Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Olet oikeassa, Persona 4 Arena tosiaan on aluekoodattu jopa levyversiona, mutta se on kyllä poikkeus. Wikipedia listaa 772 retail-peliä PS3:lle ja ne kaikki ovat aluekoodittomia.

I DID NOT MEAN TO OFFEND. Sony tsemppas ps3 tilanteen näin hyväks. Uskon että ps4 tilanne säilyy hyvänä kans. MUTTA en ihmettele jo ei.

From Xbox One to Xbox None: The risks of an internet-required gaming console | Polygon

Onko se sittenkin aina online ;)
jamppa: "In the next decade, every great game will tap the power of the cloud to deliver richer, more immersive worlds. We have a great offline game system in Xbox 360 that gets better when it's connected. We could have made another offline console, but then offline would have been the lowest common denominator design point for developers. We chose to take the progressive path."

Eikö tuo kerran 24h yhteydessä oo toi offline pelaaja. Pelien pitää toimia sen 24 tunnin aikana. Vai toimiiko. Huono PR puhe.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos tosiaan tuota pilvilaskentatehoa edes teoriassa haluaa hyödyntää, niin sehän tarkoittaa kyllä yksinpeleissäkin online-yhteydessä olemista ja jatkuvaa sellaista. Jos olen ymmärtänyt oikein, näitä yksinpelejä pitäisi kuitenkin pystyä pelaamaan ilmankin tätä ominaisuutta, sillon vain tietenkin ilman pilvilaskennan hyötyjä.

Mielenkiintoinen havainto Amazonista:

Forza Motorsport 5 from Turn 10 Studios is the latest edition of the highest-rated racing franchise of the past 10 years. Built from the ground up to take advantage of Xbox One and the infinite power of the cloud, no game better delivers the sensation of being behind the wheel. “Forza Motorsport 5” sets a new bar for racing games and will be available exclusively for Xbox One at launch.

Olen lukennut sen verran paljon tuota Neogafia, että minulle tuo cloud-sana tuo jo itsessään hymyn huulille. Todella skeptinen sen toimivuudesta "infinite power" - salaisena kastikkeena. Mutta hyvä ja todella mielenkiintoinen puoli tässä on, että Forza nyt nähtävästi tuota jo käyttää ja E3 todennäköisesti näämme, mitä loputon pilviteho pelaamiseen tuo mukanaan. Grafiikat pitäisi siis olla kunnossa. Lisäyksenä, näämme kenties siis mitä se voi parhaillaan olla, toinen tarina on sitten se, mitä se on kun 70 miljoonaa käyttäjää käyttää infinite power of cloud - teknologiaa.

Lähde: Amazon.com: Forza Motorsport 5: Video Games
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoft ilmeisesti aikoo jaella Xbonea koirankeksipakettien kylkiäisenä, voitot tehdään sitten käytettyjen pelien uudelleenaktivoinneista ja kaikkien netti-TV:tä katsovien Xbox Gold -tilausmaksuista.

PS3 ja XO eivät ole edes tähän mennessä myyneet senkään vertaa mitä PS2 ja Xbox yhdessä myivät, vaikka kulunut sukupolvi on venynyt jo hyvin pitkälle.

PS360 ovat myyneet yli 150 miljoonaa alle kahdeksassa vuodessa. Näiden myynti tulee lopuksi olemaan yli 200 miljoonaa korkeammilla hintaluokilla. PS3 on vieläkin USA:sa PS2:n julkaisuhinnoissa.

Tällä hetkellä myyntivauhti on selvästi kovempaa kuin PS2/Xbox samaan aikaan

Gamasutra - News - Market's ready for new consoles, but old-gen surprisingly viable

Näytä liitetiedosto 11078
Näytä liitetiedosto 11079

DRM-taistelu on jo hävitty. PC-näyttää konsolien tulevaisuuden..
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Built from the ground up to take advantage of Xbox One and the infinite power of the cloud, no game better delivers the sensation of being behind the wheel. “Forza Motorsport 5” sets a new bar for racing games and will be available exclusively for Xbox One at launch.

Kuulostaa melko räikeältä markkinointi jargonilta, tai mistäs sitä tietää jos Forza 5 tarjoaa suoraa yhdeksännen sukupolven grafiikat ja fysiikat.

Jonathan Blow on heittänyt oman vaatimattoman kommentinsa aiheesta.
More cloud processing BS: Microsoft: Xbox One cloud processing can enhance lighting, physics | Joystiq … Someone please call their bluff on this.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS360 ovat myyneet yli 150 miljoonaa alle kahdeksassa vuodessa. Näiden myynti tulee lopuksi olemaan yli 200 miljoonaa korkeammilla hintaluokilla. PS3 on vieläkin USA:sa PS2:n julkaisuhinnoissa.

Tällä hetkellä myyntivauhti on selvästi kovempaa kuin PS2/Xbox samaan aikaan

PS2 oli ainoa hyvin myynyt konsoli omassa sukupolvessaan. Ja toi 200 milj on puhdasta spekulointia arvausta. Ei ole mitään tietoa miten nextgen vaikuttaa myynteihin... varsinkin kun ps3 on vielä aika kallis ja vaikeasti halvennettavissa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuulostaa melko räikeältä markkinointi jargonilta, tai mistäs sitä tietää jos Forza 5 tarjoaa suoraa yhdeksännen sukupolven grafiikat ja fysiikat.

