Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Nykyään vaan kun tämmöstä tapahtuu, tulee väkisinki mieleen se 2kk PSN katko katastrofi.
Kaksi täysin erityyppistä tapausta. Vuoden 2011 PSN-tietomurrossa murtauduttiin palvelimelle hyödyntäen vanhentuneissa palvelinsoftissa olleitta tietoturva-aukkoja.

Palvelunestohyökkäyksessä ei sinällään murtauduta yhtään mihinkään, vaan pommitetaan palvelimille (yleensä bottiverkoston avulla) niin paljon ylimääräistä liikennettä, ettei se asiallinen liikenne pääse siitä enää läpi.

Vanhaa kauppavertausta käyttääkseni ensimmäisessä tapauksessa mennään huonosti lukitusta takaovesta hiljaa sisään ja ryöstetään kassa. Jälkimmäisessä summonoidaan kaupan eteen miljoona zombia seisomaan tientukkeena, etteivät kaupan asiakkaat pääse sisään.

Palvelunestohyökkäystä on vaikea torjua, vaikka olisi kaikki softat täysin ajantasalla, eikä tunnettuja tietoturvareikiä missään. (Jotkin tietoturva-aukot voivat kyllä edesauttaa DDOSauksessa, mutta sinällään niiden kautta ei välttämättä pääse murtautumaan palvelimelle.) Kun palvelimia kuormitetaan enemmän kuin ne kestävät, alkavat ongelmat. Palvelunestohyökkäystä voidaan toki käyttää muiden konnuuksien peittämiseen, mutta sellaisella spekulointi ilman todisteita on mielestäni tässä vaiheessa täysin turhaa pelottelua.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Johtuuko tästä katkoksesta myös se ettei AC unityssä pysty aloittamaan yhtäkään tehtävää. Peli vaatii jatkuvan yhteyden? Vai onko kyseessä pelin bugi?
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Sen kerran kun olis pitkästä aikaa ollu verkkopeleille aikaa niin voi sanonko mitä!!!

Turpaan pitäis leipoa tollasia kavereita. Kiva kun pelejä on kiintolevyllä jo parikymmentä ennen joulua ja joulun aikana hommattuja ja vain lastenpelit pelaa ilman verkkoa.


Yllätyin että jopa crew ei suostu ilman yhteyttä eaahan käynnistymään. Menny vaikeaksi yksinpelitkin kun serverille pitää olla yhteys joka välissä.

NHL15 toimi ilman yhteyttä;)
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Johtuuko tästä katkoksesta myös se ettei AC unityssä pysty aloittamaan yhtäkään tehtävää. Peli vaatii jatkuvan yhteyden? Vai onko kyseessä pelin bugi?

Voi olla, Ubisoftin pelit usein vaatii jatkuvan yhteyden nettiin, se voi olla ihan typeräkin syy, esim joku online leaderboard yms.

Vähissä on itelläki ne pelit joita offlinessa voi pelailla. Far Cry 4 on mutta se peli on niin hanurista etten pelaa sitä edes pakon edessä :D
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

PSN ilmeisesti toipuu hieman hitaammin.

Tuo dotCom diili oli jo 13-14 tuntia sitten twitterissä ja Lizard Squad ilmoitti lopettavansa ddosauksen. Aamulla PSN toimikin muutaman tunnin tuon ilmoituksen jälkeen. Nyt illasta ole kyllä päässyt mihinkään ja viaplaykin näyttäs tarvitsevan PSN yhteyksiä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Kuulin että trophyja ei voi saada offlinessa. Totta vai tarua? Kolmosella oli ainakin mahdollista saada ja nehän päivittyivät tilille seuraavan kerran kun oli yhteydessä verkkoon.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Mä eilen jo nauroin sitä kun pelleporukka pyytää seuraajia tai ei lopeta "hyökkäystä". Ja sitten nämä ihmiset menevät seuraamaan ja uudelleen jakamaan noita, koska muuten ei pääse pelaamaan. Ja sit tuo KimDotComin "pelastaminen".. Julkisuuden hakuinen pelle kyseessä.

No nythän noi liskot sai mitä halus. (huomiota,seuraajia,kimdotcomin polvilleen heidän eteensä). Harmi kun ei ollut suomalaisia niin olisi voinut lähteä vähän joulunjälkeis viikolla käymään poikien luona.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Kuulin että trophyja ei voi saada offlinessa. Totta vai tarua?

