Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

MS testasi PS4:n raudan 8GB:n muistilla ja tuli siihen tulokseen, että ajautuvat ylikuumenemisongelmiin siellä leirissä myös.
Olisiko muuten jotain lähdettä tähän testiin? Löysin vain tuon Major Nelsonin haastattelureferaatin Redditistä. Siellä asia oli esitetty hieman toisin:

MS believes that while the PS4 may have slightly faster graphics RAM, the graphics RAM in the PS4 will run hotter and harder to cool.
Tuosta saan sen käsityksen, että Microsoft vain uskoo (eli jakaa yleisen käsityksen) GDDR5-muistien lämpenevän niin paljon, että niiden jäähdyttäminen on vaikeampaa kuin Xbox Onen käyttämien DDR3-muistien jäähdytys. En edes rivien välistä osaa lukea tuota niin, että Microsoftilla oltaisiin jostain saatu PS4-rautaa testattavaksi asti.

Lähde: Reddit
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Olisiko muuten jotain lähdettä tähän testiin? Löysin vain tuon Major Nelsonin haastattelureferaatin Redditistä. Siellä asia oli esitetty hieman toisin:


Tuosta saan sen käsityksen, että Microsoft vain uskoo (eli jakaa yleisen käsityksen) GDDR5-muistien lämpenevän niin paljon, että niiden jäähdyttäminen on vaikeampaa kuin Xbox Onen käyttämien DDR3-muistien jäähdytys. En edes rivien välistä osaa lukea tuota niin, että Microsoftilla oltaisiin jostain saatu PS4-rautaa testattavaksi asti.

Lähde: Reddit

Ei ole lähdettä, ajattelin vain ylikuumentaa PS4:n ennakkotilaajien tunteita :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei ole lähdettä, ajattelin vain ylikuumentaa PS4:n ennakkotilaajien tunteita :)
Pelkäksi härnäykseksi heitetyt höpöhöpöväitteet saavat loppua varsinkin tässä ketjussa tähän.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nimenomaan ne 1080p@60 fps -pelit esiteltiin aidolla Xbox One (kehitys)raudalla. Näin Digital Foundry sanoi mm. Forza 5:stä ja FIFA 14:stä.
Niin mutta eikö tämä perustunut siihen että joku microsoftin jätkä sano että se pyörii boxilla (eikä sillä pc:llä joka on pöydän alla;))? Käsittääkseni microsoft oli myös väittänyt aluksi että E3:ssa pelit pyöri boxilla myös.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse omistan xbox 360 ja ps3...Ostan se konsoli, jossa toimii käytetyt pelit...Ja nyt onneksi xbox onekin käänsi kelkansa käytettyjen pelien suhteen. Nyt se on varma, että ostan molemmat konsolit...toki ps4 tulee ensimmäinä. itse pidin ps3 enemmän kuin xbox 360. Ps3:lla on paremmat pelit (mun mielipide). Toki boxilla on taas parempi ohjain. Kinect on omasta mielestä ihan turha laite onessa, miksi ihmeessä se ei voinut olla lisälaitteena? Ostakoon se, joka kiinnostaa toi kinecti 100 € lisähintaan. Näin oltais saatu koneen hintaakin alemmaksi. Live on omasta mielestä aika kallista touhua. Ei sillä saa mitään vastinetta kuin pääset pelamaan moninpelejä. Ps3:lla se oli ilmainen ja nyt ps4:lla se liitettiin ps+:aan. Olen ollut ps+ tilaaja jo lähes 2 vuotta ja on ollut oikein tyytyväinen. Kyllä mä on saanut rahoilleni vastinetta. Pelaan 12-15 peliä vuodessa ilmaiseksi ja mitäs siinä, kyllä kelpaa. Mut tosiaan tärkeintä oli minulle noi käytetyt pelit. Ei mulla oo yksinkertaisesti varaa siihen, että ostan 7-11 peliä vuodessa 50-70 € kpl ilman, että niitä voi myydä eteenpäin. On se aika kallista touhua. Pakollinen netti on ihan ok mulle, sillä mun molemmat nykykonsolitkin on kokoajan netissä kiinni, vaikka en juuri sen kummemmin pelaa moninpelejä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nimenomaan ne 1080p@60 fps -pelit esiteltiin aidolla Xbox One (kehitys)raudalla. Näin Digital Foundry sanoi mm. Forza 5:stä ja FIFA 14:stä.

