Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos tää cloud assisted gaming on lag vapaata hyväksyn sen vaihtoehtona. Pilveä ylimyydään aika kovaa mutta on sillä niitä samoja hyötyjä kuin nyttenkin.

No siis johan aikaisemmin tuli selväksi, että sitä Xboxin pilveä käytettäisiin juuri sellaisiin toimintoihin, joissa viive sallitaan (esimerkkinä oli pelimaailman valaistuksen laskeminen taustalla, maailmassa olevien (näkymän ulkopuolelle esim. toisella puolella pelimaailmaa) esineiden ja hahmojen liikuttelu ). Itse tosiaan uskon, että jossain määrin tuota pystyy hyvinkin hyödyntämään.

Todellisuudessa se tulee ehkä enemmänkin auttamaan siihen, ettei "peliserverit" häviä kahdessa vuodessa, vaan jatkossa FIFA13 toimii myös vuonna 2016. Eli EA:n ei tarvitse pyörittää omia kirjautumis-/pelipalvelimia
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En tykkää kyllä tuosta serveri pohjaisesta tehoboosti ajatuksesta pätkääkään.. nettinopeudet vaihtelee kuorman mukaan (talossa 2 xboxia ja tietsikat, pädit puhelimet, tv) eli en halua että yksinpelikokemukseni muuttuu nettikaistan ruuhkan mukaan tai silloin kun ei vaan ole nettiä.
(Pilvi on kirosana.. serverit on servereitä vaikka niitä käyttäs miten..)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En tykkää kyllä tuosta serveri pohjaisesta tehoboosti ajatuksesta pätkääkään.. nettinopeudet vaihtelee kuorman mukaan (talossa 2 xboxia ja tietsikat, pädit puhelimet, tv) eli en halua että yksinpelikokemukseni muuttuu nettikaistan ruuhkan mukaan tai silloin kun ei vaan ole nettiä.
(Pilvi on kirosana.. serverit on servereitä vaikka niitä käyttäs miten..)
Ei se muutukaan.

Tuolla on edelleen nähtävissä mihin Azura pystyy, ei se tule sun yksinpeliäs muuttamaan mitenkään, sano mainosmiehet mitä tahansa. Edelleenkin, se on vain ja ainoastaan pilvipalvelu, joka todennäköisesti vain ja ainoastaan laskee ja tallentaa tietoa, se ei tule hyppäämään sun yksinpeliisi!

Eli käytännön esimerkkeinä, vaikkapa jostain autopelistä:
- Pilveen on tallennettu parhaat kierrosajat
- Pilveen on tallennettu sun kaverilista
- Pilvessä on sun myytävät autot
- Pilvessä on sun autojen maalaukset
- Pilvessä on sun pelitallennusten varmuuskopiot ja sun käyttäjäprofiili
- Pilvessä on sun autokauppapaikan yksityisviestit
- Omat pelivideot, kuvat yms. yms. yms.
Eli nämä tiedot eivät ole mitenkään kriittisiä siitä, onko sulla kaikki torrentit latautumassa, tai onko kaikki mobiililaitteet päällä

Windows Azure Free Trial: Try Windows Azure | Azure Free Trial
 
No siis johan aikaisemmin tuli selväksi, että sitä Xboxin pilveä käytettäisiin juuri sellaisiin toimintoihin, joissa viive sallitaan (esimerkkinä oli pelimaailman valaistuksen laskeminen taustalla, maailmassa olevien (näkymän ulkopuolelle esim. toisella puolella pelimaailmaa) esineiden ja hahmojen liikuttelu ). Itse tosiaan uskon, että jossain määrin tuota pystyy hyvinkin hyödyntämään.

Todellisuudessa se tulee ehkä enemmänkin auttamaan siihen, ettei "peliserverit" häviä kahdessa vuodessa, vaan jatkossa FIFA13 toimii myös vuonna 2016. Eli EA:n ei tarvitse pyörittää omia kirjautumis-/pelipalvelimia

Ei ton valaistuksen laskeminen toimi tosiaikaisena hyvin (kauenpana ja epätarkkana)... ja jos ei ole tosiaikainen miksei laske niitä valmiiksi ja laita levylle.. lightmappien päivittämiseen toi kyllä toimisi.. niinkuin nytkin. Tai sitten ne tekee asiat aivan toisin kuin nykyisin. niin miks ei. Diablo 3 kuulemma tekee AI:n pilvessä. ja kun netti lagaa niin homma kusee.

Ei se muutukaan.

Tuolla on edelleen nähtävissä mihin Azura pystyy, ei se tule sun yksinpeliäs muuttamaan mitenkään, sano mainosmiehet mitä tahansa. Edelleenkin, se on vain ja ainoastaan pilvipalvelu, joka todennäköisesti vain ja ainoastaan laskee ja tallentaa tietoa, se ei tule hyppäämään sun yksinpeliisi!

