Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

NAT ongelma.

Elikkäs itsellä on käytössä telewellin eav-510 modeemi johon liitettynä usb:n kautta elisalta saatu 4G lte mokkula. PC ja PS4 on molemmat yhdistettynä langallisesti ja toimivat muuten moitteetta paitsi se että PS4 näyttää NAT3:a tyypiksi. Tämähän aiheuttaa pientä haittaa esim. kutsuille liittyessä ei pysty kommunikoimaan kaikkien pelaajien kanssa. Olen vaihtanut adsl nettiin aina silloin tällöin jotta kuulisi kaikki keskustelussa mutta tähän kytkettynä elisa viihde ja joitain langattomia laitteita myös joten ei kaista enää riitä pelaamiselle jos on ruuhkaa. Eli siis mulla on tuplakaista ja 2 eri modeemia joten vaihtoehtojakin on. Mutta olisi kiva tietää onko jollain varmaa tietoa tälläisen yhdistelmän ratkaisemiseksi, olen googlen kautta yrittänyt hakea mahdollisia tapoja tuon NAT tyypin muuttamiseen (availlut portteja, muuttanut ps4:stä kiinteän ip:n yms.) mutta omasta mielestä tuo telewellin valikko on liian vaikea varsinkin tälläiselle joka ei yleensä noiden kanssa pelleile sekä googlesta löytyneille ohjeista kaikki olivat eri mallin tai ainakin valikot olivat erilaiset kuin itsellä. Jos jollain on askel askeleelta ohje tälläiseen niin olisi mukava kuulla. Tällä hetkellä käytössä modeemissa uusin päivitys 4.33 sekä tehdas asetukset.

Sama modeemi (telewell), DNA-ASDL(Lohja) ja mulla on NAT2
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Sama modeemi (telewell), DNA-ASDL(Lohja) ja mulla on NAT2

No saan kyllä asdl:n kautta tuon nat2:n. Mutta arvelinkin että tuo elisa lte verkko voisi olla se ongelma. Ite asun myös lohjalla mutta dna:lta en sen parempaa nettiä saa mitä tarve vaatis. Puhelin keskukseen matkaa sen verran että max. yhteys on asdl 10/2. Dna:n mobiiliverkko on tässä kohtaa todella surkea. Ellei sit haluis maksaa 2000e kuitu liittymästä. Tolla elisan lte:llä saan 50/10 ja juuri uppi kaistaa tarvis.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

No saan kyllä asdl:n kautta tuon nat2:n. Mutta arvelinkin että tuo elisa lte verkko voisi olla se ongelma. Ite asun myös lohjalla mutta dna:lta en sen parempaa nettiä saa mitä tarve vaatis. Puhelin keskukseen matkaa sen verran että max. yhteys on asdl 10/2. Dna:n mobiiliverkko on tässä kohtaa todella surkea. Ellei sit haluis maksaa 2000e kuitu liittymästä. Tolla elisan lte:llä saan 50/10 ja juuri uppi kaistaa tarvis.

EAV-510:ssa on 1-3 portit oletuksena reitittävässä tilassa ja 4 portti siltaavana. Itse laitoin kaikki siltaavaan tilaan ja PS4 sekä PS3 suoraan modeemissa kiinni ja molemmissa NAT Type 1. Modeemissa on kiinni myös erillinen reititin, jonka kautta hoidetaan muiden laitteiden yhteydet.

Itse vaihdoin Elisa Viihteen pois, koska interleaving asetusta (Elisa Viihtessä interleaver depth 64 8) ei suostuttu ottamaan pois. Nykyinen palveluntarjoaja sääti pyynnöstäni fastpath-asetuksen (interleaver depth 1 1) ja pingit pienenivät huomattavasti.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

EAV-510:ssa on 1-3 portit oletuksena reitittävässä tilassa ja 4 portti siltaavana. Itse laitoin kaikki siltaavaan tilaan ja PS4 sekä PS3 suoraan modeemissa kiinni ja molemmissa NAT Type 1. Modeemissa on kiinni myös erillinen reititin, jonka kautta hoidetaan muiden laitteiden yhteydet.

Itse vaihdoin Elisa Viihteen pois, koska interleaving asetusta (Elisa Viihtessä interleaver depth 64 8) ei suostuttu ottamaan pois. Nykyinen palveluntarjoaja sääti pyynnöstäni fastpath-asetuksen (interleaver depth 1 1) ja pingit pienenivät huomattavasti.

