Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Voisit kokeilla lisätä verkkoasetusten MTU-arvoa, niin tulee vähemmän sirpaleita.

Mikä on päätelaitteesi nykyinen MTU-arvo? Mitä ongelmia nykytilanne aiheuttaa tuon ilmoituksen lisäksi?

Modeemissa on 0 eli automaattinen ja 1500 PS4. Ongelmat ovat yhteyden "hyytyminen" välillä ja nopeuksien vaihtelu.

Modeemi on siltaavassa tilassa, joten sillä saa suljettua jo monta vaihtoehtoa pois.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Modeemissa on 0 eli automaattinen ja 1500 PS4. Ongelmat ovat yhteyden "hyytyminen" välillä ja nopeuksien vaihtelu.

Tuo Ciscon laite ei ole itselleni tuttu joten en osaa mitään täsmäneuvoja antaa, mutta itse kokeilisin ensimmäisenä MTU-arvon säätämistä pois automaattivaihteelta. Pistä arvoksi sama 1500 joka konsolillakin on käytössä (varmuuden vuoksi voi vielä kokeilla hieman tätä isompaakin arvoa).

Konsolin antama virheilmoitus vihjaa ettei modeemisi välttämättä osaa käsitellä datapaketteja, jotka ovat liian isoja ja joudutaan sen takia pilkkomaan osiin. MTU-arvoa nostamalla laitteen pitäisi pystyä hanskaamaan isompia paketteja.

Toinen yleinen kikka mitä voi modeemiongelmien kanssa kokeilla on kytkeä konsoli johonkin toiseen modeemin porttiin.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Cisco on siltaavana joten en sitä asetusta pääse muokkaamaan, reittittävänä se antoi samaa ilmoitusta. Eikö 1500 pitäisi olla kuitenkin kaapelissa se oikea arvo? On todella mystinen ongelma kun se alkoi täysin itsestään muuttamatta mitään asetuksia.

Ainoastaan NHL:ssä on välillä paskat yhteydet vaikka omat asetukset olisikin kunnossa, en ainakaan muissa peleissä ole koskaan havainnut mitään ennen tätä.
 
Ne jotka menee 200kt/s vauhdilla, vinkkiä tulossa. Ittsekin menin vielä äsken tuolla nopeudella.

LAN
Mukautettu
Ip auto
DHCP älä erittele
DNS manuaalinen:
Ja tässä se taika, jolla nopeus nousi heti 3Mt/s downstream
8.8.8.8
8.8.4.4
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Ne jotka menee 200kt/s vauhdilla, vinkkiä tulossa. Ittsekin menin vielä äsken tuolla nopeudella.

LAN
Mukautettu
Ip auto
DHCP älä erittele
DNS manuaalinen:
Ja tässä se taika, jolla nopeus nousi heti 3Mt/s downstream
8.8.8.8
8.8.4.4


Kappas. Eipä olisi ihan heti tullut mieleen rukata DNS-asetuksia :) Laajemmat vertailutestit vielä kesken, mutta latasin kokeeksi uudelleen eilen illalla imaisemani pelit ja huomattavasti liukkaammin tippuivat kuin vanhaa DNS-servua käyttäen. Saman valaistuksen kokenut kaveri kirjoitti gamefaq:sin foorumeilla, että Googlen DNS palauttaa Sonyn content domainille eri IP:itä kuin oman ISPnsä DNS. Tuntematta nyt yhtään Sonyn käyttämän serveripalveluntarjoajan ratkaisua, tämä voisi tietty selittää asian.

Täytyy nyt sitten jäädä testailemaan onko vauhdin kasvu pysyvää vai yhden ruuhkattoman aamun mukanaan tuoma juttu.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Mulla näyttää ps4 yhteydeksi NAT3 enkä saa sitä millään vaihdettua, kaikki googlesta löytyneet temput kokeiltu. Olisiko kellään mitään vinkkiä miten vaihtaa NAT3-->NAT1?