Eli käytännön esimerkkeinä, vaikkapa jostain autopelistä:
- Pilveen on tallennettu parhaat kierrosajat
- Pilveen on tallennettu sun kaverilista
- Pilvessä on sun myytävät autot
- Pilvessä on sun autojen maalaukset
- Pilvessä on sun pelitallennusten varmuuskopiot ja sun käyttäjäprofiili
- Pilvessä on sun autokauppapaikan yksityisviestit
- Omat pelivideot, kuvat yms. yms. yms.
Eli nämä tiedot eivät ole mitenkään kriittisiä siitä, onko sulla kaikki torrentit latautumassa, tai onko kaikki mobiililaitteet päällä

Windows Azure Free Trial: Try Windows Azure | Azure Free Trial

Noi on asioita joita tehdään jo nyt ja voisi jos pelintekijät jaksaisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noi on asioita joita tehdään jo nyt ja voisi jos pelintekijät jaksaisi.
Totta kai noita tehdään jo nyt, mutta ne saa nyt sinne Azuran palvelimille, jolloin esim. EA:n ei tarvitse ylläpitää omia servereitä

Ei ton valaistuksen laskeminen toimi tosiaikaisena hyvin (kauenpana ja epätarkkana)... ja jos ei ole tosiaikainen miksei laske niitä valmiiksi ja laita levylle.. lightmappien päivittämiseen toi kyllä toimisi...
No niin, nyt aloit pääsemään jyvälle! Toi Azura on SE LEVY! Eli kun vaikkapa Unrealin moottorilla tehdään peliin uusi kartta, niin sen kartan valaistuksen laskeminen vie hieman aikaa. Niin tämä pilvipalvelu laskee sen 300k koneen voimin ja tallentaa sen "sinne levylle"!

Eli nythän pelintekijät ovat joutuneet laskettamaan valaistuksen omilla koneillaan, vastaavasti vuokrapalvelimilla tai muissa pilvipalvelimilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Totta kai noita tehdään jo nyt, mutta ne saa nyt sinne Azuran palvelimille, jolloin esim. EA:n ei tarvitse ylläpitää omia servereitä

EA säästää rahaa jeeee!!! Toivottavasti yhteydet servuihin on hyvät täällä suomessa että tosta integraatiosta on hyötyä.

No niin, nyt aloit pääsemään jyvälle! Toi Azura on SE LEVY! Eli kun vaikkapa Unrealin moottorilla tehdään peliin uusi kartta, niin sen kartan valaistuksen laskeminen vie hieman aikaa. Niin tämä pilvipalvelu laskee sen 300k koneen voimin ja tallentaa sen "sinne levylle"!

Eli nythän pelintekijät ovat joutuneet laskettamaan valaistuksen omilla koneillaan, vastaavasti vuokrapalvelimilla tai muissa pilvipalvelimilla.

Sie kirjoitat et pelinkehittäjät vois käyttää tota tehoo miten vaan.
MS sanoi että kolmen xbonen verran per Konsoli olis tota laskentatehoa (aika varmoja ovat että niillä on aina sen verran kapasiteettia.) KÄYTTÄJÄLLE(itse asiassa nyt ne lupaa tota pelintekijöille CPU ja tallenustila) aina. Miten siellä pidetään kaikkea dataa ja laskemista mitälie yhtäaikaa. Ei ne kaikki voi yhtäaikaa käyttää koko tehoja. Tai onhan se pilvi "äärettömän tehokas". Itse odotan E3:sta ja katon miten käy.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sie kirjoitat et pelinkehittäjät vois käyttää tota tehoo miten vaan.
MS sanoi että kolmen xbonen verran per Konsoli olis tota laskentatehoa (aika varmoja ovat että niillä on aina sen verran kapasiteettia.) KÄYTTÄJÄLLE aina. Miten siellä pidetään kaikkea dataa ja laskemista mitälie yhtäaikaa. Ei ne kaikki voi yhtäaikaa käyttää koko tehoja. Tai onhan se pilvi "äärettömän tehokas". Itse odotan E3:sta ja katon miten käy.

