Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dimebucker
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mitä nyt aamulla testasin ja pistin vielä Kings Questin latinkiin Storesta, näyttäisi kaikki pelaavan ok. Sonyn pomoista Shuhei Yoshida ehtinyt jo twitterissä pahoittelemaan katkosta:

Shuhei Yoshida ‏@yosp 16 min16 minuuttia sitten

As people are tweeting, PSN is back online. Very sorry for the inconvenience and thank you for your patience. https://status.playstation.com

Lähde: https://twitter.com/yosp/status/684221664410771456

Mahdammekohan saada ikinä mitään virallista totuutta näistä verkko-ongelmista, kun viime kerta meni niin hienosti. Pare vaan olla ihan hiljaa ja lakasta pois silmistä, niin ei tarvii jännittää joukkokanteita.

Mahdammekohan saada ikinä mitään virallista totuutta näistä verkko-ongelmista, kun viime kerta meni niin hienosti. Pare vaan olla ihan hiljaa ja lakasta pois silmistä, niin ei tarvii jännittää joukkokanteita.
10 tunnin käyttökatkosta jos joukkokanne nostettaisiin - ja vieläpä saataisiin läpi - niin sepä olisikin jotain. Noita kuitenkin on PSN:n osalta koettu kautta vuosien lukemattomia - toki viime vuosina onneksi vähenevissä määrin.

Eipä Sony ole koskaan tainnut noin "lyhyitä" ongelmiaan sen tarkemmin selittänyt, ja tuskin tälläkään kertaa on tapahtunut mitään niin poikkeuksellista, että siitä jonkinlainen julkinen ulostulo tehtäisiin. Etenkään kun käyttäjätiedot tuskin olivat oikeasti vaarassa missään kohtaa.

Sen verran ovat kuitenkin petranneet, että mm. Plus-jäsenille jotain hyvitystä tarjotaan - todennäköisesti yksi lisäpäivä nykyisen tilauksen jatkeeksi.

No ei ehkä mitään joukkokanteita, mutta kyllä foliohatulliselle tosta tulee sellanen silmänkääntötemppufiilis mieleen. Ei kai 10 h oo nyt ihan mitään normaali maintenancea?
Tai sitten oon vaan tottunut Riot Gamesin tyyliin näissä asioissa(kun monen monta vuotta on tullut seurattua tiiviisti LoLin uutistointia), ja kuvittelin muidenkin olevan yhtä avoimia.

No ei ehkä mitään joukkokanteita, mutta kyllä foliohatulliselle tosta tulee sellanen silmänkääntötemppufiilis mieleen. Ei kai 10 h oo nyt ihan mitään normaali maintenancea?
Se ei ollut mikään ennalta suunniteltu huoltokatko, joten kestokin oli epätavallinen - tai suhteellisen tavallinen, jos PSN:n historiaa ja tällaisia yllättäviä ongelmia katsoo.

Foliohattuilu on mielestäni silti aivan turhaa. Inhimillisiä ja teknisiä kämmejä sattuu verkkomaailmassa kaiken aikaa ja joka päivä.

Itse silti edelleen kannatan sitä linjaa, että olipa syy mikä tahansa, siitä kannattaisi tiedottaa seikkaperäisesti ja läpinäkyvästi, koska kuten tästäkin nähdään, osa ihmisistä pelkää pahinta ja spekuloi ties mitä, vaikka todellinen syy olisikin varsin tavanomainen eikä mitään pelättävää edes ole.

Se ei ollut mikään ennalta suunniteltu huoltokatko, joten kestokin oli epätavallinen - tai suhteellisen tavallinen, jos PSN:n historiaa ja tällaisia yllättäviä ongelmia katsoo.

Foliohattuilu on mielestäni silti aivan turhaa. Inhimillisiä ja teknisiä kämmejä sattuu verkkomaailmassa kaiken aikaa ja joka päivä.

Itse silti edelleen kannatan sitä linjaa, että olipa syy mikä tahansa, siitä kannattaisi tiedottaa seikkaperäisesti ja läpinäkyvästi, koska kuten tästäkin nähdään, osa ihmisistä pelkää pahinta ja spekuloi ties mitä, vaikka todellinen syy olisikin varsin tavanomainen eikä mitään pelättävää edes ole.

Onko PSN.n takia kenenkään tietoja lipsunut vääriin käsiin ikinä? En minä tiedä ketään enkä ole lukenut tapahtuneesta vahingosta. Oma luottokortti höylännyt psn.ssä alusta asti eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut. Harmittaa tämä ihmisten hirvistely ja mustamaalaaminen ystävääni Sonnyä kohtaan. Se että verkko on alhaalla viestii mulle ainakin siitä että jotakin yritetään tehdä eikä niin että siellä nyt jaetaan halukkaille kaikki mahdollinen tieto käyttäjistä.

Onko PSN.n takia kenenkään tietoja lipsunut vääriin käsiin ikinä? En minä tiedä ketään enkä ole lukenut tapahtuneesta vahingosta. Oma luottokortti höylännyt psn.ssä alusta asti eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut. Harmittaa tämä ihmisten hirvistely ja mustamaalaaminen ystävääni Sonnyä kohtaan. Se että verkko on alhaalla viestii mulle ainakin siitä että jotakin yritetään tehdä eikä niin että siellä nyt jaetaan halukkaille kaikki mahdollinen tieto käyttäjistä.

