Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Hyvin monet saavat viimeistään jouluna kameran siihen olohuoneen paraatipaikalle ja ensimmäisenä tietysti kysytään mitä tuolla tehdään? Mikäli isäntä on ollut hereillä kauppoja tehdässä, löytyy sieltä Just Dance 2014, johon koko perhe voi osallistua yhdessä. Xbox Onella tanssiminen onnistuu samanaikaisesti jopa kuuden hengen voimin. Videoimastani tekniikkademosta näet kyllä tämän luonnistuvan.

"Hyvin monet" voi olla rankkaa liioittelua. Syksyn kahdesta uudesta kotikonsolista koteihin päätyy enemmän PlayStation 4:ää, jonka mukana ei tule oletuksena kameraa. Xbox One tulee kameran kanssa, mutta Microsoftin kolossaaliset sekoilut ovat tehokkaasti ehtineet jo rajoittaa Xbonen julkaisupotentiaalia.

Tässä tilanteessa Wii U on se musta hevonen: vaivihkainen hinnanalennus, uudet bundlet ja Wii Party U -ohjainpakettikombo syksyn kattavan pelijulkaisulistan muassa voivat kääntää Wii U:n myyntiluvut viimein nousuun, ja olohuoneen "paraatipaikalta" saattaakin löytyä erinomaisesti Just Dance -kelpoinen HD-konsoli, joka ei kuitenkaan perustu ollenkaan kamerasensoriin. Jos täytyisi arvata, niin veikkaan että Just Dance 2014:n myyntiosuuksisssa vanha Wii vie jälleen johdon, Xbox 360 ja Kinect tulevat toisena ja Wii U pääsee nousemaan kolmanneksi - mutta tuskin sentään Kinectin ja vanhan Wiin laitekantojen ohi. Wii, X360 ja Wii U ovat ne helpot ja edulliset ratkaisut, ja tämä syksy ei ole uusien konsolien aika etenkään Just Dancen osalta.

Ainakin Just Dance 2014:n osalta ne uudet "hienot" kameratekniikat jäänevät siis syrjään Wiikake-ohjauksen ja vanhan Kinectin tieltä.

Tarvitseeko PlayStation 4 versio laisinkaan Move-patukoita? Itse en siihen usko. Korjaa jos väärässä.

Minä en itse asiassa ollenkaan tiedä. Ja jos minä en tiedä, kuinka hyvin Just Dancen muu yleisö tietää, mitä PS4-versio vaatisi?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minä en itse asiassa ollenkaan tiedä. Ja jos minä en tiedä, kuinka hyvin Just Dancen muu yleisö tietää, mitä PS4-versio vaatisi?

Itse peli ei kiinnosta minua tippaakaan, minä en tanssi vaan heitän keihästä! :D Joka tapauksessa, pikaisen Googlailun perusteella:

"Just Dance 2014 will be coming out on every platform, which means you basically just choose your motion-control peripheral of choice and run with it. The Wii U will utilize Wiimote control, which means that the only thing the game is actually checking for is the motion of your Wiimote hand. Every other platform actually utilizes their camera though, so that means the Kinect for the Xbox 360, the PlayStation Eye for the PS3, and the newfangled next-generation cameras for the PS4 and the Xbox One will track dance movements without an extra accessory."

Lähde:
Just Dance 2014 Preview for PlayStation 4 (PS4) - Cheat Code Central
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse peli ei kiinnosta minua tippaakaan, minä en tanssi vaan heitän keihästä! :D Joka tapauksessa, pikaisen Googlailun perusteella:

"Just Dance 2014 will be coming out on every platform, which means you basically just choose your motion-control peripheral of choice and run with it. The Wii U will utilize Wiimote control, which means that the only thing the game is actually checking for is the motion of your Wiimote hand. Every other platform actually utilizes their camera though, so that means the Kinect for the Xbox 360, the PlayStation Eye for the PS3, and the newfangled next-generation cameras for the PS4 and the Xbox One will track dance movements without an extra accessory."

Lähde:
Just Dance 2014 Preview for PlayStation 4 (PS4) - Cheat Code Central

Noniin, kiitos tiedosta. Tämä tarkoittaa, että jos en ostaisi Just Dance 2014:ää Wii U:lle ja haluaisin sen HD-versiona, ostaisin sen PS3:lle Move-kapuloilla pelattavaksi. PS3:n Move on kuitenkin tässä jonkinasteinen väliinputoaja: ohjaimen käteensä haluavat pelaavat ilmeisesti mieluummin Wii-ohjaimilla, kun taas kamerapelaamista haluaville Kinect on se helpoin vaihtoehto. Jotkut haluavat sen kameraversion pelattavaksi, mutta en usko edes uusien konsolien muuttavan Kinect tai PS4 Eye -versiota Just Dancesta suosituimmaksi. Kinectin Dance Central osoitti, että ihmiset eivät välttämättä halua sitä jokaisen raajan seuraamista: Wii-ohjaus mahdollistaa vapauden pelata omalla tyylillä ja erilaisissa tilanteissa (se ei esimerkiksi estä pelaamista edes kipeän jalan kanssa).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tai joku pikkuinen dlc GTA V:n moninpeliin.
GTA V ei tule uuden sukupolven konsoleille, enkä jaksa uskoa että Sony maksaisi PS3 timed exclusiivistä. Mä veikkaan että tulossa on Red Dead Redemption 2 ensi kesänä ja siihen PS4 saa DLC:n 3 kuukautta ennen X1:stä.
Joku muuten aiemmin sanoi että GTA4:ssa oli Xbox timed exclusiivi josta ei etukäteen sanottu että tulee myöhemmin muillekin alustoille, niin kyllä se ihan alkujaan sanottiin selkeästi että Xbox saa tämän ja tämän dlc:n tämän verran aikaisemmin ja sitten julkaistaan muille alustoille.