Tai onko se edes mahdollista? Mulla on modeemissa sim-kortti saunalahdelta ja liittymä on 4g. Lueskelin saunalahden foorumeilta että siellä on muillakin 4g liittymien omistajilla ongelmia tuon natin kanssa.. Siellä puhutaan myös että kyseisellä liittymällä ei voisi natia edes vaihtaa?

Hankaloittaa vaan sen verran pelaamista tuo nat3 että olisi ihan hyvä saada vaihettua. Fifassa ei löydy pelejä ja mikki ei toimi GTA:ssa yms.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Leksa94: Saunalahden 4G-liittymillä on tosiaan operaattorin puolelta pakotettu NAT käytössä, joten omia verkkolaitteitaan säätämällä siitä ei pääse eroon.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Sellainen ongelma olisi täällä, että onko mahdollista käyttää puhelimen nettiyhteyttä PS4:lla? Minulla on puhelimessa rajaton 4G-yhteys, ja asun kesän ajan töiden takia toisella paikkakunnalla eikä kiinnostaisi mitään laajakaistayhteyttä hommata..

Kun haen langattomia verkkoja pleikkarilla, niin se kyllä löytää puhelimen langattoman verkon, mutta WPA-avaimen kun laittaa, niin hetken aikaa miettii ja sen jälkeen tulee ilmoitus, "ettei voida yhdistää, WPA-salasana voi olla väärä". Taatusti oikea salasana on.. Nopeustestillä näyttää nopeudeksi jopa yli 40 megaa, niin sen puolesta varmaan riittäisi hyvin pleikkarillekin...

Kysymys vaan, että onko ylipäätään mahdollista käyttää puhelimen nettiä, vai pitääkö jotain asetuksia vain muutella jostain?

Toki on mahdollista, olen kokeillut ja toimii. Ihan oletus asetuksilla olen Antero puhelimessani jakoa kokeillut. Nopeushan on toki vaan sitä mihin kökkö psn milloinkin kykenee.. esim 200kt/s :D

Olisiko tähän jotain ohjetta heittää, että miten saa toimimaan? Itselläni ei jostain syystä yhdistäminen onnistu suoraan... :confused: Puhelimessa siis DNA:n 4G-liittymä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Olisiko tähän jotain ohjetta heittää, että miten saa toimimaan? Itselläni ei jostain syystä yhdistäminen onnistu suoraan... :confused: Puhelimessa siis DNA:n 4G-liittymä.

Itse kokeilisin ensimmäisenä ilman mitään suojauksia, eli avoin wlan. Jos toimii niin kokeilee sitten laittaa uudestaan salasanan käyttöön. Jos ei toimi, niin sitten ei toimi.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Jooh, on nää latausnopeudet jotain niin uskomatonta paskaa ettei ole tosikaan. Ostin tossa Fifan kun tarjouksessa oli ja 1,5 gigaa on nyt 2 tunnin jälkeen saanut ladattua satamegaisella yhteydellä. Eikä auttanut vaikka laitoin koneen piuhan päähän wifin sijasta, se tasanen 200 kt/s sieltä valuu. Tähän kun vielä yhdistää sen faktan, että näistä verkkopalveluista tulee vielä ps plussan myötä maksettua, niin ollaankin tilanteessa, missä en ole ikinä saanut rahoilleni näin surkeaa vastinetta. Kiitos Sony, siirtyminen pois fyysisistä pelimedioista on erittäin vaivatonta kun toisessa päässä on laitteet vissiin jostain vuodelta 2002.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Itse olen huomannut, että jos lataa hitaasti, niin käyn tekemässä PS4:n nettiyhteyden testin (jätän latauksen päälle) ja nopeus pomppaa heti paremmaksi.

En tietenkään voi luvata, että tuo kaikilla toimisi, mutta itselläni se toimii todella usein.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Itse olen huomannut, että jos lataa hitaasti, niin käyn tekemässä PS4:n nettiyhteyden testin (jätän latauksen päälle) ja nopeus pomppaa heti paremmaksi.

En tietenkään voi luvata, että tuo kaikilla toimisi, mutta itselläni se toimii todella usein.