Yritin modeemin 4 portin kautta myös mutta en saanut edes ip osoitetta haettua ps4:ään. Pitäiskö siihen sitten jotai def. Asetuksia muuttaa en tiedä. Mutta suurin ongelma tuossa on siis varmaan se 4g lte mokkula mikä on pakko natin takana eikä sitä saa muutettua ennen kuin saunalahti siirtyy käyttämään ipv6:sta. Sulla on varmaankin adsl tai muu yhteys modeemissa?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Yritin modeemin 4 portin kautta myös mutta en saanut edes ip osoitetta haettua ps4:ään. Pitäiskö siihen sitten jotai def. Asetuksia muuttaa en tiedä. Mutta suurin ongelma tuossa on siis varmaan se 4g lte mokkula mikä on pakko natin takana eikä sitä saa muutettua ennen kuin saunalahti siirtyy käyttämään ipv6:sta. Sulla on varmaankin adsl tai muu yhteys modeemissa?

Sullahan on tuo 4.33 firmware, olisiko se sitten muuttanut oletusasetuksia porttien suhteen? TeleWellin sivuiltahan löytyvät nuo 4.33 firmwaren mukana tulevat muutokset (esim. NAT loopback jne.), samoin ohje porttien muuttamisesta reitittävistä siltaaviin. Tuon modeemin säätäminen ei ole kyllä helppoa ja usein säätämisen jälkeen se on niin solmussa, että pitää palauttaa tehdasasetukset tai backup.

Joo, minulla on ADSL-yhteys.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Sullahan on tuo 4.33 firmware, olisiko se sitten muuttanut oletusasetuksia porttien suhteen? TeleWellin sivuiltahan löytyvät nuo 4.33 firmwaren mukana tulevat muutokset (esim. NAT loopback jne.), samoin ohje porttien muuttamisesta reitittävistä siltaaviin. Tuon modeemin säätäminen ei ole kyllä helppoa ja usein säätämisen jälkeen se on niin solmussa, että pitää palauttaa tehdasasetukset tai backup.

Joo, minulla on ADSL-yhteys.

Mistäs muuten nään ton aliverkonpeitteen, oletusyhdyskäytävät ja ensi -ja toissijaset dns:t jos lan4 on sillatussa tilassa? Mulla oli sillatun asetuksissa defaulttina ip 0.0.0.0, muutin sen itse haluamakseni. Teenkö mitään oikein tällä hetkellä? :D
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Mistäs muuten nään ton aliverkonpeitteen, oletusyhdyskäytävät ja ensi -ja toissijaset dns:t jos lan4 on sillatussa tilassa? Mulla oli sillatun asetuksissa defaulttina ip 0.0.0.0, muutin sen itse haluamakseni. Teenkö mitään oikein tällä hetkellä? :D

Eli sinulla on nyt PS4 yhdistettynä kaapelilla modeemin 4-porttiin? Aseta PS4:n verkkoasetukset seuraavasti:

Settings - Network - Set Up Internet Connection - Use a LAN Cable - Easy

Mitään arvoja ei tarvitse antaa itse, vaan ne tulevat automaagisesti palveluntarjoalta. Voit tarkistaa yhteyden: Settings - Network - View Connection Status. Tuosta näet saamasi IP-osoitteen, jonka ei pitäisi olla sisäverkon osoite (10- , 172- tai 192-alkuinen), jos 4-portti on oikeasti siltaavassa tilassa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Battlefield 4 on viimeaikoina ollut jatkuvaa "the connection with EA Online was lost"
Serverihaulla lähtee vaan jumittamaan jonka jälkeen kyseinen ilmoitus. myös kesklen pelin poikki ja sama tarina.

Muutenkin on viime aikoina lagannut ihan hulluna ei ees voi juosta kun pätkii kokoajan itse tilanteista puhumattakaan.

Netti yhteys on elisa viihteen kautta adsl yhteys http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/82/

PS4 yhteystesitllä näyttäisi kaikki olevan kunnossa!!!???

NAT-tyyppi Tyyppi2
yhteys nopeus (lataus) 14,6Mt/s
yhteysnopeus (lähetys) 8,7kt/s

aluksi kun pelasin langattomalla niin tuntui olevan varmatoimisempi kun siirryin piuhaan on tätä riittänyt.

Onko mulla jotain vikaa jossain modeemiasetuksissa vai mikä ihme tässä nyt on ongelmana?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Battlefield 4 on viimeaikoina ollut jatkuvaa "the connection with EA Online was lost"
Serverihaulla lähtee vaan jumittamaan jonka jälkeen kyseinen ilmoitus. myös kesklen pelin poikki ja sama tarina.

