Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

MS ei ole kertonut kuinka se käytännössä tapahtuu...

"...but there are many other factors involved so we'll just have to wait and see a bit longer before making that judgment."

Kunhan MS julkaisee lopulliset kellotaajuudet, niin tehoerot alkavat olla lopullisesti selvillä. Huhut ESRamin vaikeuksista
I rest my case.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

I rest my case.

Et voi olla tosissasi? Laitoin linkit ja faktat pyytämiisi asioihin ja totesin ainoastaan kellotaajuuden olevan epäselvää tällä hetkellä. Siihen ei ole faktoja, joten sen verran on pakko spekuloida. Joka tapauksessa nämä Neogafin huhut eivät ole mitä tahansa huhuja, vaan siellä ollaan oltu oikeassa kerta toisen jälkeen. Vaikka tuo ESRamin muistiosuus ei pitäisikään paikkaansa, RROD fiaskon jälkeen MS:llä tuskin lähetään riskirajoille kellotaajuuksia nostamaan. Kellotaajuudet tulevat tuskin asettumaan (huomattavasti) korkeammalla kuin 1,6. Ja tätä tukee myös pelinkehittäjiltä saatu palaute tehoeroista.

Suosittelen lukemaan noita artikkeleja, mitä sinulle on tarjottu tai vastakohtaisesti esittämään faktatietoja vastaan, että tehoerot eivät tule olemaan artikkeleiden ja pelikehittäjien mainitsemalla tasolla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kehitystyökaluista on kuultu ainakin Avalanche Studiosin (Just Cause) CTO:n kanta: PS4 is more powerful than Xbox One on paper – but Microsoft will catch up, says Avalanche Studios | News | Edge Online

"The PlayStation 4 environment is definitely more mature currently, so Microsoft has some catching up to do."

Ehkä PS4:n ympäristö on niin mature, että sukupolven näyttävin peli nähdäänkin tällä kertaa julkaisussa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ehkä PS4:n ympäristö on niin mature, että sukupolven näyttävin peli nähdäänkin tällä kertaa julkaisussa?
Ehkä, ehkä ei, saattaa olla... Onneksi meillä on noin kymmenisen vuotta aikaa katsoa, kelle se Sukupolven Kaunein -titteli jaetaan, ja siltikin siitä tapellaan ties kuinka monen pelin kesken, koska sitä absoluuttista mittaria ei ole.

Käytännössä on erittäin epätodennäköistä, että valinta osuisi juuri johonkin julkaisuikkunan peliin. Olivatpa työkalut kuinka kehittyneitä, vakioidun raudan kanssa keksitään uusia kikkoja aikaa myöten.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ehkä, ehkä ei, saattaa olla... Onneksi meillä on noin kymmenisen vuotta aikaa katsoa, kelle se Sukupolven Kaunein -titteli jaetaan, ja siltikin siitä tapellaan ties kuinka monen pelin kesken, koska sitä absoluuttista mittaria ei ole.

Käytännössä on erittäin epätodennäköistä, että valinta osuisi juuri johonkin julkaisuikkunan peliin. Olivatpa työkalut kuinka kehittyneitä, vakioidun raudan kanssa keksitään uusia kikkoja aikaa myöten.

Olisi mukavaa, jos molemmat konsolit pystyisivät 1080p/60 -tasoon. Se on varmasti totta että PS4 tulee julkaisuun valmiimpana ja One kirii perästä.
In Theory: Can next-gen fulfill the 1080p60 dream? • Articles • Eurogamer.net

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että One pystyy 1080/60 tasoon, ja onkin mielenkiintoista että tuleva Killzone olisi 30fps? Olen tässä uumoillut että erot eivät tule olemaan kummoiset kunhan mennään polvessa eteenpäin. Ja jos MS:n cloud computing ajatukset joku päivä realisoituu joissain peleissä, mitä sekin meinaa?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että One pystyy 1080/60 tasoon, ja onkin mielenkiintoista että tuleva Killzone olisi 30fps?
PS3 ja X360 tarjoavat kymmenittäin 1080p@60 fps -pelejä, suurin osa niistä toki on pienemmän budjetin latauspelejä. Ei tuo siis tarkoita muuta kuin sitä, että Guerrilla valitsi graafisen fideliteetin ruudunpäivityksen kustannuksella. 60 ruutukuvaa sekunnissa pyörivä Shadow Fall olisi ihan täysin mahdollinen silmäkarkkia vähentämällä. Ja vastaavat kompromissit on kaikilla alustoilla, olipa laatikossa sitten nimenä Xbox One, PS4, Wii U tai vaikka nuo nykykonsolit.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Et voi olla tosissasi? Laitoin linkit ja faktat pyytämiisi asioihin ja totesin ainoastaan kellotaajuuden olevan epäselvää tällä hetkellä. Siihen ei ole faktoja, joten sen verran on pakko spekuloida. Joka tapauksessa nämä Neogafin huhut eivät ole mitä tahansa huhuja, vaan siellä ollaan oltu oikeassa kerta toisen jälkeen. Vaikka tuo ESRamin muistiosuus ei pitäisikään paikkaansa, RROD fiaskon jälkeen MS:llä tuskin lähetään riskirajoille kellotaajuuksia nostamaan. Kellotaajuudet tulevat tuskin asettumaan (huomattavasti) korkeammalla kuin 1,6. Ja tätä tukee myös pelinkehittäjiltä saatu palaute tehoeroista.