"Hyvin monet" voi olla rankkaa liioittelua. Syksyn kahdesta uudesta kotikonsolista koteihin päätyy enemmän PlayStation 4:ää, jonka mukana ei tule oletuksena kameraa. Xbox One tulee kameran kanssa, mutta Microsoftin kolossaaliset sekoilut ovat tehokkaasti ehtineet jo rajoittaa Xbonen julkaisupotentiaalia.

Tässä tilanteessa Wii U on se musta hevonen: vaivihkainen hinnanalennus, uudet bundlet ja Wii Party U -ohjainpakettikombo syksyn kattavan pelijulkaisulistan muassa voivat kääntää Wii U:n myyntiluvut viimein nousuun, ja olohuoneen "paraatipaikalta" saattaakin löytyä erinomaisesti Just Dance -kelpoinen HD-konsoli, joka ei kuitenkaan perustu ollenkaan kamerasensoriin. Jos täytyisi arvata, niin veikkaan että Just Dance 2014:n myyntiosuuksisssa vanha Wii vie jälleen johdon, Xbox 360 ja Kinect tulevat toisena ja Wii U pääsee nousemaan kolmanneksi - mutta tuskin sentään Kinectin ja vanhan Wiin laitekantojen ohi. Wii, X360 ja Wii U ovat ne helpot ja edulliset ratkaisut, ja tämä syksy ei ole uusien konsolien aika etenkään Just Dancen osalta.
Ensinnäkin, kumpikin valmistaja myy tasan tarkkaan sen verran konsoleita minkä verran ehtivät valmistaa. Mahdolliset erot myynneissä tulee siitä mikä on ollut valmistuskapasiteetti. Isommat erot myynneissä tulee siinä vaiheessa kun koneita riittää hyllylle asti, eli tammikuusta eteenpäin.

WiiU:n siitä kattavasta pelijulkaisusta Wonderfull 101 teki jo mahalaskun, jäljellä on Mario, Zelda ja Donkey Kong. Se jää nähtäväksi jaksaako nämä samat kierrätykset myydä taas uutta konsolia. Ehkä aliarvioin Nintendofaneja, mutta mä en itse usko tuohon kun samaan aikaan kaksi muuta kilpailujaa rummuttaa hypeä omia konsoleitaan kohtaan. Jos Nintendo onnistuu, niin se on todella kova teko.

Noniin, kiitos tiedosta. Tämä tarkoittaa, että jos en ostaisi Just Dance 2014:ää Wii U:lle ja haluaisin sen HD-versiona, ostaisin sen PS3:lle Move-kapuloilla pelattavaksi. PS3:n Move on kuitenkin tässä jonkinasteinen väliinputoaja: ohjaimen käteensä haluavat pelaavat ilmeisesti mieluummin Wii-ohjaimilla, kun taas kamerapelaamista haluaville Kinect on se helpoin vaihtoehto. Jotkut haluavat sen kameraversion pelattavaksi, mutta en usko edes uusien konsolien muuttavan Kinect tai PS4 Eye -versiota Just Dancesta suosituimmaksi. Kinectin Dance Central osoitti, että ihmiset eivät välttämättä halua sitä jokaisen raajan seuraamista: Wii-ohjaus mahdollistaa vapauden pelata omalla tyylillä ja erilaisissa tilanteissa (se ei esimerkiksi estä pelaamista edes kipeän jalan kanssa).
Dance Central on myynyt 3 miljoonaa kappaletta, Dance Central 2 on myynyt 2 miljoonaa. Laitekanta on 24 miljoonaa.
Just Dance on myynyt Wii:llä 7 miljoonaa, Just Dance 2 on myynyt 9.4 miljoonaa, Just Dance 3 taasen 9.9 miljoonaa. Laitekanta yli 100 miljoonaa.
Kun ajattelee että Wii:n laitekanta on yli nelinkertainen verrattuna Kinectiin, olisi Just Dancen pitänyt myydä yli 12 miljoonaa kappaletta jotta olisi päässyt samaan penetraatiomäärään (onkohan oikea termi?) kuin Dance Central.
Itseäkään ei tanssipelit hetkauta, mutta perheenjäsenten takia tuo peli lienee pakko-ostos, enkä kyllä pysty kuvitteleen sille parempaa alustaa kuin Kinect2. Kyllä sitä peliä ostavat oikeasti haluavat liikuttaa myös jalkojaan, Wiin kovat myynnit johtuvat siitä että se kone nyt sattuu löytymään hyvin monesta taloudesta. Mä uskon että Just Dance myy X1:stä sellaisiin perheisiin jotka ovat hankkimassa uuden sukupolven konsolia, koska jo Wii osoitti että ohjausmetodilla on väliä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ensinnäkin, kumpikin valmistaja myy tasan tarkkaan sen verran konsoleita minkä verran ehtivät valmistaa. Mahdolliset erot myynneissä tulee siitä mikä on ollut valmistuskapasiteetti. Isommat erot myynneissä tulee siinä vaiheessa kun koneita riittää hyllylle asti, eli tammikuusta eteenpäin.

