Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Uuden kinectin idea äänellisesti on siis eräänlainen kehittynyt wii speak jossa ehkä älämölöstä tunnistetaan äänilähde, jos pulinaa tulee myös muualta tai kaiuttimista kuuluu myös peliäänet puheen päälle.

Online peleissä ym. useimmat käyttänevät kuitenkin mieluummin headsettiä jotta pelaajien ei tarvi nauttia kodin taustaäänistä liikaa.

Pelkästään ui:ssa headsettiä ei tarvittane mutta nettimoninpeleissä luultavasti se on edelleen liki pakko, joten headsetit kyllä roikkuvat mukana edelleen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä on oikeasti ihan puhdasta lempeää herjaa ja OT:tä: :)

Jos se on noin kallista, kannattaisiko vaihtaa operaattoria? No joo, ihan vain perjantai-vitsinä heitin. :D
Joops, kyseessä oli siis ihan laiteasennushinta sähköpääkeskukseen ;)
Mutta, tästä kehittyikin liikeidea! Kiuas jossa kiinteä sim-korttipaikka! Hei, mutta nyt mää vasta kekkasinkin! Kiukaan mukaan myös Kinect2!!! Löytyä heitetään heilauttamalla kättä ja kiukaan päällä pieni springleri turskauttaa löylyt ilmoille! Täytyy äkkiä patentoida noi ettei Harvia ehdi ensin!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Vaikka Move-kapulat ja etenkin alkuperäinen Kinect ovat myyneet jopa poikkeuksellisen hyvin, silti se "requires Kinect/Move" -tarra pelin kyljessä nyt vaan automaattisesti rajaa arvokasta ostajakuntaa, ja heikentää etenkin kolmansien osapuolten kiinnostusta tuottaa ko. lisälaitteille sisältöä. Kun kamera tulee kaikilla mukana, tällaisia ongelmia ei synny.

Väitän tilanteen olevan juuri päinvastoin. Silloin kun sovelluksen pitää myydä itsensä lisäksi myös laitehankinnan, on yritystä ihan toisella tavalla kuin valmiille pohjalle rakennettulla kevytlevitteellä. Otetaan esimerkkinä SingStar, joka vaati lisävarusteina hankittavat mikrofonit tai Buzz-tietovisailu kapuloineen. Laatupelejä molemmat. Mitään tämän tasoista ei ole nähty puhtaisssa kamerapeleissä. Mainitsit Move-kapulat, siellä Killzone loisti liiketunnistuksen saralla kenties onnistuneimpana FPS-kokemuksena koskaan, myös verkossa. Mennään sovelluksen ehdoilla ilman päälleliimauksen makua.

Nyt julkaisussa tulemme näkemään poikkeuksellisen upeita kamerapelejä, mutta miten on jatkon laita? Päälleliimattuja äänikomentoja ja olan yli huitaisuja? Ei kiitos.


Skype on erittäin hyvä syy. Täällä se löytyy jopa television sovelluksista. Kamera vain pitää hankkia lisävarusteena. Luojan kiitos.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Väitän tilanteen olevan juuri päinvastoin. Silloin kun sovelluksen pitää myydä itsensä lisäksi myös laitehankinnan, on yritystä ihan toisella tavalla kuin valmiille pohjalle rakennettulla kevytlevitteellä. Otetaan esimerkkinä SingStar, joka vaati lisävarusteina hankittavat mikrofonit tai Buzz-tietovisailu kapuloineen. Laatupelejä molemmat.

No en nyt käyttäisi näitä yhden tempun laitteita vertailukohtina, kun ovat kuitenkin niin selkeästi sidottuina omiin peleihinsä ja hintaluokkakin eri. Yleensä tällaiset härpäkkeet tulevat "kaupan päälle" sille suunnatun pelin kyljessä. Tai toisaalta jos saivarella halutaan ja nostetaan nämä laitteet samaan kastiin: montako kolmansien osapuolten loistopeliä tukee Buzzin summereita? Ei yhtäkkiä tule mieleen.

Mainitsit Move-kapulat, siellä Killzone loisti liiketunnistuksen saralla kenties onnistuneimpana FPS-kokemuksena koskaan, myös verkossa. Mennään sovelluksen ehdoilla ilman päälleliimauksen makua.
Niin, teknisesti Move toimi erinomaisesti Killzone 3:ssa, mutta jälkiajatuksena laitteeseen lisätyn kapulan käyttö aiheutti myös paljon pahaa verta nimenomaan verkossa. Voi sitä itkun ja porun määrää ympäri foorumimaailman, kun selvisi että movettajille pääosumien napsiminen on huomattavasti helpompaa liiketunnistuksen runsaiden avustusten vuoksi.