Muutenkin on viime aikoina lagannut ihan hulluna ei ees voi juosta kun pätkii kokoajan itse tilanteista puhumattakaan.

Netti yhteys on elisa viihteen kautta adsl yhteys http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/82/

PS4 yhteystesitllä näyttäisi kaikki olevan kunnossa!!!???

NAT-tyyppi Tyyppi2
yhteys nopeus (lataus) 14,6Mt/s
yhteysnopeus (lähetys) 8,7kt/s

aluksi kun pelasin langattomalla niin tuntui olevan varmatoimisempi kun siirryin piuhaan on tätä riittänyt.

Onko mulla jotain vikaa jossain modeemiasetuksissa vai mikä ihme tässä nyt on ongelmana?
Kyllä ne ongelmat mahtaa olla EA:n päässä, niinkuin jokaisessa EA:n tekeleessä :)
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Battlefield 4 on viimeaikoina ollut jatkuvaa "the connection with EA Online was lost"
Serverihaulla lähtee vaan jumittamaan jonka jälkeen kyseinen ilmoitus. myös kesklen pelin poikki ja sama tarina.

Muutenkin on viime aikoina lagannut ihan hulluna ei ees voi juosta kun pätkii kokoajan itse tilanteista puhumattakaan.

Netti yhteys on elisa viihteen kautta adsl yhteys http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/82/

PS4 yhteystesitllä näyttäisi kaikki olevan kunnossa!!!???

NAT-tyyppi Tyyppi2
yhteys nopeus (lataus) 14,6Mt/s
yhteysnopeus (lähetys) 8,7kt/s

aluksi kun pelasin langattomalla niin tuntui olevan varmatoimisempi kun siirryin piuhaan on tätä riittänyt.

Onko mulla jotain vikaa jossain modeemiasetuksissa vai mikä ihme tässä nyt on ongelmana?

Mikä modeemi sulla on? Jos olet sen saanut netin mukana, helpoin on soittaa elisaan ja kysyy miksi ei upi. Jos kaistassa häikkää tai vaikka modeemi Asetuksia tarvii säätää sieltä selviää.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Ainakin tuo 8,7kt uppi on kyllä melko naurettava, eikö tuon adsl viihteen kuuluisi olla 20/1 meganen.

Onko uppi yhtä huono myös tietokoneellakin? Kannattaa soittaa elisalle kysyä et missä kohti tuo uppi kyykkää, voi olla et ps4 langaton yhteys ottaa häikkää ja uppi kyykkää siihen tai sitten modeemi ei saa kunnon uppikaistaa.

Jos vika on modeemin saamassa kaistassa niin pyydä elisaa tekemään asialle jotain.
 
Vastaus: PlayStation 4

255.255.255.0 on melko yleisesti tuo oletusyhdyskäytävä.
Ja suojaukseen se tkip+aes olisko ollut siinä personal2 suojauksessa...

Tuo 255.255.255.0 pm kyllä yleisesti verkkomaski, ei oletusyhdyskäytävä. Oletusyhdyskäytävä on reitittävän laitteen IP. Jos on samassa verkossa tietokone, voit katsoa sen verkkoasetuksista, mikä tuo on. Telewellit omaavat normaalisti 192.168.1.254-GW:nm buffaloissa taas 192.168.11.1 ja monella muulla 192.168.1.1.

http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/f/default-gateway-ip-address.htm Tuolla vielä ohjeita miten tuon GW:n löytää.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Julkaisusta asti kun on nettiongelmat vaivannut, niin kyselläänpä täältä apuja. Ongelmat ilmenevät bäfässä liki jatkuvana lagaamisena, sekä ilmoituksina wifi-yhteyden katkeamisesta. Jälkimmäisiä tulee parhaimmillaan minuutin välein, mutta huomionarvoista on, että netti ilmeisesti palautuu takaisin välittömästi, sillä esimerkiksi Netflixissä toisto ei lakkaa, vaan laatu saattaa hetkeksi tipahtaa. Muutama päivä sitten laitoin reitittimestä (Buffalo WHR-G300N) Mac-filtteröinnin päälle, ja tämä tuntui auttavan hieman tuohon yhteyden katkeamiseen. Tämä siis eiliseen asti, kunnes laitteet alkoivat elää omaa elämäänsä. Pleikkari pätki nettiä ihan kunnolla siten, että Netflix oli suljettava välissä ja avattava uudestaan, jotta pystyi jatkaman toistoa. Epäilen että tämä oli reitittimestä johtuvaa, sillä kännykkäkin hukkaili wifiä satunnaisesti. Nyt sitten tein tohon reitittimeen factory resetin, mutta wifiä pätkii edelleen noin minuutin välein.