Vaikka Microsoft onnistuisikin myymään kaikki valmistamansa Yxboxit, niin valmistuskapasiteetti on pienempi kuin Sonylla PlayStation 4:ää varten, ja Xbonea ei julkaista virallisesti yhtä monessa maassa kuin PS4:ää. Tähän vielä päälle Xbonen imago-ongelma, korkeampi hinta ja kauppojen varastoviive, niin on jo täysin selvää, että PS4 päätyy tänä syksynä useampiin koteihin kuin X1. Sen sijaan Wii U:n sijoituksesta suhteessa näihin kahteen ei voi tällä hetkellä sanoa mitään varmaa.

WiiU:n siitä kattavasta pelijulkaisusta Wonderfull 101 teki jo mahalaskun, jäljellä on Mario, Zelda ja Donkey Kong. Se jää nähtäväksi jaksaako nämä samat kierrätykset myydä taas uutta konsolia. Ehkä aliarvioin Nintendofaneja, mutta mä en itse usko tuohon kun samaan aikaan kaksi muuta kilpailujaa rummuttaa hypeä omia konsoleitaan kohtaan. Jos Nintendo onnistuu, niin se on todella kova teko.

Wonderful 101:ltä ei nyt oikeasti voinutkaan odottaa yhtään mitään. Wii U:lle kuitenkin tulee koko syksyn ajan pelejä, kuten juuri julkaistu Rayman Legends, Wii Party U, Sonic: The Lost World, Wii Fit U, Shovel Knight, se keskustelun aiheena ollut Just Dance 2014, Assassin's Creed, Batman: Arkham Origins, Watch_Dogs ja monta muuta third party - ja indie-peliä. Jos nämä pelit eivät jouluun mennessä kasvata Wii U:n myyntiä, niin silloin voidaan varmuudella sanoa, että Wii U:n ongelma ei ole pelivalikoima, vaan se on jossain muualla. Mikään huima nousu Wii U:lle tuskin on tulossa, mutta tällaisten pelijulkaisujen myötä Wii U:n myynteihin on ainakin odotettavissa kasvua. Hiljattain julkaistut pelit kuten New Super Luigi U ja Spin the Bottle: Bumpie's Party ovat jo nyt vähitellen parantamassa pelivalikoimaa äärimmäisen kuivan alkuvuoden jälkeen.

Wii U tosin saattaa tulevaisuudessa tarvita vielä 2DS-tyylistä korjausliikettä, mutta ainakin tämän syksyn pelivalikoima on hyvä alku laitteen aseman parantamiseen.

Dance Central on myynyt 3 miljoonaa kappaletta, Dance Central 2 on myynyt 2 miljoonaa. Laitekanta on 24 miljoonaa.
Just Dance on myynyt Wii:llä 7 miljoonaa, Just Dance 2 on myynyt 9.4 miljoonaa, Just Dance 3 taasen 9.9 miljoonaa. Laitekanta yli 100 miljoonaa.
Kun ajattelee että Wii:n laitekanta on yli nelinkertainen verrattuna Kinectiin, olisi Just Dancen pitänyt myydä yli 12 miljoonaa kappaletta jotta olisi päässyt samaan penetraatiomäärään (onkohan oikea termi?) kuin Dance Central.