Pics or didn't happen ;)

Vakasti ottaen turhaa vääntöä tässä vaiheessa teknisistä detaljeista kun laitteet eivätkä varsinkaan pelit ole vielä valmiita. Nyt nähtyyn näennäiseen etuun first party pelien osalta on mielenkiintoinen vertailukohta Windows API:n käyttö Microsoftin omien kehittäjien ja ulkopuolisten tahojen toimesta. Takavuosina ohjelmistotalot valittivat, että Microsoft käyttää dokumentoimattomia Windows API-rajapintoja omissa ohjelmissaan ja saa niiden kautta etua tietyissä tilanteissa, mutta ei anna muiden niitä käyttää. Mahtaako omat studiot hyödyntää jotain dokumentoimattomia DX11 ominaisuuksia tai jopa käsitellä rautaa suoremmin saavuttaakseen parhaan suorituskyvyn vai ovatko kaikki kehittäjät samalla viivalla ja samojen sääntöjen mukaan toimimassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Niin mutta eikö tämä perustunut siihen että joku microsoftin jätkä sano että se pyörii boxilla (eikä sillä pc:llä joka on pöydän alla;))
Kyllä minä noista laittamistani lainauksista ymmärsin, että ihan itse näkivät laitteet ja varmistuivat niiden aitoudesta.

... was visibly operating on the actual unit.

&

... we can confirm running directly from Xbox One hardware.
Mutta jos jollain on lähdettä, joka todistaa asian olevan toisin, niin antaa tulla vaan. :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kohta voisi Sony ja MS ilmoittaa, että tuodaan vaan yksi konsoli. Erot alustojen välillä on niin minimaalliset etenkin kun MS pisti suurimman eroavaisuutensa romukoppaan. Pelit erottavat enää + se satku joka ei oikein merkkaa mitään kun saa sen vakoilukoneen XOnella suoraan laatikosta. Eli mitäänsanomaton sukupolvi tulossa.

Sama olisi vaan tehdä pelaajille palvelus ja keskittää kaikki samalle alustalle. Pelien myynnit kasvaisivat yksinoikeuksien suhteen, pelifirmat ehkä pysyisivät pystyssä ja pelien hinnatkin voisivat lähteä laskuun. DRM+DRM-free versio eli pelaaja itse päättäisi ja voisi vaihtaa suuntaustaan vaikka lennossa.

Monopoli on aina kuluttajan kannalta pahin vaihtoehto. Niin kauan kun Sony ja MS kilpailevat samasta kohderyhmästä, pelaajat ovat suurimpia voittajia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En jaksa lukea kaikkia viestejä ja juhlintoja ja kuittailuja tästä aiheesta, mutta minusta tässä menetettiin oikeasti paljon hyvää. Täysin digitaalinen pelaaminen jäi nyt todellakin sitten saamatta, samoin erittäin kuluttajaystävälliseltä ja käytännölliseltä kuulostanut jakamistoiminto. Kuten jryi muutama sivu sitten totesi, näiden hinta oli DRM ja käytettyjen pelien kauppa, mutta hinta ei välttämättä olisi ollut liian suuri. Nyt sekä Playstation 4 että Xbox One ovat kaikin relevantein tavoin ihan samanlaisia kuin aikaisemmatkin konsolit. Hienommat grafiikat löytyy.

Ehkä tämän olisi voinut estää paremmalla kommunikoinnilla ja markkinoinnilla. Turha jossitella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En jaksa lukea kaikkia viestejä ja juhlintoja ja kuittailuja tästä aiheesta, mutta minusta tässä menetettiin oikeasti paljon hyvää. Täysin digitaalinen pelaaminen jäi nyt todellakin sitten saamatta, samoin erittäin kuluttajaystävälliseltä ja käytännölliseltä kuulostanut jakamistoiminto. Kuten jryi muutama sivu sitten totesi, näiden hinta oli DRM ja käytettyjen pelien kauppa, mutta hinta ei välttämättä olisi ollut liian suuri. Nyt sekä Playstation 4 että Xbox One ovat kaikin relevantein tavoin ihan samanlaisia kuin aikaisemmatkin konsolit. Hienommat grafiikat löytyy.

