Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Taikka sitten ei. Sonyn mukaan kyseessä oli väärinkäsitys, ja herra Kato viittasi ainoastaan tulevaan NGP-käsikonsoliin.

Yhtä uskottavaa kun Ballmer möläytti viikolla Windows 8:sta niin heti PR henkilöt spinnaamassa
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

En ole insinööri, mutta käsittääkseni PS3:n kalleimmat komponentit olivat Blu-ray asema ja Cell-prosessori. Blu-ray asemien hinnat ovat romahtaneet niistä ajoista, ja tuntuisi hassulta jos Sony jatkaisi kalliiseen Cell-arkkitehtuuriin panostamista, hyödyt kun ovat olleet kyseenalaiset.
Muisti taitaa olla nykyisten tehokonsolien suurin pullonkaula, ja se ongelma pitäisi olla helposti korjattavissa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Niinpä, suurta kusetustahan maailma aika pitkälle on:mad: Ja suurin osa ihmisistä ei edes välitä, prrkele! Toisaalta, minkäs teet? Muutat luolaan? Ei muuta kuin kunnon lampaana hymyssä suin ja tyytyväisenä ostamaan uutta laitetta, kun 3 vuotta vanha kyykähtää:mad:

Anteeksi vuodatus, mut **tuttaa aika reippaasti kun just iski YLOD:( Olihan toi paljon luukutettu julkaisukone, mutta kuitenkin....

Tämä sukupolvi osoitti hyvin bleeding edge -tekniikan varjopuolet: sitten kun se vuotaa, se tosiaan vuotaa. Wii oli sukupolven konsoleista ylivoimaisesti kestävin ja luotettavin, ja toivottavasti Café jatkaa samaa linjaa, eikä saa omaa vastinettaan YLODista tai RRoD:sta. Hämmästyttävintä onkin, miten juuri niissä 400 - 700 euron julkaisumalleissa oli pahimmat ongelmat. Microsoft sai maksaa RRoD:sta pitkän pennin, ja Sony todennäköisesti julkaisi tehokkaammalla piirisarjalla varustetun ja vähemmän lämpöä tuottavan PS3 slimmin ennaltaehkäisevästi myös YLOD-ongelmien leviämistä rajoittamaan.

Suorituskykyyn keskittyminen muun teknologia-suunnittelun osa-alueet laiminlyöden saattoi tarkoittaa jopa ominaisuuksien puuttumista, kuten Xbox 360:n pitkään kestänyttä WiFi-puutetta. Ominaisuus kenties jätettiin pois alkuperäisestä mallista ylikuumenemisongelmien vuoksi, ja vasta vähemmän lämpöä tuottavan ja kestävämmäksi uudelleensuunnitellun Xbox 360 S -mallin myötä MS uskalsi ottaa mukaan sisäänrakennetun WiFin.

Pelaajilla on riittänyt kärsivällisyyttä laitevioille osittain esim. kattavien takuukampanjoiden vuoksi, mutta seuraavassa sukupolvessa vastaavat ongelmat eivät voi toistua - ne tulevat kalliiksi laitevalmistajille ja syövät pelaajien uskoa brändiin. Kestävämpien laitteiden vaatimus asettaa omat ehtonsa tulevalle teknologialle, ja niiden luominen vaatii erinomaista suunnittelusilmää, sekä kenties myös tiettyä järkiperäistä rajoitusta laitteessa käytettävien komponenttien suhteen, vaikka Wii edustikin tästä ajattelusta ääriesimerkkiä. Voisi hyvin arvella, että osa Wiin menestyksestä selittyy konsolin kestävyydellä, ja samaten markkinat palkitsivat myös Sonyn ja Microsoftin uusista kestävämmistä, vähemmän virtaa käyttävistä ja vähemmän lämpenevistä Slim- ja S-malleista. Näiden opetuksien perusteella seuraavaan sukupolveen sopii toivoa kestävämpiä konsoleita - jo julkaisumalleista alkaen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Uskoisin ettei Nintendolla tule olemaan ongelmaa laitteiden kestävyyden suhteen. Se on osa brändiä, kuten Mahe tuossa yllä sen sanoikin. NES, N64 ja Cube toimivat komeasti vieläkin, vaikka ikää alkaa olla jo kohta 30 vuotta vanhimmalla laittella. Ja se on paljon se.