Dance Central on Kinectin "killer app", silti myynyt vain 12,5 %:lle laitekannasta, ja jatko-osa myi huonommin. (Dance Central 3:n myynnit kaiketi vielä heikommat.) Just Dance taas on "vain yksi peli" (eli sarja) Wii-pelien joukossa, ja myynnit ovat kasvaneet jokaisen osan myötä - Just Dance 3:lla multiplattariversioista huolimatta. Dance Central 4:ää ei ole edes julkistettu. Molemmille sarjoille selvästi löytyy kysyntää, mutta yhtä selvästi Just Dance on huomattavasti suositumpi.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vaikka Microsoft onnistuisikin myymään kaikki valmistamansa Yxboxit, niin valmistuskapasiteetti on pienempi kuin Sonylla PlayStation 4:ää varten, ja Xbonea ei julkaista virallisesti yhtä monessa maassa kuin PS4:ää. Tähän vielä päälle Xbonen imago-ongelma, korkeampi hinta ja kauppojen varastoviive, niin on jo täysin selvää, että PS4 päätyy tänä syksynä useampiin koteihin kuin X1. Sen sijaan Wii U:n sijoituksesta suhteessa näihin kahteen ei voi tällä hetkellä sanoa mitään varmaa.
1) Mistä tiedät kummankaan valmistuskapasiteetin?
2) Miten julkaisumaiden määrä liittyy siihen kuinka moneen kotitalouteen konsoleja myydään?
3) Miten kauppojen varastoviive vaikuttaa vähemmän PS4:een kuin X1:een?
4) Miten imago-ongelma vaikuttaa niihin ihmisiin jotka ei seuraa näitä foorumeita tahi katsele E3 streamejä? Niitä ihmisiä kuitenkin konsoliostajista on noin 95%
Noi asiat kun pystyt mulle selventään niin palataan tähän aiheeseen uudestaan!

Wonderful 101:ltä ei nyt oikeasti voinutkaan odottaa yhtään mitään. Wii U:lle kuitenkin tulee koko syksyn ajan pelejä, kuten juuri julkaistu Rayman Legends, Wii Party U, Sonic: The Lost World, Wii Fit U, Shovel Knight, se keskustelun aiheena ollut Just Dance 2014, Assassin's Creed, Batman: Arkham Origins, Watch_Dogs ja monta muuta third party - ja indie-peliä. Jos nämä pelit eivät jouluun mennessä kasvata Wii U:n myyntiä, niin silloin voidaan varmuudella sanoa, että Wii U:n ongelma ei ole pelivalikoima, vaan se on jossain muualla. Mikään huima nousu Wii U:lle tuskin on tulossa, mutta tällaisten pelijulkaisujen myötä Wii U:n myynteihin on ainakin odotettavissa kasvua. Hiljattain julkaistut pelit kuten New Super Luigi U ja Spin the Bottle: Bumpie's Party ovat jo nyt vähitellen parantamassa pelivalikoimaa äärimmäisen kuivan alkuvuoden jälkeen.
Nyt kun sä luettelet ison kasan pelejä jotka tulevat myös MUILLE uusille konsoleille, niin miten perustelet että juuri noi pelit lisäävät juuri WiiU:n myyntiä. Henkilö joka on ostamassa uuttta konsolia noiden pelien perusteella, miettii vaihtoehtoja Sony, Microsoft ja Nintendo. Jotain tilastoja voitais vetää tähän että paljonko Nintendo uskoo mainonnan voimaan, ni voitais veikata että jäävät alakynteen näkyvyyssä loppuvuodesta. Wii sai paljon ilmaista mainosta amerikan talk show eliökehästä, nyt WiiU on jo vanha konsoli ja se mahdollisuus meni. Mitä oot mieltä, pistetäänkö pieni panos ja veikataan miten Nintendon myynnille käy?

Dance Central on Kinectin "killer app", silti myynyt vain 12,5 %:lle laitekannasta, ja jatko-osa myi huonommin. (Dance Central 3:n myynnit kaiketi vielä heikommat.) Just Dance taas on "vain yksi peli" (eli sarja) Wii-pelien joukossa, ja myynnit ovat kasvaneet jokaisen osan myötä - Just Dance 3:lla multiplattariversioista huolimatta. Dance Central 4:ää ei ole edes julkistettu. Molemmille sarjoille selvästi löytyy kysyntää, mutta yhtä selvästi Just Dance on huomattavasti suositumpi.
Sä perustelit Just Dancen kovalla myyntimäärällä että ihmiset eivät halua kameraohjasteista tanssipeliä, mä kerroin sulle että se kameraohjasteinen tanssipeli myi suhteessa paremmin kuin kapukat kädessä -tanssipeli. Siitäkin huolimatta että ihmiset joutuivat ostamaan vielä sen kamerankin, olikohan 150 dollarin hintaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

1) Mistä tiedät kummankaan valmistuskapasiteetin?
2) Miten julkaisumaiden määrä liittyy siihen kuinka moneen kotitalouteen konsoleja myydään?
3) Miten kauppojen varastoviive vaikuttaa vähemmän PS4:een kuin X1:een?
4) Miten imago-ongelma vaikuttaa niihin ihmisiin jotka ei seuraa näitä foorumeita tahi katsele E3 streamejä? Niitä ihmisiä kuitenkin konsoliostajista on noin 95%
Noi asiat kun pystyt mulle selventään niin palataan tähän aiheeseen uudestaan!

