja.


No yritin naamioida tuon ostamatta jättämisen muka minun omaksi päätökseksi vaikka totuus on se etten kehtaa ehdottaa meidän perheen puheenjohtajalle, että hommataanko uusi telkkari vaikka juuri PS4:n julkaisussa ostin myös uuden Sonyn telkkarin. En pysty perustelemaan ostosta niin, että se menisi läpi :D. Tottahan se on ettei kannata aina jäädä odottamaan jotain uutta, koska aina tulee jotain uutta etkä silloin saa mitään ostettua.
 
Vastaus: PS4 Pro

Ite höpsöttelen täysillä 4k:n kanssa. 55" vaihtuu ens kesänä 65" tai isompaan ku ei nuo hinnat niin pahoja ole. Innolla odottelen uutta käyttis päivitystä. Ulkoinen kovalevy menee ostoon pian, kun ei proon oma riitä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Itse ostin Samsungin 65" SUHD töllön. Löytyy 4K ja HDR:t vaikken niille juuri painoarvoa laittanut. Pääpointti vaihdossa oli suurempi koko, ja voi pojat kyllä se onkin iso 50" jälkeen. :D Toki kuvanlaatukin harpannut 3 vuodessa. Pelailu PS4 Prolla nousee aika uusiin sfääreihin.
 
Vastaus: PS4 Pro

Höpsis, turha näissä asioissa on kiirehtiä. Itse odotan kuola valuen PS5 Prota joka tukee jo natiivia 8K-resoa. Eiköhän tuon ajan Laser-telkkareissakin sitten ole jo HDMI 2.25 ;)

https://www.google.fi/amp/s/www.cne...t-you-need-to-know/?client=ms-android-samsung

Voisi siis sanoa että 2.1. standardin takia, ainakaan yksistään, ei kannata olla pukematta ostohousuja.

Haha, minä päivitän vanhan kuvaputki teeveeni uuteen kuin tulee 16k vähintään. Kukaan ei voi huomata mitään eroa full hd:n ja 4k:n välillä. Full hd on tietenkin vielä parempi kuin on 4-kertaa huonompi. Rehellisesti sanottuna mistä nämä käyttäjät tänne sikiää? Uskomatonta tekstiä kyllä täällä saa lukea.
 
Vastaus: PS4 Pro

Haha, minä päivitän vanhan kuvaputki teeveeni uuteen kuin tulee 16k vähintään. Kukaan ei voi huomata mitään eroa full hd:n ja 4k:n välillä. Full hd on tietenkin vielä parempi kuin on 4-kertaa huonompi. Rehellisesti sanottuna mistä nämä käyttäjät tänne sikiää? Uskomatonta tekstiä kyllä täällä saa lukea.
????

Tuliko nyt iltalääkkeet otettua väärästä purkista?
 
Vastaus: PS4 Pro

Nyt olis sitten Boost mode testattu muutamassa pelissä ja tulokset on tässä

[video=youtube;ftBB3ffc5A8]https://www.youtube.com/watch?v=ftBB3ffc5A8&feature=push-u-sub&attr_tag=7fIwtaUZquw-6[/video]
 
Vastaus: PS4 Pro

Ilmeisesti Boost mode ei ole oletuksena päällä päivityksessä, vaan pitää käydä laittamassa erikseen päälle. Miksiköhän näin? Luulisi olevan oletuksena päällä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Ilmeisesti Boost mode ei ole oletuksena päällä päivityksessä, vaan pitää käydä laittamassa erikseen päälle. Miksiköhän näin? Luulisi olevan oletuksena päällä.
Villi veikkaus, että on mahdollisuus, että voi jossain tilanteissa aiheuttaa myös jotain negatiivisia vaikutuksia, kun mitään pelejä ei varsinaisesti ole taidettu tuo mielessä suunnitella. Siksi oletuksena pois päältä ja halukkaat voi sitten käyttää "omalla vastuullaan".
 
Vastaus: PS4 Pro

Ilmeisesti Boost mode ei ole oletuksena päällä päivityksessä, vaan pitää käydä laittamassa erikseen päälle. Miksiköhän näin? Luulisi olevan oletuksena päällä.
Koska se voi aiheuttaa - ja aiheuttaakin - ongelmia joissain peleissä. Se on sitä
Sonyn oman pesän turvaamista.
 
Vastaus: PS4 Pro

????

Tuliko nyt iltalääkkeet otettua väärästä purkista?