Olen aina ollut yhden konsolin mies per sukupolvi, joten aion todella tarkkaan harkita seuraavan sukupolven koneen. PS3:n mediaominaisuudet (kuvat, videot, Blu-ray) antoivat pitkän plussan tälle kierrokselle, joten näitäkään ominaisuuksia ei saisi unohtaa, vaikka kuinka ollaan pelikonsoleiden kanssa tekemisissä. Olohuoneen sisustus kun ei siedä valtavaa TV-tasoa miljoonan lisälaitteen kera.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ei tuu Wii U säväyttänyt millään asteella kuten ei Wiikään. Jään siis odottelemaan seuraavan sukupolven Xlootaa ja Pleisteissöniä.:cool:
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Periaatteessahan PS3:ssa on kaikki perusasiat suunnilleen kunnossa. Miksi keksiä koko pyörää uudestaan. Oikeasti jos Sony haluaisi mennä sieltä mistä aita on matalin niin pitäkööt arkkitehtuurin samana mutta PS4 konepellin alle lisää tehoja. Lähinnä muistia reilusti lisää joka lienee suurin pullonkaula sekä muihin peruskompoihin kuten prossuun ja grafiikka piiriin pieni päivitys nykypäivän tasolle niin paljoa ei puutu. Pieni riski Sonylle, "halpa" tuotekehitys, yhteensopivuus PS3:n kanssa, pelien kehittäjille tuttu arkkitehtuuri ja työkalut. Hintakin saattaisi pysyä heti alkuun järkevällä tasolla mikä lisäili myyntiä ja saattaisi jopa Sonyllekkin tällä kertaa tuottaa voittoa heti alusta saakka.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Niinjoo, täytyy nyt toivoa, että MS otti opikseen tuosta RROD:stä ja saa seuraavasta Xboxista luotettavan pelin jo heti kättelyssä. Tietysti kaikki muu tuossa vekottimessa toimii kuin unelma. PS3:lla taas on puutteita, käyttöliittymä tuntuu todella läyhäseltä ja miksi trophy tiedot täytyy synkata? Store on myös aika hirveä, tosin nykyään sieltä löytyy kamat paljon helpommin kuin ennen, mutta marketplace painii omassa sarjassaan. Saisvat muuten PS4:lle kehitellä jo uuden ohjaimen kun tuo PS3:n pädi nyt on mitä on... Aika tuskaista sillä on pelata vrt. boksin ohjaimeen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Lukuisat saitit ovat tänään uutisoineet siitä, kuinka "Kinect-tyylisen liikeohjauksen sisältävä" PS4:n valmistus alkaa tämän vuoden lopulla. Lähteenä kaikissa on ollut The Digitimes.

Sony will have Taiwan-based partners begin production of PlayStation 4 (PS4) featuring body movement-based control like Kinect at the end of 2011 for launch in 2012, according to Taiwan-based component makers.

Harmi vaan, että kyseisellä saitilla on varsin epäilyttävä historia etenkin Applen tuotehuhuihin liittyen. The Digitimesin "huhut" ovat lähes järjestään menneet täysin metsään, joten en laittaisi tälle PS4-väitteellekään minkäänlaista arvoa. Esimerkiksi tekniikkasaitti Gizmodo totesi jo viime vuoden huhtikuussa The Digitimesin olevan epäluotettava lähde.

Moved off the front page because, aside from the fact that Digitimes is repeatedly wrong and has no credibility whatsoever, this iPad mini doesn't make sense at all.

