Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Koska tämä ketju on ollut jo pitkän aikaa hallitsematon häröpallo, muokkasin otsikkoa hieman. Nyt keskustelu voi soljua vapaammin PS4:n, Xbox Onen ja Wii U:n ympärillä, eikä pelkkään teknologiaan tarvitse keskittyä. Toivottavasti tämä päätös on mieleenne.
PS. Varsinainen konsolisotiminen on silti edelleen ehdottomasti kiellettyä.
Paljon vääntöä aina käydään noista digitaalisista peleistä ja porukka on aikalailla niitä vastaan. Olen itsekin väittänyt hankkivani pelini fyysisesti.
Alkoi oikein mietityttämään tuo asia ja päätin tilastoida vihdoin kaikki pelini. Tällä hetkellä omistuksessani on 156 peliä, joista 22 fyysisessä muodossa. Toki kymmeniä pelejä on lähtenyt uuteen kotiin fyysisessä muodossa, mutta siltin.
Kyllä todella iso osa jo tällä sukupolvella on tullut koneelle digitaalisena, ja luulen että monella muulla on sama homma. Itsellä on ehkä 20digitaalista peliä laitteilla, loput latauksen takana. Tuli jopa vastaan pelejä, joita haluankin alkaa pelaamaan ja se ei onnistuis ilman digitaalisia pelejä.
Tästä tulinkin lopputulokseen, että kun digitaalisten pelien hinnat saataisiin kohdilleen, niin olisin valmis siirtymään täysin digitaalisiin peleihin uudessa sukupolvessa. Olen vain ajatellut toisin, kun nuo storessa latauksen takana olevat pelit ovat "poissa silmistä"
Alkoi oikein mietityttämään tuo asia ja päätin tilastoida vihdoin kaikki pelini. Tällä hetkellä omistuksessani on 156 peliä, joista 22 fyysisessä muodossa. Toki kymmeniä pelejä on lähtenyt uuteen kotiin fyysisessä muodossa, mutta siltin.
Ei ole paljoa ollu spekulaatiota kun puuttuu informaatiota josta spekuloida. Mä jossain kohtaa spekuloin että pelaamaan voisi päästä kohtuullisen nopeastikin, jos pelit vain olisi rakennettu siten että alkuun näytettäisiin pitkähkö prologivideo ja sen jälkeen jotain pakko tutorialia (jotka olisi tietty mahdollista skipata toisella pelikerralla) ja noiden takana peli latautuisi kokoajan enemmän. Mutta sitten rupesin laskemaan, että kun mun nettiyhteys sisäänpäin on käytännössä 16 meganen yhteys, tuommoisen 43 gigasen AAA-luokan pelin lataaminen kestää noin 6-7 tuntia (olettaen että nettiyhteydellä ei tehdä mitään muuta sinä aikana). Se on todella pitkä aika, eikä prologilla ja tutorialilla voi viivyttää pelaajaa kuin vain tietyn verran. Voi hyvinkin olla että pelaamaan pääsee vasta siinä ~50% kohdalla, kuten se etukäteen Xbox Onensa saanut twiittaili. Mikä tahansa muu vaatinee pelintekijältä jo erinomaista optimointia pelin tiedostopuun rakentamisessa.Esim. PS4:lla tämä muuttuu, voi ladata vain välttämättömän osan, pääsee pelaamaan nopeammin lopun latautuessa taustalla.
Mielenkiinnolla odotan, mistä ajoista on kyse PS4:lla, ennen kuin voi aloittaa pelaamisen. Jotenkin tuntuu, että useammat foorumilaiset kuvittelevat, että 5 min. odottelun jälkeen voi ruveta pelaamaan. Onko se todellisuudessa sitten se 5 min. vai jopa 50 min.? Siitä ei yllättävästi ole ollut spekulaatiota ainakaan tällä foorumilla.
Ovatko digitaaliset pelisi ihan kunnon budjetin täysipituisia pelejä vai esim. indie-tuotoksia tai muita vastaavia? Mielestäni niiden vertaileminen määrällisesti on aika eri asia. Itselleni sopii pienet latauspelit oikein hyvin, mutta yli 20 euron hinta tarkoittaa kyllä sitä, että jotakin on käteen saatava. 50 euron digitaalisten pelien ostaminen tähän talouteen naurattaa. Hieno juttu että vaihtoehtoja kuitenkin on ja jokainen ostakoon niin kuin haluaa.
