PS4-verkko-ongelmat

Tonoko

Member
Olikos tähän ryhmächatin herjaan "Cannot use voice chat with the following player. This might be because of NAT type limitations" jotakin ratkaisua, kun ei keksi enää missä vika on. Tietyn kaverin kanssa aina sama virheilmoitus. Molemmilla NAT1 tyyppi. Ja sinäänsä vika ei näyttäisi olevan edes modeemilla, kun rajasimme modeemit pois käyttämällä puhelimen kautta 4G yhteyttä ja edelleen sama vika. Lisäksi jännä juttu on se, että jos ryhmään lisätään yksi kaveri lisää, pystytään juttelemaan kaikki keskenämme. Ikäänkuin tuo keskustelu tapahtuisi sitten tuon yhden käyttäjän kautta.. Itselläni on tuo vanha PS4-malli ja tuolla kaverilla jonka kanssa ongelmia, on PS4 PRO.

Eli onko mitään vinkkejä mihin asiasta voisi edes valittaa? Kannattaa pleikkaritukeen tehdä tikettiä? Voiko vika olla jotenkin näissä käyttäjissä? Kun ei välttämättä modeemin vaihtamisestakaan (Cisco EPC3825) ole välttämättä hyötyä, kun ei toiminut tuolla puhelimen 4G-yhteydelläkään.

Edit: kaveri koitti vielä vanhalla pleikalla, niin edelleen sama vika.
 
Viimeksi muokattu:

Omenanraato

Well-Known Member
Mulla tekee ps4 Slim tuota samaa.
Tulee jopa jos yritän meidän toisen pleikan (pro) kanssa tehdä ryhmää niin tulee tuo sama ilmoitus.

Se tulee itseasiassa aivan kaikkien chat ryhmien kanssa tuo ilmoitus. Pro:lla voi mennä samoihin kavereiden ryhmiin ongelmitta. Vain Slim aiheuttaa herjan.
Slimillä kun poistun 2-5 kertaa ryhmästä, niin se alkaakin yks kaks toimimaan.

Eli ei tuossa silmissä ainakaan mistään netistä se kiinni ole, kun samoihin ryhmiin pääsee ongelmitta toisella pleikalla saman netin päästä.
 

Lince

Well-Known Member
Joku on ahkeraan kokeillut yöllä päästä tiliini käsiksi. Aamulla ps4 päälle, niin piti kirjaantua sisään, vaikka normaalisti automaattisesti kirjaantuu. Tuli ao. ilmoitus.
No sähköpostia tuli samantien sonylta otsikolla "Onko salasanasi vaihdettava, *****?"

Onko muilla sattunut vastaavaa?
 

Liitetiedostot

Kuo5ii

Active Member
Joku on ahkeraan kokeillut yöllä päästä tiliini käsiksi. Aamulla ps4 päälle, niin piti kirjaantua sisään, vaikka normaalisti automaattisesti kirjaantuu. Tuli ao. ilmoitus.
No sähköpostia tuli samantien sonylta otsikolla "Onko salasanasi vaihdettava, *****?"

Onko muilla sattunut vastaavaa?
Luin eilen askplaystation Twitteristä että enemmänkin olis hakkeroitu
 

Lebe80

Well-Known Member
Kaihan teillä jokaisella on jo käytössä kaksivaiheinen tunnistautuminen kaikissa konsoli- ja sosiaalisen median palveluissa?

Lisäksi suosittelen salasanasovellusten (esim. LastPass, tai F-Secure Key) käyttöä, joilla saa luotua satunnaisia salasanoja, ja pidettyä ne tallessa sen sijaan, että käytössä olisi sama salasana jokaisessa palvelussa.
 

Paabo@€

New Member
Terve.
Meillä on 300 kuituliittymä ja ostin uuden purkin intensen eg400. Entisestä purkista wifi takkuili. No uusi purkki paikalleen. Piuhalla televisio boksi, toimii. Sitten wifin kautta ekana puhelimen yhdistin. Speed testillä 210/118megaa. Olin ihan tyytyväinen. Sitten emännän puhelin wifiin, televisio wifiin ja kaikki vielä ok. Vaan pleikan kun yhdisti wifiin koko verkko kaatui käytännössä. 0.2mbit sisään ja ulos 0.5kbt. Tässä vaiheessa alkoi hermo mennä, sijoitin 200€ uuteen purkkiin ja tämä on ihan samanlaista paskaa kuin vanhalla. Miten on mahdollista, että pleikkarin yhdistämisellä jokaisesta laitteesta kaatui langaton yhteys tai ei saa mitään siitä irti? Onko tämä asetus homma, vai eikö voi yhdistää oikeasti useampaa laitetta nykypäivänä näihin purkkeihin? Tämän jälkeen boottasin uuden purkin, sammutin pleikan ja sain puhelimella 60/50 tuloksen speed testillä. Ei varmaan auta kuin soittaa liikkeelle ja sanoa, että laittakaa joku käymään laittamassa asetukset kohdilleen koska ei tästä ole mitään iloa jos ei saa televisiosta 4k.ta netflixistä irti ja pleikalla pelaaminen on kärsimystä. Pleikan asetuksiin vaihtelin ja sitten sillä sai 10megaa sisään ja 2 ulos. Jos joku osaa vastailla tai tietää ongelman syyn niin mielelläni otan vastaan neuvoja. Kiitos.
 

