Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4-verkko-ongelmat

Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Pitihän se tuota Privoxyn kanssa kikkailua itsekin kokeilla, ja toden totta, tuolla tavalla sai nopeudet "pysyvästi" taas kelpo tasolle. Välillä tulee hetkellisiä notkahduksia, mutta silloinkin dataa liikkuu n. 2-3 megatavua sekunnissa. Parhaimmillaan kalaa virtaa kymmenisen megatavua sekunnissa.

Curlin kanssa sopivaa CDN-serveriä metsästäessä tuli huomattua, että ihan järjestään nopeudet olivat tosiaan siinä n. 200 kt/s:n kieppeillä, ja toistakymmentä eri vaihtoehtoa piti kokeilla, ennen kuin se oikeasti nopea palvelin löytyi. Aivan yksinkertaista puuhaa tuo ei kuitenkaan, ei varsinkaan OSX:ssä, jossa Privoxylle ei tuntunut olevan edes mitään graafista käyttöliittymää. Kaikki konffaus piti tehdä komentoriviltä tunkaten.

Painotan siis vielä kerran, että tähän Prixovy-leikkiin ei kannata ryhtyä, ellei tunne tietävänsä, mitä on tekemässä. Mutta jos taitoja laskujen maksamiseen löytyy - köpöä anglismia käyttääkseni - niin tuolla tavalla saa kyllä helpotusta PSN-latausnopeuksiin ehkä n. 10-15 minuutin vaivannäöllä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Pientä tilastoa 20 luotaamani jakelupalvelimen nopeuksista:

87.248.X.X: 1 nopea, 10 hidasta ja 1 superhidas
95.140.X.X: 2 hidasta, 1 superhidas
178.79.X.X: 1 hidas, 1 superhidas
193.229.X.X: 3 nopeaa

Tuo 193.229.X.X-avaruus on ainakin täältä Elisan verkosta varmin valinta. Nuo "superhitaiksi" luokittelemani siirsivät alle 100 kt/s, ja hitaat olivat n. 200-250 kt/s.

Tuolla pienehköllä otannalla voi siis sanoa, että todennäköisyys nopealle palvelimelle päätymiseen on 4/20, eli tasan 20 prosenttia. Ja toisaalta 15 prosentin todennäköisyydellä päätyy tuollaisen todella hitaan yhteyden päähän. Tuo myös selittää sitä, miksi esimerkiksi latauksien pausettaminen joskus nopeuttaa kertalaakista, joskus ei tunnu auttavan mikään. Ilman tuota Provixy-kikkaa on täysin PSN:n kuormanjaon ja ties minkä arpalogiikan armoilla, eli sieltä heitetään melkein joka kerta eri paikkaan, ja toiset suoltavat dataa selvästi hitaammin kuin toiset.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Rupee palaan hermot ihan totaalisesti tähän PSN paskaan. Mitään ei saa ladattua, pelien 100Mb päivityskin kestää 10h
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Rupee palaan hermot ihan totaalisesti tähän PSN paskaan. Mitään ei saa ladattua, pelien 100Mb päivityskin kestää 10h

Ootko sitä dns:ää koittanut? Mulla se lopulta kyl sit auttoi. Tuli esim yli gigan motogp dlc:t hujauksessa.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Pientä tilastoa 20 luotaamani jakelupalvelimen nopeuksista:

87.248.X.X: 1 nopea, 10 hidasta ja 1 superhidas
95.140.X.X: 2 hidasta, 1 superhidas
178.79.X.X: 1 hidas, 1 superhidas
193.229.X.X: 3 nopeaa