Edelleenkään en puolusta kamerapakkoa, mutta ymmärrän miksi MS haluaa sitä vahvasti puffata satsattuaan siihen sikamaiset summat rahaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko tästä mitään esittelyä/videota olemassa? Olen ollut siinä käsityksessä että tuo olisi joskus tulevaisuudessa tuleva ominaisuus, vähän niinkuin MS:n esiteltyä tuon niin Sonylla on aloitettu kehitys ajatuksella "kyllä meilläkin pitää tuo olla". Tulee mieleen achievementit vs trophyt.

Jaa-a, ei kyllä MS mitään muuta tehnyt kuin että vaati kaikkien pelien sisältävän jotakin haasteita joita sitten voitaisiin nimittää saavutuksiksi. Itse kyseiset saavutukset eivät olleet mitenkään uusi idea sillä jo ensimmäinen Ratchet & Clank sisälsi saavutuksia nimellä Skill Points. Eli Insomniac ansaitsisi taputukset asiasta. Ei MS joka vain laajenti kyseistä ideaa.

Vai että Sonylla ajatellaan "kyllä meilläkin pitää tuo olla". Muistelen kuinka Sony teki Eyetoyin PS2 aikaan ja MS teki Kinectin Wiin asiakaskunnan innoittamina. Eli mitä uniikkia se MS sitten on milloinkaan tehnyt?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt julkaisussa tulemme näkemään poikkeuksellisen upeita kamerapelejä, mutta miten on jatkon laita? Päälleliimattuja äänikomentoja ja olan yli huitaisuja? Ei kiitos.

Itse koen, että sekä Moven, että Kinectin laajemman suosion esteenä paljon pelaavien joukossa on yksinkertaisesti se, etteivät ne tuo tarpeeksi lisäarvoa verrattuna perinteisiin padeihin. Kun padi-ohjaus toimii niin hyvin kuin toimii, ei pelkkä uutuuden viehätys kanna alkuinnostusta pidemmällä. Jos padi-ohjauksessa olisi puutteita, olisi korvaavat ohjaustavat jo ottaneet vankemman jalansijan. Nyt ne ovat vain paljon ostettuja pölynkerääjiä, on ne teknisesti innovatiivisia ja toimivia tai ei. Toimiva pyörä on jo keksitty ja hyväksi havaittu kuluttajien keskuudessa. Kinectin pakko-naittaminen kuulostaa siinä mielessä Microsoftilta järkevältä, koska alkuinnostus on jo ohi, ja yritetään nyt puhaltaa uutta tuulta laitteen alle. Olisiko menneet jotenkin jopa teknologiahuumaan, kuinka laite kykenee edistyksellisesti "Havaitsemaan jopa kun olet saamassa sydänkohtauksen ja kuolemassa". Pelaajat on vaan vähän väärä kohderyhmä tuollaiselle teknologialle, kannattaisiko siirtyä terveysalalle, siellähän pyörii kuitenkin suuret rahat. (Kärjistys.)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Häntä alkaa heiluttamaan koiraa. Katsot valittuja videoita/käynnistät sovelluksia ja tienaat Microsoftin kokemuspisteitä. Tämä oli joskus huono läppä.

2372007-tvachievements.jpg


Lähde: http://arstechnica.com/gaming/2013/11/xbox-one-to-introduce-media-achievements-for-watching-video/
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Itse koen, että sekä Moven, että Kinectin laajemman suosion esteenä paljon pelaavien joukossa on yksinkertaisesti se, etteivät ne tuo tarpeeksi lisäarvoa verrattuna perinteisiin padeihin. Kun padi-ohjaus toimii niin hyvin kuin toimii, ei pelkkä uutuuden viehätys kanna alkuinnostusta pidemmällä. Jos padi-ohjauksessa olisi puutteita, olisi korvaavat ohjaustavat jo ottaneet vankemman jalansijan. Nyt ne ovat vain paljon ostettuja pölynkerääjiä, on ne teknisesti innovatiivisia ja toimivia tai ei. Toimiva pyörä on jo keksitty ja hyväksi havaittu kuluttajien keskuudessa. Kinectin pakko-naittaminen kuulostaa siinä mielessä Microsoftilta järkevältä, koska alkuinnostus on jo ohi, ja yritetään nyt puhaltaa uutta tuulta laitteen alle. Olisiko menneet jotenkin jopa teknologiahuumaan, kuinka laite kykenee edistyksellisesti "Havaitsemaan jopa kun olet saamassa sydänkohtauksen ja kuolemassa". Pelaajat on vaan vähän väärä kohderyhmä tuollaiselle teknologialle, kannattaisiko siirtyä terveysalalle, siellähän pyörii kuitenkin suuret rahat. (Kärjistys.)
Taas te puhutte Kinectistä, kuin se olisi tarkoitettu laisillemme hikinörteille, news flash: se ei ole!