Hölynpölyä. Täällä kerätty kymmenkunta trophya verkkopalvelun avautumista odotellessa. Konsoli ei muutenkaan vaadi verkkoyhteyttä kuin ensikäynnistyksen yhteydessä, siitä voi jo päätellä jotain.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Hölynpölyä. Täällä kerätty kymmenkunta trophya verkkopalvelun avaitumista odotellessa. Konsoli ei muutenkasn vaadi verkkoyhteyttä kuin endikäynnistyksrn yhteydessä, siitä voi jo päätellä jotain.

Kiitoksia. Konsoli hankittu jouluksi, joten ihan ensimmäisiä tunteja viedään vasta.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Mitä nyt itse seurannut asiaa twitterissä niin taisi olla niin että sony itse pisti servut kiinni aamulla/päivällä suomen aikaa
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Mitä nyt itse seurannut asiaa twitterissä niin taisi olla niin että sony itse pisti servut kiinni aamulla/päivällä suomen aikaa

Näin tuo taitaa olla. Webstore ei toimi, sen sijaan tuo toimii http://fi.playstation.com/psn/mypsn/friends/ <- Minun 99(?) ystävästä kaikki 3 on tuon mukaan online. Tosin en oikein luota tuohon ystävien määrään kun eräskin listalla oleva on tuon mukaan ollut 7kk sitten viimeksi online, vaikkakin höpötin hänen kanssaan alkuviikosta PS4:en partyssä. Samaten minulla pitäisi olla päälle 150 ystävää listalla :p.

Hölynpölyä. Täällä kerätty kymmenkunta trophya verkkopalvelun avautumista odotellessa. Konsoli ei muutenkaan vaadi verkkoyhteyttä kuin ensikäynnistyksen yhteydessä, siitä voi jo päätellä jotain.

Tässä parhaillaan PS Vitalla päivittelen Trophylistaa ja näemmä Destinystä olen saanut 68% pokaaleista. Hivenen hitaasti tuo PSN trophylistaa päivittelee mutta toimii kuitenkin.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Näin tuo taitaa olla. Webstore ei toimi, sen sijaan tuo toimii http://fi.playstation.com/psn/mypsn/friends/ <- Minun 99(?) ystävästä kaikki 3 on tuon mukaan online. Tosin en oikein luota tuohon ystävien määrään kun eräskin listalla oleva on tuon mukaan ollut 7kk sitten viimeksi online, vaikkakin höpötin hänen kanssaan alkuviikosta PS4:en partyssä. Samaten minulla pitäisi olla päälle 150 ystävää listalla :p.

Noi taitaa olla PS3 kirjautumisia. Muistaakseni ajat on olleet erit, kun olen katellut ystävälistoja PS3 & PS4.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Kuulin että trophyja ei voi saada offlinessa. Totta vai tarua?
Tarua. Mutta erona PS3:een, PS4:llä ei voi Trophy-listaa selata ilman verkkoyhteyttä, mikä on hieman outoa. Eli jos PS4:n verkkoasetuksista Internet-yhteys on kytketty pois, ei Trophy-listaa näy lainkaan.

Kerätyt Trophyt tulevat silti talteen. Tämä tuli todettua eilen, kun SingStarista muutamat pystit napsahti.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Noi taitaa olla PS3 kirjautumisia. Muistaakseni ajat on olleet erit, kun olen katellut ystävälistoja PS3 & PS4.

Tämä käy kyllä järkeen. Jotkut pelaajat ovat kertomansa mukaan päässeet PSN sisään (UK, GER, USA), itsellä tuo antaa erroria edellen.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Tämä käy kyllä järkeen. Jotkut pelaajat ovat kertomansa mukaan päässeet PSN sisään (UK, GER, USA), itsellä tuo antaa erroria edellen.

Täällä tuli tablettiin PSN:stä lähetetty viesti. Jotain elonmerkkejä selvästi.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat (Lue verkko-FAQ ennen kuin kysyt!)

Taitaa lähteä ensimmäistä kertaa Sonylle palautetta asiasta. Vaadin, että +tililleni lisätään tilausta jokunen päivä lisää. Tässä on nyt kohta 3 päivää menty ilman PSN:ää ja juuri lomien aikana. Ei tässä vaiheessa kiinnosta enää, vaikka olisi DDoS:n syytä.

Yllätyin että jopa crew ei suostu ilman yhteyttä eaahan käynnistymään. Menny vaikeaksi yksinpelitkin kun serverille pitää olla yhteys joka välissä.

The Crew on Ubisoftin tekele ja Online only -peli, joten ei ihmekään, ettei toimi.
 
Ylös Bottom