1) Maailmalta kantautuu tämänsuuntaisia tietoja. 2) Julkaisumaiden määrä liittyy sekä valmistuskapasiteettiin, näkyvyyteen että potentiaalisen asiakaskunnan kokoon. 3) Liittyy edellisiin. X1:lle on odotettavissa hitaampaa varastoliikennettä. 4) Foorumien ja peliharrastajien ongelmat tulevat viiveellä sen suuremman yleisön tietoisuuteen. Monille täytyy vielä pitkään selittää, että kyllä Xbone sittenkin pyörittää käytettyjä pelejä. Asiaa ei auta, että Xbox Onen DRM-järjestelmä saattaa vielä palata:

Spencer does believe in listening to customer feedback, which is why Microsoft now uses what he describes as "physical DRM" - the disc - as well as digital DRM. But Spencer's clear on one thing: Microsoft wants to create the digital ecosystem that was announced at launch, and which will be coming to all customers eventually.

Microsoft Believes Xbox One And Kinect Are One And The Same | The Escapist

Sä perustelit Just Dancen kovalla myyntimäärällä että ihmiset eivät halua kameraohjasteista tanssipeliä, mä kerroin sulle että se kameraohjasteinen tanssipeli myi suhteessa paremmin kuin kapukat kädessä -tanssipeli. Siitäkin huolimatta että ihmiset joutuivat ostamaan vielä sen kamerankin, olikohan 150 dollarin hintaan.

Miksi sitten Dance Centralin myynnit ovat laskeneet, kun Just Dancen myynnit ovat nousseet? Jatko-osien julkaisussa maailmalla on ollut enemmän Kinect-laitteita, mutta jatko-osat ovat kuitenkin myyneet vähemmän. Miksi Xbox Onen julkaisuun ei julkistettu Dance Central 4:ää Kinect 2:n ominaisuuksia esittelemään? Pelkästään Wiillä Just Dance -sarja on myynyt jo yli 30 miljoonaa peliä, ja tänä vuonna kapulat kädessä -versiot Just Dancesta viimeistään ylittävät 40 miljoonaa, elleivät ole jo ylittäneet. Mikä tahansa onkin syynä, niin Dance Central -sarja on yltänyt vain murto-osaan tästä suosiosta.

Nyt kun sä luettelet ison kasan pelejä jotka tulevat myös MUILLE uusille konsoleille, niin miten perustelet että juuri noi pelit lisäävät juuri WiiU:n myyntiä. Henkilö joka on ostamassa uuttta konsolia noiden pelien perusteella, miettii vaihtoehtoja Sony, Microsoft ja Nintendo. Jotain tilastoja voitais vetää tähän että paljonko Nintendo uskoo mainonnan voimaan, ni voitais veikata että jäävät alakynteen näkyvyyssä loppuvuodesta. Wii sai paljon ilmaista mainosta amerikan talk show eliökehästä, nyt WiiU on jo vanha konsoli ja se mahdollisuus meni. Mitä oot mieltä, pistetäänkö pieni panos ja veikataan miten Nintendon myynnille käy?

En välttämättä löisi vetoa mustasta hevosesta, kun "Wii U:n sijoituksesta suhteessa näihin kahteen ei voi tällä hetkellä sanoa mitään varmaa." Etenkin, kun on mahdollisuus, että "Wii U:n ongelma ei ole pelivalikoima, vaan se on jossain muualla", ja koska Wii U "saattaa tulevaisuudessa tarvita vielä 2DS-tyylistä korjausliikettä". Wii U on siis tällä hetkellä hankala vedonlyöntikohde: on vaikea sanoa, mihin se tänä syksynä päätyy. Arvio konservatiivisesta kasvusta olisi helppoa rahaa, mutta siitä huolimatta on vaikea arvioida, miten se sijoittuu PS4:ään ja X1:een nähden.

Tämä syksy on kuitenkin Wii U:lle tärkeä ajankohta, joka näyttää, auttaako pelitarjonta vai onko konsolissa jotain muuta perinpohjaisesti korjaamisen tarpeessa. Wii U:lla pystyy samalla konsolilla pelaamaan Rayman Legendsin, Just Dance 2014:n Wii-ohjauksella, Wii Party U:n, uuden yksinoikeus-Sonicin, ne loppuvuoden muut multiplattarit ja liudan indie- ja latauspelejä, ja ne mainitsemasi vanhat Nintendo-sarjat. Mikään muu konsoli ei kokoa näitä kaikkia pelejä samalle laitteelle, ja tulevien pelien pitäisi olla laatutuotantoa, ei niche-pelejä kuten Wonderful 101 tai silkkaa roskaa kuten Game & Wario. Nyt siis Wii U:n tilanne riippuu suurten kuluttajamassojen valinnoista: riittävätkö vanhat konsolit Just Dancen, Rayman Legendsin ja Arkham Originsin pelaamiseen, vai onko Wii U:n yksinoikeuspeleillä tarpeeksi vetovoimaa saada useammat pelaajat ostamaan järkeistetyn hintainen vakiomalliksi muutettu "Premium"-versio Wii U:sta? Oma veikkaukseni on, että nämä pelit auttavat Wii U:ta palaamaan raiteille, mutta konsolin alkutaipaleella tehtyjen virheiden aiheuttamaa vahinkoa ei saada kuitenkaan kokonaan korjattua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

4) Foorumien ja peliharrastajien ongelmat tulevat viiveellä sen suuremman yleisön tietoisuuteen. Monille täytyy vielä pitkään selittää, että kyllä Xbone sittenkin pyörittää käytettyjä pelejä.
Foorumien ja peliharrastajien ongelmat tulevat sen verran suurella viiveellä suuremman yleisön tietoon, että normaalit ihmiset eivät yleensä koskaan edes saa tietää näillä "peliharrastajilla" olleen joku ongelma.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Foorumien ja peliharrastajien ongelmat tulevat sen verran suurella viiveellä suuremman yleisön tietoon, että normaalit ihmiset eivät yleensä koskaan edes saa tietää näillä "peliharrastajilla" olleen joku ongelma.