Suosittelen lukemaan noita artikkeleja, mitä sinulle on tarjottu tai vastakohtaisesti esittämään faktatietoja vastaan, että tehoerot eivät tule olemaan artikkeleiden ja pelikehittäjien mainitsemalla tasolla.

Ai sä pidät jonkun ihmisen mielipidettä faktana? Mutta hylkäät kuitenkin toisten ihmisten mielipiteet! Ainakin nyt Imsoniac ja Respawn näyttävät olevan eri mieltä: Insomniac tykkää Xbox Onesta yksinoikeuden verran – Dome.fi Jopa siinä määrin että Respawn epäilee ettei heidän myöhemmin tuleva PC-versio pysty Xbox Onen tasolle koska pilvi.

Tehovertailijat kovasti tykkäävät laskea GPU:n teraflopseja ja arvailla GDDR muistin nopeushyötyä, mutta unohtavat täysin pilvilaskennan koko yhtälöstä. Onhan se mahdollista että pelitalo ei koodaa peliinsä pilvitukea ollenkaan, mutta onhan sekin mahdollista että pelitalo koodaa pelinsä vain yhdelle CPU:n ytimelle. Jos tässä nyt verrataan konsolien todellista tehoa, ei X1:n pilvilaskentaa voida jättää pois. Riippumatta siitäkin että emme edes tiedä konsolien kaikkia faktoja, ei tehovertailussa ole mitään järkeä ennenkuin näemme multiplatterit edessämme.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PS3 ja X360 tarjoavat kymmenittäin 1080p@60 fps -pelejä, suurin osa niistä toki on pienemmän budjetin latauspelejä. Ei tuo siis tarkoita muuta kuin sitä, että Guerrilla valitsi graafisen fideliteetin ruudunpäivityksen kustannuksella. 60 ruutukuvaa sekunnissa pyörivä Shadow Fall olisi ihan täysin mahdollinen silmäkarkkia vähentämällä. Ja vastaavat kompromissit on kaikilla alustoilla, olipa laatikossa sitten nimenä Xbox One, PS4, Wii U tai vaikka nuo nykykonsolit.

Jos molempien konsoleiden reso ja fps on sama multiplattareissa, tullaan puhumaan pienistä eroista lopulta joka tapauksessa. Olisi tosiaan aivan eri asia jos toinen olisi vaikka 60fps ja toinen 30fps, kuten voisi olla jos nämä välillä ehdotetut tehoerot paperilla olisivat käytännössä samat.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ai sä pidät jonkun ihmisen mielipidettä faktana? Mutta hylkäät kuitenkin toisten ihmisten mielipiteet! Ainakin nyt Imsoniac ja Respawn näyttävät olevan eri mieltä: Insomniac tykkää Xbox Onesta yksinoikeuden verran – Dome.fi Jopa siinä määrin että Respawn epäilee ettei heidän myöhemmin tuleva PC-versio pysty Xbox Onen tasolle koska pilvi.

Tehovertailijat kovasti tykkäävät laskea GPU:n teraflopseja ja arvailla GDDR muistin nopeushyötyä, mutta unohtavat täysin pilvilaskennan koko yhtälöstä. Onhan se mahdollista että pelitalo ei koodaa peliinsä pilvitukea ollenkaan, mutta onhan sekin mahdollista että pelitalo koodaa pelinsä vain yhdelle CPU:n ytimelle. Jos tässä nyt verrataan konsolien todellista tehoa, ei X1:n pilvilaskentaa voida jättää pois. Riippumatta siitäkin että emme edes tiedä konsolien kaikkia faktoja, ei tehovertailussa ole mitään järkeä ennenkuin näemme multiplatterit edessämme.