Tästä on jauhettu jo monta kertaa. Kyllä, miljoonien osoitetiedot, syntymäajat ja salasanat vuotivat silloin 2011. Tiedoilla sai tuohon aikaan esim suomessa pikavippejä otettua pelkällä tekstiviestillä.
Luottokorttitiedoista taas ei ole konkreettisia todisteita puolesta tai vastaan.

Mustamaalaaminen ei ollut intenttini, vaan tiedotuksen puutteellisuus. Oon tottunu kai sit vaan parempaan...

Sieluni silmin näen Kazin silinterihattu päässä vaivihkaa potkimassa PSN:n palavia servereitä kovapohjaisilla kengillään maton alle, kun samalla fanfaarien ja konfetin saattelemana nykäisee hihastaan ilmaista PS+ -kortteja yleisölle.

Itse en pääse vieläkään psn verkkoon, enkä verkkoon muutenkaan.. myöskään mikään peli ei suostu käynnistymään.. muuten toimii hyvin..

Jaa pari sivua takaperi olikin korjausehdotus ongelmaani.. pitääpä kokeilla.

Tästä on jauhettu jo monta kertaa. Kyllä, miljoonien osoitetiedot, syntymäajat ja salasanat vuotivat silloin 2011.

Salasanat vuotivat kuitenkin kryptattuina, joten yli 99,9% käyttäjistä oli silti täysin turvassa. Ainoastaan ne joidan salasana oli tyyliin "qwerty" "123456" "pussy" tai joku muu hyvin yleinen joutui vaaraan. Tämän jälkeenhän sony pyysi kaikkia muuttamaan salasanaa ja vaatii nykyään isoja kirjaimia ja numeroita sekaisin jos en väärin muista?

Salasanat vuotivat kuitenkin kryptattuina, joten yli 99,9% käyttäjistä oli silti täysin turvassa. Ainoastaan ne joidan salasana oli tyyliin "qwerty" "123456" "pussy" tai joku muu hyvin yleinen joutui vaaraan.

Tuo on valitettavasti virheellinen käsitys. Jos käytettävissä on salasanat salattuinakin, valtaosa niistä murtuu helposti ja loputkin haluttaessa ajan kanssa:

A rainbow table is a precomputed table for reversing cryptographic hash functions, usually for cracking password hashes. Tables are usually used in recovering a plaintext password up to a certain length consisting of a limited set of characters. It is a practical example of a space/time trade-off, using less computer processing time and more storage than a brute-force attack which calculates a hash on every attempt, but more processing time and less storage than a simple lookup table with one entry per hash.
https://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_table

Salasanojen ns. suolaaminen auttaa tässä, mutta muun todistusaineiston ja Sonyn oman lausuman valossa en ole vankkumattoman vakuuttunut siitä, että Sony olisi ollut asiakastietojensa kanssa näin huolellinen.

Jos salasanat vuodetaan, palveluntarjoajan on siis todellakin aiheellista vaihdattaa kaikkien käyttäjien salasanat, kuten tässä tapauksessa onneksi tapahtui. Sen lisäksi samoja salasanoja ei ole viisasta käyttää useassa eri palvelussa, vaikka se elämää hankaloittaakin.

Kymysys/ onko neuvoja: Kaverilla on cts frwiii 3105 purkki valokuituyhteydellä ja se on alkanut pätkimään pelejä pahasti. Heittelee hänet pihalle pleikan voice chatistä ja minulle tulee ilmotus että hällä ois jotain NAT ongelmia. Pleikan testin mukaan on NAT 2 mutta reititin ei tue sirpaloituneita datajutskia. Pleikka kiinni piuhalla purkissa.

Onko parempi tehdä porttiohjaukset vai riittääkö pelkästään, jos jonkun LAN portin sais siltaavaan tilaan (bridged).

riittääkö pelkästään, jos jonkun LAN portin sais siltaavaan tilaan (bridged).

Tuota kannattaa yrittää ensimmäiseksi. Se on helpompi ja suoraviivaisempi ratkaisu.

Sillatusta portista saat suoraan nattaamattoman (NAT open) yhteyden, eli ei tarvitse alkaa säätää sen kummempia.

Terve!

Varmaan väärä paikka mutta kysympä kuitenkin. Tänään menin koneelle päästäkseni pelaamaan intohimoni kohdetta eli Huttia, en päässyt kirjautumaan eli tilini jäädytetty tai poistettu. Siis mitä.....? En todellakaan ole tehnyt mitään väärää. Kaikki mitä olen noihin peleihini sijoittanut, olen sijoittanut storen kautta. Onko muille käynyt ja ohjeita mitä tehdä. Olisin kiitollinen. Mahtava, maksanut plussat ja pelit ja nyt en niistä saa nauttia. Olen yrittänyt sonyn sivujen kautta palautta mutta siinäkin jotakin herjaa...

Kiitän vinkeistä ja avusta jo etukäteen, Pappa b3lowski.

Ylös Bottom