Nykyisin nämä uutiset pyörivät kyllä jo muussakin kuin pelimediassa (kuten ampparissa jne.), joten viimeisen viiden vuoden aikana tämä viive on kyllä pienentynyt huomattavasti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U on jo jonkin aikaa ollut kuollut.

Mitään mahdollisuuksia xboxone ja ps4 tulevien myyntien tasolle sillä ei enää ole. Ps4 vie voiton, lähinnä euroopan ja japanin ansiosta, xboxone voittanee niukasti jenkkilän.

Hyvällä tuurilla WiiU voi päästä gamecube myyntilukuihin, todennäköisemmin jää dreamcastin tasolle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä toteutuessaan olisi kyllä positiivinen käänne, vaikka suomeen sillä nyt ei ole niinkään vaikutusta koska, ellei Xbox Onesta räätälöidä suomen kanavien selailuun sopivaa versiota:

Xbox One TV Features May Not Require Gold Subscription | The Escapist

Speaking to GameFront at PAX Prime 2013, a Microsoft representative has stated that cross-functionality between your cable TV and Kinect, as well as the "TV guide stuff" won't require a subscription to Xbox Live Gold after all. This contradicts earlier official statements made by Microsoft that a Gold subscription would be required for the Xbox One's TV features.

"You can do the HDMI pass through [without a gold subscription]," said Microsoft's Lead Planner for the Xbox group, Albert Penello, adding that Xbox One owners can also "do the TV guide stuff without Gold." Penello seems to be referring to the system's "OneGuide", which allows users to connect an HDMI line from their cable box to the Xbox One's HDMI-in port, allowing the game console to control the user's TV service.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Wii U on jo jonkin aikaa ollut kuollut.

Mitään mahdollisuuksia xboxone ja ps4 tulevien myyntien tasolle sillä ei enää ole. Ps4 vie voiton, lähinnä euroopan ja japanin ansiosta, xboxone voittanee niukasti jenkkilän.

Hyvällä tuurilla WiiU voi päästä gamecube myyntilukuihin, todennäköisemmin jää dreamcastin tasolle.

Nyt on taas melkoista liioittelua. Wii U:n alkuvuosi oli pelitarjonnan kannalta todella surkea, en pysty sanomaan aikaväliltä tammikuu - kesäkuu yhtäkään uutta Wii U -peliä, joka olisi noussut suosikikseni. Pelitarjonta on alkanut vasta nyt kesän loppupuolella parantua mm. Spin the Bottlen, New Super Luigi U:n ja Rayman Legendsin myötä. Wii U:n "julkaisuikkuna" epäonnistui katastrofaalisen surkeasti, mutta nyt on alkanut hidas kurssin kääntäminen: 32 gigan Premium-paketista tulee Wii U:n vakioversio Basic-setin hintaan, samalla kun turha Basic häivytetään pois, tarjolle tulee pitkä listaus niitä yllämainittuja pelejä ja uusille Wii U -omistajille tarjotaan parempia kannustimia kuten Wii Party U + Wiikake-kombo. Tulevat pelit eivät vaikuta samanlaisilta keskinkertaisten ideoiden hautausmailta kuten Nintendoland tai Game & Wario. Wii U -konsoleita on maailmalla kaikesta huolimatta jo nyt melkein se 4 miljoonaa, ja monet näistä konsolin omistajista odottavat enemmän Wii-henkistä pelitarjontaa kuin mitä Wii U tähän mennessä on kyennyt tarjoamaan. Jos syksyn tarjonta miellyttää olemassaolevia ja uusia Wii U:n omistajia, he varmasti myös suosittelevat konsolia tuttavilleen herkemmin kuin alkuvuoden heikon pelitarjonnan jälkeen.

