Nyt otan sanojani takaisin. Vaikka muut laitteet tuntui lataavan ihan hyvin, oli tiedostot niin pieniä et tuntui kaikki olevan kunnossa.
- Pari viikkoa olen jo ihmetellyt kun viaplay jne menee ihan puuroksi välillä. Olen pistänyt palvelun piikkiin.
- Applen tietokoneet ja puhelimet/pädit antaneet huonoja nopeuksia, mutta varoittelivat jo alkuunsa, että toi Asuksen boxi ei tykkää Applesta ja ongelmia on ollut, olen pistänyt sen piikkiin.
- Muutamana päivänä katoin et youtubeen uppaaminen kestää törkeän kauan, mut pleikan datasiirron ongelmat tieten syytin pleikkaa ja isoja monen gigan videoita.
Nyt vasta havahduin kun buuttailin kaikkia boxeja ja nopeustestit näyttää samaa, pleikka lataa älyttömän kauan kaikkea ja lopulta kiinnitin huomiota jokaisen laitteen nopeustestin olevan samaa luokkaa.
Soitin operaattorille ja heidän mokan takia kuidun nopeus oli tippunut 300/100:sta 20/10:iin. Ilmankos on kaikki tökkinyt ja olen asennoitunut siihen että kuitu on varma ja toimii aina, joten vika on lähtökohtaisesti muualla...
Pleikassa ei liene siis ongelmaa lataukseen kanssa, vaan se taitaa puskea täyttä 20megaa.
Lupasivat tänään nostaa takaisin, katotaan jos paranee nopeudet..