Lähde: The Digitimes
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Vähän huhuankalta kuulostaa.. Vaikka ainahan näissä pelihuhuissa voi olla totuutta mukana (=eli kaikki salaisuudet paljastuvat aiemmin mitä firmat haluavat) niin jotenkin kuulostaa epäuskottavalta.

Toisaalta tietysti voi ajatella, että ehkä PS4 ei tule olemaan NIIIIIIN erilainen vs PS3, joten sen tuotanto voi olla asteen halvempaa ja virtaviivaisempaa (=sitä kautta nopeampi tuoda markkinoille).

Ja olisihan se hassua, jos mukana olisi joku uusi integroitu kamerasysteemi, jossa Sonyn oma "Kinect" ja vielä Move päälle (=best of both worlds).. Mutta ehkä parempi palata todellisuuteen..
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Harmi vaan, että kyseisellä saitilla on varsin epäilyttävä historia etenkin Applen tuotehuhuihin liittyen. The Digitimesin "huhut" ovat lähes järjestään menneet täysin metsään, joten en laittaisi tälle PS4-väitteellekään minkäänlaista arvoa. Esimerkiksi tekniikkasaitti Gizmodo totesi jo viime vuoden huhtikuussa The Digitimesin olevan epäluotettava lähde.

Eurogamerin Digital Foundry on eri mieltä DigiTimesin luotettavuudesta, varmaan koska ovat osaksi nimikaimoja, ja samalla pohtii PS4:n potentiaalista tekniikkaa.

What gives the DigiTimes article some shred of credibility is its hints on a Kinect style interface. We know for a fact that SCEA research and development teams have spent a great deal of time and effort devising its own interpretation of Microsoft's "natural user interface", and indeed, there is even a patent describing Sony's ideas on body tracking, where a PlayStation Move-style controller is married up to a floor-based ultrasonic projector that can track players in 3D space. The idea is to introduce the core functionality that Kinect possesses, but at the same time make use of the inherent advantages that a handheld controller offers.

The other aspect that makes the report a touch more believable is the nature of the source itself. The Far East manufacturing base has become a major source for eerily accurate tech-based rumour-mongering: we knew about iPhone 4 and iPad 2 ahead of their obsessively-guarded reveals owing to leaks from the manufacturing facilities themselves, and of course, who can forget the fact that the PS3 Slim was on sale in a Philippines marketplace months before it was officially released, and many weeks before it made its official debut at gamescom 2009? In short, the Far East has offered up so many strange-but-true stories that it is difficult to readily discount anything from "manufacturing sources" so quickly.

Samalla DF on samoilla linjoilla Cobretin kanssa, että PS3-arkkitehtuuria hiova ja parantava PS4 voisi olla nopeampi saada markkinoille:

The question of whether Sony could - in theory - launch a new console so quickly is an interesting topic in its own right. There have been murmurings that PlayStation 4 could simply be an evolution of the existing architecture. Developers are finally getting to grips with what makes PS3 special, they're embracing the power of the SPUs, so why not simply beef up Cell with, say, a dual core version of the main PPU processing core and dramatically increase the SPU count? Combine that with a significant RAM boost and an appropriately modern GPU and that would easily work as a fiercely powerful next-gen console.

It may sound simple enough, and it could cut-down the investment required in developing the new machine but at the same time it does dramatically over-simplify the challenges Sony faces in getting a new PlayStation out in the 2012 timeframe.