Vielä on toki paljon parantamisen varaa, ja joistakin Wii U:n heikon alun ongelmista ei toivuta helpolla. Tällä viikolla julkistettu ja kohun aiheuttanut 2DS kuitenkin näytti, että Nintendo on tarvittaessa valmis rohkeisiin ratkaisuihin, jotka yllättävät koko pelimaailman. Jos Wii U ei seuraavan vuoden aikana paranna asemiaan riittävästi, en usko että Nintendo antaa sen hiipua samoin kuin Gamecuben aikanaan vaan tarttuu käytössä oleviin keinoihin saadakseen Wii U:n useampiin koteihin. Sitä ennen on vielä nähtävänä, miten tämä syksy ja talvikausi menee.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

nisupulla-albums-gamescom-2013-albumi-2-picture11513-peliohjaimet-hyva-syy-messuille.jpg


Mikäli jollain konkreettisella tekijällä halutaan etsiä eroja näille kahdelle konsolille, tulee niitä peliohjaimesta. Sony teki nyt rohkeimmat muutokset, jossa kosketuslevy ja Share-nappi kasvaneen koon lisäksi selkeimmät. Microsoft lisää tärinöiden määrää ja kohdentaa ne entistä tarkemmin. Aika näyttää mikä jää seinäruusuksi ja mikä taas osaksi teollisuuden standardeja. Kosketuslevy on rohkea veto ja sille voisi kuvitella löytyvän käyttöä näin älykännyköiden ja tablettien aikana. Ei lienee parempaa ohjainta Angry Birdsin ritsalle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Arvasin! :D No, jos tabletti lasketaan niin heti toiseksi paras ohjain lienee puhdas kosketuslevy. Tateilla ritsan viritys ei koskaan ole tuntunut yhtä tarkalta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

1) Maailmalta kantautuu tämänsuuntaisia tietoja. 2) Julkaisumaiden määrä liittyy sekä valmistuskapasiteettiin, näkyvyyteen että potentiaalisen asiakaskunnan kokoon. 3) Liittyy edellisiin. X1:lle on odotettavissa hitaampaa varastoliikennettä. 4) Foorumien ja peliharrastajien ongelmat tulevat viiveellä sen suuremman yleisön tietoisuuteen. Monille täytyy vielä pitkään selittää, että kyllä Xbone sittenkin pyörittää käytettyjä pelejä. Asiaa ei auta, että Xbox Onen DRM-järjestelmä saattaa vielä palata:
Siis sä et voi olla tosissasi?!
1) Maailmalta kantautuu tietoja, voi ziisus. Olitko sinä yllättynyt että Microsoft teki 900 miljoonan dollarin alaskirjauksen Surface RT varastoistaan? Ihan kaikki muut oli. Se tarkoittaa että Microsoftilla oli about 6 miljoonaa ylimääräistä tablettia varastossa, siis normaalin varastokierron lisäksi. Siitä huolimatta maailmalta ei kantautunut yhtään tietoja moisesta. Noi valmistusjutut on sen verran suuria yrityssalaisuuksia, että aika vaikea on kuulla mitään "tietoja maailmalta". Sulla on aika heikko lähdekritiikki jos lähdet kuunteleen/uskomaan tommosia juttuja. Tämä ei siis tarkoita että Microsoftilla olisi isompi tai pienempi valmistuskapasiteetti omalle boxilleen kuin Sonylla omaansa, vaan sitä että meillä ei ole mitään mahdollisuuksia tietää asiasta ennenkuin yritykset kertovat nuo luvut. Kumpikaan ei ole kertonut ja todennäköisyys että kumpikaan niitä kertoisi on ehkä yhden prosentin luokkaa.
2) Joopa joo.
3) Heh, tää on niin naurettavaa etten pysty vastaamaan mitään. Siis oikeesti!?!
4) Vähän niinku Wii lytättiin kaikkien pelaajien keskuudessa naurettavaksi retrokonsoliksi ja kukaanhan ei jaksa heilua joidenkin tikkujen kanssa ja vóla 100 miljoonaa myyntiä. Suurin osa konsolipelaajista ei edes tiedä mikä on DRM! Suurimmalle osalle on aivan yksi ja sama mikä Microsoftin kanta erinäisissä asioissa oli puoli vuotta sitten. Olis hauska tietää kuinka moni ihminen on nähny Sonyn tai Microsoftin E3 pressin, oliskohan 1-2 miljoonaa? ...viime sukupolvessa konsoleita myytiin 240 miljoonaa kappaletta.

Miksi sitten Dance Centralin myynnit ovat laskeneet, kun Just Dancen myynnit ovat nousseet? Jatko-osien julkaisussa maailmalla on ollut enemmän Kinect-laitteita, mutta jatko-osat ovat kuitenkin myyneet vähemmän. Miksi Xbox Onen julkaisuun ei julkistettu Dance Central 4:ää Kinect 2:n ominaisuuksia esittelemään? Pelkästään Wiillä Just Dance -sarja on myynyt jo yli 30 miljoonaa peliä, ja tänä vuonna kapulat kädessä -versiot Just Dancesta viimeistään ylittävät 40 miljoonaa, elleivät ole jo ylittäneet. Mikä tahansa onkin syynä, niin Dance Central -sarja on yltänyt vain murto-osaan tästä suosiosta.
Okei, me ollaan siis erimieltä siitä millaista ohjaustapaa tanssipelejä pelaavat ihmiset haluavat. Varsinkin kun tanssipelit ovat ainoita myyntimenestyksiä Kinectillä ja 24 miljoonaa myyty Kinectiä kahdessa ja puolessa vuodessa ei sua siis saanu ajatteleen asiaa uudestaan, niin annetaan tämän asian olla.