Jonathan Blow on heittänyt oman vaatimattoman kommentinsa aiheesta.

Tuo 300 000 serveriä on alusta asti kuulostanut vähän liioitellulta. Jos se kuitenkin pitää kutinsa, mokomaa taidetaan käyttää ihan johonkin muuhun, kuin konsolin verkkojärjestelmien ylläpitoon.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos tosiaan tuota pilvilaskentatehoa edes teoriassa haluaa hyödyntää, niin sehän tarkoittaa kyllä yksinpeleissäkin online-yhteydessä olemista ja jatkuvaa sellaista. Jos olen ymmärtänyt oikein, näitä yksinpelejä pitäisi kuitenkin pystyä pelaamaan ilmankin tätä ominaisuutta, sillon vain tietenkin ilman pilvilaskennan hyötyjä.

Siksi sanoin että huonoa PR puhetta. Hän sanoo että XBONE ei ole offline konsoli kun se olisi pelien lähtökohtana kun niitä tehdään. Mutta eikös niiden pitäisi toimia offlinessakin. Onko pelit offlinessa joten hanurista sitten ku eivät ole olleet target specsit. Siis toi cloudhan on puhdasta PR paskapuhetta. Ei meinaa ettei se toimi. Mutta ei siten miten sitä myydään. Infinite power of cloud on puhdasta valhetta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuo 300 000 serveriä on alusta asti kuulostanut pelkältä mainospuheelta. Jos se kuitenkin pitää kutinsa, mokomaa taidetaan käyttää ihan johonkin muuhun, kuin verkkojärjestelmien ylläpitoon.

Microsoftin Azure alustalla on helposti 300k ei-virtuaalista serveriä. Näitä ole rakennettu vain Xbox Liveä varten

Amazonilla on laskettu olevan vähintään 500k ja Googlella yli miljoona.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoftin Azure alustalla on helposti 300k ei-virtuaalista serveriä. Näitä ole rakennettu vain Xbox Liveä varten

Olisihan se vähän outoa, jos ne oltaisiin tehty vain Liveä silmällä pitäen. Kysymys kuuluukin, mihin tätä jäljelle jäävää kapasiteettia sovelletaan, vai pidättäytyykö se vain back upin -roolissa oloon, jos toiminnassa oleva koneisto hajoaa.

Amazonilla on laskettu olevan vähintään 500k ja Googlella yli miljoona.

Ihan yksinkertaisen puhtaasta rehellisestä mielenkiinnosta: Mistä nämä luvut ovat peräisin?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Olisihan se vähän outoa, jos ne oltaisiin tehty vain Liveä silmällä pitäen. Kysymys kuuluukin, mihin tätä jäljelle jäävää kapasiteettia sovelletaan

Miten olisi SkyDrive, Office 365 ja muut Microsoftin pilvipalvelut?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuulostaa melko räikeältä markkinointi jargonilta, tai mistäs sitä tietää jos Forza 5 tarjoaa suoraa yhdeksännen sukupolven grafiikat ja fysiikat.

Jonathan Blow on heittänyt oman vaatimattoman kommentinsa aiheesta.
Siis eihän noiden servereiden ole aina oltava laskemassa grafiikkaa, vaikka lightmappien laskentaa esimerkkinä olikin käytetty. Serverit voivat pitää kirjaa muista pelaajista, heidän myytävistä autoista ja muista "ei niin millisekunnin päälle" olevista asioista. 300k serveriä on hyvinkin todennäköistä, 300k serveriä pelkästään Liven käytössä.... en usko.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Monet yritykset ovat siirtäneet omat datacentterinsä pilveen (jopa desktopit..) resursseja voidaan tilata nopeasti lisää.

Pelkästään Facebook käyttää 180k Estimate: Facebook Running 180,000 Servers » Data Center Knowledge

Nettisivut on ollu jo kauan pilvessä. Servuja vuokratessa. Joskus vielä siirrytään pilveen mutta ei vielä ole relevanttia. Sit kun kaikki ihmiset on pilvessä niin voidaan puhua.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Siis eihän noiden servereiden ole aina oltava laskemassa grafiikkaa, vaikka lightmappien laskentaa esimerkkinä olikin käytetty. Serverit voivat pitää kirjaa muista pelaajista, heidän myytävistä autoista ja muista "ei niin millisekunnin päälle" olevista asioista. 300k serveriä on hyvinkin todennäköistä, 300k serveriä pelkästään Liven käytössä.... en usko.

Jos tää cloud assisted gaming on lag vapaata hyväksyn sen vaihtoehtona. Pilveä ylimyydään aika kovaa mutta on sillä niitä samoja hyötyjä kuin nyttenkin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nettisivut on ollu jo kauan pilvessä. Servuja vuokratessa. Joskus vielä siirrytään pilveen mutta ei vielä ole relevanttia. Sit kun kaikki ihmiset on pilvessä niin voidaan puhua.

Itseasiassa pilvi ei ole ihan tuota. Pilvellä tarkoitetaan useammin skaalautuvampaa ratkaisua. Se, että jollain on yksittäinen webiserveri, ei tee vielä asiasta pilveä, vaikka loppukäyttäjä ei asiaa huomaakaan.
 
Ylös Bottom