Kinectin tarkoitus on hankkia tuo lähes käyttämätön asiakaspotentiaali, eli pädipelaamista inhoavat ihmiset. Stereotypioksi voisi vaikka väittää naisia ja osaa lapsia. Hikinörttejä on kyllä paljon, mutta noita jotka eivät räiskintäpelejä pelaa on vielä enemmän. Eli Xbox kosii siis perheitä, joissa on hikinörtti-isin lisäksi muitakin mahdollisia pelaajia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Häntä alkaa heiluttamaan koiraa. Katsot valittuja videoita/käynnistät sovelluksia ja tienaat Microsoftin kokemuspisteitä. Tämä oli joskus huono läppä.

Onneksi tommoset ei häiritse meitä "tosipelaajia"!
"Rewards or badges" for using video apps are separate from Gamerscore.

Mun ensiajatus tosta on, että applikaatioiden tekijät voivat mediasaavutusten perusteella tarjota aktiivisimmille asiakkailleen alennuksia jatkotilauksista tai jotain muita palkintoja. Ikäänkuin tv-yhtiöiden virtuaalinen bonuskortti.

edit: Ja toinen ajatus on tarjota samaa endorfiinia kuin pelien achiementeistä saa kun kuuluu se pling ääni ja ilmoitus saavutuksesta tulee ruutuun. Kuten tämä kirjoittaja kirjoittaa yhtenä syynä hankkia X1 eikä PS4:
http://www.forbes.com/sites/davidth...ons-for-buying-the-xbox-one-instead-of-a-ps4/
An honorable mention goes to the little noise the Xbox makes when you get an achievement.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Minulle tuossa Xbonen käyttöliittymässä suurin kysymys kuuluu, mitä komentoja voi ohjata äänellään ja mitä pelkästään pädillä? Tuo raja on tuossa esittelyvideossakin kovin häilyvä, esim, voit vastata skypeohjelman puheluihin, mutta et voi ohjata äänellä videoklipin muokkausta.

Kaikenkaikkiaan käyttöliittymä näyttää hieman sekavalta, paljon informaatiota sullottu yhteen ikkunaan. Olisi parempi kun tuota olisi pilkottu osiin, jossa on erikseen asetukset, erikseen tv, erikseen pelit jne. Nyt kaikki samassa pääikkunassa, niin navigointi vaikeutuu.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tähän mennessä konsolilla on harvemmin nähty kurkkimista, koska sitä on ollut vaikea sijoittaa näppäimiin järkevästi.

Tsekkaa MoH: Warfighter. Siinä oli toudella hjyvin toteutettu lean. Peli jonka kriitikot tappoi.
Itestä tuntuis hankalalta omassa pelinojatuolissa koittaa kallistella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Sitä en tosin osaa sanoa, miksi uuden Kinectin pelituki näyttää silti näin kehnolta.

Yksinkertaisesti siksi, että se on peleissä lopulta aika turha kuriositeetti. Jos joku sanoo, että laitetta ei ole myyty tarpeeksi, että sille kannattaisi tehdä pelejä, niin kuinka nopeasti uskotte Xbonen saavuttavan 25 miljoonan myydyn konsolin rajan? Ja jos joku sanoo, että sitä ei hyödynnetä, koska sitä ei ole kaikilla potentiaalisilla pelaajilla, niin uskotteko tilanteen muuttuvan multiplatformeissa, kun suurimmalla osalla kohdeyleisöstä (eli PS4:n omistajat) ei voi luottaa tuollaista kameraa olevan?