Ei kun mä ostan ehkä 2-3-vuoden päästä lääkkeitä nämä nykylääkkeet ei tee ihmisestä ihmemiestä. Jos raaskin siltikään, kun eihän ne ilmaisia olisi. Kyllä kaikkee pitää harkita mielellään 5-vuotta.
 
Vastaus: PS4 Pro

Nyt olis sitten Boost mode testattu muutamassa pelissä ja tulokset on tässä
Vaikuttaa kyllä todella hyvältä.

NeoGaffin puolella DF editori mainitsi, että heillä on työnalla useita Boost/Base vertailuvideoita. Muun muassa Bloodbournelle ja Witcher 3:lle pyhitetään omat pätkät.
 
Vastaus: PS4 Pro

Ilmeisesti Boost mode ei ole oletuksena päällä päivityksessä, vaan pitää käydä laittamassa erikseen päälle. Miksiköhän näin? Luulisi olevan oletuksena päällä.

Tehostustila on oletuksena pois päältä, syystä jonka pitkän linjan PC-pelaajat tunnistavat. Aikanaan tietokoneista löytyi Turbo-nappi, jolla lisätehot sai käyttöönsä. Tämä tosin saattoi johtaa joissain peleissä ylilyönteihin, kun pelintekijä oli laskenut kellojen olevan siellä perus-pc:n tasoa, eli 4,77 Mhz. Peleistä tuli liian nopeita. :D
 
Vastaus: PS4 Pro

Ei kun mä ostan ehkä 2-3-vuoden päästä lääkkeitä nämä nykylääkkeet ei tee ihmisestä ihmemiestä. Jos raaskin siltikään, kun eihän ne ilmaisia olisi. Kyllä kaikkee pitää harkita mielellään 5-vuotta.
Taas nähdään kuinka vaikea laji sarkasmi voi olla. Yritin viestissäni leikkimielisesti irvailla toisen käyttäjän "odottamiselle" standardien ja TV:n päivittämisen suhteen. Itse, kuten kirjoitin, niin juuri vaihdoin 4K-maailmaan. Mut ehkä tässä oli ohi aiheen ihan riittävästi.
 
Vastaus: PS4 Pro

Taas nähdään kuinka vaikea laji sarkasmi voi olla. Yritin viestissäni leikkimielisesti irvailla toisen käyttäjän "odottamiselle" standardien ja TV:n päivittämisen suhteen. Itse, kuten kirjoitin, niin juuri vaihdoin 4K-maailmaan. Mut ehkä tässä oli ohi aiheen ihan riittävästi.

Sarkasmi ei toimi oikein kunnolla, jos ei pysty seuraamaan toisen ilmeitä ja äänenpainoa. Netissä kannattaisi väärinkäsityksien välttämiseksi käyttää ihan /s -merkkiä.

Asiasta kolmanteen, kannattaako tässä vaiheessa ostaa uusi 4K-näyttö vai odottaa HDR-versioita?
 
Vastaus: PS4 Pro

Sarkasmi ei toimi oikein kunnolla, jos ei pysty seuraamaan toisen ilmeitä ja äänenpainoa. Netissä kannattaisi väärinkäsityksien välttämiseksi käyttää ihan /s -merkkiä.

Asiasta kolmanteen, kannattaako tässä vaiheessa ostaa uusi 4K-näyttö vai odottaa HDR-versioita?
Sitä varten on hymiöt, ja "helppo sarkasmi" joka sekään ei usein osu kohteeseen, siinä olet ihan oikeassa. Kovin tylsiä nämä forat vain olisivat ilman tuota taiteenlajia.

Jos tarve on nyt näyttö saada, niin antaisin palaa. Omaan silmään HDR ei vaikuta siltä että toisi valtavasti lisäarvoa, toki käytöstä riippuen. Jotkut tuntuvat arvostavan sen jopa 4K:n edelle. Ainakin ne todelliset hyödyt vaativat paneelilta kunnollisen tuen rautatasollakin, eli laaja väriavaruus ja korkea kontrasti/kirkkaus. Ei riitä pelkkä softatasoinen tuki, jota monet halvemman pään ruudut tuntuvat pelkästään tarjoavan.
 
Vastaus: PS4 Pro

Niin ja minä kyllä Mimmon sarkasmin tajusin :)
Yleensä kirjoitettu sarkasmi menee ohi jos ei lue kaikkia siihen liittyviä viestejä vaan lukee ainoastaan sen yhden viestin missä sarkasmi on läsnä.
 
Ylös Bottom