Ehkä tämän olisi voinut estää paremmalla kommunikoinnilla ja markkinoinnilla. Turha jossitella.
Toisaalta digipeleissä toimii edelleen osa suunnitelluista ominaisuuksista (pelit kulkevat tilin mukana kaikkiin oneihin).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän se Live nyt lopettanut digipelien tarjoamista.
Käytännössä jos haluat pelata pelisi ilman levyjä ostat pelisi sieltä.

Pelaajat saivat vain vaihtoehdon ostaa pelit levyllä tai diginä. Mitään ei käytännössä menetetty.

Suurin kyynel tässä tulee varmasti ms markkinointipuolella. Ilman onlinepakkoa ei pystytä valvomaan asiakkaiden sykkeitä ja mielialoja mainoksia tai muita markkinointia kiinnostavia tapahtumia tehdessä. Tämä oli mitä luultavammin yksi suurimmista syistä minkä takia koko alwaysonline hommaa alunperin koitettiin ajaa läpi.
Tätä dataa myymällä olisi ihan varmasti tahkottu miljoonia ja mainoksista olisi voitu pyytää enemmän rahaa kun tiedetään tarkemmin mitkä mainokset uppoavat porukkaan paremmin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ilman onlinepakkoa ei pystytä valvomaan asiakkaiden sykkeitä ja mielialoja mainoksia tai muita markkinointia kiinnostavia tapahtumia tehdessä. Tämä oli mitä luultavammin yksi suurimmista syistä minkä takia koko alwaysonline hommaa alunperin koitettiin ajaa läpi.
Tätä dataa myymällä olisi ihan varmasti tahkottu miljoonia ja mainoksista olisi voitu pyytää enemmän rahaa kun tiedetään tarkemmin mitkä mainokset uppoavat porukkaan paremmin.
No tuskin MS alkaa ihan myymään pelaajiensa dataa! MS hyödyntää datan (edelleenkin) itse.

PPS. Kyseessä on vitsi, jossa kuitenkin mainitaan pari hyvää pointtia.
TL;DR
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

PPS. Kyseessä on vitsi, jossa kuitenkin mainitaan pari hyvää pointtia(game sharingin puolesta jne).

Minusta kaikki pointit olivat hyviä. Oikeastaan todella hyviä. Koko juttu pähkinänkuoressa.

Tässä lisää, vähemmällä profaanisuudella.

The Xbox One Just Got Way Worse, And It's Our Fault
Back to reality: Microsoft's new Xbox One policies retreat from the future | The Verge
Xbox One Eighty: Microsoft fails to sell the future, retreats to the past | Ars Technica

Onhan tämä pettymys niille, jotka olivat jo hyväksyneet uhraukset tulevaisuuden tekniikan vuoksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitäs sille kinectin pakko liitämiselle konsoliin kuuluu? Korjataanko sekin sitten sillä päivityksellä vai vieläkö se maailman suurin turhake pelimaailmassa sitten power gloven on pakko laittaa kiinni Xbox oneen?
 
PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitäs sille kinectin pakko liitämiselle konsoliin kuuluu?
Kinectin suhteen mikään ei ole muuttumassa, ellei sitten jostain lainsäädännölliseltä taholta tule sanomista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kinectin suhteen mikään ei ole muuttumassa, ellei sitten jostain lainsäädännölliseltä taholta tule sanomista.

Eli eivät sitten korjanneet tuota vaikka se oli myös yksi niistä asioista mikä on hiertänyt pelaajia. Eli edelleenkään ei tarvitse omalla kohdalla ajatella jatkamista Microsoftin kelkassa. Itse pitäisin 24 tunnin tarkistuksen tuossa konsolissa jos tuosta Kinectistä pääsisi eroon. Yksi vaihtoehto on konsolin modaus. Eli modauksen jälkeen ei tarvitsisi enään kinectejä kiinnitellä koneeseen.
 
Ylös Bottom