Lisäksi näissä tosiaan kannattaa ottaa huomioon pelifirmojen omat syyt. Heillä saattaa ihan hyvin olla sisäisiä diilejä, jotka hieman edesauttavat "virallisen" mielipiteen syntymiseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos molempien konsoleiden reso ja fps on sama multiplattareissa, tullaan puhumaan pienistä eroista lopulta joka tapauksessa. Olisi tosiaan aivan eri asia jos toinen olisi vaikka 60fps ja toinen 30fps, kuten voisi olla jos nämä välillä ehdotetut tehoerot paperilla olisivat käytännössä samat.
Erot voivat olla paljon muutakin resoluutiota ja ruudunpäivitysnopeutta. Piirtoetäisyys, reunanpehmennys, yksityiskohtien määrät, V-syncin käyttö jne. voivat yhtä lailla luoda ihan enemmän ja vähemmän selkeitä visuaalisia eroja aivan kuten tässä ja sitä edellisessäkin sukupolvessa.

Mutta tämä nyt on taas yhtä tyhjän jahkausta, koska yhtään seuraavan sukupolven multiplattaripeliä ei tule olemaan - anteeksi Paavi futuurista - vielä moneen kuukauteen järkevästi vertailtavissa. Ja se pilven vaikutus, se on kyllä niin villi kortti, että siitä en jaksa edes spekuloida.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ja se pilven vaikutus, se on kyllä niin villi kortti, että siitä en jaksa edes spekuloida.
Eihän tuo pilvi tarkoita yhtään mitään muuta kuin palvelinpään laskentaa. Konsolista tehdään hiukan enemmän tyhmä pääte. "Pilvilaskentaa" on jo nähty Diablo III:ssa ja Simcity V:ssä. Microsoft vain nosti sen Powerpointeilleen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän tuo pilvi tarkoita yhtään mitään muuta kuin palvelinpään laskentaa. Konsolista tehdään hiukan enemmän tyhmä pääte. "Pilvilaskentaa" on jo nähty Diablo III:ssa ja Simcity V:ssä. Microsoft vain nosti sen Powerpointeilleen.
Niinpä, laskentatehoa se silti on. Se miten sitä hyödynnetään on eri asia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tyhmänä kyselen tässä tuosta pilvilaskennasta. Jos joku peli käyttää pilvilaskentaa, voiko sitä pelata offlinessa ollenkaan? vai laskeeko se jotain mitättömiä juttuja jotka ei vaikuta tai onko pilvilaskenta tarkoitettu ainoastaan onlinessa pelattaviin peleihin?
hämämstyttää kummastuttaa tyhmää-
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tyhmänä kyselen tässä tuosta pilvilaskennasta. Jos joku peli käyttää pilvilaskentaa, voiko sitä pelata offlinessa ollenkaan? vai laskeeko se jotain mitättömiä juttuja jotka ei vaikuta tai onko pilvilaskenta tarkoitettu ainoastaan onlinessa pelattaviin peleihin?
hämämstyttää kummastuttaa tyhmää-
Totta kai voi pilvilaskentaa voi hyödyntää ilman nettiä. Se vaan pelaa yksistään taustalla, ja kun nettiyhteys taas saadaan päälle, niin tulee pelin lopputekstit ruutuun :rolleyes:


Se mitä esimerkkejä on tarjoiltu, on olleet pelimaailman valaistuksen tarkempi laskeminen taustalla, pelimaailman hahmojen liikuttaminen koko pelimaailmassa yms. Eli mitään järin reaaliaikaista ja nopeatempoista tuossa ei ole vielä esitetty. Ja nettiyhteyden luonnollisesti vaatii. Eli voidaan hyödyntää myös yksinpelissä, kunhan vain toimiva nettiyhteys löytyy.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Totta kai voi pilvilaskentaa voi hyödyntää ilman nettiä. Se vaan pelaa yksistään taustalla, ja kun nettiyhteys taas saadaan päälle, niin tulee pelin lopputekstit ruutuun :rolleyes:
Huoh... Kysymys oli että voiko pilvilaskentaa hyödyntävää peliä pelata ilman internet yhteyttä. Luonnollisesti pilvilaskenta ei silloin olisi käytössä...
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuka sanoo, että pilvipalvelu ei voi olla päällä siellä taustalla, esim. pelissä tapahtuu jotain, vaikka itse ei netissä tai pelaamassa olisikaan? Vähän tyyliin että teet jotain ja kun seuraavan kerran alat pelaamaan, niin pelimaailma on muuttunut tehtyjen ratkaisujesi pohjalta. Tietysti tällaista näkee ihan muutenkin jo peleissä, mutta luultavasti ko. ominaisuutta pystyttäisiin käyttämään paremmin, että immersio pelimaailmasta tuntuu mahtavammalle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Huoh... Kysymys oli että voiko pilvilaskentaa hyödyntävää peliä pelata ilman internet yhteyttä. Luonnollisesti pilvilaskenta ei silloin olisi käytössä...

Niihän siinä taidettiin kysyä.

Ja nettiyhteyden luonnollisesti vaatii. Eli voidaan hyödyntää myös yksinpelissä, kunhan vain toimiva nettiyhteys löytyy.
 
Ylös Bottom