No eihän ne 300k konetta nyt oikeasti laske kaikki samaan aikaan. Veikkaan, et siel on tosiaan "kolme xboxia" tavallisille käyttäjille pitämässä niiden dataa, ja pelitalot saa enemmän laitteita ja maksavat käytön mukaan (esim. 3d mallinuksessa käytettävät renderfarmit laskuttaa minuuttien mukaan).

edit:
Tosiaan, voit tutustua Azuraan, sen hinnoittelupolitiikkaan yms. ominaisuuksiin aikaisemmin laittamastani linkistä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No eihän ne 300k konetta nyt oikeasti laske kaikki samaan aikaan. Veikkaan, et siel on tosiaan "kolme xboxia" tavallisille käyttäjille pitämässä niiden dataa, ja pelitalot saa enemmän laitteita ja maksavat käytön mukaan (esim. 3d mallinuksessa käytettävät renderfarmit laskuttaa minuuttien mukaan).

edit:
Tosiaan, voit tutustua Azuraan, sen hinnoittelupolitiikkaan yms. ominaisuuksiin aikaisemmin laittamastani linkistä.

Noissa ei ole epäselvyyksiä. Minua on koko ajan kiinnostanut miten tämä vaikuttaa peleihin. E3:ssa toivottavasti selviää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Meinasin juuri nukahtaa kunnes mieleeni muistui aikaisemmin vitsailtu suurin trollaus Microsoftin Xbox Onesta. Eli mitäpä jos One tosiaankin on se aikaisemmin huhuttu "halpa tv-konsoli" (jonka vihjattiin olevan x360:n vielä halvempi malli) ja E3:lla tuleekin se oikea pelikonsoli?

Niin naurettavalta kuin se itsestäkin tuntuu, niin se voisi hyvinkin olla mahdollista. Samalla One olisi se tv-laite ja infinity tai 8 olisi se kunnon tehokone.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Meinasin juuri nukahtaa kunnes mieleeni muistui aikaisemmin vitsailtu suurin trollaus Microsoftin Xbox Onesta. Eli mitäpä jos One tosiaankin on se aikaisemmin huhuttu "halpa tv-konsoli" (jonka vihjattiin olevan x360:n vielä halvempi malli) ja E3:lla tuleekin se oikea pelikonsoli?

Niin naurettavalta kuin se itsestäkin tuntuu, niin se voisi hyvinkin olla mahdollista. Samalla One olisi se tv-laite ja infinity tai 8 olisi se kunnon tehokone.

Mikä hyöty tästä olisi Microsoftille? Nyt alkaa mennä jo melko vauhdikkaaksi tämä ideointi.

Muotoilisin hyvinkin mahdollista muotoon erittäin epätodennäköistä.

Yksi maailman suurimmista yrityksistä trollaa oman uuden tuotejulkaisunsa... aiheuttaa paskamyrskyn Internetissä ja ei niin positiivisen ensivaikutelman pelimedioissa, ihan vaan trollaamisen ilosta?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Hienoahan se olisi ensin julkistamistilaisuudessa sanoa "All in one!" ja sitten E3:ssa julkistaa toinen, sisällökkäämpi versio samasta konsolista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Näytä liitetiedosto 11080

Eiköhän arvon toverit heti aamusta muisteta taas Sonya siitä, mitä mieltä olemme kuluttajan oikeuksia rajoittavista DRM-suojauksista? Pelien lainaaminen kavereille ja fyysisen kopion omistusoikeuden pitäminen entisellään ovat niitä perusoikeuksia joiden puolesta kannattaa taistella.

Twiittaa Sonylle mielipiteesi mahdollisista DRM-suojauksista ja perään #ps4noDRM

Laita tämä soimaan taustalle ja eikun twiittailemaan...
[video=youtube_share;wTLScFjXZXE]http://youtu.be/wTLScFjXZXE[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eiköhän arvon toverit heti aamusta muisteta taas Sonya siitä, mitä mieltä olemme kuluttajan oikeuksia rajoittavista DRM-suojauksista? Pelien lainaaminen kavereille ja fyysisen kopion omistusoikeuden pitäminen entisellään ovat niitä perusoikeuksia joiden puolesta kannattaa taistella.

Onhan se jo nähty konsooli puolella kun DRM puuttuu niin pelit on warena jo huonolla säkällä kuukausia aikasemmin ennen virallista päivää
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Todellisuudessa se tulee ehkä enemmänkin auttamaan siihen, ettei "peliserverit" häviä kahdessa vuodessa, vaan jatkossa FIFA13 toimii myös vuonna 2016. Eli EA:n ei tarvitse pyörittää omia kirjautumis-/pelipalvelimia

Mites tämä EA ja serverit homma menikään? Itsellä vähän hämärät muistikuvat, mutta eikö EA nimenomaan edellyttänyt että saavat käyttää omia servereitänsä Liven sijaan. Eikö joku vuosi EA:n urheilupelit skipanneet MS:sän verkkopalvelun täysin tästä syystä. Puhutaan siis ekan Xboxin ajoista.