Kysymys siis kuuluu, että nyt kun reititin on neitseellisessä tilassa, niin mitähän asetuksia siinä täytyisi alkaa muokkaamaan, jotta pääsisi näistä ongelmista eroon?

Edelleenkin jatkuu nämä ongelmat satunnaisena. Toisena päivänä bäfä rullaa ihan komeasti ja nyt äsken kun aloin pelaamaan, niin rubberbandingia esiintyi noin 5 sekunnin välein. Ratkaisuksi ajattelin kokeilla uuden reitittimen hommaamista, osaisiko täällä kukaan suositella jotain pätevää ja edullista laitetta? Buffaloa ei huvittaisi toista ostaa näiden kokemusten jälkeen ja Zyxelin kanssa oikeastaan sama homma. Miltä toi linkkaamani Asus vaikuttaa?

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Wireless-Router-WLAN-reititin#product-reviews
 
Vastaus: PlayStation 4

Nyt tarvisi vähän apua! Oma PS4 konsolini katkaisee netin oli yhteys sitten LAN tai Wi-Fi. Pitäisikö Jotain portteja avata tai jotain? Internetyhteys muuten toimii mainiosti ja kirjautuu servereille mutta kun online-pelin lataus on lopussa nettiyhteys katkeaa. :confused: Onko jollain muulla samanlaista ongelmaa ja nopea apu olisi myös tervetullutta!
 
Vastaus: PlayStation 4

Nyt tarvisi vähän apua! Oma PS4 konsolini katkaisee netin oli yhteys sitten LAN tai Wi-Fi. Pitäisikö Jotain portteja avata tai jotain? Internetyhteys muuten toimii mainiosti ja kirjautuu servereille mutta kun online-pelin lataus on lopussa nettiyhteys katkeaa. :confused: Onko jollain muulla samanlaista ongelmaa ja nopea apu olisi myös tervetullutta!

Hieman auttaisi edes netti yhteyden muoto...
adsl/kaapeli/mokkula sekä modeemi malli!
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Itse vaihdoin Elisa Viihteen pois, koska interleaving asetusta (Elisa Viihtessä interleaver depth 64 8) ei suostuttu ottamaan pois. Nykyinen palveluntarjoaja sääti pyynnöstäni fastpath-asetuksen (interleaver depth 1 1) ja pingit pienenivät huomattavasti.

Tämä pätee myös Soneran Viihteeseen, palveluun kuuluu virheenkorjaava profiili jota ei poisteta. Jos aiotte pääasiassa verkkopelata (konsoleilla/tietokoneilla) ja haluatte mahdollisimman alhaiset latenssit, älkää tilailko operaattorien viihteitä vaan ennemmin Netflixit yms kolmannen osapuolen videopalvelut jotka toimivat hienosti ilman virheenkorjauksiakin.

Onpahan ainakin hyvä syy kieltäytyä viihdetarjouksista. :)
 
Vastaus: PlayStation 4

Päivitys ladattu ja asennettu. Tämän jälkeen vaan loppui netin toiminta!! Testaa internet-yhteys kohdassa Internet-yhteys Epäonnistui.

Ja mikään asetushan ei siis muuttunut ja kaikki muut laitteet pääsevät verkkoon ihan mainiosti.

VMP

// modeemille resetti kolmeen otteeseen selvitti asian. Kerta ei riittänyt, kolme. Kolme.
 
Vastaus: PlayStation 4

Ja mikään asetushan ei siis muuttunut ja kaikki muut laitteet pääsevät verkkoon ihan mainiosti.
Tällaiset yleensä johtuvat siitä, että modeemi on siltaavassa tilassa, ja verkossasi on enemmän laitteita kuin palveluntarjoaja antaa liittymälle julkisia IP-osoitteita. Tätä teoriaa tukee juuri tuo, että ongelma katosi muutaman kerran modeemin buuttaamalla, koska DHCP-varaukset todennäköisimmin nollautuivat siinä samalla.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Osaako kukaan ratkaista hop 2ja3 100% packet loss ongelmaa? Tämä tulos siis tulee kun ajan uotracen.

Kyseessä kaapelinetti, jossa on ciscon epc3010 modeemi kiinni ja se on siltaavana. Olen koittanut myös ciscon epc3008 mallia ja sama ongelma, myös reititin ollut käytössä ja ei siitäkään ollut apua. Ongelmasta johtuen online pelaaminen on lähes mahdotonta.
 
Ylös Bottom