Lebe80

Well-Known Member
Terve.
Meillä on 300 kuituliittymä ja ostin uuden purkin intensen eg400. Entisestä purkista wifi takkuili. No uusi purkki paikalleen. Piuhalla televisio boksi, toimii. Sitten wifin kautta ekana puhelimen yhdistin. Speed testillä 210/118megaa. Olin ihan tyytyväinen. Sitten emännän puhelin wifiin, televisio wifiin ja kaikki vielä ok. Vaan pleikan kun yhdisti wifiin koko verkko kaatui käytännössä. 0.2mbit sisään ja ulos 0.5kbt. Tässä vaiheessa alkoi hermo mennä, sijoitin 200€ uuteen purkkiin ja tämä on ihan samanlaista paskaa kuin vanhalla. Miten on mahdollista, että pleikkarin yhdistämisellä jokaisesta laitteesta kaatui langaton yhteys tai ei saa mitään siitä irti? Onko tämä asetus homma, vai eikö voi yhdistää oikeasti useampaa laitetta nykypäivänä näihin purkkeihin? Tämän jälkeen boottasin uuden purkin, sammutin pleikan ja sain puhelimella 60/50 tuloksen speed testillä. Ei varmaan auta kuin soittaa liikkeelle ja sanoa, että laittakaa joku käymään laittamassa asetukset kohdilleen koska ei tästä ole mitään iloa jos ei saa televisiosta 4k.ta netflixistä irti ja pleikalla pelaaminen on kärsimystä. Pleikan asetuksiin vaihtelin ja sitten sillä sai 10megaa sisään ja 2 ulos. Jos joku osaa vastailla tai tietää ongelman syyn niin mielelläni otan vastaan neuvoja. Kiitos.
olisiko pleikka ainoa 2.4GHz laite, jonka vuoksi koko 5GHz Wifi downgradetaan 2.4GHz:ksi?

Jos mahdollista, luo laitteella (jos mahdollista) sekä 5Ghz että 2.4GHz wifit. Pleikalle tuo 2.4GHz,muille moderneille laitteille tuo 5GHz.
 

mth75

New Member
4g modeemin asetuksista muutettu julkinen IP ja siltaava tila päälle, silti PS4 NAT-tyyppi pysyy 3. Osaisiko joku kertoa mitä ihmettä vielä pitää tehdä?
 

MrBeach

Active Member
4g modeemin asetuksista muutettu julkinen IP ja siltaava tila päälle, silti PS4 NAT-tyyppi pysyy 3. Osaisiko joku kertoa mitä ihmettä vielä pitää tehdä?
Ota selvää operaattori kohtaisista rajoituksista/palveluista.
On yleensä operaattorin takana saada se esim nat2.
 

mth75

New Member
Kiitos vastauksesta! DNAn mukaan he eivät voi tehdä mitään! DNAn asiakaspalvelun mukaan tämän tyyppisten ongelmien ratkaisu ei ole heidän vastuullaan, koska netti muuten toimii. Antavat kyllä numeron, josta voi apua pyyttää kohtuuttomalla hinnalla. No ei nekään osaa neuvoa kuin tuon mitä olen jo tehnyt...
 

Tarja_pk

Toimitus
Kiitos vastauksesta! DNAn mukaan he eivät voi tehdä mitään! DNAn asiakaspalvelun mukaan tämän tyyppisten ongelmien ratkaisu ei ole heidän vastuullaan, koska netti muuten toimii. Antavat kyllä numeron, josta voi apua pyyttää kohtuuttomalla hinnalla. No ei nekään osaa neuvoa kuin tuon mitä olen jo tehnyt...
Itsellänikin on DNA ja niiden asiakaspalvelu on ollut näissä asioissa kauniisti sanottuna hyödytön. Mulla toimi yksinkertaisesti modeemin asetuksista UPnP:n (Universal Plug and Play ) laittaminen päälle. Laitoin palautetta DNA:lle, että voivat neuvoa tuon seuraavalle kysyjälle.
 

mth75

New Member
Itsellänikin on DNA ja niiden asiakaspalvelu on ollut näissä asioissa kauniisti sanottuna hyödytön. Mulla toimi yksinkertaisesti modeemin asetuksista UPnP:n (Universal Plug and Play ) laittaminen päälle. Laitoin palautetta DNA:lle, että voivat neuvoa tuon seuraavalle kysyjälle.
Kiitti vinkistä! UPnP:n tuli kokeiltua ennen bridge modea, eikä siitä ollut mulla apua. Jotenkin ajatteli, että tämä bridge mode nyt ainakin toimii ja hommasin toisen modeemin sitä varten :(
 

Tarja_pk

Toimitus
Kiitti vinkistä! UPnP:n tuli kokeiltua ennen bridge modea, eikä siitä ollut mulla apua. Jotenkin ajatteli, että tämä bridge mode nyt ainakin toimii ja hommasin toisen modeemin sitä varten :(
Ai niin, mulla ei myöskään valokuitu anna langattomana avointa NATia. Tällä hetkellä on kaksi nettiliittymää päällekkäin käytössä ja vain DNA antaa NAT 2:n. Olen pitänyt piuhan päässä nyt koko konsolia, että olisi hieman vakaampi yhteys.
 
Ylös Bottom