Kysymys on aika yksinkertaisesti siitä, että Kinect on jo nähty.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Online peleissä ym. useimmat käyttänevät kuitenkin mieluummin headsettiä jotta pelaajien ei tarvi nauttia kodin taustaäänistä liikaa.

Näin se tulee menemään ainakin omalla kohdallani.

Kommunikoinnin suhteen headset on meikäläisen mielestä monin verroin käytännöllisempi työkalu, kuin mikään kameraviritelmä, juurikin tuon antamasi esimerkin takia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Taas te puhutte Kinectistä, kuin se olisi tarkoitettu laisillemme hikinörteille, news flash: se ei ole!

Kinectin tarkoitus on hankkia tuo lähes käyttämätön asiakaspotentiaali, eli pädipelaamista inhoavat ihmiset. Stereotypioksi voisi vaikka väittää naisia ja osaa lapsia. Hikinörttejä on kyllä paljon, mutta noita jotka eivät räiskintäpelejä pelaa on vielä enemmän. Eli Xbox kosii siis perheitä, joissa on hikinörtti-isin lisäksi muitakin mahdollisia pelaajia.
Ostin pari vuotta sitten boxin kun se tuli työpaikan virkistäytymishuoneeseen. Innostuin kinectistä, vaikka pelaan ps3:lla paljon. Lasken itseni "tosipelaajiin". 3kk kesti alkuinnostus ja totesin ettei sen kanssa jaksa pelata. Tarina alkaa vasta nyt. Nimittäin samaisen työpaikan kinectin avulla myin koneen työkaverille. Naiselle joka ei ole pelannut ennen mitään. Innostui kuntoilu ja tanssipeleistä. 2kk jälkeen ilmoitti ettei jaksa enää pelailla. Tämä samainen konsoli on elänyt omaa elämäänsä työpaikan sisällä kun aina joku innostuu hetkeksi. Tällä viikolla viimeksi vaihtoi omistajaa. Nyt yli 40v miehelle. Koitin estellä kauppaa kun kyllästyy siihen. Kaiken kaikkiaan taisi tulla hänestä seitsemäs omistaja.

Pointti tässä se, että minä himopelaajana en jaksanut kinectillä pelata, mutta ei ole jaksaneet nekään jotka ei ennen ole pelanneet. Pelkän kinectin avulla ei pitkälle konetta myydä, vaan se tarvitsee perheeseen jonkun joka oikeasti pelaa muutenkin sillä laitteella.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllähän tuo Kinect itse asiassa juuri myy hyvin koko konetta tuolle perhe/nais-sekmentille. Kuulostaa kaupassa hauskalta vempeleeltä, jonka ääressä lapset voi innoissaan "hyppiä", ja äiti voi vaikka vetää pienet jumpat jossain välissä. Ja isille ostetaan vaikka isänpäivänä joku peli. Jos alkuinnostuksen jälkeen Kinect jää käyttämättömäksi, niin pahahan siitä Microsoftia on syyttää, ei siinä mitään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Ehkä ainut ja ylivoimaisen hyvä asia jonka Kinect omalla kohdalla tarjoaisi olisi erinomaisen hyvä parental controllin juurikin tuon kameralla tunnistamisen avulla!
Tämäkin tietenkin sillä ehdolla että pystyy estämään muun kirjautumisen manuaalisesti tai salasanalla!
Tällä tavalla lapset eivät pääsisi käyttämään mitään heiltä kiellettyä materiaalia.
Olisi helppo keino monien muiden vaikeampien keinojen joukossa!
8)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No tuo ois kyllä kätevä!

Eniveis tuo liikuntapelailu on kuitenki aikas lailla eri hommaa kuin se mitä ite harrastaa. Tahtoo olla ettei se uus ohjaustapa auta ellei pelit itessään ole niin hyviä, että niitä jaksaisi pelata tavallisellakin ohjaimella.
Movekapuloita heiluttelin parissa valopyssyräiskinnässä + Killzone ja MAG. Loppujen lopuksi tavis ohjaimella oli kuitenkin miellyttävin pelata. Ts. tarvitaan peli, joka on muutakin kuin klooni vanhoista peleistä uudella ohjaustavalla taikka jotain muuta kuin nämä one-trick-ponyt jotka aliarvioivat kasuaalipelaajiakin.

Mitä se sitten on ja milloinka sellainen ilmestyy...toivottavasti piaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos alkuinnostuksen jälkeen Kinect jää käyttämättömäksi, niin pahahan siitä Microsoftia on syyttää, ei siinä mitään.