Mulla taas toimii latauksen pysäyttäminen ja jatkaminen, maksiminopeudella latautuu yleensä sen jälkeen. Sama tosin toimii muissakin kuin vaan ps4 latauksissa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Jooh, on nää latausnopeudet jotain niin uskomatonta paskaa ettei ole tosikaan. Ostin tossa Fifan kun tarjouksessa oli ja 1,5 gigaa on nyt 2 tunnin jälkeen saanut ladattua satamegaisella yhteydellä. Eikä auttanut vaikka laitoin koneen piuhan päähän wifin sijasta, se tasanen 200 kt/s sieltä valuu. Tähän kun vielä yhdistää sen faktan, että näistä verkkopalveluista tulee vielä ps plussan myötä maksettua, niin ollaankin tilanteessa, missä en ole ikinä saanut rahoilleni näin surkeaa vastinetta. Kiitos Sony, siirtyminen pois fyysisistä pelimedioista on erittäin vaivatonta kun toisessa päässä on laitteet vissiin jostain vuodelta 2002.


Oletko kokeillut vaihtaa DNS asetuksia?


Mielestäni fyysiset kopiot ovat parempia, kuin nämä digiversiot. Nämä fyysiset versiot kun pystyy kierrättämään, kun on kyllästynyt.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Oletko kokeillut vaihtaa DNS asetuksia?


Mielestäni fyysiset kopiot ovat parempia, kuin nämä digiversiot. Nämä fyysiset versiot kun pystyy kierrättämään, kun on kyllästynyt.
Joo kävin vaihtamassa sinne ton 8.8.8.8 litanian, ei auttanut. Lisäksi koitin vaihtaa MTU-arvoa ilman vaikutusta. Toi yhteysnopeuden testaus nosti sen hetkeksi 3 megaan ja nyt näköjään yön yli latailtuani oli tullut vähän nopeammin kun kerran oli latautunut koko 15 gigan paketti. 8 tuntia meni silti kaiken kaikkiaan kun steamista ton kokoiset paketit latautuisi reilusti alle tunnissa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Joo kävin vaihtamassa sinne ton 8.8.8.8 litanian, ei auttanut. Lisäksi koitin vaihtaa MTU-arvoa ilman vaikutusta. Toi yhteysnopeuden testaus nosti sen hetkeksi 3 megaan ja nyt näköjään yön yli latailtuani oli tullut vähän nopeammin kun kerran oli latautunut koko 15 gigan paketti. 8 tuntia meni silti kaiken kaikkiaan kun steamista ton kokoiset paketit latautuisi reilusti alle tunnissa.

Mulla tekee samat
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kovasti takkuaa täälläkin nuo lataukset PS4:llä. Yhteys 100/10 valokuitu ja suurinpiirtein 200 kb sekunnissa on vauhti. Ether Onen reilun 3:n gigan päivitys valui neljässä tunnissa, joten eihän tuo "ihan" nykypäivän tasolla ole. Pleikan nettiasetuksissa olen testaillut eri dns -osoitteita (google, avoin dns) mutta eipä noista hyötyä ollut. Kesken lataamisen tehty internet-yhteyden testaus nosti latausvauhdin hetkellisesti noin viiteen megaan sekunnissa, mutta sitten taas mentiin kärpäspaperilla liikkuvan etanan vauhdilla. Kokeilin äsken vaihtaa googlen dns -osoitteen suoraan modeemin asetuksiin, ilmoittelen oliko vaikutusta kunhan ehdin testailla.

Edit.
Ei vaikutusta tuollakaan :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Pitääkö näistä kysyä sonyn päästä, kun olevinaan jokaisella näitä ongelmia..

Murobbs puolella oli jotakin puhetta, että johtuu välityspalvelimista tuo nopeuksien kuseminen ja uskoisin Sonyn olevan tietoinen, mutta eivät tunnu tekevän asialle mitään.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Kyllähän se on aika erikoista kun Project Carsin 800mb:n päivitys valuu tunnissa ja Witcherin 500mb: päivitys viidessä minuutissa
 
Ylös Bottom