Etenkin, kun on mahdollisuus, että "Wii U:n ongelma ei ole pelivalikoima, vaan se on jossain muualla", ja koska Wii U "saattaa tulevaisuudessa tarvita vielä 2DS-tyylistä korjausliikettä". Wii U on siis tällä hetkellä hankala vedonlyöntikohde: on vaikea sanoa, mihin se tänä syksynä päätyy. Arvio konservatiivisesta kasvusta olisi helppoa rahaa, mutta siitä huolimatta on vaikea arvioida, miten se sijoittuu PS4:ään ja X1:een nähden.
Jaa, Reggie Fils-Aime on kyllä sitä mieltä: Nintendo Says Wii U's Name Not Responsible For Wii U's Problems
Jos heikkoon myyntiin on syynä heikko pelivalikoima ja huono ohjaustapa, milläs muutat tuota kun pelitalot rupesivat nirsoileen* ja Nintendolta itseltään tulee ne samat Mariot ja Zeldat kuin aina ennenkin. Mä olisin heittäny veikkaukseen että marras-joulukuun myynti menee suhdeluvuilla Sony 10 - Microsoft 8 - Nintendo 1, en siis mitään konservatiivista kasvua olis veikannu vaan romahduksen. Saas nähdä miten Nintendo lähtee markkinoimaan konsoliaan, historia ei anna tukea odotukselle isosta mainosbudjetista.

* EA not supporting Wii U because it’s an offline experience | Games | Geek.com
* Ubisoft CEO Wii U says company is done with Wii U exclusive games | BGR
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

2) Julkaisumaiden määrä liittyy sekä valmistuskapasiteettiin, näkyvyyteen että potentiaalisen asiakaskunnan kokoon.
Noin ympäripyöreä vastaus on kyllä periaatteessa jossain määrin tietenkin totta, mutta mitenkään valmistusmäärään se ei viittaa. Microsoft ( sekä Sony) on hyvin todennäköisesti myynyt jo kaikki tulevat konsolinsa, oli julkaisumaita alkuperäinen määrä tai tämä vähennetty. Koska konsoleita ei voi valmistaa yhtään enempää, kuin mitä nyt on jo valmistettu, on Microsoft vain tiukentanut julkaisumaiden määrää, jotta juuri ne potentiaaliset, pitkäaikaiset ja arvokkaimmat asiakkaat saavat konsolinsa heti kättelyssä. Se taas ei liity mitenkään siihen onko Microsoftilla enemmän tai vähemmän konsoleita joulumyynnissä kuin Sonyllä.

Sony taas on hajottanut pakkansa kokonaan maailmanlaajuisesti, joka voi pahimmassa tapauksessa saada laitteen näyttämään huonolta, kun laatikoita pölyttyy joidenkin maiden kauppojen hyllyllä, ja samalla laitteet on myyty alueilla loppuun, joissa niitä oikeasti tarvittaisiin.

Jouluna ollaan taas kaikki vähän viisaampia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos Wii U ei seuraavan vuoden aikana paranna asemiaan riittävästi, en usko että Nintendo antaa sen hiipua samoin kuin Gamecuben aikanaan vaan tarttuu käytössä oleviin keinoihin saadakseen Wii U:n useampiin koteihin.

Käytössä olevat keinot olis tuottaa konsolille niitä Nipa-pelejä joiden vuoksi firman koneita ostetaan (kuten Reggiekin asian E3-haastiksessa ilmaisi), ja niiden suhteen on epäonnistuttu aivan totaalisesti, jos vuoden parhaita juttuja on joku h*lvetin New Super Luigi U.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sony taas on hajottanut pakkansa kokonaan maailmanlaajuisesti, joka voi pahimmassa tapauksessa saada laitteen näyttämään huonolta, kun laatikoita pölyttyy joidenkin maiden kauppojen hyllyllä, ja samalla laitteet on myyty alueilla loppuun, joissa niitä oikeasti tarvittaisiin.

Ei nyt luulisi ainakaan julkaisussa jäävän ps4 pölyttymään mihinkään.
Sen verran hyvän hypen firma saanut kasaan, että hajauttamalla mitä luultavammin saadaan vain viellä kovemmat täpinät päälle.
Nyt kaikki paikat saa edes hieman koneita myytäväksi ja ne onnekkaat ketkä kerkee konsolin saamaan tulevat hehkuttamaan sitä kavereilleen ketkä eivät konsolia heti alkuun ostaneet.

MS rajattu saatavuus voi olla vain taktiikka varmistaa vahvojen alueiden myynnit, jotta siellä olisi myöhemmin helpompi taistella herruudesta. Sen verran huonoa julkisuutta tullut alkuun, että heidän on luultavasti parempi pelata varmanpäälle julkaisu ja myöhemmin sitten koittaa pelastaa tilanne maissa joissa myynnit eivät ole niin ratkaisevia.
 
Ylös Bottom