Vähän tuntuu siltä että aina kun MS:sältä tai Sonyltä kysytään jotain vaikeaa niin vastaus on "Älkää miettikö sitä meillä on nää pilvihommat ja me tehdään juttuja ja asioita sen avulla". Eli aika paljon on vielä avoimia kysymyksiä pilven käytöstä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onhan se jo nähty konsooli puolella kun DRM puuttuu niin pelit on warena jo huonolla säkällä kuukausia aikasemmin ennen virallista päivää
Toisaalta miten sen DRM:n nyt tulkitsee, eli näkeekö sen oikeuksienhallintana vai kopiosuojauksena. Toisaalta yleensähän kaikki suojattu tullaan murtamaan joka tapauksessa ja köpöimmät DRM-ratkaisut kolahtavat lähinnä kaikkiin muihin paitsi warettajiin. Seuraavan konsolisukupolven kauhuskenaarioissa puolestaan ei enää edes yritetä torpata (vain) wareveikkoja vaan rajoitetaan jo ihan tavallisen kuluttajan oikeutta rehellisesti ostamansa tuotteen omistajuuteen ihan vaan koska raha.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei helevetti oliko se 300 000 serveriä? Jotenkin ajattelin että 30 000. Aivan utopistinen luku tuo 300k.

Aivan taatusti jotain virtuaaliservereitä 90% Kun miettii mitä tuommoinenkin tulisi maksamaan sähkön, laitteiston ylläpidon ja työvoiman suhteen, puhumattakaan laitteiston hankinnasta, niin joopajoo. Ei nevö evö.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Aivan taatusti jotain virtuaaliservereitä 90% Kun miettii mitä tuommoinenkin tulisi maksamaan sähkön, laitteiston ylläpidon ja työvoiman suhteen, puhumattakaan laitteiston hankinnasta, niin joopajoo. Ei nevö evö.
En mä jotenkin jaksa pitää tuota edes mitenkään poskettomana määränä, koska Azure on kuitenkin ihan pilvipalvelu. Jos yhteen räkkiin menee satakunta bladea, niin eihän tuo tarkoita kuin kolmeatuhatta räkkiä, mikä tarkoittaa ehkä jotain kymmentä konesalia eri puolilla maailmaa. Ja nämä eivät ole mitään dedikoituja Live-servereitä, vaan samassa raudassa pyörii useampia virtuaalipannuja.

Eli kyllä mä uskon, että Liveä pyöritetään kolmellasadallatuhannella fyysisellä serverillä, mutta jokaisella fyysisellä koneella on useita virtuaalipalvelimia, jotka tarjoavat Azure-palveluita tuhansille muillekin verkkopalveluille. Operointikustannukset siis uppoavat muuhun Azuren pyörittämiseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei helevetti oliko se 300 000 serveriä? Jotenkin ajattelin että 30 000. Aivan utopistinen luku tuo 300k.

Aivan taatusti jotain virtuaaliservereitä 90% Kun miettii mitä tuommoinenkin tulisi maksamaan sähkön, laitteiston ylläpidon ja työvoiman suhteen, puhumattakaan laitteiston hankinnasta, niin joopajoo. Ei nevö evö.

Microsoft käyttää ITPAC:ja joissa yhdessä kontissa on 2500 serveriä. Microsoftilla taitaa olla 6 datakeskusta joihin se on sijoittanut yli 15 miljardia dollaria. Ei kuulosta 300k serveriä yhtään liian kovalta luvulta kun miettii että Microsoftilla on ihan tajuton määrä asiakkaita verkkopalveluillaan (Bing, Outlook, Office 365, Azure, Skype, Live, yms). Ja jos jollain firmalla on uskomattoman paljon servereitä niin se on kyllä Google, arviot heittelee miljoonan ja kahden miljoonan välillä :-P

Tossa vielä kuva ITPAC:sta, koska onhan se aika mielenkiintoista nähdä miten pienessä tilassa 2500 serveriä voi olla:
Näytä liitetiedosto 11081
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Twiittaa Sonylle mielipiteesi mahdollisista DRM-suojauksista ja perään #ps4noDRM
Kuulostaa enemmän joltain Sonyn omalta pr-kampanjalta. Voidaan jättää drm, jota missään vaiheessa ei oltu ottamassa käyttöön, ja E3:lla hurrausten saattelemana todeta "WE LISTENED TO COMMUNITY, WE LISTENED TO YOU! SONY HAS NO DRM!" ja kerätä pisteet kotiin. Saada samalla toinen valmistaja näyttämään pahalta, joka mukamas joutui tiputtamaan paskamyrskyn alla pois, joka myöskään ei alunperin ollut drm:ää ottamassa käyttöön.
 
Ylös Bottom