Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Onko ED rammi jotenkin vaikeampaa koodata kuin ES ?
Pohdin vaan kun eikö X0 kanssa ollut jo tämä hidas+nopea muisti kikkailu käytössä.
Joten mikäli Cernyn mainitsema vaikeampi koodaus on jo ms hallussa eikä siihen tarvitse enää panostaa hirveästi aikaa niin eikö ms olis pystynyt tekemään xonesta juuri sellaisen tykin mitä ps4 olisi voitu tehdä? Ilman sitä miinusta, että olisi jouduttu opettelemaan paljon uutta, koska X0 kanssa olisi saatu jo tarvitava kokemus kerättyä.
Vai onko ED tehty jostain platinasta, että kustannukset olisi sitten karanneet johonkin ihan muihin lukemiin missä ne nyt ovat.
Se olisi ollut ihan hiukan erilainen. Muistina olisi siinä vaihtoehdossakin ollut GDDR5, mutta väylä olisi ollut vain 128-bittinen, mikä olisi pudottanut väylänopeuden 88 gigabittiin. Tämän tueksi olisi sitten laitettu (oletattavasti 32 megaa) EDRAM-muistia, joka olisi kyennyt noin 1000 gigan siirtonopeuteen. Mutta tosiaan PS4:ssä päädyttiin sitten 256-bittisellä väylällä varustettuun GDDR5:een, joka tarjoaa heti kättelyssä helpomman ohjelmoitavuuden ja kehittäjien kehittyessä sallii tiettyjen liukulukulaskentaoperaatioiden offloadaamisen GPU:lle, millä voi saada vielä ylimääräistä potkua joihinkin vähän esoteerisempiin kikkoihin.
Onko ED rammi jotenkin vaikeampaa koodata kuin ES ?
Pohdin vaan kun eikö X0 kanssa ollut jo tämä hidas+nopea muisti kikkailu käytössä.
Joten mikäli Cernyn mainitsema vaikeampi koodaus on jo ms hallussa eikä siihen tarvitse enää panostaa hirveästi aikaa niin eikö ms olis pystynyt tekemään xonesta juuri sellaisen tykin mitä ps4 olisi voitu tehdä? Ilman sitä miinusta, että olisi jouduttu opettelemaan paljon uutta, koska X0 kanssa olisi saatu jo tarvitava kokemus kerättyä.
Vai onko ED tehty jostain platinasta, että kustannukset olisi sitten karanneet johonkin ihan muihin lukemiin missä ne nyt ovat.