Kokonaisuutena Digital Foundry on epäileväinen vuoden 2012 julkaisua kohtaan, mutta pitää sitä jossain määrin mahdollisena. Se antaisi Sonylle kilpailuaseman Wii U:ta vastaan, jonka huhuttu julkaisupäivämäärä sijoittuu vuoden 2012 loppupuolelle, ja samalla tarjoaisi mahdollisuuden saada uusi konsoli ulos ennen vuodeksi 2013 huhuttua uutta Xboxia. Sonyn aikaisemmista kommenteista tiedämme, että PS4 ei tule olemaan sellainen vuosikausia hypetetty ikuisuusprojekti kuin PS3, joten vaikka 2012 vaikuttaakin yllättävältä, se ei olisi mahdotonta. Mahdollisesti Wii U laittoi käyntiin laajemmat kehitysponnistelut myös Microsoftilla ja etenkin Sonylla, ja kehitysprosessin laajeneminen julkaisijoiden oman salatun kehityksen ulkopuolelle on laittanut huhut liikkeelle. Ainakin se on varmaa, että uudet konsolit selvästi ovat tekeillä ja kehitteillä myös muilla kuin Nintendolla.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Vähän aiheen vierestä (en viitsinyt uuttakaan ketjua perustaa), mutta ehkä seuraavan sukupolven konsolit pääsevät vielä Kiinankin markkinoille (tai kukapa tietää, ehkä vielä nykyisetkin)?

Lenovo availee Kiinan pelimarkkinoita - Microsoft Areena - Tietoviikko

Sinänsä hassua, että Kiina suojelee maataan pelikonsoleilta. Mutta ehkä takana kuitenkin ovat mutkikkaat bisneskuviot yms.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Vähän aiheen vierestä (en viitsinyt uuttakaan ketjua perustaa), mutta ehkä seuraavan sukupolven konsolit pääsevät vielä Kiinankin markkinoille (tai kukapa tietää, ehkä vielä nykyisetkin)?

Lenovo availee Kiinan pelimarkkinoita - Microsoft Areena - Tietoviikko

Sinänsä hassua, että Kiina suojelee maataan pelikonsoleilta. Mutta ehkä takana kuitenkin ovat mutkikkaat bisneskuviot yms.
Aasialaisia pelimarkkinoita konsultoivan Niko Partnersin analyytikko Lisa Cosmas Hanson huomauttaa, että Kiina kielsi pelikonsoleiden myynnin lailla vuonna 2000. Tuolloin lainsäätäjän sanottiin taipuneen lasten vanhempien painostukseen.
Jotenkin epäilen tätä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Microsoftin seuravasta konsolimallista on tullut julki uusia huhuja. Niiden mukaan koodinimellä "loop" tunnettu uusi konsoli perustuu kustomoituun ARM-arkkitehtuuriin, johon perustuu myös iso osa nykyistä kannettavista laitteista kuten iPhone, iPad ja Vita, ja käyttiksenä olisi Windows 9.

Laite on myös pienempi ja halvempi kuin nykyinen Xbox 360.

Jos arkkitehtuuriveikkaus pitää kutinsa, lienee turha odotella taaksepäin yhteensopivuutta Xbox 360 -pelien kanssa.

Xbox 720 Will Be Cheaper, 'Far Smaller Than 360' And Run On Windows 9 [Rumor] - IndustryGamers
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Huhumylly jauhaa täydellä teholla. Uusimman "asiasta perillä olevan lähteen" kautta saadun tiedon mukaan MS tekisi ensimmäisen uuteen Xboxiin liittyvän julkistuksen jo tammikuun CES-messuilla.

Tällä kertaa tiedetään laitteen sisältävä 6-core AMD CPU:n sekä 2GB muistia.

Report: Next-gen Xbox details at CES, hex-core CPU inside | VG247

2 gigaa muistia kuullostaa todella vähäiseltä ja näillä pitäisi taas porskuttaa vähintään 5-vuotta eteenpäin, kele sentään.

Jos paikkansa pitää niin tehotonta romurautaa tulossa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

2 gigaa muistia kuullostaa todella vähäiseltä ja näillä pitäisi taas porskuttaa vähintään 5-vuotta eteenpäin, kele sentään.

Kyllä kahdella gigalla pärjää, kunhan käyttis ei haukkaa siitä heti kärkeen gigaa ja näytönohjaimella on omaa muistia. Nykykonsolit onnistuvat tuottamaan siedettävää jälkeä 256 megalla. Jos sisään leivotaan Windows, kuten huhuillaan, niin asia on tietysti eri.
 
Ylös Bottom