Ei ole paljoa ollu spekulaatiota kun puuttuu informaatiota josta spekuloida. Mä jossain kohtaa spekuloin että pelaamaan voisi päästä kohtuullisen nopeastikin, jos pelit vain olisi rakennettu siten että alkuun näytettäisiin pitkähkö prologivideo ja sen jälkeen jotain pakko tutorialia (jotka olisi tietty mahdollista skipata toisella pelikerralla) ja noiden takana peli latautuisi kokoajan enemmän. Mutta sitten rupesin laskemaan, että kun mun nettiyhteys sisäänpäin on käytännössä 16 meganen yhteys, tuommoisen 43 gigasen AAA-luokan pelin lataaminen kestää noin 6-7 tuntia (olettaen että nettiyhteydellä ei tehdä mitään muuta sinä aikana). Se on todella pitkä aika, eikä prologilla ja tutorialilla voi viivyttää pelaajaa kuin vain tietyn verran. Voi hyvinkin olla että pelaamaan pääsee vasta siinä ~50% kohdalla, kuten se etukäteen Xbox Onensa saanut twiittaili. Mikä tahansa muu vaatinee pelintekijältä jo erinomaista optimointia pelin tiedostopuun rakentamisessa.
Ovatko digitaaliset pelisi ihan kunnon budjetin täysipituisia pelejä vai esim. indie-tuotoksia tai muita vastaavia? Mielestäni niiden vertaileminen määrällisesti on aika eri asia. Itselleni sopii pienet latauspelit oikein hyvin, mutta yli 20 euron hinta tarkoittaa kyllä sitä, että jotakin on käteen saatava. 50 euron digitaalisten pelien ostaminen tähän talouteen naurattaa. Hieno juttu että vaihtoehtoja kuitenkin on ja jokainen ostakoon niin kuin haluaa.
Huhuh, super grafiikat, vai miten se menikään?
Mahdollisesti valjuimman ulkoasun omaava next-gen tittelin voittaja?
Eikös se mene jotenkin niin että joka toisen vuoden COD on laadullinen floppi, en ole ihan niin perillä CODeista, mutta eikös tänä vuonna ollut flopin vuoro?Huhuh, super grafiikat, vai miten se menikään?
Mahdollisesti valjuimman ulkoasun omaava next-gen tittelin voittaja?
Tulevaisuudessa voisin harkita siirtyväni enemmänkin digitaalisten pelien pariin, jos hinnoittelu saadaan sillä osastolla kuntoon.
Vai siis on tehnyt jo ainakin helmikuusta 2012 asti? Vastaava teksti löytyy Sony Entertainment Network Privacy Policyn vanhemmistakin versioista.Eli nyt sony on ilmeisesti myös tekemässä sitä mitä eräät täälä on pelänny microsoftin tekevän
We cannot monitor the whole of Sony Entertainment Network and make no commitment to do so. However, we reserve the right in our sole discretion to monitor and record your online activity and communication throughout Sony Entertainment Network and to remove and/or delete any content from Sony Entertainment Network at our sole discretion, without further notice to you, and you expressly agree that we may do so. Any information collected in this way, including the content of your voice and text communications, the time and location of your activities, and your Online ID, registered account details and IP address, may be used by us to enforce the Sony Entertainment Network Terms of Service and User Agreement, to comply with the law and to protect our rights and those of our licensors, users and others, and the personal safety of our employees, users and others. This information may be passed to the police or other appropriate authorities. By accepting this Privacy Policy or the Sony Entertainment Network Terms of Service and User Agreement, you expressly consent to this.
Eli nyt sony on ilmeisesti myös tekemässä sitä mitä eräät täälä on pelänny microsoftin tekevän
Sony's updated PlayStation 4 Software Usage Terms reveals the company may monitor and record PSN activity including content of voice and text communications
This information could later be used by Sony or affiliate companies in compliance with the law, in protection of the rights of Sony and those of its licensors and user, to protect the personal safety of employees and users and to enforce terms of service.
http://www.polygon.com/2013/11/11/5...-and-record-psn-voice-and-text-communications
Nyt kun tuli käyttöehdot puheeksi, niin Sony on livauttanut omiinsa uuden klausuulin, joka antaa heille ja/tai kustantajalle mahdollisuuden rajoittaa pelien eteenpäin myyntiä.
Samaan sarjaan kuuluu viime päivinä velloneet "Sony kieltää pelien jälleenmyynnin ja vuokrauksen" -höpöjutut. Kyseessä on väärintulkinta, ja jo vuoden 2007 PS3-peleissä lukee ihan suomeksi "JÄLLEENMYYNTI JA VUOKRAUS KIELLETTY ILMAN SCEE:N ERITYISTÄ LUPAA".
Lähde: Web Archive
Ihan kaikki kaksi viestiä ylempänä tätä asiaa käsitellään.