Hienoa että olet jaksanut selvittää asiaa! Nythän tuo taitaa avata asiaa että nuo pause/unpause, nettitestit, dns muutokset ja netin uudelleen määrittely todennäköisesti auttaa vain kun arvonta sattuu kohdilleen jakelupalvelun saamisessa?
Oma kokemus on pääosin ollut että netin uudelleen määrittelyn jälkeen lataus on täysnopeuksinen (mikä ei tietty vaadi älyttömiä, 24/1 adsl...)
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Nythän tuo taitaa avata asiaa että nuo pause/unpause, nettitestit, dns muutokset ja netin uudelleen määrittely todennäköisesti auttaa vain kun arvonta sattuu kohdilleen jakelupalvelun saamisessa?
Juuri noin. Todellisuudessa palvelimia lienee satoja, joten tuo tekemäni tilasto on korkeintaan suuntaa antava.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Liekkö jotain fiksattu (tai osuin sopivaan väliin), nimittäin nyt valuu Planetside 2 täyttä satkun kaistaa, pieniä droppeja on mutta ei mitään vakavaa. EDIT: ähäkutti, tippui taas pohjalukemiin nopeudet.. Kauan sitä iloa kestikin.

Näytä liitetiedosto 14475
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Juu ei toimi. Kummalliset on huoltoajat jos tosiaan on huoltokatko??
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Käynnistin konsolin seittämän aikaan ja ei ole ainakaan vielä potkinut ulos netistä. Ilmeisesti ei vaan päästä kirjautumaan tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Ja taas jotain öngelmia. Varmaan noin 4kertaa viikossa ,siis PSN verkkopuoli on kyl rakennettu ihan vituralleen, ei vaan serverit kestä isoja pelaajamääriä/latauksia . Sie nyt taas insinöörit tutkii, mut ku perusta on paska niin eipä tuo kattoo korjaamalla parane ;)
 
Ja taas jotain öngelmia. Varmaan noin 4kertaa viikossa ,siis PSN verkkopuoli on kyl rakennettu ihan vituralleen, ei vaan serverit kestä isoja pelaajamääriä/latauksia . Sie nyt taas insinöörit tutkii, mut ku perusta on paska niin eipä tuo kattoo korjaamalla parane ;)

Tää oli mulla eka ongelma varmaan puoleen vuoteen. Tässä viimeisen viikon aikanakin käytännössä joka päivä pelannut, joten aika yläkanttiin on 304-kertaa viikossa..

Edit: tai no mulla ei ollut tänäänkään ongelmia, mutta mun lobbyyn ei porukka tahtonut päästä.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Tää on nyt toinen ilta viikon sisään ainakin itsellä kun pelaamaan ei pääse netissä ku PSN kusee... Kyllä vähän syö.
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Tää oli mulla eka ongelma varmaan puoleen vuoteen. Tässä viimeisen viikon aikanakin käytännössä joka päivä pelannut, joten aika yläkanttiin on 304-kertaa viikossa..

Edit: tai no mulla ei ollut tänäänkään ongelmia, mutta mun lobbyyn ei porukka tahtonut päästä.
Mä pääsen yleensä pelaamaan vasta 21 aikaan illalla ja esim. nyt viikon sisään tämä on kolmas kerta kun ei päästä onlineen. Yleensä psn verkko-ongelmat ovat alkaneet alkuillasta ja tietty ennen psn:n kuperkeikkaa sisäänkirjautuneilla kaikki pelaa ihan normaalisti. Nytkin näkyy kaverilistalla jengiä pelaamassa online pelejä. Pitäisi varmaan pitää pleikka päällä ja kirjautuneena 24/7, niin ei olis näitä ongelmia.. [emoji57]
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

No jaa, itse aloitan pelaamisen 17-22 välillä miten sattuu ja ei oo ongelmia ollut, tänäänkin vain huomasin sen siitä, että muilla oli ongelmia. Jännä juttu. Meneeköhän osa porukasta jonkun eri palvelimien kautta...
 
Vastaus: PS4-verkko-ongelmat

Meneeköhän osa porukasta jonkun eri palvelimien kautta...
Totta kai. Ei PSN ole jokin yksi superkone jossain maan ytimessä, vaan maantieteellisesti hajautettu pitkin ja poikin eri mantereita koostuen sadoista ellei tuhansista palvelimista. Kaikki palvelimet eivät suinkaan tee samoja asioita, ja sen takia esimerkiksi vain osa PSN:n toiminnoista saattaa köhiä, vaikka muuten homma toimiikin.
 
Ylös Bottom