Kyllähän se MS:stä lähtee, että onko siellä oikeasti tarjolla koukuttavia ja pitkäkestoisia pelejä tarjolla. Ei ilman Ms:n esimerkkiä kukaan kolmasosapuoli ala sellaista sisältöä tuolle tuottamaan.

Edit: ja siin mun mielestä Kinect on todella hieno vekotin ja siihen nähden miten paljon MS on käyttänyt rahaa siihen ja nyt vielä "pakolla" tyrkytetään jokaisen matkaan, niin kyllä sille oikeasti täytyisi MS:n panostamana tulla todella laadukasta pelisisältöäkin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllähän tuo Kinect itse asiassa juuri myy hyvin koko konetta tuolle perhe/nais-sekmentille. Kuulostaa kaupassa hauskalta vempeleeltä, jonka ääressä lapset voi innoissaan "hyppiä", ja äiti voi vaikka vetää pienet jumpat jossain välissä. Ja isille ostetaan vaikka isänpäivänä joku peli. Jos alkuinnostuksen jälkeen Kinect jää käyttämättömäksi, niin pahahan siitä Microsoftia on syyttää, ei siinä mitään.
Musta tuntuu että jotkut keskittyy vähän liikaa Kinectiin, kuten pate yllä sanoi, Kinect on se gimmick jolla kone myydään perhe/nais-segmentille. Sen jälkeen kun se kone on siellä olohuoneessa, siitä on paljon muuhunkin kuin vain niihin tanssi/kuntoilupeleihin. Kinect on ihan Microsoftinkin mielestä ihan pieni sivuseikka kokonaiskuvassa, mutta samalla se on se pointti joka erottaa laitteen PS4:sta. Myyntiargumentti.
Siitä huolimatta että varsinaiset Kinectin ympärille kietoutuvat pelit jäävät todennäköisesti vähäisiksi, Kinect mahdollistaa Skype-puhelut, monipuolistaa UI:n käyttöä ja virkistää pelikokemuksia sillä pienellä lisällä kuten esimerkiksi oman naaman lisääminen peliin (tästä oli vissiin tässä ketjussa aikaisemminkin puhetta, voit pelissäsi törmätä esimerkiksi tyyppeihin joilla on kavereidesi naamavärkki yms). Wii myi viime sukupolvessa eniten juuri myymällä gimmick-pelielämyksiä, jää nähtäväksi miten tuo toimii Kinectin kohdalla. Hilavitkutin pelien takana on sitten ne "lihakkaat" pelit, koko laite on vähän niinkuin kaikkea kaikille. Ne tanssipelit eivät ole pois "tosipeleistä". Sony markkinoi konettaa vain pelaajille...4thePlayers...pelaajia kuitenkin on vähemmän kuin satunnaisia pelaajia/pelaamattomia, joulumyynti saattaakin olla monelle yllätys. Foorumit varmaankin puhuu enemmän PS4:sta, mutta kaupan kassoja kilisyttää ihan muut ihmiset. Marraskuun 29 on Black Friday, siitä nähdään esimaku miten homma menee. Julkaisupäivä ja eka viikko on tosipelaajien myyntiä, Black Friday on sitten koko väestölle.

Kinect on vähän niinkuin Gaikai. Gaikai voi hyvinkin päätyä listalle 'kokeilin pari kertaa mutta siihen se sitten on jäänyt toimettomaksi', mutta sen jälkeen on se konsoli siinä silti ja siihen tulee pelejä yksi toisensa jälkeen. Jokatapauksessa ostaessasi sen konsolin, olet pakkomaksanut niin Kinectistä kuin Gaikaistakin. Toisaalta, kummasta tahansa voi tulla koko pelaamisen keskiökin. Ainakin on yritetty. Toinen vaihtoehto olisi tehdä kaikki aina ihan samalla lailla kuin aina on tehty.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kinect on vähän niinkuin Gaikai.

Tämä on vähän huono vertaus. Gaikai on pelkkä erillinen lisäpalvelu, jonka hyödyntämisestä kuluttaja maksaa halutessaan.

Kinect sen sijaan on jo peruspakettiin hintaa nostamaan pistetty vekotin, jolle ei voi sanoa kyllää tai Eitä. Sinut on toisin sanottuna pakotettu maksamaan extraa lisävarusteesta, jota et välttämättä ikinä tule käyttämään.
 
Ylös Bottom