Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Oliko tää just se mistä se Cerny puhui? Että Ps4 kanssa olisi myös voitu tehdä vastaava systeemi missä olisi ollut hitaampaa muistia, mutta se olisi linkitetty palaan erittäin nopeaa muistia jonka avulla suorituskyky olisi ollut aivan eriluokkaa mitä nykyisellä ratkaisulla. Tätä optiota ei kuitenkaan käytetty, koska se olisi hidastanut pelien suunnittelua eikä sitä koettu hyväksi ratkaisuksi.
Vai oliko Cernyn selittämä kokoonpano jotain ihan muuta kuin mitä xonessa on nyt käytetty?
Tämä suorituskyvyn parantaminen tarkoittaa ESRAMia, jota käytetään kuvan renderöintiin. Eli se 32 megan pikku muistiköntti 8 gigan päämuistin kyljessä. PS4:ssähän koko kahdeksan gigaa siirtää dataa 176 gigabitin sekuntinopeudella, nyt Microsoftilla on saatu ESRAMin kellotaajuutta nostettua sen verran, että data voi liikkua joko 133 tai 192 gigabitin sekuntinopeudella. Kehittäjien vastuulla on käyttää ESRAMia suurta nopeutta vaativan datan puskurointiin.
Oliko tää just se mistä se Cerny puhui? Että Ps4 kanssa olisi myös voitu tehdä vastaava systeemi missä olisi ollut hitaampaa muistia, mutta se olisi linkitetty palaan erittäin nopeaa muistia jonka avulla suorituskyky olisi ollut aivan eriluokkaa mitä nykyisellä ratkaisulla. Tätä optiota ei kuitenkaan käytetty, koska se olisi hidastanut pelien suunnittelua eikä sitä koettu hyväksi ratkaisuksi.
Vai oliko Cernyn selittämä kokoonpano jotain ihan muuta kuin mitä xonessa on nyt käytetty?